Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #2314:
Ked si nadhodil taktovu dopravu na ramene Presov-Banska Bystrica, tak ma napadlo, ze idealnym vozidlom na toto rameno by bola 840 (potkan) v dvoj- az trojhodinovom intervale. Dokaze jazdit rychlo, v Margecanoch a Kysaku nema problem so zmenou smeru jazdy (ak by Kysak dokonca neobchadzala) a keby jazdila cely usek (Stakcin/Medzilaborce)-Humenne-Presov-Margecany-Cervena Skala-Banska Bystrica-Zvolen-(Sahy), tak dokonca drvivu vacsinu absolvuje po neelektrifikovanej trati, takze nie su potrebne preprahy.

Prestup z pripojnych Os, Zr a R vlakov by sa dal realizovat v Humennom, Strazskom, Presove, (mozno v Kysaku), Margecanoch, Banskej Bystrici a Zvolene.

Akurat by to chcelo mat tych nasich "vykladnych skrini", 840-tok, o nieco viac, ako sucasne styri kusy, ci kolko ich je.
Reply on: Papyr #2325:
Poopravím. Písmeno "S" sa používalo ešte pred zavedením automatov a stánkového predaja. S písmenom "S" sa viaže doba zhruba v sedemdesiatych rokoch, kedy sa postupne upúšťalo od sprievodcov a lístky sa predávavali stále VO VOZIDLE. Vo vozidle bola inštalovaná taká mašinka - cestujúci vhodil príslušný obnos a odtrhol si lístok. Keď sa v závere 70. rokov zaviedol predaj lístkov mimo vozidlo, na vozidlách už písmená "S" neboli.
Dôvod prečo sa upúšťalo od sprievodcov pre dnešnú dobu už znie priam neuveriteľne. Neustále vzrastajúce výkony MHD žiadali neustále viac vozidiel a to chcelo viac sprievodcov. A tých sprievodcov jednoducho nebolo - každý mal prácu a jednotlivé DP už jednoducho nemali koho zamestnať ako sprievodcov. Preto prišla myšlienka samoobslužného predaja. Bol to akýsi medzičlánok na ceste k predpredaju mimo vozidlo.

Re #2326 Petik: Podľa toho, v akej rovine sa neprestupnosti bavíme. Ak by existovali predplatné lístky, tak väčšine cestujúcich je šum a fuk, že jednorazové lístky sú neprestupné.
Podľa mňa sa tie nedostatky spolu kĺbia. Poviem to takto: MHD zažila obrovskú facku v podobe nástupu prednými dverami a zrušenie predplatných lístkov bolo posledným klincom do rakvy.

Re #2328 Petik: Áno, vystihol si to. Ja nadávam, že nemám kvalitný prípoj od rýchlika z Kysaku do Prešova. Ale je tu kategória cestujúcich (BJ a pod.), ktorých v Prešove čaká ďalší prestup a často tiež bez prípoja.

Re #2337 Majkl: A aby nedošlo k nedorozumeniu, doplním Ťa: intervalová doprava s takými intervalmi, ktoré sú násobkom alebo deliteľom čísla 60. Ako jedinú výnimku som ochotný v určitých prípadoch uznať 8 min. interval.
Reply on: Kami #2339:
Keby som sa mal rozhodovat, ci dam 6 Sk za auto alebo 8 Sk za autobus, tak jasne, ze idem autobusom. Ale teraz je to rozhodovanie 6 Sk versus 26 Sk (pri ceste tam a spat). Ale aj tie by som mozno dal, keby som mal istotu, ze ak sa napriklad pocas pracovneho dna na Tajovskeho ulici ukaze, ze hned musim ist napriklad do Sasovej, tak sa tam aj rychle s jednym prestupom (ale nie za 52 korun tam a spat) dostanem.
Vlado: ja som tiez mal robotu 2 km od domu. Ale autom som chodil minimalne. Hlavne autobusom (este platili casove listky ;-P), v noci skor peso. Aspon som sa vyvetral po dlhej ceste autom. Aj po zavedeni BCK mi auto nevychadzalo lepsie. Sice benzin stal len 6 Sk (2 x 3 Sk v meste), jazdit na studenom motore ... To radsej dam 8 Sk a nestaram sa.

