Jasne, co sa tyka hromadnej vyroby, vobec nie je problem uz vyrabany radiator pre 24 Tr vrazit do 14 Tr. Ale to by chcelo vyskusat v praxi, rovnako ako to teplovzdusne vykurovanie od CVUT, pretoze, ako pises, mame obaja malo informacii.
Už ma trošku poznáš áno aj srandičky jemne zakamuflované pravdou...rada píšem medzi riadkami ale skrytý zmysel vždy súvisí s dopravou ))..preliezť pri Smrečine som myslela,že keďže sú kombinované linky tak sa darmo budem pučiť, že na trase MHD ide modrák..leda, že by pri Smrečine čakal "červený" , ktorý by dodržal výhody MHD a pri návrate z Majera by sme realtívne mohli prestúpiť do pretiahnutej Šalkovej až do Môlče , ktorú už zovú obec..napríklad veru tak alebo sa mýlim ?,..lebo dávno som sa nebola na splave pozrieť...
Mozno v principe je napad z CVUT lepsi,ale vsak aj Ty poriadne citaj,co pisem ja. Tak teda znovu a s prirovnanim: Varianta CVUT je "holub na streche",kedze je to len v teoretickej polohe(mozno uvah v hospode pri pive),no ale naproti tomu,teplovodny system (pripustam moznost,ze v porovnani s CVUT mozno nie az tak dokonaly) je uz funkcny(prevadzkou overeny) a to je ten "vrabec v hrsti"! Ostatne som napisal v #19162,nepolemizujem uz o tom,co vyjde lacnejsie,mame malo informacii obaja na to,aby sme to vyriesili tu na fore,co povies?
Srandicky..
Ale ak som to spravne pochopil,tak asi si nemyslela doliny,ale brehy Hrona,a pri Smrecine preliezt,no mozno nejaky skryty zmysel ma aj prezliect,zalezi po akej cinnosti by sa tak dialo.. ?
Takze tebe pripada vyroba radiatora obsahujuceho vodu lacnejsia ako radiatora obsahujuceho vzduch? Ty si fakt nepochopil predstavu toho vykurovania z CVUT.
Pisal som tam o regulacii,pokladam za samozrejmost,ze by sa to muselo upravovat a pustat do toho radiatora,resp. prietokoveho ohrievaca iba tak,aby nedoslo k "prevareniu".. Tak isto by sa dalo zvazit,ci by neslo namontovat dodatocne teplovodne kurenie trebars aj do 14/15Tr-iek? Samozrejme,ze vsetko je o pracnosti a nakladoch s tym spojenych,ale mozno by to vyslo lacnejsie ako vane s trubkami,zvlast ked uz toto existuje,dokonca unifikovane(aj na autobusy) na rozdiel od verzie s "vanami",kde nie je zhotoveny este ani funkcny prototyp a predpokladam,ze cele je to len v teoretickej rovine.
Je Majer MHD , alebo prímestská linka Môlča ??..totok keby som ja vedela.. z tej doliny na tú preložím si latu....ale zase pri Smrečine by sa to mohlo hádam aj prezliecť.. ?
No, "nemalo radšej nikdy vzniknúť" - v situácii, aká bola, by to znamenalo koniec väčšiny trolejbusových prevádzok v ČR a SR. Je to síce shit nevídaný, ale je to trolejbus, podporený marketingovým potenciálom Irisbusu a Schadefabriky. DPO bohužiaľ nevie správne "lobbovať" a na zahraničné trolejbusy by tu nikto nemal.
Ano, u 24/25 Tr, kde sa ohrieva voda, by to snad slo. Len pozor, aby pri prudkom brzdeni nevyvrela. To, o com som pisal ja, bola odpoved na otazku, co robit s bystrickymi 14/15Tr, aby mohli kurit brzdnym teplom.
O nejakych 24/25Tr som sa nebavil vobec, pretoze na BB podmienky je to t.c. utopia jak remen. Okrem toho, to vozidlo nemalo radsej nikdy vzniknut.
Nemyslel som tym konkretny model,ale len princip. A ten je opisany trebars u tej 25Tr-ky,cize netreba vymyslat vane s dvojitym dnom a tepelnevodivymi mediami s kanalikmi v nich,ako to popisoval Papyr v tom jeho prispevku(ibaze by hosi z CVUT prisli este s originalnejsim riesenim..?),ale len pouzit v podstate unifikovany vykurovaci system(ako sa v tom povodnom prameni spomina,pouzivany aj v autobusoch) a adaptovat ho na danu aplikaciu. "Tot vsjo." A 24/25Tr-ky budu aj v BB,ba aj urcite lepsie,napr. Cristalisy,alebo Van Hool.. ? ?
Uryvok z technickeho popisu:
....Trolejbus ŠKODA 25Tr IRISBUS je vybaven teplovodním topením (originální topná soustava autobusu) s elektrickým průtokovým ohřívačem vody, napájeným trolejovým napětím 600 / 750 V DC. Topná tělesa ohřívače mají dvojitou elektrickou izolaci... http://www.skoda.cz/electric/produkty/trolejbusy/trolejbus-25-tr-irisbus-aid82.html
Cize,asi by stacilo vymysliet ako cast elektrickej energie vznikajucej pri brzdeni prepinat(s regulaciou) do toho prietokoveho ohrievaca,a nemusime vymyslat "vane s mediami".. ?
Už sa vám stalo, že by ste cestovali autobusom a váš autobus predbehol pes? Mne sa dnes toto stalo... Najskôr sa vodič 5 minút nemohol pohnúť z otočky na Hlinách a potom išiel dole dedinou tak pomaly, že ho aj pes predbehol... ?
A vieš, že som ozaj zvedavá ??..pekne si počkám na tvoje čísielko a čo je tu voľáky podozrivý kľud, žeby všetci zainteresuvaní počítali tie busy čo sa budú tlačiť na Hronskom predmestí ??..ticho ako pred búrkou..a vraj zajtra bude priam víchrica zase... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.