Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUK #9023:
1526 som videl vcera na linke, ale z velkej dialky - bol som pri Usvite a 1526 odchadzala zo zastavky Wolkerova. Neviem na akej linke.
1001 som nevidel.
Reply on: bez komentára #9019:
vcelku pekný článok, ale mohol pojednávať viac aj o súčasnosti a o samotnom výročí (jazdy Sorom a pod...)

Re #9022 LUK: zdá sa, že opäť jedna akcia, na ktorú sa oplatilo ísť...

Btw.: chystá sa niekto do Martina na rozlúčku s Ikarusmi?
Btw.2: zahlasujte do novej ankety...
Nevidel včera niekto vo výprave vozy 1001 a 1526?
Pardubice / Oslavy 55 let MHD

http://www.mestskadoprava.sk/galeria/category.php?cat=710

skutočne skvostná zostava historických exponátov
ZSSK Cargo dosiahla za tri mesiace zisk 423 mil. Sk
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=627

Generální ředitel Českých drah Petr Kousal odstoupil z funkce
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=629
http://www.regionalnenoviny.sk/c/2036272/Prvy-sofer-MHD-Ojoj-zazili-sme-vselico-Soferovali-sme-aj-v-leteckych-ciapkach.html

Prvý šofér MHD: Ojój, zažili sme všeličo. Šoférovali sme aj v leteckých čiapkach

Pred 55 rokmi začala v Banskej Bystrici písať históriu mestská hromadná doprava. Prvý modro-biely autobus premával na linke Kráľová - Majer od 1. mája 1950. Dnes 81-ročný Ondrej Klátik bol jedným z prvých šoférov, ktorí si v tom roku sadli za volant škodovky 256-ky. Vodičský preukaz si spravil už v roku 1947, keď ešte pracoval v pivovare. O tri roky neskôr nastúpil do vtedajších Hostiteľských závodov ako šofér autobusu. ,,Prvé štyri vozidlá sme doviezli z Trnavy,“ hovorí O. Klátik. ,,Ďalšie tri Pragy ,,erenky“ až z Dopravného podniku v Ostrave, ale tie boli len za cenu šrotu.“ Ostravské autobusy nemali ani motor, ani sklá, ani svetlá. Diferenciály museli mechanici dokonca v Bystrici opraviť, vrátiť sa s nimi do Ostravy a za nákladiakmi ťahať budúce spoje cez Žilinu a Šturec. ,,Keď sme išli s autobusom do Bystrice, pred Žilinou som si pri šoférovaní porezal ruku. Celý som bol krvavý. Na hlavách sme mali letecké čiapky, aby nám nebola zima, lebo autobus nemal ani predné sklo. V Žiline sme sa zastavili na čaj a zdesenej servírke sme nahovorili, že sme piloti, ktorí havarovali kdesi za mestom...,“ spomína na kurióznu príhodu O. Klátik. Mesto postupne popridávalo ďalšie spoje - dvojka chodievala z Rudlovej na Podrybu, trojka z Kostiviarskej do Sásovej a štvorka z Fončordy po Srdiečko (železničná stanica). Do 36-miestneho autobusu sa neraz zmestilo aj 70 „Sásovčanov“. A to boli okrem šoféra až do roku 1962 súčasťou osádky aj sprievodkyne, predávajúce cestovné lístky. Lístok stál tri koruny (celý lístok v starej mene), neskôr iba 60 a polovičný lístok dokonca 30 halierov. Navyše, boli prestupné! Robotnícky mesačný (prestupný) lístok stál 13 korún, teda menej ako dnes stojí jednosmerný a neprestupný. Aj v 60. rokoch premávali v meste nočné spoje. ,,Tie zvážali pred štvrtou rannou robotníkov z Nového Kališťa na železničnú stanicu. Linky nadväzovali na príchody a odchody rýchlikov z hlavnej železničnej stanice, ktorá bola vtedy pri Srdiečku,“ spomína O. Klátik. Okrem neho dnes z vtedajších 13 šoférov žijú už len traja - Janko Kriško, Jožko Gutten a Janko Riečan. Pán Klátik pracoval ako šofér autobusu do roku 1953, potom začal v tom istom podniku robiť prevádzkara. V roku 1965 odišiel z dopravného podniku definitívne, ale nie od dopravy. Na starosti ju mal aj v bytovom podniku. Ako Banskobystričan si pochvaľuje dnešnú sieť mestských spojov. ,,Horšie je to už s výškou cestovného i kultúrou cestovania,“ porovnáva pán Klátik.