PIT: uz som docital diplomovku. Pri srdci ma nepichalo, hoci autor v zavere vari z vody. S niecim suhlasim, ine by som posudil inak.
Reply on: Majkl #2336:
Lebo sú to tupé modré železničiarske gumy. Inak sa odpovedať nedá. Prečo posunuli Strelu o 1,5 hodiny doľava a zrušili Comenia? Terza nemôžem chodiť vlakom z Prahy ani do BA ani do Budapešti, hoci by som chcel.
I.
Reply on: Papyr #2329:
k tej frekvencii by som akurát dodal: pravidelná frekvencia (intervalová doprava = menej liniek a kratšie pravidelné intervaly).
Reply on: Petik #2320:
Mňa by skôr zaujímalo, prečo bol rozdelený rýchlik "Slovan" na dve časti: Praha - BA a BA - Lokosháza... nechápem, lebo je to tá istá súprava.
Reply on: Petik #2326:
ja navrhujem oboje - nástup všetkými dverami aj znovuzavedenie mesačných lístkov.

460-049-8 BB-PO

Reply on: Petik #2330:
SK,CZ... IBA SK.

460-049-8 BB-PO

Reply on: Papyr #2325:
Dakujem za informacie.
Reply on: Petik #2326:

Skrátene: pre zvýšenie dynamiky a flexibility je nutný nástup všetkými dverami; ďalej je samozrejme nutná zmena tarify na časovú prestupnú s doplnkovým predajom u vodiča. Však to dobre vieš - funguje to všade okrem BB. Nakoniec perfektná prepravná kontrola.
Nemám už čas, takže nerozpisujem ďalej.
Reply on: PIT #2327:
Toto ma na tych ZSSK najviac stve. Donekonecna opisovanie cestovneho poriadku z roku 1995-6 s kozmetickymi zmenami. Vlastne jedina vyznamna zmena bola vymazanie tabuliek trati so zastavenou dopravou...:(
Reply on: 460-049-8 BB-PO #2324:
Hele Tycoone, cez telefon urcite nie, ale ak chces cez mail, tak peter.k77@seznam.cz
Reply on: Petik #2326:
Pre vlcaka je podstatne toto (v uvedenom poradi)
1. prestupna tarifa
2. nastup na vsetky dvere
3. frekvencia spojov+presnost
4. stav vozidiel
5. druh vozidla
Reply on: Vladimír #2321:
Tebe ako presovcanovi ten prestup mozno nevadi -ak mas pripoj:), ale co chudaci ti co cestuju este dalej a znovu musia prestupovat v Presove?
Reply on: Petik #2320:

Práve o tom som im minulý týždeň písal znova. Priame vlaky (medzi regiónmi i medzištátne - však chceme podporovať cestovný ruch a turista sem nemá ani len šancu prísť a nie ešte aby bol spokojný s ďalšími službami), priame vozne, predĺženie trás, aby každý vlak bolo možné viac využívať na dlhšej trase. A nie prestupovať po pár km.
Lenže ZSSK je asi takisto zástanca podniku - prežívača a nie podniku, ktorý sa chce rozvíjať a skvalitňovať.
V medzištátnej preprave by mohli byť schopný zabezpečiť aspoň po jednom priamom vlaku z BB do Maďarska, Poľska, Rakúska (predĺžiť trasu 1 ER vlaku Wien - BA - BB) a 2 do ČR. Chce to len trochu fantázie a pri tvorbe nového GVD konečne tvoriť od nuly nanovo a nie o 5 min. posúvať stále tie isté vlaky.
Reply on: Majkl #2301:

Nejak som nezvladol odoslat prispevok, takze 2. pokus:
Co podla Vas viac odradza od MHD? Nastup prednymi dvermi alebo hlupy neprestupny tarif? Myslim ze tarif.
Co by ste spravili s MHD Vy, aby bola kvalitna podla vasich kriterii a nestratila cestujucich? Nastup vsetkymi dvermi by celkom urcite nestacil.

BTW Pamatate, ako zaviedli predaj listkov vyhradne u vodica? Oznam znel asi takto: "V ramci zlepsovania sluzieb sa zavadza od 1.6 doplnkovy predaj cestovnych listkov u vodica."
V zapati stiahli listky zo stankov aj automatov.
Reply on: 460-049-8 BB-PO #2323:
S = Samoobsluzny predaj. Pouzivalo sa to v 70. rokoch, ked sa prechadzalo z predaja vo vozidlach (sprievodcovia) na predpredaj mimo vozidla (stanky, automaty). Vozidla bez sprievodcu boli oznacene S.

460-049-8 BB-PO

Hladam niekoho kto hraje Transport Tycoon na pokec o hre dalej o vozidlach MHD a o zeleznici.

460-049-8 BB-PO

Vie mi niekto povedat co znamena pismeno S na autobusoch a trolejbusoch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.