Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pripravuje sa tlač publikácie
60 rokov autobusovej dopravy ČSAD Banská Bystrica
? ?
Reply on: expresbb #41224:
Zo "služobného" auta na osobné užívanie sa platí daň. Od vás tiež nikto nechce, aby ste platili Maxi Klasik v plnej cene ale aby ste zaplatili daň z ceny obvyklej. Möže ju za vás zaplatiť aj zamestnávateľ ? .
Reply on: 810zssk #41232:
IC/EC vlaky sú už pekných pár rokov zase dotované. Na Slovensku v súčasnosti nejazdí v osobnej doprave na železnici nič mimo režim verejného záväzku. V ČR Pendolino ale vzhľadom na generovanú stratu 700 mil. CZK ročne je snaha Čiernej Diery dostať aj to do režimu objednávky MD.
Na ceste I/66 bolo spustené náhradné premostenie:

http://www.bystrica24.sk/news.php?item.53483.34
Reply on: expresbb #41237:
takže MHD BB v podaní SAD ZV má grafiku a lá linky 1-7 a 101, 102? To je fajn. ☺
Reply on: 810zssk #41235:
No cca tak som to myslel.
Re #41236 kvorka: Že CP SAD Zvolen je presne v tej istej grafickej podobe ako CP DPMBB.
Reply on: expresbb #41234:
nejak som to nepochopoil. Čo je s CP?
Reply on: expresbb #41233:
"Čo sa týka strát tak to nechajme nech sa dohodnú dopravcovia a tý, čo dotujú straty." - Tie straty dotujes TY, dotujem ich JA, dotuje ich kazdy kto tu zije, alebo tuto krajinu navstivi (DPH). Preto je logicke ze sa mi to nepaci.

Ja nesuhlasim iba s tym aby stat dotoval zlavy pre zamestnancov SAD/ZSSK. Nech to teda zamestnavatel zaplati.
Inak ak by niekoho zaujalo, tak aj CP SAD ZV je už prezlečený do vývesky DPMBB. Videné pri vozovni (už minulý týždeň) a aj na Poľnej ulici
Reply on: DADORIUS #41226:
Áno máš pravdu, vodič má hľadieť len dopredu a sledovať, či všetci nastúpili alebo nie, sledovať čas odchodu zo zastávky. Vodič nemá čo byť informačná kancelária a predajca lístkov.
Re #41228 TeBeCe: Ja si tiež pamätám Korytnické kúpele oveľa krajšie ako dnes vyzerajú. Je to des a hrôza.
Re #41229 Majo: Áno som železničiar a kadečo ešte iné 😛. Už som to tu písal niekoľkokrát.Budem písať za seba. Mňa stojí reži cca 30,72 násobku menej ako tebou spomínaná výhoda pre cestujúceho.
http://www.facebook.com/topic.php?uid=286145296470&topic=13940 Aby si veril že fip-ky nie sú len slovenský výmysel. Ale majú na to nárok všetci čo sú v združení FIP. Viac ti prezradí ujo google. S tými fipkami to nie je ako ty píšeš nemôžem sa rozhodnúť, že idem teraz do francúzska a 10 minút už sedím vo vlaku. Treba si vybaviť preukaz fip, ktorý platí 3 mesiace a môžeš naň vycestovať. Ale jazdiť naň môžeš teoreticky max 8 dní (Aspoň na fipky čo som mal doteraz).Takže treba rozlišovať platnosť preukazu a možnosť jazdenia. A navyše po týchto 8-mich dňoch si už nezajazdím v ten rok.
Čo sa týka tebou spomínaných mimoriadnych vlakov. Čo ja viem tak takéto vlaky určite nie sú zavedené. Čo ja mám vedomosť, tak sa to robí formou pridávania vagónov rady WLAB na medzinárodné vlaky. Poväčšine takéto zájazdy organizujú odborové organizácie v spolupráci s cestovkou. Takže, určite nie sú zavádzané vlaky len čisto pre modrogumov ako ty nazývaš modrú armádu 😛
Re #41230 DADORIUS: Asi tak dáko. Aj keď sa ich nechcem zastávať.
Re #41231 Majo: Ak sa niekomu nepáči, že nemôže jazdiť všade a "zadarmo" tak nech ide robiť tam, kde mu to ponúknu.
Re #41232 810zssk: Ano je to zložité. Čo sa týka strát tak to nechajme nech sa dohodnú dopravcovia a tý, čo dotujú straty. Prečo pokiaľ mu to zamestnávateľ umožní, alebo sa to podarí vybojovať pri kolektívnej zmluve nemal mať na to nárok. Nech si to už rieši zamestnávateľ. On bude mať auto aj na súkromné jazdy a zamestnanec nech si ide po žobraní?
S tymi rezijkami to podla mna treba trochu rozdelit.. Jedna vec su komercne spoje (dialkove busy a IC/EC vlaky) a druha dotovana doprava. Kym v prvom pripade je mi uplne jedno ci tam tie rezijky budu platit (je to vec dopravcu, hoci pri ZSSK je to tiez take trochu pochybne), v druhom povazujem za problem to, ze obcania sa skladaju na dopravu (vypadok cestovneho = vyssia dotacia) niekomu len preto ze robi vodica, resp. niekde na zeleznici, trebars aj na druhom konci Slovenska, ci (v pripade vlakov) Europy.

