Oznámenie: TB SAD BBDS o MHD v Banskej Bystrici
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
V stredu 28. decembra o 9.00 h sa v Penzióne Boca, Dolná ul. č. 52, v
Banskej Bystrici uskutoční tlačová beseda Slovenskej autobusovej dopravy (SAD)
Banskobystrickej dopravnej spoločnoti (BBDS), a. s., o mestskej hromadnej
doprave (MHD) v Banskej Bystrici.
TASR o tom informoval riaditeľ a predseda predstavenstva SAD BBDS, a. s.,
Igor Korniet.
Vzhladom na to, ze 1.1. uz trolejbusy nevyjdu, pripravujeme pre fanusikov ekologickej trolejbusovej dopravy program. BBDS umozni organizovanym skupinam navstevu vozovne a zariadeni trolejbusovej dopravy.
Zaujemcovia a hostia sa mozu ohlasit u mna (kamim (at) kamim (dot) sk).
Podla zaujmu su mozne aj sotojazdy.
Európska komisia chce presadiť, aby najmenej štvrtina vozidiel vo verejných službách, určených napríklad pre úrady a radnice, bola ekologicky čistá.
Navrhovaná smernica sa má týkať vozidiel ťažších ako 3,5 tony - autobusov, kamiónov a dodávok. Neskôr by však chcela túto smernicu uplatniť aj na ľahšie vozidlá. Aby sa návrh stal celoeurópskym zákonom, bude komisia potrebovať súhlas členských štátov a Európskeho parlamentu.
"Cieľom je vytvoriť trh čistých vozidiel, ktorý zníži a postupne odstráni dodatočné náklady na čisté technológie," uviedol podpredseda Európskej komisie Jacques Barrot.
Zabezpečenie odbytu najmenej 13-tisíc čistých vozidiel ročne zaručí podľa komisára rentabilitu sériovej výroby vozidiel, poháňaných biopalivami, zemným plynom, skvapalneným plynom, elektrinou, s hybridným pohonom či v budúcnosti s vodíkovým pohonom.
Náskok vo vývoji čistých technológií má európskym automobilkám umožniť zaujať vedúce postavenie na svetovom trhu, kde veľa krajín nasleduje európske štandardy.
Náklady na kúpu čistejších, ale o 5 až 15 percent drahších vozidiel, sa zase vráti vo forme lepšej ochrany životného prostredia a úspor stále drahšej nafty a benzínu. V chudobnejších regiónoch bude možné využiť pomoc zo štrukturálnych fondov EÚ či z únijného programu na podporu miest.
V Európskej únii sa cestná doprava podieľa na spotrebe energií a produkci oxidov uhlíka asi štvrtinou. Smernica sa má vzťahovať na štátne a ďalšie verejné úrady, územné samosprávy, verejné podniky, i operátorov, ktorí zabezpečujú verejnú dopravu.
Najmenej štvrtina ich vozidiel ťažších ako 3,5 tony, napríklad autobusy mestskej dopravy či vozidlá zvážajúce odpad, bude musieť plniť požiadavky čistoty prevádzky podľa európskej normy EEV.
Posledné upozornenie na našu Vianočnú jazdu Ikarusom.
Jazda sa uskutoční DNES od 14:00 - začiatok je pri "Drukose" (autosalón blízko železničnej stanice Banská Bystrica - mesto), pokračovať budeme cez Tulskú a Tesco HM.
Oneskorenci majú možnosť pristúpiť o 15:00 na autobusovej stanici. ?
Kami síce sa o tom budeme baviť dnes poobede, jedna vec mi však nejde, ma Sad Zv aspoň nejaký krízový, dočasný prepravný poriadok ktorým sa bude riadiť od 1.1.06? Myslím tým ako sa bude nastupovať platiť, či naozaj budú akceptované súčasnékarty a či stihnú technicky prispôsobiť zariadenia k tomu, aby ich čítali. Nejastnosti je viac ako dosť, začínam mať strach, aby ľudia nehnali Zvolenčanov s vidlami
Kubik: doprava sa znormalizuje z pohladu cestujuceho. Tomu je srdecne jedno cim sa vezie, ma ine kriteria.
Jedno to nema byt mestu. S kludnym svedomim vyhodi do luftu stovky milionov, riskuje januarovy cirkus a to len preto aby usetrilo 9 milionov. A co bude dalsi rok?
81-71 no tie trolejbusy sú naozaj na zváženie, ale samozrejme do rozvoja trolejbusovej siete sa dajú získať peniaze z PHARE, to už tu bolo povedané veľa krát. Zaujímavé by bolo a určite aj výhodné pre širšiu podporu ekologickej prepravy, keby štát nepočítal dph z každého kupeneho vozidla, a prispel na prevádzku takéhoto vozidla určitou sumou. Je to len moja domnienka, ale pri takejto možnosti by možno aj Sad Zv pouvažoval či bude prevádzkovať trolejbusy.
Zaujímavé je, že až 1/3 zúčastnených v aktuálnej ankete na bb.imhd.sk má názor, že zmena prevádzkovatela pomôže...to by ma teda zaujímal nazor takýchto ludí, čo sú v podstate za zrušenie trolejbusov...
Problem cenovej výhodnosti/nevýhodnosti tu už bol načrtnutý. V momentálnej situácii je to tak, že BB má príliš maličku siet na to, aby to bolo výhodné. Na druhej strane, do všetkého treba investovat, a tak určite by som zainvestoval okrem iného do rozšírenie trolejbusovej siete ako do nových autobusov... ?
Kami:
Vsetko nasvedcuje tomu ze:
31.12.2005 bude rozlucka s trolejbusmi
1.1.2006 (a neskor) bude "veselo"
1.4./1.5. bude opat normalna MHD????????????? ?
Mozno budem trochu drzy,ale odkial SAD Zvolen berie,najma v dobe zvysovania ceny diesla,ze trolejbusy maju vyssie prevazdkove naklady.Ale darmo presviedcaj niekoho(SAD Zvolen),komu sa o prevadzke trolejbusov v rodnom Zvolene a blizkom okoli zatial ani nesnivalo... ?
Dufam, že troliky v BB zostanú, bola by to riadna škoda. V dobe, kedy by sa mali skôr budovať trolejbusove trate v Trnave, Prievidzi, Martine...sa idu rušit zabehnute prevádzky ?
81-71: oficialne to rozluckova jazda nebude, ale fakticky ano. Ziadny bystricky Ikarus nie je v stave aby vysiel na linku.
Tato rozlucka bude radostna, na rozdiel od ...