Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Patriot #19659:
Nuž tomu sa vraví poučenie z krízového vývoja..od kedy vyberal ten jeden do klobúka nedávno.. !! ..len neviem jedno , keď revízor /do čerta a kedy už konečne príde?/ kontroluje nás uvedomelých cestujúcich čipujúcich pri stredných dverách /po prípade druhých všetkých dverách/ a nemáme lístok tiež milému..usmiatemu..ustrojenému ..nefajčiacemu a netelofonujúcemu pánovi vodičovi zoberie prémie ??..nuž sranda potom, lebo to by bol minimálne schizo pre neznalých rozdvojená osobnosť , aby odchytil tých chichotajúcich študentov, ktorí milujú MHD , lebo od istej doby môžu dlhšie posedieť v Raku...no a čo keď ich nechytia ??..a čo sa čuduješ , že sa ťa pýtal kde ideš a inak si to pohnojil , lebo keby si išiel len na Mičinskú mohol si v Kazačku dať čajík napríklad..alebo možno aj niečo nepríkladné.. ?
Nedá mi nezareagovať. Tí vodiči sú svojim spôsobom ochotnejší ale aj nie. Napr. idem L20 na Viestovu, nastúpim prednými dverami lebo na čip karte nemám nič. Ujo traktorista telefonuje tak mu zo slušnosti nič nepoviem a iba dám 7,-sk na zlavnený lístok. On mi dačo vytlačí, ja si to vezmem a idem ďalej. Chvílu čakáme, potom mr. traktorišta výjde z kabínky a ide za mnou že som mu neukazal poukazku. Vysvetluje mi ze ak mu ju neukazem a pride revízor tak on nedostane prémie a že má čas. Tak ja som siahol do vrecka, vybral poukazku a pan vodic bol spokojny.
Zaujímavé je, že ak by prerobil 7,-sk tak nedostane prémie, ale ak počas jazdy telefonuje a tiež povie že má čas (vytvára meškanie) tak za to mu prémie nestrhnú.
Taktiež sa ma na Kazačku spýtal , kedže už tam nebol nikto iný, či idem až na Viestovu. Po mojej kladnej odpovedi sa vybral rovno cez Golianovu. Sranda bola vidieť ako sa pri Bytovke na Viestovej otáčal ☺ ☺
Reply on: maciatko #19652:
(OT,ale "musim" reagovat)
Co tam bolo take "sexisticke"? ? A vsak som Vas len chvalil.. ?
Od kedy som sa celkom náhodne zamotala na túto stránku som tu rada FAKT všeličo sa tu dá dozvedieť !!!.. a dnes sa mi zapáčil taký Papyr s príbehom rožkovým..hej je to naozaj tak..celé je to o ľuďoch a ich správaní...lúskame tu problém doprávy MHD a chceme jediné kvalitné služby je nám fuk že rožky pečie Anča a či Mara hlavne nak sú chutné /tie rožky/ ..naleteli ste vážení !! Obidve budú predávať tie isté no Ančine budú oveľa chutnejšie..lebo sa usmeje ..slovko milô povie a tak..a tá Anča veru aj trojdňové predá zdá sa ako to ??..A tá Mara nezarába nevrlá je voľáka a koho už len zaujíma..koho vôbec zaujíma prečo sú také odlišné..všetci chcú rožky !!!

Že som OT ??..ale kdeže som T..jeden vraj z hlavných dôvodov, že zvíťazili zvolenci vraj bolo správanie pánov vodičov /i uznať musím tak bolo/ ..hrávali takú hru kto ujde viacerým dobiehajúcim..invalidné tetky volali mažoretky... A predstavte si vraj sa stávajú aj zázraky..tí istí páni vodiči /šofer je načisto nespisovnô/ sa zrazu z hrôzy , že prišli o prácu normálne začali usmievať !!!...sa mi to vidí ?? ale čo ste stal sa zázrak !!..a tak je to zase o Anči a Mare..

