Petik ma pravdu, z hladiska obsluhy oblasti je takmer vzdy lepsie mat sola s kratsim intervalom ("takmer" pretoze su pripady kedy to neplati - napriklad linky s narazovym dopytom /napr. do zavodov podla zaciatkov a koncov zmien/)..
Pri zachovani trasy a len zmene jedneho klbu raz za (priklad) 12 minut na dva sola raz za 6 minut idu naklady jemne hore, kedze to vykonavaju dva vozy. Ale myslim si ze jednoducho ak mesto naozaj chce kvalitnu MHD (co vieme ze nechce) tak to inak nejde a musi sa do toho investovat.
Pri zachovani trasy a len zmene jedneho klbu raz za (priklad) 12 minut na dva sola raz za 6 minut idu naklady jemne hore, kedze to vykonavaju dva vozy. Ale myslim si ze jednoducho ak mesto naozaj chce kvalitnu MHD (co vieme ze nechce) tak to inak nejde a musi sa do toho investovat.
810zssk
Ano, viac pax v MHD bude znamenat potrebu lepsich intervalov, ale fixne naklady budu zhruba rovnake. Navyse by prinieslo mensie naklady na infrastrukturu pre IAD = viac penazi v pokladni mesta = moznost ich investovat spat do MHD a dlhodobejsie udrzat ceny cestovneho...
V Bratislave sa chysta (samozrejme pred volbami) na 1 mesiac pokus prevadzkovat MHD zadarmo, tak vysledky budu moct byt vyuzite po celom Slovensko.. Pri tej tragickej urovni vsak podla mna vela novych cestujucich do MHD nedostanu...