Viem, ze si sa pozastavil nad oxymoronom "BBDS planuje"
Mesta na 750 V s prevadzkou 15 Tr: Kosice, Zilina, Chomutov+Jirkov, Usti nad Labem, Ceske Budejovice. Tie posledne dve by teoreticky mohli javit zaujem, zvlast Usti. No a ked si uvedomime, ze trolejbus na 750 V moze jazdit aj na 600 V (opacne nie), tak mame k dispozicii celu trolejbusovanu vychodnu Europu - Bulharsko, Rumunsko, Ukrajina, Kazachstan, Moldavsko, ale mozno aj Madarsko ci Litva
Papyr: na iné som sa pýtal, ale nevadí...
Otázka je, kto by ich chcel a potreboval... Lebo to, čo sa na nich robí, nie je rekonštrukcia, ale skôr repasia, po ktorej o dva-tri roky vyzerajú rovnako, ako pred ňou... A komu by boli treba? Košiciam nie, Žiline nie, ani nikde inde sa neplánuje rozširovať trolejbusy.
No vieme, ze "planuje", "zamysla" dlhodobo odstavit trolejbusy, co je signum malum ominis (znamka zleho osudu). Ak by nedajboze doslo k ich zruseniu (ktore mesto ani velmi nemoze ovplyvnit, ak nevlastni samotne vozidla), co sa stane potom s tymi trolejbusmi? Ponuka inemu mestu? (Mesta na 750 V by si mozno radi za lacny peniaz zakupili osvedcenu a rekonstruovanu 15 Tr.) Alebo srotacia?
Aj tak si myslim, ze by im ich mesto malo nejako odobrat. Neviete niekto, co BBDS planuje urobit s trolejbusmi, ak trolejbusovu dopravu zrusi? Odpredat? Ci srotovat?
SAD-ka vlastnila trolejbusy úplne od začiatku, keď ich vyfasovala v rámci výstavby trolejbusovej siete ešte ako štátny podnik ČSAD aj spolu s traťami (okrem tých novších, čo financovalo mesto). A keďže v BB sa mestský dopravný podnik nevytvoril, mesto vlastní len tie dva kĺbáky, čo kúpilo asi v 1998.
Papyr