No ani pán primátor minulý nezostanú na sucho, keďže sa pán predseda JJ blíži tá Veľká noc..)) ..MHD je ..bolo aj bude vizitkou mesta /odvodenô od slova MHD !!/ ..je dobre skákať v Žiline či Prešove s dotáciou do mhd a umožniť , aby mal národ kvalitnú dopravu a ceny ...no je fajn dívať sa z okna a strúhať mrkvičky a myslieť si a just nedám..však nak ukážu..hádam občan nevie ako to v skutočnosti je.... a toto nie je sen tento krát....ako by aj mohol byť keď tu furt niečo lieta.. ?
Reply on: S499.1023 #19655:
Tak keď ani nedôjdeš, tak nerozdeľuj. Ja sa ti veru zas len tak podaromnici upáliť nedám.
Reply on: maciatko #19654:
Však ja sa tam nezúčastňujem, ja len rozdeľujem úlohy:-P.
Reply on: S499.1023 #19653:
Očakávala som, že naše prvé stretnutie sa odohrá za omnoho príjemnejších podmienok.

Nuž čo! Tak na hrob chcem potom dezert. Umelé kvety neznášam.
Reply on: mirkobb #19650:
Drevo na hranicu prinesie lietajúci inžinier, zápalky Alien a Ty uskutočníš samotný akt
Reply on: mirkobb #19651:
Zase zo mňa robíš strašidlo. A ty sa nám tu odkedy oháňaš takými sexistickými rečami, he? Čo máš proti ženám? Veď si nevieš ani zapamätať, kto je Votrelec a to chodíme na stretká len dve 😃.
Reply on: Votrelec #19647:
Bingo! ?
Vidim,ze si sa nam tu(z tej neznejsej casti prispievatelov tohto fora) na vedenie historickej sekcie kvalifikovala,len tak dalej! Maciatko nam tu uz dohliada na pravopis,stylistiku a etiku, Habibi sa "jemne" ironizujucim sposobom fundovane vyjadruje k odbornym temam,no a verim,ze este dalsie pribudnu.. (Sorry,ak som na nejaku dalsiu zabudol,mozno skrytu pod "muzskym" nickom..?)
Reply on: maciatko #19629:
"Na najblizsom stretnuti..." ?
Reply on: maciatko #19642:
Zatiaľ čo lietajúci inžinier je fanúšikom iného čs. seriálu (Příteli, chvátej, SOS...) 😃?
Bystrický dopravca sa učí prežiť
Dopravná spoločnosť sa chce zbaviť závislosti od pečiatok
[15.2.2007, Marián Benka]

Boris Menšík má dobrý dôvod, prečo nechce hovoriť o číslach autobusového prepravcu – SAD Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (BBDS).

„Zverejňovať vývoj tržieb je zaujímavé skôr pre tých, ktorí sa majú čím chváliť,“ zdôvodňuje svoju zdržanlivosť tento podpredseda predstavenstva banskobystrickej firmy a predstaviteľ jej väčšinového akcionára – ČSAD Ostrava.

Priznal len toľko, že spoločnosti za minulý rok tržby klesli zhruba o tretinu. A po rokoch mierneho zisku sa po prvýkrát ocitla v strate. Pred rokom prišla o zákazky v bystrickej mestskej hromadnej doprave. Mesto, ktoré dlhodobo deklarovalo nespokojnosť s jej službami, ich dalo konkurenčnej SAD Zvolen.

A nedávno Bystričanom nepredĺžili ani licencie na väčšinu prímestských liniek z Banskej Bystrice. Takže tento rok ich čaká ďalší pokles tržieb. Najlukratívnejšie linky získal bez výberového konania opäť zvolenský dopravca.

Odbor dopravy Banskobystrického samosprávneho kraja zdôvodňuje fakt, že vyberali bez verejnej súťaže, nedostatkom času. BBDS sa chystá postup kraja napadnúť právnou cestou.

B. Menšík uisťuje, že či firma na súde uspeje alebo nie, slovo „dopravná“ v jej názve má stále opodstatnenie. A robia všetko pre to, aby sa opäť dostali do čiernych čísel.

Závažie z minulosti

BBDS prišla o prevádzkovanie mestskej hromadnej dopravy k 1. januáru minulého roka. Spôsob, akým mestské zastupiteľstvo na poslednú chvíľu podpísalo zmluvu s konkurenčnou SAD Zvolen, považujú predstavitelia BBDS dodnes za tendenčný.

