Ikarusy sa nemuseli brať v rámci RVHP a nemali patent na kĺbový systém. Proste nikto iný tu kĺbové autobusy v dostatočnom množstve a kvalite ponúknuť nedokázal.
raboidnost je tam popisana. Kedze 34 z 36 trolejbusov v BB je takych, musim s tym ratat. Bohuzial. Nastastie pozorujem stisovanie po VP/GO. Napriklad 14Tr e.c. 1003 ide vynimocne ticho. Napriek tomu by sa mi v BB kazdy vysmial keby som za vyhodu trolikov pocital tichost. Taka je realita a bez rozsirovania trati sa ani nezmeni.
Re #3453 Petik: pri pocitani navratnosti by som varil z vody. Nemam ziadne oficialne udaje. Mozno Vladimir nejake OFICIALNE a zverejnene ma. Ak pocitam len prevadzku na novych tratiach tak mi navratnost vychadza nad 10 rokov, co je maximalne akceptovatelne obdobie pre sukromneho investora. Samozrejme, keby sa podarila vypocitat uspora z nakladov na trakcnu energiu, mame navratnost.
Poviem fiktivne cisla. Prevadzka trolejbusu stoji o 10 Sk/km viac ako autobusu. Ak by sa prevadzkove naklady znizili na jednu uroven s autobusmi, tato uspora by sa pri rocnom obehu milion km splacala 37 rokov.
Vsevedko a taky Ikarus ked ide do kopca je tichucky oproti troleju ze? A to jeho sprevodovanie. Len smola ze sa museli brat v ramci RVHP a mal patent na klbovy system
Pekne, velmi pekne:) Ale chyba mi tam este cast Porovnanie prevadzkovych nakladov -> napriklad som z toho nezistil, aka by bola navratnost takej investicie.
Alles OK, ale aká nevýhoda trolejbusov hlučnosť? To je možno tak nevýhoda paskvilných trolejbusov zo Schadefabrik Bierfernetstadt, Niederlassung Insel des Sozialismus, s ryčiacimi RÁBA nápravami a bubnujúcimi alebo kvičiacimi kompresormi (podľa prevedenia). Inak je jednou z hlavných výhod trolejbusov tichosť ? ? .
Myslis ze sa na to peniaze najdu? Ja myslim, ze skor vsetkz peniaze zhltne to dokoncenie Severneho obchvatu na Brezno, budu musiet vyvlastnit par domov v Jakube a Karlove a zvysit ten most az ked to bude hotove pridu na rad troleje
mikrob: nemam pocit, ze by si tu komusi prekazal, toto forum je verejne. cim viac nazorov, tym lepsie, hlavne ked su vecne. prestan s tymi pohrebnymi recami a spokojne sem zavitaj aj nabuduce.
L98: Opäť typický príklad, ako dopredu nespropagovať zriadenie novej linky a nezabezpečiť tak už v prvých dňoch dostatočné využitie ponúkanej prepravnej kapacity (ale nariekať, že peňazí je málo,...). Reklamné plagáty, ktorých autor je neznámy, len zbytočne vyvolali nejasnosti v trase i časoch odchodov linky. Z prečítaného v diskusii a z osobnej skúsenosti, že na zastávke Ďumbierska, smer Rudohorská, vôbec nie je uvedený CP, je zrejmé, že sa pravdepodobne jedná o linku s okruhom zo Sásovskej cesty cez Karpatskú, Rudohorskú a Ďumbiersku opäť na Sásovskú cestu. Hneď mi aj bolo čudné na spomínaných plagátoch, ako môže z Karpatskej odchádzať spoj o 5 min skôr, ako sem príde z Tesca (podľa plagátov). Takisto na CP sa uvádza ako konečná zastávka Rudohorská a nie Karpatská.
Ďalšou "bolesťou" CP L98 je nepoužitie správnych značiek poznámok pre označenie kalendárnych dní - 4, 5, 6 v krúžkoch, čím dopravca porušil ustanovenie § 10 ods. 6 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave a výrazne zneprehľadnil údaje o časoch odchodov. Veď teraz je v CP možné vidieť napr. u spoja idúceho z Tesca o 17:05 vo štvrtok až sobotu nasledovný text: v hornom riadku 46, v dolnom 05, kedy cestujúci, ktorý sa nevyzná, nevie, či je odchod 17:46 alebo 17:05.
Skrátka CP má byť jasný a prehľadný, takže v BB máme smolu (už niekoľko rokov) a celkový pozitívny efekt v zavedení L98 sa takto výrazne poškvrní.
No, v akom stave? Asi v takom ako všetko na Slovensku... nie sú peniaze... Kubáček má problémy vôbec dýchať... a región tiež viac rozpráva než aby prispel... aj ČHŽ je na tom biedne...
No máš pravdu, ako to čítam, tak sa mi vybavuje, že dačo také som kdesi počul. Ale je okolo toho ticho, v akom stave je to momentálne? A s tou T426.0 - to je známa historka...
No Kubáček priviezol z Rumunska dve parné zubačky veľmi podobné pôvodným a má v pláne jednu z nich sprevádzkovať. A nejaký miestny okresný či krajský papaláš sa už niekoľkokrát vyjadroval v novinách v tom zmysle, ako som písal ? .
Inak T426.0 sme už v Tisovci mohli mať - Česi ju boli ochotní vymeniť za pomaranč (T678.0 alebo T679.0 (s pegasom)) ale ŽSR sa rozhodli, že im ho nedajú a radšej ich všetky zošrotovali... ?
A tie dovezené zubačky zo Subcetate sú čo? A tie veľkohubé reči o tom, že sa to sprevádzkuje, že pôjde o jedinú funkčnú zubačku v Európe (čo je, samozrejme, blud non plus ultra), že to oživí a zachráni celý región, to si nezaregistroval ? ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Pepicek