Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Včera mi spred nosa ušla 815AF, ale hneď za pár minút išla 349BJ. No najzaujímavejšie bolo, keď sme na zastávke "Lazovná" predbiehali pokazenú 815AF. ? Ako náhradu poslali 006AG, ktorá má tento týždeň voľno.
Dnes ráno L25: 034BM, 026AV.
034BM stála okolo 9-tej odstavená v kopci pod Sásovskou cestou. Bolo tam viacero áut aj policajti, tak neviem, čo sa dialo, ale na vozidle som nevidel nič.
www.sme.sk

Pridali DPMK 78 miliónov, aby nezvýšil cenu lístka

Tohtoročnú dotáciu DPMK 434 miliónov korún schválili včera mestskí poslanci na návrh koalície KDH-DS a SDKÚ-OKS. Magistrát pôvodne navrhoval o 78 miliónov menej. Minulý rok dostal DPMK vyše 450 miliónov, ale z toho 387 miliónov od štátu, ktorý tento rok na košickú mestskú verejnú dopravu nedá v dôsledku fiškálnej decentralizácie ani korunu.

Predseda poslaneckého klubu KDH-DS Emil Kočiš zdôvodňuje pozmeňujúci návrh koalície tým, že nechceli, aby DPMK musel zvyšovať ceny lístka: "Košičanom sme už zvýšili o 100 percent daň z nehnuteľností, nechceme, aby platili viac aj na MHD. "

....
[14. 1. 2005]
Reply on: Majkl #6413:
...koľko majú plyňákov!?, pýtam sa preto , lebo náš primátor mi tvrdil, že náklad na km vo Zvolene je 31,-Sk, a ten náš sa mu vidí veľmi vysoký (42,60-Sk/km)...
Reply on: LUK #6419:
Suhlas. Nech si mesto objedna kludne celu MHD, najlepsie prostrednictvom vlastneho DP so svojimi 37 autobusmi a 2 trolejbusmi, nech si stanovi vlastnu racionalnu siet liniek, vlastny tarif a vlastny CP a linky na ktore nebude mat dostatok vlastnych vozidiel si zatial moze objednat od CSAD (alebo hocikoho ineho). Nieco ako ROPID. Tam tiez sukromny dopravcovia nejazdia zadarmo.
Reply on: LUK #6421:
Sú to úbožiaci, ktorým by som dal už len zametať zastávky, aby boli udržiavané v čistote, pretože neustále opravovanie chýb (ktoré vznikajú absolútnou nezodpovednosťou) novými, je nekonečné. nehovoriac o tom, že ani samotný vzor CP nespĺňa zákonné požiadavky.
Aspoň, že na zstávke Nové Kalištie a Partizánska cesta sa im podarilo prelepiť len to, čo bolo potrebné!
Reply on: mimi #6420:
To je jednoduché. Aby dokázali, že dvojnásobenie kapacity nebolo potrebné (a mohlo sa škrtať ďalej) ?

No neviem, ako nazvať tých pánov, čo vyliepajú cestovné poriadky... Opäť a zas sa vyznamenali... Na zastávke Belušova boli CP L80 zo zastávok Belušova aj Hviezdoslavova. Tak ho išli zalepiť. A čo spravili? ZALEPILI OBIDVA... ? ? ? Chodili tí ľudia vobec aspoň do prvej obecnej??? A zaujímalo by ma, kedy uvedú CP L55 do reaálneho stavu, teda vypíšu VŠETKY poznámku ku spojom tak, ako majú byť. Lebo všetky víkendové spoje z Hronseka idú cez Badín, Danko. Atď...
Kami tak včera AZTV vysielala celé poobede reklamu na Ski-lift Králiky a tak som nič nezistil. Luk súhlasim s tebou, že linka 24 je nevyhnutná pre toto mesto. Dnes na linke 25 BB-026AV neviem prečo každé ráno nasadzujú sóla? ?
Reply on: Petik #6415:
Mesto sa má zaujímať o MHD ako o celok a nie si objednať jednu konkrétnu linku, pretože dopravca ju zrušil. A neporovnávaj to s Tescom. Tesco má svoj firemný záujem dostať do svojho HM čo najviac ľudí, tak si na to objedná linku. Mesto MUSÍ mať záujem riešiť dopravu osôb na území mesta koncepčne a plánovito systémom MHD, lebo pokiaľ to nechá na samovývoji, tak skončí tak, ako skončili všetky mestá, v ktorých sa to neriešilo. Prečo sa musíme učiť na vlastných chybách a nemôžme im (po skúsenostiach z iných západných miest) predísť a ešte k tomu de facto ušetriť kvantum peňazí, ktoré nás to bude v budúcnosti stáť. A stáť to bude, to je isté.

bez komentára

BB Žurnál č.1/2005

Poslanci sľubujú: "Pre mesto urobíme veľa"

BB žurnál: Čo želáte Banskej Bystrici v roku 2005?
Ján Králik, primátor mesta: Obyvateľom Banskej Bystrice želám do nového roku najmä zdravie, prácu, lásku a spokojnosť v kruhu najbližších. Tento rok je narodeninovým rokom pre naše mesto, ktoré bude oslavovať 750. výročie udelenia mestských práv. Želám nám všetkým preto aj precítenie tohto výročia ako sviatku nás všetkých, ktorí žijeme v takom starobylom a krásnom meste.

