Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mladič #53168:
V roce 2015 přispělo Slovensko do rozpočtu EU 608 milionů eur. Také pro EU vybralo 119 milionů eur na clech a dávkách z obchodu se zemědělskými produkty. Z vybraných cel a dávek si Slovensko mohlo 25 % ponechat jako administrativní poplatek.

Slovensko obdrželo v roce 2015 z rozpočtu EU 3,74 miliardy eur. Na regionální politiku šlo z této sumy 3,09 miliardy eur (83 😵, což bylo vysoko nad evropským průměrem, který dosahuje 39 %. Výdaje na zemědělství dosáhly 567 milionů eur (15 😵. V oblasti výzkumu a vývoje bylo vynaloženo 62 milionů eur, což je pod 2% a výrazně méně než 10% evropský průměr výdajů do výzkumu a vývoje %. Na Slovensku se k této položce počítá také 23 milionů eur na vyřazování jaderných zařízení z provozu.
Reply on: Petik #53167:
Zrovnajme si to ok? Tie penaize čo odtiaľ vyčerpáme nepresahujú ročný príspevok Slovenska v objeme 900 miliónov EUR. Čiže ja hromžím na to, že nedostávame naše vlastné peniaze a že EÚ ich prerozdeľuje na predražené projekty, za ktorými je často korupcia. Prečo niekto iný rozhoduje o našich peniazoch? Ak sa ti to tak páči, tak daj potom ty mne svoju mesačnú výplatu, ktorú máš dajme tomu 700 eur čistého a vyčerpaj iba 500 a to ti ešte ja budem diktovať na čo to môžeš použiť. Ok? Budeš spokojný dúfam keď ti prikážem namiesto kvalitného hermelínu od Tami nakúpiť nejaký poľský šmejd (paradoxne keď príde človek do Poľska tak na domáci trh tá istá firma dodáva slušnú kvalitu). Asi takou logikou oplýva obhajoba Eurofondov. Na tom by toľko toho nevadilo, keby na to doplácali iba Eurohujeri a nie paušálne všetci systémom kolektívnej viny. ?
Reply on: Mladič #53166:
Ak niekto oznacuje Europsku Uniu ako "organizáciu podporujúcu korupciu", tak si o nom myslim svoje. Ked vsak v dalsom prispevku ten isty clovek place, ze jeho kraj nedostava peniaze z fondov tejto organizacie, tak to uz su na mieste pochyby o urovni psychitriackej starostlivosti na Slovensku.
Meriame dvojakým metrom páni zas? Tiež máte problém s poznaním BBSK aké sú väzby? Tak odporúčam nesedieť za PC ale ísť von na vzduch, okysličiť mozgové bunky a potom mínuskovať a drístať. Rodinkárstvo u jedného je zlé, u druhého je ok? Pretože čo? Dá komu napapať z dotácií?