Je im jasné, že na minulosti už nič nezmenia, no dodávajú, že negatívne dôsledky cítia stále. Okrem straty výkonov spoločnosť dodnes naplno nevyužíva všetky mestské autobusy, ktoré objednala ešte v čase, keď verila, že mestská doprava jej ostane. Mnohé stoja na jej dvore, nezarábajú.

Ešte väčšia záťaž je 95 percent mestského trolejového vedenia a takmer všetky bystrické trolejbusy, ktoré má BBDS vo svojom vlastníctve. Na pokračovaní trolejbusovej dopravy sa po nástupe Zvolenčanov nedohodla ani s nimi, ani s mestom.

Takže aj tento majetok je pre ňu len finančná záťaž. Udržiavanie vedenia a trolejbusov v prevádzkyschopnom stave nie je lacné. No podľa B. Menšíka to bolo lepšie riešenie, ako zariadenia jednoducho rozpredať.

„Stĺp trolejového vedenia má hodnotu len ako súčasť infraštruktúry. Samostatne ho predáte maximálne tak do zberu,“ vysvetľuje. A pravdepodobnosť, že by nečinnú infraštruktúru kúpila iná spoločnosť s nádejou, že bude sama trolejbusy v meste prevádzkovať, je takmer nulová.

Šanca pre troleje

Boris Menšík: Sústreďujeme sa na linky, ktoré nie sú dotované a žiaden úrad na ne nemusí dať povolenie.

A tak sa radšej usilovali dohodnúť sa s mestom na riešení, ktoré by umožnilo návrat trolejbusov do ulíc.

Rokovať začali v júni, koncom roka sa im predsa podarilo dopracovať k dohode, podľa ktorej bude trolejbusovú dopravu prevádzkovať mestská spoločnosť s názvom MHD a infraštruktúru a vozidlá si bude od BBDS prenajímať.

B. Menšík nechce komentovať, prečo nedospeli k opačnému riešeniu, pri ktorom by trolejbusy prevádzkoval pôvodný dopravca, teda ich firma. Hovorí len, že inak sa dohodnúť nedalo.

Ako dodáva, Banskobystrická dopravná spoločnosť nebude z prenájmu príliš profitovať. Od dohody očakávali, že sa zbavia zbytočných nákladov, a to sa im podarilo. Náklady na elektrickú energiu a údržbu vozidiel by malo v budúcnosti platiť mesto.

Kedy trolejbusy skutočne vyrazia do bystrických ulíc, bude závisieť aj od toho, ako rýchlo sa vybavia všetky papiere okolo udeľovania licencií na prevádzku trolejbusovej dopravy.

A aj od toho, ako sa dohodne mesto so SAD Zvolen. Zvolenčania sa budú musieť vzdať tých liniek, ktoré boli pôvodne trolejbusové a ktoré patria v Banskej Bystrici k ťažiskovým.

Smer zahraničie

O návrat k ziskom sa firma snaží inak. Napríklad komercializáciou oddelení, ktoré doteraz pôsobili len ako interné zložky v rámci podniku. Opravárenské oddelenie by malo začať fungovať aj ako klasický autoservis. A pokiaľ sa skončia rokovania s mestom úspešne, malo by mať na starosti aj údržbu trolejbusov.

Autobusy, ktoré ČSAD Ostrava kúpila ako svoj kapitálový vstup do BBDS, sa dajú využiť aj na medzimestských, medzinárodných a nepravidelných linkách. Práve snahu o to, aby tieto vozidlá jazdili, považuje B. Menšík za kľúčovú.

Keďže neuspeli v meste s prevádzkou hromadnej dopravy a na samosprávnom kraji s prevádzkou prímestských liniek, sústreďujú sa na komerčné linky, ktoré nie sú dotované a žiaden úrad na ne nemusí dať povolenie. Minulý rok rozbehli prenajímanie autobusov cestovným kanceláriám a tento rok v spolupráci pokračujú.