BB žurnál: Čo urobíte preto, aby sa želanie stalo skutočnosťou?
Ján Králik, primátor mesta: Už som aj spravil. Mesto sa dostalo zo zlého mena zadĺženého mesta a dnes si môže plánovať peniaze na svoj rozvoj a viac dať aj na kultúru, šport ale aj na čistotu. Toto poslanci potvrdili v rozpočte mesta. Budem od všetkých kompetentných (zodpovedných) vyžadovať, aby peniaze občanov daňovníkov boli viac využívané aj na to, aby naše mesto bolo krajšie, čistejšie a zelenšie a spolu s poslaneckým zborom sa vynasnažíme k výročiu poskytnúť občanom mesta aj pestrý kultúrny, spoločenský a športový program po celý rok.

bez komentára

http://www.regionalnenoviny.sk/clanok.asp?cl=1884793

MESTO: SAD využíva náš majetok, my platíme

Mesto Banská Bystrica zásadne odmieta zavádzajúce vyhlásenia spoločnosti SAD BBDS k zmenám v MHD v Banskej Bystrici. Tvrdí, že dotáciu pre mestskú hromadnú dopravu vo výške 54 miliónov korún na bežné výdavky, ktorú predtým poskytoval štát, nie je možné vykryť z rozpočtu mesta na tento rok. Podľa reakcie primátora Jána Králika, zástupcovia SAD BBDS nehľadajú reálne a odôvodniteľné kroky, ale snažia sa len o nahradenie štátnej dotácie mestskými peniazmi.
"SAD BBDS je súkromný podnikateľský subjekt na rozdiel, napríklad od Žiliny, či Prešova, kde sú to mestské organizácie. Porovnávať poskytnutie mestských prostriedkov pre dopravnú spoločnosť v týchto mestách je preto viac ako zavádzajúce," konštatoval primátor.
Podľa reakcie vedenia, v Banskej Bystrici patrí do vlastníctva mesta časť trolejového vedenia, 37 autobusov a 2 trolejbusy v celkovom finančnom objeme nad 283 miliónov Sk. "Tento svoj majetok mesto už viac rokov výhodne prenajíma podnikateľskému subjektu SAD BBDS. Napríklad za minulý rok namiesto 27 miliónov korún, čo je výška odpisov prenajatého majetku, zaplatí SAD mestu len 8,2 milióna! Takto sme za rok 2004, ale aj na rok 2005, poskytli súkromnej podnikateľskej spoločnosti SAD BBDS asi 18 miliónov, o ktorých sa však nikde nezmieňuje," tvrdí primátor Ján Králik.
Ako uvádza vo svojom stanovisku vedenie, už predtým mesto navrhlo podniku SAD BBDS vypracovať varianty riešenia súčasnej situácie za predpokladu, že z mestského rozpočtu nebudú poskytnuté prostriedky na krytie výpadku štátnej dotácie, čo zákonite predpokladalo zrušenie zliav v pôvodnom objeme. Mesto navrhlo poplatky za cestovné lístky v rôznej výške pre rôzne skupiny pre bezplatne cestujúcich - deti do 6 rokov, dôchodcovia a pod. v sume 6 až 8 Sk a účelové dotácie.
Cenový výmer na cestovné lístky neschvaľuje mesto, ale VÚC. Vyzvalo SAD BBDS na poskytnutie komerčných zliav. Rokovali aj o presmerovaní niektorých liniek MHD, resp. zrušení niektorých nerentabilných spojov. "O definitívnom zrušení štátnej dotácie na MHD pre veľké mestá sa vedelo už pred rokom. Tento podnikateľský subjekt mal dosť času sa na to organizačne pripraviť. Navyše predchádzajúce zvyšovanie ceny cestovného lístka MHD v Banskej Bystrici sa diali napriek 54 miliónovej dotácii od štátu s odôvodnením, že si takto spoločnosť vytvára rezervy na zvládnutie situácie bez štátnej dotácie," uzatvára primátor Králik.
V prípade, ak sa táto spoločnosť aj naďalej bude snažiť svoje problémy riešiť len na úkor spoločných peňazí, bude nútené hľadať iné možnosti, či už vytvorenie vlastnej mestskej dopravnej spoločnosti, alebo vypísanie výberového konania na zabezpečenie tejto služby pre naše mesto.

