Otázka ponuky a dopytu je v BB nasledovná:
Ponuka:
- staré karosy od SAD ZV /aj v prímestskom prevedení/ - 50%
- nové karosy od SAD ZV /rad 9xx/ - 50%
- žiadne nízkopodlažné autobusy SAD ZV/jeden na testovačke kade-kde, len nie tam, kde by mal/
- cestovné 14,- Sk, alebo 5,- Sk /podľa toho kto kde býva/
- trolejbusy DPMBB /síce po GO, kúria a sú označené v zmysle
- žiadne nízkopodlažné trolejbusy DPMBB /zatiaľ ani objednané/
zákona, ale inak stále len trolejbusy/
- stredne zabehnuté a novšie karosy DPMBB /stoja vo vzovni, resp. nie sú schopné premávky vďaka "údržbe" SAD ZV/
- 2 nízkopodlažné CItyBusy /stojace vo vozovni, reps. na kyvadlovej doprave/
- 4 čiastočne nízkpodlažné minibusy /len na doplnkových linkách/
Dopyt:
- čím nižšia cena: VYHRÁVA cestovné 5,- Sk /resp. 10,- Sk na kyvadlovke/
- čím väčšie pohodlie: žiaľ, s ohľadom na predchádzajúci bod, nie je moc z čoho vyberať, čo ide-to ide a buďme radi.
- pravidelné a husté intervaly (tak ako je potreba): v prípade Sásovej opäť drahšie cestovné, nijaké extra busy /dokonca lowXtra/ a nepostačujúcic interval
- Podlavice: rovnako ako Sásová, s tým že o kĺbe môžu snívať /aj o prímestskom/ a ani kyvadlovka tam nie je.
Dvakrát podčiarknuté: vzhľadom k možnostiam vychádza jednoznačne CENA. Zvyšok aj vďaka žabomyším prieťahom a prekáračkám "cestujúci substrát" nerieši (aspoň vo väčšine). Nuž teda poviem za seba: pokiaľ ide o občana (ale aj o vlastný vačok), asi by som dal trolejbus tiež aspoň za 10,- Sk, a ukázal, že lepšie je, aby sa v ňom viezlo 20 ľudí za 10 Sk ako 7 ľudí za plný kotol /14,-/.
Ponuka:
- staré karosy od SAD ZV /aj v prímestskom prevedení/ - 50%
- nové karosy od SAD ZV /rad 9xx/ - 50%
- žiadne nízkopodlažné autobusy SAD ZV/jeden na testovačke kade-kde, len nie tam, kde by mal/
- cestovné 14,- Sk, alebo 5,- Sk /podľa toho kto kde býva/
- trolejbusy DPMBB /síce po GO, kúria a sú označené v zmysle
- žiadne nízkopodlažné trolejbusy DPMBB /zatiaľ ani objednané/
zákona, ale inak stále len trolejbusy/
- stredne zabehnuté a novšie karosy DPMBB /stoja vo vzovni, resp. nie sú schopné premávky vďaka "údržbe" SAD ZV/
- 2 nízkopodlažné CItyBusy /stojace vo vozovni, reps. na kyvadlovej doprave/
- 4 čiastočne nízkpodlažné minibusy /len na doplnkových linkách/
Dopyt:
- čím nižšia cena: VYHRÁVA cestovné 5,- Sk /resp. 10,- Sk na kyvadlovke/
- čím väčšie pohodlie: žiaľ, s ohľadom na predchádzajúci bod, nie je moc z čoho vyberať, čo ide-to ide a buďme radi.
- pravidelné a husté intervaly (tak ako je potreba): v prípade Sásovej opäť drahšie cestovné, nijaké extra busy /dokonca lowXtra/ a nepostačujúcic interval
- Podlavice: rovnako ako Sásová, s tým že o kĺbe môžu snívať /aj o prímestskom/ a ani kyvadlovka tam nie je.
Dvakrát podčiarknuté: vzhľadom k možnostiam vychádza jednoznačne CENA. Zvyšok aj vďaka žabomyším prieťahom a prekáračkám "cestujúci substrát" nerieši (aspoň vo väčšine). Nuž teda poviem za seba: pokiaľ ide o občana (ale aj o vlastný vačok), asi by som dal trolejbus tiež aspoň za 10,- Sk, a ukázal, že lepšie je, aby sa v ňom viezlo 20 ľudí za 10 Sk ako 7 ľudí za plný kotol /14,-/.
Schuhu
1. Treba zverejniť poriadny CP. Nedá sa spoliehať na to, že s tým pôjdu len tí ľudia, ktorí čakali na iný spoj. Kto pôjde z AS, odkiaľ žiadny iný spoj (okrem citybusov) nechodí, ak sa nezverejní CP, tak to bude prinajmenšom odtiaľ jazdiť prázdne. Ďalšia vec, aby si ľudia kúpili ČK, musia mať istotu, že ten spoj pôjde a musia teda v každom prípade vedieť CP. Ak budú mať ľudia ČK, potom im budú platiť prestupy a budú plnšie aj trolejbusy.
2. Linku treba označiť číslom, rozhodne!!! Neoznačená linka spôsobuje chaos. Dnes som bol toho svedkom. Ľudia netušili, aká linka to je, mnohí si mysleli, že je to nejaký náhradný spoj za L23. Zatiaľ je linka neoficiálne označená č. 11, mne sa to číslo páči a každý autobus by mal byť označený číslom linky, lebo tu bude chaos, aký tu ešte nebol.
Je to dobrá myšlienka, ale treba urýchlene spraviť uvedené veci, lebo inak to spôsobí chaos a ešte väčšie problémy. V doprave musí byť poriadok, o čo sa DPM dosiaľ vždy usiloval. Takýmto krokom ma DPM prvý krát nepotešil a dúfam, že bude pružne reagovať. Aby si niekto nemyslel, že viem kritizovať len SAD ZV. Toľko môj názor.