Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mimi #16648:
Myslím, že kľúčovým pre pochopenie celého diania v BB je toto: "Keďže nie som v súčasnosti pravidelným cestujúcim v MHD BB, nijak zvlášť som sa nezaujímala o zmeny, ktoré sa udiali v BB MHD. Ako občan som síce niečo začula, čítala, videla ..... no nepripadalo mi to dôležité."

Súdružke to nepriapadalo dôležité, lebo práve teraz pravidelne MHD necestuje, tak čo by sa starala. A teraz škrečí. A takto to videla väčšina Bystičanov, tak nech sa teraz nečudujú.
Ako "zlacnelo" cestovné po zmene prevádzkovateľa ...

(postreh čitateľky)

Keďže nie som v súčasnosti pravidelným cestujúcim v MHD BB, nijak zvlášť som sa nezaujímala o zmeny, ktoré sa udiali v BB MHD. Ako občan som síce niečo začula, čítala, videla ..... no nepripadalo mi to dôležité.

Momentálne som na materskej dovolenke a nie všade sa dá prejsť po vlastných, rozhodla som sa preto využiť MHD. Z poznania z pred roka 2006, keď som aktívne v MHD jazdila a vedomia o viacerých zľavách pre cestujúcu verejnosť / osoby ZŤP, dieťa v kočíku s doprovodom atď / ma ani len nenapadlo, že za cestu tam a späť dám 41,- Sk

Na moje prekvapenie, som sa na zastávke dozvedela o poplatku za kočík / 5 Sk/. Spokojne som nastúpila do spoja č. 54 s kočíkom s tým, že známa za kočík zaplatí. Na moje zdesenie, vodič autobusu od známej požiadal aj zaplatenie cestovného za osobu s kočíkom. Teda spoločne sme za lístok s dvojmesačným človiečikom v kočíku zaplatili zo zastávky na Huštáku do Harmanca 22,- Sk. Cesta naspäť ma vyšla o 3,- Sk menej .... vystúpila som o zastávku skôr ..... teda kilometrov som prešla menej. Ešteže som nemusela prestupovať, nechcem si ani predstaviť čo by nás stál lístok.

Ďakujem za "príjemné prekvapenie"

článok je prevzatý zo stránky www.poslanec.sk
Reply on: JJ #16639:
mas ho tam, dufam ze ti prisiel
Reply on: Dopravák #16643:
Brno Medlanky. Mozno nam ho pozicaju na testovanie. Trat sa moze postavit napr. v budove MsU.

Re #16641 Flying: bolo ti to treba (pozerat)?
Reply on: JJ #16635:
som to dnes náhodou pozrel a prišlo mi zle... Tá anketa bola fakt "úžasná" a moderátor, ten perlil... ? ? ?
Reply on: Kami #16637:
to bolo kde odfotené??... ? ? ?
SAD-BBDS zaslala otvorený list členom zastupiteľstva Mesta Banská Bystrica:
http://www.poslanec.sk/view.php?cisloclanku=2006060601
Konecne som si pozrel tlacovku SAD ZV. Otras... ? Co som komu urobil ze som sa tohto dozil v BB.
Reply on: bugi1 #16638:
posli mi mail
Cafte fsetci. Pocuval som tu grotesknu frasku, ktoru SADZV nazval tlacovka. Zaujimave bolo pocuvat, ako sa Polony casto ohanal slovom "zakon" a jeho dodrziavanim. Je to fakt hajzel, tazko hladat spravne slova, aby ma kvoli vulgarnostiam odtialto nevyhodili. A otazka pre JJ-a: u poslancov a kralika sa ti daco podarilo? Na mna sa v Palbe vysrali. Zatial.
Novy bystricky trolejbus: www.kamim.sk/fotky/bz-22tr.jpg 🙂
Reply on: mimi #16634:
Az na niektore detaily vyborny a pravdivy clanok.

Dve veci na dovysvetlenie.

Prva, porovnanie Ziliny s BB. Zilina si najprv v r.1992 vytvorila /resp. obnovila DP, pretoze tento tu bol v rokoch 1949-1962/, s vierou a intenzivnymi aktivitami vedenia mesta, ze sa dostane do rozpoctovej kapitoly statnej spravy a samospravy s dotaciami na MHD priamo zo statneho rozpoctu, co sa napokon podarilo. Dokonca v tej dobe bol mozny aj bezodplatny prevod majetku MHD zo statu na mesto. BB zvolila opacny postup. Trvala na tom, ze najprv sa musi dostat k dotacnemu baliku na "istotu" a az potom bude konat na zriadeni DP. Toto vsak neslo, lebo pre statnu dotaciu musel byt najprv "prijemca" /=DP/ a az potom peniaze. Toto sa v r.1996 sice podarilo, kedze sa vsak "presvihla" doba na zriadenie normalneho DP bezodplatnym prevodom, bol vytvoreny ten "papierovy".

Druhy problem je dovrzana fiskalna decentralizacia. Z urovne parlamentu preto, ze decentralizoval /=zbavil sa/ vsetko, teda nielen prevadzkove dotacie, ale aj investicne /ktore mali dost velky podiel v byvalej statnej dotacii/, co napr. neurobili v CR, kde si stat ponechal dotacny vplyv na nakup nizkopodlaznych a ekologickych vozidiel. Z urovne vlady preto, ze sa nedecentralizovali najma na velke mesta vsetky financne prostriedky, ale vlade zostal v rukach prerozdelovaci "kluc", ktorym pridelila velkym mestam koeficient hodne mensi od 1,00, cim tieto mesta dostali ovela menej prostriedkov ako predtym zo statnej dotacie, napr. ZA menej az o vyse 60 mil. na rok. Tymto mestam bolo "doporucene" schodok vyrovnavat zvysenim miestnych dani z nehnutelnosti, co v podstate znamenalo este vyssie danove zatazenie obcanov ako predtym.

Zatial k tomu len tolko.
senzacna SAD ZV tentoraz v regionoch STV 2
Nový článok na poslanec.sk čo stojí za to prečítať.

http://www.poslanec.sk/view.php?cisloclanku=2006060502
Reply on: Papyr #16512:
Nie hlavou proti múru,ale trolejbusom proti autohnusom!
Reply on: LUK #16511:
Ak dávaš hubovku všetkým,OK,ale ak len mne,potom ma zaujíma,prečo sa iní fanatici tolerujú!Radšej nebudem fanatikov fanaticky vymenovávať,lebo by som sa im potom podobal...
Reply on: twx #16625:
Možno bude polovica spojov zachádzať. A ako mienia riešiť prejazdné konečné na 6 a 26 to náhodou nepovedal?
Reply on: LUK #16628:
pokial berieme pesiu dostupnost 30, vynimocne 60 min., myslim ze pocet liniek je zbytocne vysoky. 😛 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.