Povedzte mi načo je SAD ZV taký veľký vozidlový park. Ved toľko autobusov ani nepotrebujú. Jedine čo by bolo vhodné sú dáke kĺby. Ale aj tak čo z toho že tu bude celkom nový vozový park, keď ten CP je úplne na p...u. MHD nie je iba vo vozidlovom parku. Keby bol poriadny CP z prestupmi tak tu netreba toľko autobusov. Ved teraz ako to je, sa premávajú autobusy z jedného konca na druhý. Zbytočné. Treba poriadny CP.
presne tak, z EU nemozu prist, SAD Zvolen na to peniaze nema, DP ma dost vlastnych B 961 (B 941 by som nechal dojazdit v BA) a mesto tiez take nieco nezaplati.
čo mám ja informácie...tak za pár mesiacov má pribudnúť 15 klbových citelisov do BB a ešte pár busov na prímesto...má to nahradiť B961-tky...ktoré by sa mali rozdeliť namiesto B741-tiek, na zálohu a prírastky do MHD vo Zvolene...ale v každom prípade uvidíme... ?
Zhrňme si to teda, ako to bolo u SAD ZV.
do MHD BB pribudlo v roku 2006 spolu (23+8) 31 nových autobusov (to je proste čistý fakt, nebolo to teda avizovaných 40 alebo 50). V roku 2009 pribudlo ďalších 15 ks, avšak ďalšie 3 boli preradené do prímestskej dopravy. Nerátame ojazdené B732. Správne ako píšeš, teraz máme 31+15-3=43 nových autobusov. Okrem niekoľkých B741 sú všetky vozy nové. Stačilo by 5-7 nových kĺbov a máme na 100% obnovený vozidlový park v autobusovej doprave. Takže v tejto chvíli neviem, kam chcú zaradiť tých nových 18 kĺbakov CNG a zase, vyraďovať nové (voz z roku 2006 považujem za nový) B961E sa mi zdá troška pritiahnuté za vlasy. Celý ten vývoj okolo vozového parku je dosť zaujímavý a som veľmi zvedavý, ako sa to všetko bude vyvíjať.
Ktovie čo bude ak sa podarí získať financie z EÚ na nákup trolejbusov. Pretože teraz má SADZV 43 nových vozidiel od roku 2005 a ak budú aj trolejbusy s počtom 23, tak dokopy je to 66 vozidiel. A preto ma zaujíma či sa zruší nákup z EÚ tých 18 kĺbov od SADZV. Ak nie, tak potom bude 84 nových vozidiel a k tomu aj kopec sólo vozidiel čo má teraz DPMBB. Nerátam tie kĺby prenajaté v BA. Určite to bude zaujímavé. ?
To dúfam že nie. Určite na linky ako 1, 6 treba kĺbové trolejbusy. Samozrejme aj na ďalších (napr. 2), len tu je v posledných rokoch dosť výrazný súbeh s autobusovými linkami, takže vyťaženosť trolejbusov na týchto linkách išla výrazne dole. Ale aj tak si myslím že 1/2 - 2/3 by mali byť kĺbové trolejbusy.
Ďalšia vec je, že sa tú stále hovorí o tom, ako tu budú premávať iba autobusy CNG a trolejbusy, to znamená že aj rel. nové busy z roku 2006 budú nahradené novými na plyn?
7.2.2010, Turecká - Krížna
Od 6.2.2010 znovu premáva SKI BUS zo Zvolana zadarmo. Časy a miesta odchodov sú zhodné s rokom 2009, t.j.: Odchod zo Zvolena - Železničná stanica 8:00 a 12:00, sídlisko Západ - pod Metrom 8:05 a 12:05, Sliač - zástavka "Jednota" 8:15 a 12:15, B.Bystrica - spred VUB 8:30 a 12:30, Strieborné námestie 8:40 a 12:40. Návrat s Tureckej o 13:15 a 16:15.
router