Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No ani som netusil, aku burku tu rozputam 🙂
Zopar mojich reakcii: PIT: Nikde som nepisal o absurdnom dodrziavani zakona-pisal som to o CP. Ak ma pamat neklame, tak CP zatial za zakon vyhlasenie nie su. Alebo zeby sa uz boli zverejnovane v Zbierke zakonov? 😉

Absurdnost je v tom, ze cele CP su debilne zostavene a ich dodrziavanie vytvara mnou popisovane zvratenosti.

Reakcia na niekoho ineho: zastavky na znamenie by nic nevyriesili. Kedze je mnoho takych zastavok, ktore su velmi frekventovane len v spicke a mimo nej tam prosto nik nenastupuje ani nevystupuje.

A po dalsie: moj udiv tento "ukaz" preto sposobil, lebo som sa s takymto niecim este NIKDY OPAKUJEM NIKDY nestretol (a to MHD pouzivam cca 18 rokov!) Inak povedane, ked je autobus takmer prazdny a nik na zastavke nestoji, vodic tam v drvivej vacsine nezastane. A uz toboz nie na kazdej prazdnej zastavke za sebou.

Pochvalit vodica treba podla mna za to, ze sa snazil o to, aby co najviac cestujucich mohlo dotycny spoj pouzit (kedze isiel presne).

Riesenim by podla mna bolo upravit /zrealnit/ casy v grafikone (a k tomu rozlisit spicky a sedla v oboch smeroch linky) a zaroven vsetky zastavky vyhlasit na znamenie. Avsak do zavedenia nastupu vsetkymi dverami a zlepsenia spoplatnovacieho systemu je to asi obtiazne.
Chvilu som tam soferoval a ostatne nemozem povedat verejne, uz som za to vyletel.
Reply on: Danny #21129:
To si mal asi veľké šťastie na takého vodiča. Vodič tej L20 robil to, čo má (až na to nezastavenie). On je iba obeť nemožného CP, ktorý nerobí rozdiel medzi sedlom a špičkou. A povedz mi, čo mal ten vodič robiť? Ísť s náskokom? Ale s tým CP treba niečo robiť, lebo je bežné, že posledné večerné spoje chodia s náskokmi 5 a viac minút. ?

Re #21137 PIT: Zastávky na znamenie vôbec nie sú zlá vec. Ja by som nebol proti, keby boli všetky zastávky na znamenie. Ušetril by sa čas brzdením, státím a rozjazdom zo zastávky, rovnako aj nafta. Keď nie všetky, aspoň tie menej frekventované. Ale každý máme svoj názor.
Reply on: Danny #21129:
Postup vodiča bol správny a nevidím dôvod pre jeho kritizovanie (až na to nezastavenie pri AURISE, inak by mal dostať skôr pochvalu). Skús mi vysvetliť, čo znamená "absurdné dodržiavanie zákona" - zákon sa buď dodrží alebo nie...
Ja osobne nie som určite zástancom zavedenia zastávok na znamenie či už celoplošne, resp. počas celej dennej prevádzkovej doby. Zastávky sú na to, aby sa na nich zastavovalo a nie aby z toho bol šport, že či sa mi podarí nastúpiť/vystúpiť (§ 11 ods. 1 písm. c) zákona o cestnej doprave). Možnosť diferencované prístupu by som videl len v okrajových režimoch denného prevádzkového času, prípadne na zastávkach, ktoré svojím charakterom a frekvenciou cestujúcich by boli k tomu vhodné. Avšak, tak ako píše Vladimír, na akýkoľvek iný spôsob zastavovania vozidla na zastávkach je nutné mať oficiálne rozhodnutie o tom, že sa to tak robí, ktoré musí byť každému zrejmé, vyznačené v cestovnom poriadku a musí as podľa stanovených previdiel uplatňovať bezvýhradne a rovnako.
Čo sa ešte týka Dannyho "zážitku" - celý problém vzniká tým, že dopravca (a to sa jedná o kindermanažment, ktorý netuší o MHD toho dosť veľa) pri návrhu a správny orgán pri schvaľovaní CP si nesplnili svoje povinnosti vyplývajúce zo všeobecne záväzných predpisov a jazdné doby nezodpovedajú požiadavkám (i keď pri zmene CP minulý rok samozrejme na verejnosti básnil Adriánko o tom, ako zjednocujú časy odchodov...tu je dôsledok) § 10 ods. 4 vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave, podľa ktorého (už to sem dávam nevie koľký raz):
"(4) Cestovný čas medzi odchodom z jednej zastávky a príchodom na druhú zastávku sa v cestovnom poriadku uvádza podľa skutočne zisteného času potrebného na presun autobusu medzi zastávkami s prihliadnutím na prevádzkové podmienky a prepravnú situáciu. Cestovný čas sa určí tak, aby ho bolo možné dodržať bez prekročenia povolenej rýchlosti aj pri zhoršených prevádzkových podmienkach a aby autobus nemusel neprimerane dlho stáť na nácestných zastávkach. Pri určovaní času príchodu a odchodu treba dbať o dodržiavanie povinných bezpečnostných prestávok vodičov autobusov a pracovného času osádok autobusov, rešpektovať reguláciu cestnej premávky, zohľadňovať primeraný čas na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich a nakladanie a vykladanie cestovnej batožiny a autobusových zásielok a umožňovať prestup na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy.".
Takže prosím posudzovať situáciu objektívne alebo radšej vôbec nie, aby si sa vyhol tomu, že keď ti to vyhovje a sedíš v autobuse, tak má ísť rýchlo a keď ti ujde pred nosom, tak je zle, že nedodržiava CP. Chyba je inde a to je SAD ZV ak celok, nie vodič, ktorý sa snaží ísť podľa CP, čo je v našich podmienkach asi rarita...
Celý problém sa dá vyriešiť jednoducho, ale úplne jednoducho:

1.označiť zastávky, ktoré sú na znamenie
2.dať povinnosť signalizovať nástup aj výstup /nástup-kývnutie rukou, zvonenie-výstup/.
3.upraviť intervaly mimo špičky

..ale to musí niekto chcieť a vedieť. A to je PROBLÉM...
Reply on: Mik 24 #21134:
Samozrejme, že jazdné doby na linke sa v priebehu dňa môžu na linke meniť. Je to priam žiadúce.
Vladimir/Danny: Mate pravdu, ze by sa to malo vyriesit cez prepravny poriadok. Ked ma autobus meskanie pre kolony niekedy aj viac ako 5 minut a este ma zbytocne stat na zastavkach a otvarat dvere tak sa necudujme, ze cestovanie trva vecnost. Ozaj je nejaky zakon ktory urcuje, ze intervaly na CP musia byt rovnake v spicke aj mimo spicky? Napriklad L24/L25: Po Karpatsku rovnaka trasa ale rozdiel v casoch. L25 jazdna doba po Karpatsku 8 minut a L24 ma 5 minut. V spicke je to realne, ale mimo? Vsimol som si, ze niektory vodici mimo spicky chodia z vychodzej zastavky aj tri minuty neskor, idu skoro krokom a na Karpatskej su aj tak minimalne o minutu skor, v autobuse si obzera krasu Sasovej pat cestujucich. Ked cestujes az na nemocnicu tak to mas ako vyhliadkovu jazdu po Rime, uz tam chyba len pekna kocka co by cez mikrofon prednasala o krasach Bystrice.
S499.1023/Habibi/LUK: Skusky a papiere mam, z prace som odisiel dobrovolne, nic som nevysrstil. Z firmou som sa rozisiel v dobrom a ked bude dobra ponuka a prilezitot, tak sa tam urcite vratim. Len neviem, ci sa tam stretne taka dobra partia aka tam bola, lebo ten nepodareny zver z MU nas vsetkych rozohnal. ?

Habibi, tiez sa ti paci prostredie nad Starohorskou otockou, ak ked u teba to bude asi Tatranska? Trolejbusy okukavat mozem ale za tie roky som ich uz okukal az az, rad by som sa pozrel aj na nejaky novy. Nevies o niecom? ?
Mirkobb. Uz nebudem domyslavy, mne to len tak pripadalo, ze si myslel mna. Ak som ta urazil, tak prepac. ?
Dnes si len tak nešla L25 8:28 z Karpatskej. Ešte že máme dobre fungujúcu MHD.
Reply on: Danny #21129:
Ale tu nejde o to, či MHD ako taká má alebo nemá automaticky zastavovať na každej zastávke. Ide o to, čo je na papieri a čo v praxi. Ak niekto otvorene napíše a dá do prepravného poriadku povinnosť zvoniť, prosím... No dnes nič také neplatí, vodič je povinný stáť na každej zastávke a pritom tam nestojí. To je celý problém.

