na R a D môžu len tie vozidlá, ktoré majú konštrukčnú rýchlosť aspoň 70 km/h /PS:novela zákona o premávke na cestných komunikáciaách od tohto roku/. A trolejbusy túto podmienku nespĺňajú.
Rovnako tak krtiérium na stavbu R a D neumožňuje, aby ponad cestu viedli trolejbusové drôty, pretože ide aj o rozmery na šírku a výšku cety typu R a D /aj keď možno by sa toto nejako dalo, lebo R1 ZV-ZH je R1 len preto, že to tak niekto chcel, ale parametre na to nemá, takže toto len ozaj bokom.../
Tiež je dôležité kritérium dráhového vozidla, lebo potom by na R a D mohli aj električky, metro a neviem čo...
A v neposlednom rade na to treba povolenie, ktoré by určite nikto nedal,ale to ej iná kapitola.
Tak teraz uz viem kto este vyraba dezinformacie, novinari! ? V clanku co som pridal sem #21738 na konci ti "blbci" pisu o trolejbusoch s pomocnym dieselagregatom ako o duobusoch (kukni, precitaj, urob si svoj nazor..), tak podobne som aj ja vtedy prevzal z "podobnych brnenskych zdrojov" tu vtedajsiu mylnu informaciu(Ty tiez vsetko nepreverujes, alebo ano..?), no a ako som kupil, tak som predal. ? Informacia o Plzni ale bola pravdiva!
Inak ten clanok http://technet.idnes.cz/tiskni.asp?r=tec_technika&c=A070318_192058_tec_technika_r
ja obsahuje pekne technicke detaily, ale ked novinari "nasadia korunu vsetkemu" takymi nezmyslami ako v zavere, tak to potom degraduje cely dojem z toho. ?
To ja viem, že trolejbus je dráhové vozidlo (v zmysle zákona, ktorý nie je problém zmeniť). Ale kde je uvedené, že dráhové vozidlo nasmie na D a R? Už som to toľkokrát počul a ešte nikdy nečítal.
Dufam, ze sme sa pochopili s tou alternativou na zavislosti od dodaviek produktov na baze ropy a plynu? ? Inak na mieste autobusov ako doplnkovej siete (T- busy ako nosna siet vsade mat nemozu) mozno pocitat s nasadenim CNG busov, o ich ekologickosti niet pochyb, ale tie uz zase kludne mozu byt v rezii DPMBB, ze? Cerpacku si vieme postavit aj my, a ani ZVHD STS nema na prevadzku takychto vozidiel monopol, ze? ?
Mat naporudzi diverzifikovane moznosti pohonu vozidiel trebars v dopravnom mestskom podniku sa javi byt ako prezierave, napr. nosny system mat vybudovany na baze elektrickej trakcie(metro, rychlodraha, elektricky, trolejbusy) a az ako doplnkovu siet zalozit trebars na CNG Busoch(resp. autobusoch na naftu). Dopravne podniky prevadzkujuce svoju cinnost iba vylucne na baze spalovacich motorov(nafta alebo plyn) su zranitelne v pripade nepredvidatelnych vypadkov dodavok tychto komodit! ? Preto EU apeluje na vyuzivanie inych(de facto alternativnych) zdrojov voci plynu a nafte. http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/145077 , http://www.rozhlas.cz/cro6/internet/_zprava/214359
A to nesúhlasím neverím, že sa nedá niečo poriadne vymyslieť FAKT neverím !! A možno by stačil kamerový systém mesta ...toť nedávno v nejakom meste drhol mladík zababranú historickú pamiatku !! Takže moje obľúbené všetko sa dá stačí tak málo CHCIEŤ !! ?
No tiež som takéto netušila a preto s tebou súhlasím a tiež by som bola rada , aby DPMBB hodilo kostrou a šup šup nech si už konečne vydá licencie a prestane sa len dívať za tie troleje za ohradou. Takžiež by si SAD BB mohla vrátiť licencie na prímestskú dopravu a vôbec ak si každý môže všetko zariadiť sám tak načo tam hore vôbec sú ?? ?
draxter