Apropo, som zvedavý, že ako rozhodne súd v prípade zamestnávania na čierno na BBSK, či bude BBSK na tejto listine a súd bude daný prípad riešiť precízne, ešte tak 1-2 roky ako aj doteraz, čo mu isto bránilo bezodkladne rozhodnúť. Toto je fraška, ktorú Smer nedomyslel. Pretože buď bude mať BBSK Eurofondy zablokované a budú obyvatelia škodovať len preto aby sa mohlo ešte 5 rokov ukazovať prstom na Kotlebu. Alebo ak súd rozhodne, že sa skutok nestal, tak potom usvedčí de facto vládu z toho, že zneužila justíciu a svoju moc na politickú hru a nie Kotleba ale vláda Smerákov obrala BBSK o milióny z Eurofondov svojou aroganciou hrubej moci, čo je štandarným ponovembrovým politikom vlastné.
Reply on: 810zssk #53162:
Prosím ťa, pekný program má na papieri každý kandidát, pretože sľubuje a ani nevie čo. To, že sa bol Lunter odviesť VOD v JMK je pekné ale tam to končí. Predstavil niekoho, koho má na dopravu? Sotva. Len mu niekto z ČR vypracoval predvolebný materiál. Rozviesť to nejak nevedel. A vidím, že mu to žerieš lebo BBSK poznáš asi ako on. Integrovať súmestie BB+ZV v dvoch etapách a rozbiť na dve etapy väzbu Zvolen - Detva, to dokáže iba niekto kto v danej lokalite nikdy nebol a nedokáže si ani pozrieť cca kostru liniek skrz cp.sk. Pretože keby chápal väzbám v kraji, tak integruje BB+ZV ako základ a krátko na to DT a BR, čiže Horehronie a Podpoľanie. Príp. BB+BR (Horehronie) hneď na to ZV+DT (Podpoľanie). Ďalej by pokračoval Pohroním (ZH+ZC), Hontom (BS+KA+východ VK), Novohradom (západ VK+LC+PT) a zakončil by Gemerom (RS+RA). Čiže 6 etáp.
V princípe len somár želá zle akémukoľvek kraju iba preto, že kto je v jeho vedení alebo zástupcom za daný okrsok. Nuž to je vizitka časti voličov na Slovensku, ktorí želali ako choromyseľní pád BBSK. Tak či onak veľmi rád budem ak Lunter tromfne Kotlebu v riešení dopravy. Bohužiaľ svojimi pomerne jednoduchými výstupmi ani nie do 24h po skončení volieb kedy sa zamýšľal ako vyvesí vlajku organizácie podporujúcej korupciu a prezamestnanosť byrokratického aparátu a zlaté padáky darmožráčom, ďalej vytvorenie funkcie gratis pre syna (funkcia riaditeľa úradu by nestačila?!), tak neviem aké má priority ... Celkom dobre znela jeho úvaha o audite na kraji, kde aké nevýhodné zmluvy sú, na čo sa veľmi teším, pretože keď Smerom ovládaný ÚHK a tiež poslanci naladení proti Kotlebovi nenašli za celé tie roky nič, okrem zamestnania manželky (to prestrelili) a jedného brata ako referenta (narozdiel od Luntera Kotleba necítil potrebu bratovi udeliť vysokú funkciu, ale primerane tomu, na čo sa cíti a čo vie robiť), tak čo nájde Lunter som zvedavý. Potešilo by ma viac, keby sa vyjadril k nejakej konkrétnej oblasti, či už školstvo alebo doprava, sociálna oblasť a pod., alebo taká kultúra, ktorá bude veľmi zaujímavá ...
Pre 810zssk: Nie, to je niečo iné.
Reply on: Mladič #53157:
Mas zly pocit. Lunter ma v oblasti verejnej dopravy pomerne rozsiahly a velmi kvalitny program. Iste, je pomerne ambiciozny, takze som sam zvedavy ako sa mu ho bude darit naplnat, ale o to viac mu drzim palce.

VUCky samozrejme "paky" maju, kedze jednak si tie spoje objednavaju (a platia) a predovsetkym su spravnym organom, ktory schvaluje cestovne poriadky.
Reply on: PeterBB #53160:
Malo by ist o cislo spoja.
Nevie náhodou niekto čo na lístku znamená to dvojčíslie v linke za lomítkom ? XXXXXX/XX.
Reply on: Mladič #53157:
" 4h jazdí (non-stop aj keď netreba spoj, alebo neskôr treba), 30min pauza, 4h jazdí."
tak to si hodne mimo! realita je, ze 30 minut jazdi, hodinu stoji, hodinu jazdi, dve hodiny stoji a tak nahodne dookola... efektivita nula bodov
Reply on: fonzo #53156:
Ja som kampaň neviem ako sledoval, či málo alebo dostatočne, no mám pocit, že keď sa dotýkali kandidáti dopravy, tak ich jedinou témou bolo riešenie cestnej infraštruktúry. Niečo málo o železničnej a autobusovej doprave, ale tak nerobím si ilúzie, že či už župani alebo poslanci v ktoromkoľvek kraji (výnimkou je Uhler v BSK) majú šajnu o VHD, resp. čo i len o tej, ktorá im jazdí po oknami, nieto už v susednom okrese. A tak to aj vyzerá.