Perspektívu vidí B. Menšík aj v nových medzinárodných linkách z Horehronia a Banskej Bystrice do Česka, Nemecka a najnovšie aj do Talianska. Súvisí to so zvyšujúcim sa záujmom obyvateľov regiónu študovať a pracovať v zahraničí. Či to bude stačiť na oživenie spoločnosti, sa ukáže. Ale ostravskí majitelia svoju bystrickú dcéru neodpisujú.

http://firmy.etrend.sk/92186/firmy/bystricky-dopravca-sa-uci-prezit
Reply on: mirkobb #19627:
Historia Mastskeho parku
-ma stvorcovy podorys
-je ohraniceny ulicami J.Krala,J.G:Tajovskeho,L.Stura a J.M.Hurbana
-rozloha parku je 8,15 ka
-1846-mesto prevzalo park do svojho vlastnictva
-40.roky-19.storocia-nadseny mlady Bystricania zacali s prvou vysadbou stromov
-1859-park sa upravil do tvaru stvorca s uhlopriecnymi cestami
-1896-Uhorske Milenieu,prijatie konecneho tvaru parku
-1895-k uhlopriecnym hodnikom doplnili radialne chodniky a navrhli dva okruzne trasy
-1897-vystavbu a vysadbu skvalitnili a doplnili
-1914-vybudovali oplotene tenisove ihriske
-v polovici 20.storocia-vznikol bufet
-1950-umiestnili doprostred vychodnej casti parteru susosie Matky s dietatom
-1910-navrh detskeho ihriska
-1914-mestsky park elektrifikovali
-1994-Mestsky park bol zapisany ako kulturna pamiatka
-Druhy stromov-smreky,agaty,brezy,hraby,buky,topole,cierny orech,tuje
Rozsiahla rekonstrukcia parku-parku neprospieva ani intenzivna motorova doprava po okolitych komunikaciach.V r.2004 vypracovali studiu obnovy mastskeho parku .Nevyhnutne je pritom zachovat historicku kompoziciu parku.

...kebyze odtial zmizne par stromov,nikto by si to ani len nevsimol,mozno by boli proti tak najviac tyzden!
Reply on: Flying #19632:
radšej pocestujem zadarmo v takom buse, ako si ešte aj platiť na L41 za prímestský...z pohľadu vestujúceho snáď žiadna vada.Elektronické tabuľe nie sú povinnosť, stačí aj papier, ak je to tak ako treba. ?
Reply on: Flying #19632:
ze mikrovlnka jazdi zadarmo urcite nie je v poriadku. Ak ma "transparenty 4. generacie" ôlen vpredu, tiez to nie je v poriadku.

#19638: to je dovod na zrychlenie odbavovania, nie na zrusenie zastavky. Najblizsie zastavky su prilis daleko.
Včera na ZV-305BI skončil busboard Lavína.

Flying: už ti to niekto písal. Tu ide o podstatu prímestského busu. Zamysli sa, prečo asi v Karose pred 25 rokmi začali vyrábať dve základné rady autobusov - typ B a typ C.
Reply on: Flying #19632:
Vždy zastávam skôr pozíciu, nech sa polepšia obe strany, ako by mali byť obidve rovnako zlé, alebo ako by sa mala jedna kvalitou znížiť k druhej.
Reply on: Habibi #19631:
Tak to bol určite nejaký fanúšik jedného československého seriálu 😃.
Reply on: Flying #19632:
"tak sa uz volakde zahrabem a nevypisujem kritiku na SADZV, ked to sam neviem robit o nic lepsie.. "

Tak moment, pane. LUK ani nikto iny (Kami, JJ, Petik, PIT, ja, S499) nie je zamestnany ani nijako previazany so SAD BBDS. Preto tvoj koniec "ked to sam robit lepsie neviem" je scestny. Keby robila tu MHD v Bystrici firma, ktora by mala vo vedeni tychto ludi, tak to si pis, ze by to dokazala robit omnoho lepsie.

A na SAD ZV nadavat MOZU ako uzivatelia. Ja napriklad tiez neviem piect rozky, ale ked ochutnam rozok a je zly, tak MOZEM povedat, ze je zly. A NECAKAM OD PEKARA, ZE VYBEHNE A ZAKRICI NA MNA: TAK SI TO UPEC SAM, KED SI TAKY CHYTRY. Tak ta laskavo poprosim, zdrz sa takychto vykrikov aj ty. Zvlast, ked na SAD ZV je tazke rozhodnut sa, co skor kritizovat. SAD BBDS bola koniec koncov taka ista v blede modrom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.