Reply on: Abdul #18651:
prepáč Abdul, ale ja sám najlepšie viem, čo je mojou povinnosťou. Ja si narozdiel od tých, ktorých tu ty obhajuješ, zákon a morálku ctím a to vždy a všade. Snaž sa čítať medzi riadkami aj keď je niečo len v úvodzovkách.Re #18645 Vladimír: celá 168-čka je deravá ako rešeto, ale daného §16 a jednotlivých odsekov sa dá ako-tak chytiť. Máš pravdu, dohoda mala určite vzniknúť, ale napriek tomu sa dané konanie nedá akceptovať. Ak dopravca má od správneho orgánu vydanú dopravnú licenciu v pravidelnej autobusovej doprave (myslím teraz na MHD BB, a. s.) a uzatvorenú zmluvu o výkone vo verejnom záujme je povinný podľa § 8 (Osobitné povinnosti dopravcu) ods. 1) písm. h)
zabezpečiť na všetkých zastávkach autobusovej linky jej označenie a názov zastávky, číslo alebo iné označenie autobusovej linky a uverejnenie údajov o príchode jednotlivých spojov na zastávku a ich odchode a trvale ich udržiavať; ak ide o mestskú autobusovú dopravu, uvádzajú sa len údaje o odchode jednotlivých spojov zo zastávky; v prípadoch, ak je interval odchodov v ucelených časových obdobiach stále rovnaký a kratší ako 10 minút, možno uviesť len prvý časový údaj odchodu v každej hodine a opakujúci sa interval,
a v nadväznosti na spmenutý §16 ods. 4) si tieto údaje nemá možnosť zverejniť nikam inam ako na informačných tabuliach a označníku dopravcu s najväčším počtom spojov na danej zastávke, kedže dopravca s najväčším počtom spojov na danej zastávke zriaďuje aj označník aj informačnú tabuľu podľa tohto §16 ods. 4).
... resp. by mohol minoritný dopravca zriadiť na každej zastávke aj vlastný označník, zákon mu to nezakazuje, ale ani neprikazuje, teda zákon umožňuje minoritnému dopravcovi využitie situácie, že na danej zastávke nemá najviac spojov a označník zriadil už niekto iný s väčším počtom spojov.
Takže ešte raz - dohoda určite mala byť, ale toto konanie tiež nie je v súlade so zákonom ?
Ali B.
Dúfajme, že Mesto skutočne spustí trol***usy. Takže bývalé trolejbusové linky 1 - 9 budú zabezpečované samostatne.
Autobusy: za čias BBDS bola výprava 29 sólo (vrátane mini) a 20 kĺbov. Ibaže v tom počte sú aj bývalé linky do II.pásma.
Mesto vlastní 21 sólo busov a 14 kĺbov.
A teraz si to prejdime podľa jednotlivých liniek. No keďže ako všetci dúfame bude CP radikálne zmenený, sú to len orientačné počty.
Najskôr sólo vozy:
- súčasná L20, t.j. spojenie Uhlisko - Stará Sásová: 2 autobusy
- súčasná L32 (aj by mohla ostať v súčasnom rozsahu): 1 voz
- súčasná L33, t.j. spojenie THK + Senica: 1 voz
- spojenie Podlavíc (súčasné L34,35,36): 5 vozov
- súčasná L41, t.j. spojenie Senica + Iliaš: 1 voz
- súčasná L42, keďže bolo by potrebné zabezpečiť aj Šalkovú a Majer: 2 vozy
- L43, t.j. spojenie Uľanka a Jakub s Uhliskom: 2 vozy
- nočný: 1 voz
SPOLU: 15 sólo vozov.
Tu by sa dalo aj kombinovať, t.j. napríklad L43 predĺžiť do Majera a zo Šalkovej dať iba jeden voz a podobne. Možností je veľa.
Kĺbové vozy:
- súčasná L21, t.j. spojenie Pieninská - Rakytovce: 3 kĺby by mali stačiť
- súčasná L23, t.j. spojenie Pieninská - Uhlisko: 3 kĺby. Mohlo by to s prekladom s L21 stačiť
- spojenie L24,25,91: 10 vozov
- spojenie na Tatranskú, súčasná L26: 3 kĺby
- L90: 2 kĺby
SPOLU: 21 kĺbov na výpravu
Aj tu by sa dalo kombinovať, napr. L26+34 a podbne, takže dalo by sa počty znížiť.
Teda keď to zhrnieme, pre mesto vzniká problém s počtom kĺbových busov. Pokiaľ ale ostaneme pri približných počtoch, bolo by potrebné:
1. prenajať (alebo kúpiť) aspoň 2 - 3 sólo vozy - kľudne aj od SAD ZV (má z čoho) alebo od BBDS (môže byť aj B 732, veď tie BB-695AR a BB-955BC boli dobré). Tie by boli iba dočasne ako záloha a keďže by bolo nutné v ďalších rokoch investovať do obnovy vozidlového parku, pri prvej príležitosti by sa vyradili alebo vrátili majiteľovi.
2. prenajať (alebo kúpiť) aspoň 5 kĺbov (aj viac). Rovnako buď od SAD ZV (keďže keby prišla o MHD BB, nebude mať pre ne využitie), alebo od BBDS (v tomto prípade neviem, čo sa už predalo - to by mohol napísať LUK - ale hádam ešte tie B 741 majú). Alebo prenajať alebo kúpiť kĺby aj od iných dopravcov, veď nie sú tu jediné SAD ZV alebo BBDS
Na základe predbežných počtov, pokiaľ by bola výprava 15 sólo a 21 kĺbov, by zabezpečiť MHD dopravným podnikom mesta bol problém iba zohnať kĺby. V prípade že by sa spravil dobrý CP, t.j. na Tatranskú by stačili aj sóla (prenajať sóla by malo byť ľahšie ako získať kĺby), nebol by to zase neprekonateľný problém.
Isteže sú potrebné investície, ale pokiaľ sa chce, je na čom stavať. Väčším problémom by bolo získať odstavné plochy, dielne a umyvárku.
Takže hádam toľko.