Mne to neprekaza, to som tym prispevkom povedat nechcel. Len tak na okraj, presne rovnaka situacia, co sa tyka prevadzkovatela MHD a primestskych liniek, je v Nitre, ak sa nemylim. SAD Nitra prevadzkuje aj jedno aj druhe...
čo si ktorá sekcia do databáz nahádzala, to tam má. Bystrica mala tú odlišnosť voči iným mestám, že MHD a prímestskú dopravu tu prevádzkoval ten istý dopravca. A aj bez toho sa vedenie bystrickej sekcie rozhodlo ju poňať troška regionálnejšie. Ak to niekomu prekáža, tak ma to mrzí. Aj momentálne sú tu cestovné poriady niektorých prímestských liniek, ale iba jednej spoločnosti - a to nikomu neprekáža a neberie to ako reklamu druhej strane...
Práve som si prezeral na stránke www.sadzv.sk novinky o MHD BB, kde som našiel aj návrh zmeny CP pre MHD BB. Niektoré zmeny ma milo prekvapili (napr. znovuzavedenie nočných spojov), celkom potešujúce bolo aj zlúčenie liniek 2 a 22 a 6 a 26. Keď som sa ale dostal na koniec prezentácie, kde boli nakreslené trasy budúcich liniek, doslova ma zamrazilo. Linka číslo 2 bola totiž zakreslená tak, že jednu konečnú mala na Pieninskej a druhú viac-menej nemala, pretože po prejdení Zvolenskej cesty sa zatočila späť do mesta po Sládkovičovej!!! Tak ma v súvislosti s touto nehoráznosťou napadlo, či páni vo Zvolene alebo páni na mestskom úrade pokladajú za Banskú Bystricu len centrum a Sásovú??? Keby konečne zdvihly svoje sedacie svaly z tých svojich kožených kresiel, asi by boli prekvapení, že ľudia žijú aj v Kremničke a iných "mestských častiach", na ktoré mesto s prehľadom kašle!!!
""fakt to tu vyzera ako propagacna stranka BBDS"
"táto stránka má za cieľ propagovať KVALITNÚ MHD!"" - ako som tak pozeral vsetky podstranky imhd.sk, tak len na tej banskobystrickej som nasiel celkom podrobne spracovany evidencny stav vozidiel jednej konkretnej spolocnosti, pricom niektore vozidla nemaju suvis ani s MHD, ale ani s primestskou dopravou v regione. Potom sa to miestami moze zdat, ze to vyzera ako propagacia jednej strany...
Este k tomu evidencnemu stavu: V novinke je z 6.5. je pisane aj o novych Karosach B952E(357IB-367BI), tie som v tom katalogu nenasiel. A ZV 367BI pravdepodobne zostane jazdit v MHD Zvolen, kedze uz ma demontovany stojan na citacku a tlaciaren pri druhych dverach(aj ked do minuleho vikendu stale nefunkcne displeje).
Ja by som skôr odporúčal všimnúť si "Je pravda, že zatiaľ nebudú pri všetkých dverách". Znamená to hádam, že EMTREST nie je schopný dať čítačku ku každým dverám?
Ďalej - sú tam spomínané časové lístky ale len v zmysle časovej prestupnej tarify. Aj z iných zdrojov ku mne reniklo, že KE sa chystajú zlikvidovať časové predplatné lístky a prejsť na Zsolna-systém. Takže ďalšia MHD pôjde do kytičiek...
ja som si myslel že tento párok sa už odmlčal. Ale asi tomu tak nie je, čo k nemu dodať. Zhrniem to len jednou vetou: Za celú dobu fungovania SAD BBDS nedošlo k takému obrovskému a očividnému porušovania zákona dokopy, ako teraz za týchto pár mesiacov zo strany SAD Bryndza a to nehovoriac o tých ich úbohých, groteskných, detských a klamárskych predstaviteľov. BODKA
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=13.6.2006/63585K
Vyberam:
Od októbra plánuje DPMK uviesť do prevádzky odbavovací a informačný systém na báze čipových kariet. Ten bude predzvesťou zavedenia časovej prestupnej tarify. "Časové lístky závisia od zmeny tarify. Pre budúcnosť navrhujeme, aby sa cena základného cestovného automaticky valorizovala na základe inflácie." Odbavovací systém bude od októbra teda umožňovať použitie čipovej karty ako elektronickej peňaženky. Cestujúci dostane možnosť nabiť si ju kreditom a pri preprave odratávať základné cestovné. Z vozidiel nadobro zmiznú klasické štikače a lístky sa budú označovať elektronicky.