Všetky zastávky na znamenie sú normálna vec aj na západ on nás, predčasom to tuším dokonca s pozitívnou propagandou zavádzal napr. Salzburg. A ja to beriem - vážení cestujúci, od 1.5. budeme zastavovať na každej zastávke len na znamenie, a hotovo. Ale nie, že oficiálne ani muk a kto nevie (nemá odkiaľ vedieť), že treba zazvoniť, má smolu... Prípadne že čo vodič, to vlastné pravidlá.
Idem sa s vami podelit o zazitky zo vcerajsieho cestovania
(Vcera som sa nacestoval zo 250 km pri vyuziti 8 spojov rozlicneho typu dopravnych prostriedkov roznych spolocnosti) -ale chcem rozobrat priklad z BB MHD. (Zas raz som bol nuteny cestovat MHD)

TEMA ZVONENIA V MHD

10:43 Karpatska, smer ZSR, linka 20.
Mam neprijemny pocit, ze dotycny vodic danej linky (81764) ma asi pozitivny vztah k masochizmu na cestujucich alebo cita toto diskusne forum! O co ide? Vodic totiz az absurdne dodrziaval CP, stal na kazdej zastavke, na kazdej zastavke otvoril dvere, na viacerych zastavkach vyslovene stal (niekolko (aj) 10tok sekund) atd. (Ked uz mam byt uplny, pri AURISe asi pri svojom teste trpezlivosti cestujucich (urcite nechtiac) zabudol zastavit).
Teda rozmenene na drobne, cestovanie takymto spojom bolo utrpenim!!! MHD ma byt rychla a pohodlna! A nie stat pri kazdej vrbe a dodrziavat vsetko ad absurdum! Alebo budu MHD cestovat len ti, ktori maju more casu a zlavy (napr. dochodcovia) a pozitivny vztah k vyhliadkovym autobusom s odbornym vykladom miestnych pozoruhodnosti...
Ja s vami ostro nesuhlasim-pisem o tom zvoneni v MHD. Ma svoj vyznam (zvonce uz nie su na strope a da sa aj niekoho poprosit). A pri takto debilnej MHD ma svoje opodstatnenie. Viem, je tam zadrhel, ze potom zase vodic nadbieha a ide o cosi skor (co by bolo mozne vyriesit o cosi neskorsim odchodom z konecnej-trebars o 3 minuty). Ale to je vec upravy grafikonu MHD (nazval by som to dynamicky grafikon-rozdiely v spicke a sedle s upozornenim o tejto skutocnosti aj priamo na zastavke.)

Alebo by ste ma chceli fakt na smrt utyrat, kedze som cestoval aj rano o 9.h zo Strieborneho namestia do Sasovej (ked je klbove vozidlo takmer uplne prazdne) a opat by mal vodic stat, a vyckavat na kazdej (prazdnej) zastavke a ako debil otvarat vsetky dvere?!?!?!?!?

P.S.: Ta zmienena 20-tka isla takto trasu Karpatska-ZSR zhruba 20 minut, peso mi to trva 35... ❤
Reply on: wizard112 #21106:
Myslím si, že tá Dorota je buď chorá, alebo je to blízka rodina občana Polónyho.
Reply on: mirkobb #21114:
Mirko, prejav sa aspoň ty rozumne a namiesto ďalšieho napádania normálne vysvetľuj, keďže máš lepšie informácie, lebo sa to tu za chvíľu zvrhne. Nechápem, že sa necháš takto vytáčať. Okrem toho, tuším tu niekto nedávno písal o práve prispievaťdo fóra...
Reply on: LUK #21125:
Neboj som vždy pripravená, mňa nedogoňať..)) bola som na kontrole maďarského spojenia ..a zistila, že nem dobré ? ale o tom potom ))
Reply on: Habibi #21124:
"zrejme dačo vysrstil, že ich už okukávať nemôže"
najskôr bol Mik24, potom sa z neho stal Mig24... ?

Uff, už som sa zľakol, že ťa načisto vypli... ?
Reply on: S499.1023 #21121:
"V neďalekej minulosti som tam pri nich pracoval a videl som ich od spodu, z vrchu aj z vnutra a niektore pohlady neboli optimisticke o ich zivotnosti. A k tym generalkam co sa robili ti tiez dam jedno prirovnanie, nech je na tejto stranke aj nejaka sranda....." citát...

Ak niekto vidí trolejbus zo všetkých svetových strán ten musí mať okrem skvelého zraku aj všelijaké odborné skúšky som niekde čítala ...takže mik 24 / nick skratka od mechanik, číslo 24 bývajúci nad otočkou Starohorská/ je z radu mechanik - opravár-elektrikár-údržbár a zrejme dačo vysrstil, že ich už okukávať nemôže ?
S499.1023-MIK24:vie to dost o trolejbusoch
2007:prestan s taky hlupostami-ze trolejbus nejpojdeALE POJDE. ☺
Reply on: Mik 24 #21109:
Myslím, že o trolejbusoch zase až tak veľa nevieš. Na akej pozícii si tam pri nich pracoval?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.