Reply on: draxter #54600:
Ubezpečujem ťa že zákon o CD poznám, kedysi som s ním riešil dosť veľa agendy (keď si dopravcovia v BSK mysleli že pre nich neplatí).Tvoje chápanie §11 je že prevádzková povinnosť sa nevzťahuje na dopravcu ktorý nemá zmluvu o službách? Lebo ja to chápem tak, že dopravca je povinný dodržovať ako DL, tak zmluvu o službách. Ak zmluvu o službách nemá, stále je povinný jazdiť podľa DL.
Pozri tiež §48, ods. 1, písm. u) spomínaného zákona: "Dopravný správny orgán uloží pokutu od 100 eur do 15 000 eur tomu, kto prenechá výkon pravidelnej dopravy inému dopravcovi alebo prevedie autobusovú linku bez súhlasu správneho orgánu, alebo svojvoľne prestane vykonávať pravidelnú autobusovú linku, alebo zruší alebo opustí autobusovú linku bez súhlasu správneho orgánu."
jednoducho neschopnosť, kraj keď vstúpil do týchto vôd,mal mať riešenie. A nie len mleť politicky na Kotlebu. Obce si teraz objednajú busy a budú žalovať kraj za náhradu škody pre nesplnenie zabezpečenia dopravnej obslužnosti. Nádhera, to bude šou!
presne!
MatejBA
a.) SAD ZV jazdi na komercne riziko (teda nie vo verejnom zaujme, lebo nema zmluvu s krajom) vsetky linky takze moze spoje zrusit ako sukromnik kedykolvek (samozrejme podla zakonnych postupov)?
b.) alebo ked je zmluva neplatna, tak ma povinnost jazdit aj nadalej, ak bez dodatku zmluva vyprsala pred par rokmi?
c.) Moze si narokovat nahradu nahradu straty za nakup novych vozidiel, ak tie kupil na zaklade predlzenia zmluvy medzi nimi a BBSK?
Lebo ak to chapem dobre, tak zmluva je/bude neplatna a BBSK chce, aby bez zmluvy jazdila vsetky linky vo verejnom zaujme na komercne riziko kym nenajdu noveho dopravcu. Co je porusenie zakona ak by im BBSK potom vyplatila co i len euro, lebo nemaju riadne uzavretu a zverejnenu platnu zmluvu + ziadny sukromnik nemoze a nepojde dobrovolne do straty.