Nový odbavovací systém umožní aj zbieranie dát potrebných k úprave linkového vedenia. K zásadnejšej úprave nedôjde skôr ako začiatkom budúceho roka. "Keďže sa chceme viac priblížiť cestujúcim, musíme podrobnejšie zisťovať ich potreby. Na to potrebujeme čas a štatistické údaje, ktoré nám poskytne tento systém. Využijeme aj dotazníkové prieskumy. Hneď ako ich spracujeme, pristúpime ku kvalitatívnej zmene linkového vedenia."
Cestujúci sa obávajú, že po zavedení čítačiek čipových kariet ich nedostatok spôsobí chaos a nie všetci budú stíhať odčítať si kredit. Bežná prax totiž ukazuje, že sa toto zariadenie zablokuje do pätnástich sekúnd. "Je pravda, že zatiaľ nebudú pri všetkých dverách. Nikde nie je napísané, aký čas tam bude nastavený, nemusia to byť spomínané sekundy."
DPMK uvedie v tomto roku do prevádzky on-line dispečerský riadiaci systém, ktorý by mal dohliadať na dodržiavanie cestovných poriadkov a pomôcť predchádzať zhlukom vozidiel na trase.
Odporucam si vsimat terminy realizacie a plan zaviest casove listky.
nehájim ničie záujmy, ako občan mám právo vyjadriť svoj názor na vec a objasniť veci tým, ktorí do vecí až atk veľmi nevidia
"fakt to tu vyzera ako propagacna stranka BBDS"
táto stránka má za cieľ propagovať KVALITNÚ MHD! A tá tu ešte nebola... Momentálne MHD prevádzkuje SAD CCC, preto kritika sa logicky (kedže je toto stránka o MHD) znáša na ich hlavy. Až to tu bude prevádzkovať Ferko Mrkvička z Hornej Dolnej a bude tak tliachať do vetrať ako istý pán magister, tak tho budeme kritizovať rovnako. Jasné? Toto nie je proti SAD ZV, SAD BB, alebo komu, toto je ZA NIEČO! Za kvalitu v MHD!
"ako nieco odsudim, necham ich nech sa predvedu"
Podľa mňa sa už ale predviedli dostatočne... Z vysoka se*ú na zákony a aj ten jediný, ktorý akože ctia znamená negatívum pre cestujúcich (linky 5x)...
"V BB nebude dovtedy pokoj, pokial MHD bude prevadzkovat sukromny dopravca"
žeby som konečne s tebou raz mohol aj súhlasiť? ?
No je je to práve o kompetencii mesta ako dokázať kontrolovať dopravcu. Ak to nerobilo a odhodlalo sa k zmene, ktorá mala viesť k návrate ku kvalite MHD, tak nech pre to aj niečo robí. Nech kontroluje dáva pokuty žiada nápravu porušení zákona..... Ale ak si videl, alebo počul pána Mgr. Polónyho v nejakých reláciach trepal všetko možné, len nie ako ide skvalitniť dopravu v B.B. Ja osobne neverím v návrat kvality do MHD B.B. v podaní SAD ZV. Tvoj názor ti neberiem, ale ak mesto bude mať dopravu ktorú si nebude kordinovať samo, teda dopravný podnik mesta, tak akákoľvek SAD a.s, s.r.o. si bude žiadať neadekvátne finačné nároky na dotácie. Mesto bude mať len obmedzenú kontrolu finančných tokov peňazí.
S499.1023
Ďalej - sú tam spomínané časové lístky ale len v zmysle časovej prestupnej tarify. Aj z iných zdrojov ku mne reniklo, že KE sa chystajú zlikvidovať časové predplatné lístky a prejsť na Zsolna-systém. Takže ďalšia MHD pôjde do kytičiek...