Ono označenie motorvý neznamená, že súprava má motor ale že je vedená motorovým vozňom. Pôvodne sa to robilo napr. kvôli tomu, aby cestujúci videli, že na tom-ktorom vlaku je obmedzaná kapacita prepravy batožín a podobne. Dnes to už zmysel nemá a okrem toho na tom píklade z TEŽ je vidieť, aká je ŽSR/ZSSK nedôsledná - všetky vlaky na TEŽ sú predsa EMOs, nie EOs, na TEŽ žiadne vlaky vedené lokomotívou pre cestujúcu verejnosť pravidelne nejazdia.
pietka: linka číslo 6 bola naposledy menená presne vtedy, kedy je tu napísané. Ak sa Ti to nezdá, skús stránky http: //vl_company.euweb.cz alebo www.sadbb.sk
?
detvan: každé, ktoré má číslo začínajúce 810... ? Výmenou HDV 851 za 810 (ale aj 811 a 812) išiel komfort dopravy brutálne nadol... O prívešákoch za ne radšej pomlčím. Jediná vec, ktorú dokázalo vedenie Zločineckej spolocnosti promptne realizovať, bolo rozpálenie motorákov 851. Prečo sa nemohlo ísť v štýle ČD a spraviť z nich niečo na štýl 854 ČD???
PIT: no motor v železničnej doprave bol kedysi úžasná novinka a niektorí modrogumní železničiari sa doteraz nevyrovnali s tým, že nikdy sa to tak nerobilo... ?
Ktoré HDV radu 810 konkrétne je také plesnivé, keď ho stále spomínaš?
Za vývesné tabule cestovných poriadkov zodpovedá vrcholovo ŽSR - podľa Kompetenčného poriadku organizácie. Prípadné odchýlky, ktoré uvádzaš sú ich služobným nedostatkom. Mali by ich odstrániť, pretože uvádzajú zlé kategórie vlakov. Uvedený nedostatok Zr - MOs je neospravedlniteľný. ?
Možno je zaujímavé dopredu vedieť, či pôjdeš plesnivou súpravou alebo novou, ale čo Ti pomôže, keď na tabuli je uvedené MOs, ale je obrovský rozdiel, keď ide zhnitá "motorka" alebo 840, ktoré sú označené rovnako. Ale podstatný problém vidím v tom, keď som sa už veľmi veľa razy stretol s tým, že na tabuli bolo pri použití 840-súpravy na zrýchlených vlakoch ZV-ZA uvádzané MOS namiesto Zr, čo vyvolávalo u niektorých cestujúcich v staničnej hale dostatočný chaos, lebo nevedeli, kedy pôjde ich zrýchlený vlak.
BANSKÁ BYSTRICA - Mestskej hromadnej doprave v Banskej Bystrici hrozí kolaps. Zamestnanci SAD - Banskobystrická dopravná spoločnosť sú nespokojní s výškou príjmov a ak nebudú kompetentní riešiť ich požiadavky, sú v krajnom prípade odhodlaní odstaviť autobusy i trolejbusy. Združenie zamestnancov SAD BBDS už poslalo list aj ministrovi dopravy Pavlovi Prokopovičovi. "Reálne sa nám znížili mzdy, čo má za následok neschopnosť zamestnancov uhrádzať svoje bežné životné náklady," konštatoval hovorca združenia Radoslav Spišák.
Riaditeľ Banskobystrickej dopravnej spoločnosti Igor Korniet hovorí, že spoločnosť je v niekoľkomiliónovej strate, lebo chce pomáhať mestu. "Niektorí zamestnanci prišli až o tretinu platu, aby sme boli schopní platiť dodávateľom energií a pohonných látok," priznáva riaditeľ.
Ak vodiči vstúpia do "divokého" štrajku, budú podľa neho znášať právne dôsledky, vrátane náhrady prípadných škôd.
Korniet hovorí, že jedným z dôvodov problémov je aj to, že spoločnosť nemá ešte s mestom podpísanú zmluvu o výkonoch. Dopravná spoločnosť teda čiastočne dotuje mestskú hromadnú dopravu. Ak zmluvu mesto s dopravcom nepodpíše, hrozí zrušenie trolejbusovej dopravy.
K zdramatizovaniu situácie zamestnancov spoločnosti došlo po fiškálnej decentralizácii. Nepriaznivý stav v podniku podľa Spišáka viedol k výraznému kráteniu pohyblivej zložky, ktorá u zamestnancov tvorí takmer polovicu platu. Napríklad, vodiči mestskej hromadnej dopravy ešte koncom minulého roku zarábali približne 13-tisíc korún. Momentálne dostávajú mesačne iba desaťtisíc. "Pohybujeme sa za hranicou zabezpečenia existencie rodín," hovorí Spišák. Dodáva, že nechcú zničiť vlastnú spoločnosť, ani bojovať proti vedeniu podniku, ale proti tým, ktorí situáciu zapríčinili.
Zamestnanci žiadajú konfrontáciu vedenia spoločnosti, mestského zastupiteľstva a predstaviteľov Banskobystrického kraja. Na stretnutí chcú vysvetliť dôvody svojho konania. "Ak neuspejeme a vedenie nezastaví krátenie prémií, neoplatí sa nám pracovať. Ak sa situácia nezmení, odstavíme autobusy a trolejbusy," povedal hovorca zamestnancov. (wm)
Z dopravných predpisov už boli vypustené pojmy ako MOs alebo EOs. Teda by sa tieto označenia nemali používať. To ale neznačí, že sa používať nesmú. Sú to informácie pre cestujúcu verejnosť, nie služobné tajomstvo. Ak prednosta stanice rozhodne, že na informačnej tabuli bude uvádzať pri čísle vlaku druhovú skratku EOs alebo MOs miesto Os, je to jeho rozhodnutie. A ak to pekne vysvetlí pod vývesnou tabuľou, čo znamenajú predmetné skratky, nie je dôvod na paniku a nikomu to neurobí zle. ?
Ak sa nemýlim, už má za sebou aj prvú nehodu (v dôsledku nesprávne prehodenej výhybky), bolo to aj v novinách, ale už si nespomínam, kedy presne a v ktorých...
označenie MOs nie je výmysel bystrickej stanice. Ako oficiálna kategória vlaku samozrejme neexistuje, ale používa sa napríklad aj služobných materiáloch ZSSK (napr. Zbierka obehov HDV a turnusov rušňových čiat). Je jasné, že písať v obehoch 840, že ide o MOs je zbytočné, lebo je to samozrejmé, ale keď som na nejakej stanici, tak som rád, keď viem, či mám na vlaku čakať súpravu, alebo plesnivú 810-ku... ?
Majkl