Sľuby sú jedna vec, lenže na ich plnenie nemajú žiadne páky ako dotlačiť SADku k plneniu krajom stanovených CP. To nie je negativizmus, ale realita každej VÚC na Slovensku, pretože zmena pár liniek a pár spojov je pomaly na 3-mesačné rokovanie so SADkou ktorá zhotovenie CP, ktorý by sedel na prípoje a obslužnosť aj nejakú z hľadiska frekvencie tým, že musí v prvom rade výjsť turnus vodiča ideálne, t.j. 4h jazdí (non-stop aj keď netreba spoj, alebo neskôr treba), 30min pauza, 4h jazdí. ?
Reply on: Mladič #53155:
Veľa ľudí ho prekuklo už pri kampani kde zatajoval sponzorov a vyvracal vlastné tvrdenia, nuž ale zopakoval sa 2013 rok kde išlo väčšinou o protestné hlasy pre nezachovanie vtedajšieho stavu, aspoň taký mám z toho pocit ja.

Nuž teraz, deň po voľbách, nám na tomto fóre nezostáva nič iné ako dúfať že v čo najkratšom čase sa začnú plniť predvolebné sľuby o zlepšovaní verejnej dopravy, čo bola v jeho kampani dosť silná téma. Aj keď mám obavu že súčasťou tohto budú tie klasické "optimalizácie" ktoré poznáme spred roku 2013 a že na to najviac doplatia malé koncové obce, no bodaj by som sa mýlil.
https://dennikn.sk/932232/lunter-chcem-aby-bol-v-urade-pri-mne-moj-syn-moze-byt-aj-vicezupan/?ref=tit ... neubehlo ani 24h a už rodinkárstvo je na svete ? Som veľmi zvedavý, že koho ešte menuj k sebe nový župan, že na koho bude delegovať svoje zodpovednosti ? Prečo nepovedal v predvolebnej kampani, že sám to nevie a potrebuje zamestnať výpomoc z rodiny? Asi by veľmi rýchlo zhasol.
Reply on: PIT #53153:
No ja som tu tak zbežne pozeral CP liniek 21 a 22 a z CP som mal dojem, že jedna chronometráž je v X do +- 20. hod. a druhá v X od 20:00 do 0:00 a v 6+ celý deň. Čo sa mi zdalo relatívne OK.

Ale pokiaľ sú nejako vhodne nastavené chronometrážne pásma u tbusov (ako si popísal), tak presne tak isto by to malo byť nastavené u všetkých abusových liniek. (Nielen pri zväzku čo ide súbežne, ale aj pri tých, ktoré sa križujú alebo sa s nimi dotýkajú, kvôli prestupom - aby sa nestalo že pri rovnakom intervale prestup napr. o 19. hod vychádza, ale o 20. hod už nie).

Lebo napr. v BA v 90tych rokoch bola v rannej špičke iná - dlhšia jazdná doba zo sídliska (napr. Petržalka) do mesta (6:00-9:00), ako poobede (13:00-19:00). A zasa naopak, z mesta do Petržalky (na sídliská) bola v rannej špičke kratšia jazdná doba ako v poobednej. To si myslím že už je prekonané, a aj keď tie toky cestujúcich a prepravné prúdy sú trochu odlišné, až na pár výnimiek nemá zmysel v "X10" odlišovať jazdnú dobu o 7:00 a napr. o 15:30.
Reply on: Mike #53152:
Samozrejme, že by nebolo účelné, aby pomaly každý spoj mal rôzny čas jazdy. Ale rovnako tak nie je normálne, aby napr. L 25 mala čas jazdy rovnaký v rannej špičke a zhodne taký po celý deň a aj cez víkend alebo L 26 zhodne o pol piatej ráno, ako po celý deň bez ohľadu na počet prepravovaných ľudí, či áut na ceste atď.
CP musí ponúkať podľa možnosti atraktívnu alternatívu k IAD, preto napr. v okrajových režimoch by mal umožňovať rýchlejšiu prepravu cestujúcich a naopak dostatočný čas v častiach dňa, kedy sa objektívne nedá ísť tak rýchlo.