Preto som presvedceny ze rezijky na dotovanych spojoch by mali fungovat jedine na takom principe ze sa bude ich pouzitie registrovat a nasledne rozdiel medzi zaplatenym cestovnym a standardnym cestovnym uhradi vydavatel rezijky (zamestnavatel) a teda toto nebude uctovane ako naklad statu/kraju, lebo to je nezmysel.

Nevidim dovod aby mali zamestnanci zeleznic a SADiek statom dotovane zlavy navyse oproti ostatnym obcanom, pokial nejde o cestu v ramci vykonu povolania (do coho nepatri cesta domov - praca).
Reply on: DADORIUS #41230:
Nikto nikoho nenúti, aby bol vodič autobusu. Ak sa mu zdá ta práca zle finančne ohodnotená, môže dať výpoveď. Ak nechce aby doňho nikto "štekal", môže ísť voziť piesok. Ten bude ticho, maximálne sa vysype...
Tie premie :D:D Si zober jazdia ludia do nich štekaju a ten plat čo maju je dost málo .
Reply on: DADORIUS #41223:
Za chyby sa platí. Aj lekár keď spraví chybu, môže si ísť za to na pekne dlho posedieť. A milión ďalších profesií to isté. Vynechanie zachádzky je dosť vážne porušenie pracovnej disciplíny, bez ohľadu na to, či bolo úmyselné alebo nie. Ak sa to stane raz, riešil by som to ústnym napomenutím, ak druhý raz, už by som to riešil cez prémie.

Re #41224 expresbb: Priznaj sa, že si železničiar. ? Koľko musí zaplatiť modrogum za režijku? 5 alebo 10 Euro za rok? Ak si chce kúpiť bežný cestujúci niečo ako režijku (Maxi Klasik), zaplatí za rok 829,52 Euro. Naozaj chudáci železničiari, strašnú sumu musia zaplatiť... Poznám veľa ľudí, ktorí majú FIPku, takže viem, aké sú podmienky a aj tak si myslím, že je to neskutočný nadštandard. Ak niekto pracuje u nás na železnici, je v poriadku, že má cestovanie vlakom na Slovensku zadarmo, ale aby niekto mohol zadarmo (alebo za veľmi smiešnu sumu) precestovať pomaly celú Európu len za to, že jeho otec/mama je modrá guma, to už určite v poriadku nie je. A tie špeciálne vlaky pre režistov, ktoré každoročne vypravujú do Grécka, to je tiež donebavolajúce. Najmä, keď v oficiálnom vyjadrení ZSSK stojí (v odpovedi nejakému novinárovi na otázku, prečo tými vlakmi neprepravujú aj bežných cestujúcich za peniaze), že prevádzka tých vlakov je taká drahá, že by si lístok na taký vlak nikto nekúpil.
Majstrovstvá sveta vo varení a jedení bryndzových halušiek TURECKÁ 2010 už s CP
http://www.sadzv.sk/?program=51&module_action__0__id_info=19865
Reply on: expresbb #41225:
Vodič sa ma pozerať pred seba ! .. nie do volakej škatulky
Reply on: DADORIUS #41223:
Na to má tú škatuľku vedľa seba, ktorá mu ukazuje za koľko metrov má zastaviť a na akej nasledujúcej zastávke. Ak je to ovšem dobre nastavené.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.