Erika Krčová [11. 1. 2005]
http://www.regionalnenoviny.sk/clanok.asp?cl=1884778

SAD: Mesto si nič neobjednalo, nič neplatí

BANSKÁ BYSTRICA - "Prvým nevyhnutným opatrením na zabezpečenie chodu MHD v nových podmienkach je zrušenie a obmedzenie autobusových liniek od 3. januára, čo znamená aj prepustenie asi 30 zo súčasných 243 zamestnancov v MHD," uvádza v stanovisku k zmenám v banskobystrickej MHD riaditeľ SAD BBDS Igor Korniet.
Cestovné, vrátane doterajších zliav, je zatiaľ nezmenené, v priebehu januára o ňom rozhodne Úrad Banskobystrického samosprávneho kraja. Podľa I. Kornieta chystaná úprava cestovného vychádza zo schváleného rozpočtu mesta. Na rozdiel od ostatných porovnateľných miest na Slovensku, poslanci v Banskej Bystrici na rok 2005 nevyčlenili na prevádzku MHD a poskytovanie zliav ani korunu. Napríklad v Žiline uvažujú v rozpočte s čiastkou 87 miliónov korún, v Prešove so 74 miliónmi a v Nitre s 50 miliónmi korún. "Na základe týchto skutočností musela SAD BBDS zrušiť od nového roku 11 autobusových liniek, vrátane dvoch nočných a City-busu," tvrdí I. Korniet.
Zástupcovia SAD BBDS a predstavitelia mesta hľadali na rokovaniach možnosti zachovania existujúceho rozsahu poskytovaných zliav a výkonov. Podľa I. Kornieta prerokovali niekoľko návrhov, mesto však s vykrytím strát z poskytovaných zliav a z výkonov vo verejnom záujme zo svojho rozpočtu neuvažuje. Do konca roka 2004 prispieval na prevádzku liniek MHD, kúpu vozidiel a budovanie trolejbusových tratí štát zo svojho rozpočtu. Po prijatí zákona o fiskálnej decentralizácii prešli tieto kompetencie od 1. januára 2005 na mestá a obce. Mestskú hromadnú dopravu prevádzkujú nielen v SR, ale aj vo svete na princípe dotácií do zliav a prevádzky, lebo ju považujú za službu poskytovanú vo verejnom záujme.
Podľa návrhu SAD BBDS by sa malo základné cestovné zvýšiť z terajších 13 na 17 korún, pri súčasnom zrušení všetkých zliav. "Mesto nemá so SAD zmluvu o výkone vo verejnom záujme, nič neplatí a nič si neobjednalo," povedal vedúci prevádzky MHD Miroslav Snopko. "Všetko čo robíme je len na základe našich možností a schopností." Dodal, že po schválení cenového výmeru, môže dôjsť k ďalšiemu obmedzeniu, ale i znovuzavedeniu niektorých liniek MHD. Naďalej sa počíta so zvýhodnením cestovného pri použití čipových kariet a pri prestupovaní.

klm [11. 1. 2005]
Reply on: Tereza #6398:
Mila Terezka. Mas pravdu, linkou 24 som sa nikdy neviezol, lebo nebyvam ani v Sasovej ani na Mladeznickej. Ale napriek tomu vobec nezartujem ?
Faktom je, ze CSAD ako sukromny dopravca o tuto linku asi nema zaujem a preto ho nemozes donutit, aby ju znicoho nic zacal prevadzkovat. Rovnako ked ty budes vlastnit potraviny a rozhodnes sa ich zatvorit, nikto ta nedonutit prevadzkovat ich dalej, aj keby mali dochodcovia chodit na nakup 20km. To je princip trhovej ekonomiky, dopravcov nevynimajuc.
Ked chces, aby niekto robil nieco, o co za normalnych okolnosti nema zaujem, musis ho motivovat. Tak to robi TESCO a nevidim dovod, preco by to tak nemalo robit mesto, ktore ma na motivovanie ovela sirsi priestor.
To v akom stave MHD je je vizitkou mesta, ktore sa o MHD dlhodobo nezaujima a ani obnovenie linky 24 sucasny biedny stav nezlepsi.
Reply on: Mc #6404:
Počuj ty momot negramotný, táto stránka obsahuje aj iné veci ako cestovné poriadky, takže nikto neklame! Akurát ty máš síce wap ale asi nemáš ani ukončené základné vzdelanie, ke%D nevidíš, že to NIE JE stránka SAD!!!
Reply on: Kami #6412:
ale môžu byť nižšie ako v iných mestách, veď Zvolen už dlhé roky jazdí s plyňákmi... (začali s tým ešte vtedy, keď sa to naozaj vyplatilo) ?
Reply on: uko #6408:
bohuzial neviem. Nikde som nenarazil na ich udaje a pravdupovediac som ich ani nehladal. 🙂 Nemam s nimi ziadny kontakt.
Nestrácajte náladu! Blbosti Vám píšu len Tí čo nevedia čítať ako Mc.
Nestrácajte náladu!Blbosti Vám píšu len Tí čo nevedia čítať ako Mc.
Reply on: Papyr #6405:
ad Mc: takíto ľudia mi vždy garantovane zdvihnú náladu 🙂 A opäť mám viac chuti robiť ďalšie cestovné poriadky. ?
Reply on: Kami #6406:
...nevieš prosím Ťa aké náklady na 1km má mhd vo Zvolene...
Majkl: Doporučujem doplniť do okna pre pridanie príspevku doplniť veľkými písmenami informáciu, podobne ako v prešovskom fóre, že toto nie je stránka SAD BBDS, a. s.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.