Vôbec nejde o nič prevratné (akurát možno pre dopravcu, ktorý to za roky neobjavil a nikomu zodpovednému to nevadilo a hlavne mu je jedno, aká je kvalita dopravy a počet cestujúcich, stačí len, nech príde dotácia), ale o úplne základnú vec - zásady ustanovuje § 7 ods. 5 vyhlášky MDVaRR SR č. 124/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave: „Cestovný čas medzi odchodom z jednej zastávky a príchodom na druhú zastávku sa v cestovnom poriadku uvádza podľa skutočne zisteného času potrebného na presun autobusu medzi zastávkami s prihliadnutím na prevádzkové podmienky a prepravnú situáciu. Cestovný čas sa určí tak, aby ho bolo možné dodržať bez prekročenia povolenej rýchlosti aj pri zhoršených prevádzkových podmienkach a aby autobus nemusel neprimerane dlho stáť na nácestných zastávkach. Pri určovaní času príchodu a odchodu treba dbať o dodržiavanie povinných prestávok vodičov autobusov a pracovného času osádok autobusov, rešpektovať reguláciu cestnej premávky, zohľadňovať primeraný čas na nastupovanie a vystupovanie cestujúcich a nakladanie a vykladanie cestovnej batožiny a autobusových zásielok a umožňovať prestup na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy.“. Už letmý pohľad na CP autobusových liniek dá každému predstavu, že to nespĺňajú.

CP príslušnej linky je preto vhodné pre jednotlivé smery rozdeliť do blokov s rovnakými, resp. podobnými požiadavkami a stanoviť pre ne primeraný cestovný čas rozdielne pre jednotlivé bloky, ale so zhodnými linkovými intervalmi v rámci príslušného bloku. Určite by bolo katastrofou, keby každý spoj jazdil "po svojom" (ako sa čsto dokáže vyrobiť napr. na prímestských linkách) a samozrejme s požiadavkou zachovať intervaly relevantných liniek idúcich v súbehu, ale to by malo byť každému odborníkovi úplne jasné.
Keď je to možné hocikde inde a rovnako tak napr. aj na trolejbusových linkách v BB, klde sú tri režimy – špička (v "X" cca od 6:30 do 17:00 – 18:00), nižšia dopravno-prepravnou intenzita (v "X" od cca 18:00 do 20:00 a "(6)+" cca od 7:00 do 20:00) a okrajový režim skoro ráno/neskoro večer (+ cca do 7:00 cez voľné dni a od 20:00 denne), s prípadným ďalším zohľadnením odlišností vyplývajúcich zo špecifík príslušných liniek, či smerov a pod., nemôže to byť problém ani pri autobusoch. Len treba chcieť a niečo robiť.
Reply on: davidmik555@gmai #53148:
Druhá vec je, že koľko tých režimov (jazdných dôb) počas dňa má byť. Lebo podľa mňa má zmysel mať jednotne stanovené obdobia platností jazdných dôb pre celé mesto - všetky linky. (napr. v prac. dni do 6:00, od 6 do 19:00 a od 19:00 do konca premávky.)
Príliš veľa rôznych jazdných dôb počas dňa zbytočne narúša interval. A podľa mňa pre nikoho nie je problém ak voz na niektorých zastávkach v meste postojí +- minútu, ak je na zastávke predčasne.
Ale môže byť problém, ak si daný poslanec myslí, že dobré riešenie je SADistické - čo spoj, to iná jazdná doba, lebo daný vodič (2 vodiči, ktorí na spoji jazdia) jazdia takto, ale ten vodič čo ide o pol hodinu už jazdí ináč ...
Reply on: davidmik555@gmai #53148:
Akurát je otázka, či mesto ako dopravný správny orgán a objednávateľ dopravných služieb vo verejnom záujme a celkovo organizátor a regulátor dopravy v meste v zmysle toho uznesenia aj reálne niečo vykoná a hlavne dotiahne zmenu do reality. Lebo povedzme si úprimne, že navyše aj ako orgán odborného dozoru by takéto základné veci mal zisťovať sám a buď nepripustiť, aby vôbec vznikli alebo ak už k nim aj došlo, tak nariadiť ich odstránenie a nie že takýto stav tu existuje kontinuálne roky. Obdobne keby dopravcovia vykonávali svoju činnosť s odbornou starostlivosťou, tak by takisto nebolo o čom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.