Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Trolejbusy zostanú v meste pod Urpínom a možno sa dostanú aj do Sásovej! Dopravný podnik ich odkúpil od spoločnosti SAD BB. So SAD Zvolen prebiehajú rokovania o odkúpení autobusovej stanice.

1. februára 2010 sa podpisom kúpnej zmluvy zavŕšila snaha Dopravného podniku mesta Banská Bystrica, a. s. (DPMBB) získať súbor majetku trolejbusovej dopravy do svojho vlastníctva. DPMBB, a. s. získal od SAD BB hnuteľný aj nehnuteľný majetok pre výkon trolejbusovej dopravy za kúpnu cenu cca 2 milióny eur (60 mil. Sk), čo pokryl úver zo Slovenskej záručnej a rozvojovej banky.



„Banskobystrický dopravný podnik tak môže okrem zvýšenia svojej ekonomickej efektivity začať investovať v podobe obnovy technológií a vozového parku. V tomto období dochádza v systéme mestskej hromadnej dopravy k zjednocovaniu procesov, ktoré cestujúca verejnosť priamo nevidí, ale predstavujú vysoký potenciál úspor. Naviac sa doprava v meste ekologizuje.”, konštatuje primátor Ivan Saktor.

Predmetom kúpy súboru majetku sú:
1/ areál trolejového depa v Kremničke s celým technickým, technologickým a administratívnym zázemím (dielne, umyvárka, energoblok, meniareň Kremnička, administratívna budova, parkovacie plochy)
2/ meniarne Fončorda, Centrum, trolejové vedenie, trolejové stĺpy, káblové rozvody, napájacie a spätné káble, káblové rozvody 22 kV.
3/ predpredajné stánky na ul. Kpt. Nálepku a na Nám. Slobody
4/ vozový park - 25 trolejbusov
5/ technologické vozidlá - montážne plošiny, ťahač Tatra a. i.
6/ pozemky

DPMBB, a.s. si majetok prenajímal ročne za cca 702 000 Eur, (21 mil. Sk.). Uvedený nájom značne zvyšoval nákladovosť trolejbusovej dopravy a zároveň pri prenajatom majetku nebolo možné investovať do cudzieho majetku na obnovu technológií, vozového parku a pod. Po získaní majetku, 2. februára 2010, bola podaná žiadosť o poskytnutie financií z Eurofondov na obnovu vozového parku.

Rokovania o odkúpení majetku začali ešte v novembri 2008 a k ich finalizácii došlo na prelome decembra 2009 a januára 2010. Rokujúce strany SAD BB (akcionári: Fond národného majetku a ČSAD Ostrava) a DPMBB, a.s. viedli dlhodobé rokovania z dôvodu predbežného opatrenia na majetku SAD BB.

So SAD Zvolen ešte stále prebiehajú rokovania so o odkúpení areálu nedokončenej autobusovej stanice. Podľa primátora by konečný výsledok mal byť známy k polroku 2010. Predseda predstavenstva DPMBB, a.s. Michal Němec uvažuje aj o tom, že by sa trolejbusy alebo duálne vozidlá s batériou na dojazd do 100 km mohli dostať aj na najväčšie bystrické sídlisko v Sásovej.
http://www.webnoviny.sk/slovensko/hrozba-utlmu-trolejbusovej-dopravy-odvr/55686-clanok.html

uz je jasne preco jazdia autobusy na trolejbusovych link..... obnova trolejov z EU.
Reply on: draxter #39936:
je to jednoduché, žiadny bystrický...

Re #39946 PIT: žiadne vozidlo od plotu sa už opravy nedočká, kedže SADBB všetky svoje dopravné prostriedky exportuje do Podbrezovej
Reply on: Petik #39943:
to nevie asi nikto ako k tomu prišli ?
Reply on: draxter #39936:
Aký to je ti povedať neviem, ale v každom prípade 1526 sa opravy asi už nikdy nedočká, keďže je to jedno z najhoršie vyzerajúcich "vozidiel" na "cintoríne" pri plote vo vozovni v Kremničke.
Reply on: BB-Schuhu #39942:
#39914 ?
Reply on: Petik #39943:
zníženie ZI je jedna vec, ale princíp je v tom, že akcia má nejakú menovitú hodnotu (vtedy počítanú na 1.000 Sk), takže navýšenie ZI zo sumy 27mil a 1mil je rozdiel. Draxter má pravdu. To že sa asi msuelo znížiť ZI je vec druhá, a úhrada dlhov je jedným zo zákonných dôvodov znáženia ZI. Ale odkedy sa o tom už hovorilo a kedy k tomu došlo...toto znie špekulantsky celé. Podľa mňa dobre sofistikované. ?
Vlastné imanie nič nemá s tým, aký podiel budeš v spoločnosti mať.
Reply on: draxter #39934:
Ale logicky nebude nikto upisovat akcie, ak je zaporne vlastne imanie. Preto sa MUSELO znizit ZI aby sa tym uhradili straty minulych obdobi. Alternativne by mesto ako 100% akcionar muselo tie straty uhradit.
Ina vec je, ako bolo vlastne imanie spocitane. Ak VI>ZI potom sa malo upisovat s emisnym aziom. Ak VI=ZI=2 mega, potom by sa bolo treba spytat, ako k takemu malemu VI dospeli.
Reply on: Patriot #39941:
Fúfa ?

Tu sa človek vždy dočíta vždy niečo iné. Ráno som počúval ako Saktor strašil s možným zrušením TD a zrazu budú trolejbusy možno aj v Sásovej.. To už stihli podať aj žiadosť na nákup nových trolejbusov, nejako extra rýchlo.. až sa mi nechce veriť. Len či je to pravda. ?
Reply on: brefos #39939:
Vie niekto či tá cena pre dospelého 1,5eura je myslená jednosmerne, alebo obojsmerne? Je to nejednoznačne napísané...
CP na XII. majstrovstvá Európy F.I.S.T.C. psích záprahov
http://www.dpmbb.eu/documents/CP_ms_2010_Donovaly.pdf
Čo ma prekvapilo, je to, že kyvadlovka pôjde aj zo Zvolena
?
Reply on: aress #39937:
a čo je obrázok opravovaného trolejbusu a elektrovýzbroj tak to je z Plzne
Reply on: draxter #39936:
ja si myslím(hoci niesom z BB)že to je #1526.Tá mala totiž dobre zhrdzavenú karosériu,nápravy ai.
Ktorý trolejbus je tu zobrazený pri rekonštrukcii? http://www.dpmbb.eu/opr.php
Zišlo by sa viac takých opráv...
Reply on: brefos #39933:
nádhera, ako stvorený pre Rudlovskú cestu ?
Reply on: Petik #39931:
jednalo sa o 49% zvýšenie ZI, nie o jeho predaj (viď úplný výpis z Obchodného registra). Takže platí čo som povedal. ?
Sice namam rad BBDS, ale preco by trolejbusovu dopravu v meste nemohli zabezpecovat oni, ked uz vlastnia trolejku aj tie stare trolejbusy.
Reply on: draxter #39930:
Zakladne imanie nema s cenou podielu nic spolocne. Ked uz tak vlastne imanie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.