Milo Hlaváček [3. 5. 2005]
L2: 1517/1, ZV1518/3 (900 +930)
Výluka na trati Zvolen - Banská Bystrica
Z dôvodu elektrifikácie trate Zvolen - Banská Bystrica budú prebiehať približne do októbra 2005 na tejto trati rozsiahle výlukové práce. Z toho dôvodu budú v niektoré dni nahradené vybrané vlaky v tomto úseku náhradnou autobusovou dopravou. Výluka sa spravidla začína v dnoch pondelok až štvrtok približne o 10. hodine, po prechode vlaku R 811 smer Košice a končí o cca. 17. hodine. Po ukončení elektrifikácie a modernizácie uvedenej trate sa urýchli cestovná doba medzi Zvolenom a Banskou Bystricou, čo prispeje k zvýšeniu úrovne poskytovaných služieb Železničnou spoločnosťou Slovensko.

Aktualizácia: 3.5.2005, ZSSK, a. s.
BB-213AT na linke BR-PN...
Ali B.: a ešte nočák 232BB
Oprava - moja chyba - na 25/5 je 815AF
Zopár postrehov z výpravy:
Včera: na 54/1 poobede 877AF, na 51/2 092AG. Teda 092AG po dlhšom čase opäť jazdí.

Dnes opäť všetko v starých koľajách: na 25/2 815AF, na 90/2 je 006AG.

Ostáva tak už len jeden voz, ktorý po 3.1. jazdil, no už viac ako dva mesiace nie, a síce 034BM.

Marek 460-049-0 BB-PO

Cawte.Mam nejake fotky... 14Tr,15Tr na mobil....kontakt 0904 584 832 Marek...
Vševedko: hovoríš mi z duše. Do bodky s Tebou musím súhlasiť. Ešteže pri rušňoch bola jednotnosť náterov podľa typov a väčšinou došlo k návratu k originálnemu náteru.
A keď už sme pri Zločineckej, tak musím vyjadriť znechutenie z poplatku 20 SKK za zjednodušenú prepravu bicykla. To je zderstvo.

Týmto pozdravujem pána inžiniera... ?

Vševedko samofandivý

Reply on: LUK #9007:
Zločinecká a jej predchodcovia sa vždy vyznačovali estetickým cítením a súpravy "každý pes jiná ves" sú už na SK tradičné. Keď vyšiel zelený "Adidas" ŽSR, myslel som, že nič hnusnejšie sa už vymyslieť nedá ale celozelený náter Zločineckej ho hravo prekonal. Takisto pekné logo "koule s ocasem" nahradiť "zodratým brzdovým špalkom a plochým kolom" bol výborný marketingový ťah, aspoň môžu vlky počas cesty v plesnivom Bh-čku súťažiť v hádaní, čo to vlastne je. A keď máš na jednom vlaku namiešané zelené Adidasy, červené Adidasy, celozelené obludy aspoň dvoch odtieňov (ŽOSkám evidentne nejaký RAL vzorník nič nehovorí), červené vozy a k tomu musí ešte byť BDshmeer v nátere IC (jediný prijateľný), tak to je naozaj úchvatné.
PIT: to je moje zlyhanie, lebo ja jediný som mal info, že ideš. Hlboko sa Ti ospravedlňujem. To vieš, ženy... Krátko po Tebe mi volalo maciatko a už mi uniklo, že nahlásených je viac záujemcov... Prepáč.
Vševedko: asi nejako tak bude. Priznám sa, v týchto prečíslovačkách a 'rekonštrukciách' začínam strácať prehľad. Kamimu ale išlo o tú kombináciu - 812+prívešák v pôvodnom nátere+prívešák v nátere k 811. Vyzerá to úžasne...
Reply on: maciatko #9005:
nehnevám sa na Teba, len skôr nevidím, keď som zaujatý v rozhovore. Minule som si aj myslel, že som Ťa možno stretol na nábreží, ale neviem. Inak ja som v sobotu bol pred Tescom pomôcť olepiť SOR a previezol som sa na Pršanskú terasu a do Badína, ale potom som mal zápas. Po ňom som ešte chcel spraviť zopár jázd, tak som sa vybral na zo ZVT až Uhlisko, kde mal SOR prestávku, lenže keď som tam konečne došiel a zavolal LUKovi, kde ste, povedal, že ste tesne pred tým odišli a boli ste akurát na Komenského na ceste do Harmanca. Takže som sa poriadne prešiel zbytočne, keďže ďalší program som mal potom podvečer na OA na Tajovského ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.