Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Novú autobusovú stanicu (minimálne predajnú časť) otvoria oficiálne vo štvrtok 21.09.2017
Reply on: Jeffko #52866:
Tak jednoducho stav je taký, že vo všeobecnosti boli mechanicky čipové karty podľa deklarácie výrobcu (napr. materiál EMTest, čo som mal k dispozícii v roku 2000) schopné na 100 000 použití (novšie by logicky mali byť len kvalitnejšie), čo znamená napr. pri priemernom použití 50 x za mesiac životnosť skoro 167 rokov, čiže doživotne by malo byť možné kartu technicky používať.
Všetko ostatné, ako zapísanie fiktívneho dátumu do údajov karty, aby prestala po nejakom čase fungovať, sú len nanútené hry ich emitentov, pri ktorých zarábajú na vydávaní nových kariet pod rôznymi zámienkami, ako napr. starosť o funkčnosť karty a možnú stratu dát a peňazí z nej a pod. (i keď v systéme musia byť všetky dáta stále).
Reply on: PIT #52870:
Omylom som dal dva razy ten istý obrázok, tak tu je druhý.
Reply on: S499.1023 #52868:
NIe, len nejaký neschopný redaktor nemal naplnenú kvótu počtu hlúpych článkov, tak niečo stmolil skopírovaním blábolov z iných.
Okrem toho, že tá budova bude nová a prevádzkovaná, bude mať množstvo nedostatkov, či už priamo v samotnom vyhotovení, resp. v riešení nadväzností v objekte samotnom a jeho okolí. A prioritou je tam samozrejme obchodné centrum.
A takto vyzerá prístup cestujúcich do najmodernejšej AS - je cca dva metre vyššie oproti okolitému terénu, ale všetko je úžasné, dizajnovo lepšie a bez obmedzenia funkčnosti. Keby to nešlo z verejných peňazí, tak by to bolo len smutné, takto je to pekne nafigu:
Reply on: S499.1023 #52868:
Stale su to len vizualizacie. Rad by som videl, ako to tam vyzera v skutocnosti.
Reply on: Jeffko #52866:
Výborná správa. Ja mám tiež podobnú dilemu ako budem riešiť situáciu, keďže 21. augusta mi končí PCL a následne 2. septembra končí platnosť karty. Takže buď sa mi podarí predĺžiť kartu, alebo si kúpim novú už od 21.8. a 12 dní budem mať v platnosti dve karty alebo vydržím pár dní bez časového lístka, čo bude pre mňa trocha problém, keďže od roku 2011 ho považujem za samozrejmosť pri cestovaní MHD BB. A musíš mi ešte dať info, ktorá pani bola taká ochotná ?
Dnes som si bol v kancli nabiť kartu a napadlo mi že predsa o mesiac mi karta končí tak sa pýtam či môžem už teraz dostať novú resp. predĺžiť. Tak mi pani po predložení OP kartu predĺžila na ďalších 10 rokov bez poplatku. Tak paráda ? vždy som si myslel že platnosť karty fixovať na 5 rokov je somarina lebo ten čip predsa znesie.
Reply on: Viko #52864:
Takí sme pokrokoví?
Reply on: S499.1023 #52863:
A aj to len u susedov. U nás je to štandarda, viď napr. www.prezident.sk/page/symboly/
Reply on: Petik #52862:
Lístky môžu byť štandardné, štandartu má prezident alebo vojenská jednotka.
Kedze je tu uhorkova sezona, prinasam jedno historicke porovnanie cestovneho medzi rokmi 1988 a dnesnym dnom na trase Banska Bystrica - Praha.

Rok 1988 | dnes
Priemerna mzda 3431 Kcs | 945 €
Denny vlak* 2. trieda 78 Kcs | od 12,70 € [1] alebo 37,50 € [4]
Denny vlak* 1. trieda 117 Kcs | 64,60 € [3] alebo 56,20 [4]
Lehatko 110 Kcs | dnes lehatko nepremava
Lozko (3 miestne) 130 Kcs | od 27,70 € [1] alebo 29 € [2]
Lozko (2 miestne) 200 Kcs | od 33,80 € [1] alebo 37 € [2]
Lozko (1 miestne) 280 Kcs | od 58,40 € [1] alebo 59 € [2]
autobus 144 Kcs | 18 € [5]

* dnes len s prestupom
[1] Vcasna jizdenka Ceskych drah, pri vyssej obsadenosti vlaku +3 € alebo +6 €
[2] listok Europa Express slovenskych zeleznic
[3] standartny listok Ceskych drah
[4] standartny listok slovenskych zeleznic (nie je zahrnuta povinna miestenka na usek Bohumin-Praha v cene 1 € 2.tr alebo 5 € 1.tr)
[5] S.A.D. Zvolen

Z porovnania vyplyva, ze autobus aj denny vlak (2.trieda) je dnes relativne asi o polovicu lacnejsi ako na konci komunizmu, nocny vlak o trochu lacnejsi, vlak prvej triedy je asi 2-nasobne drahsi.

Bohuzial zeleznicny tarif statnych dopravcov je dnes tak komplikovany, ze nepravidelny cestujuci si pravdepodobne nedokaze kupit najlacnejsi mozny listok a prepokladam, ze to nevie ani baba v pokladni. Navyse kombinaciou cestovnych listkov je mozne dosiahnut vyrazne nizsiu cenu, hlavne v 1. triede.
Reply on: Jeffko #52860:
Tak dopravná časť (AS) asi tažko, bol som sa tam osobne pozrieť pred pár dňami a to by sa musel stať zázrak aby to za niečo vyše mesiac stihli..!?
Tu sa píše, že stanica aj obchodne centrum otvoria naraz v septembri, tak predsa?
http://www.nc-terminal.sk/novinky/11
Od 24.7.2017 do 10.8.2017 bude prebiehať nepretržitá výluka na trati Banská Bystrica - Horná Štubňa obec. Treba si zvyknúť na NAD a obchádzkové trasy cez Kremnicu.
Podrobnosti tu: http://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/NAD_2017/30._tyzden/Vyveska_Horna_Stubna_-_B.Bystrica_30_T.pdf
Akurát, že sa tu spýtam, či má niekto skúsenosti s "Mravcom" a už sa to tu i spomína. Podla mňa už lepší dizajn má bageta, nehovoriac o českých Regionovách, ktoré jakš takš vypadajú moderne. Ono to stále bude podla mňa mať vlastnosti orchestrionů, jediná prínos je snáď nízkopodlažnosť.
Ahojte,,neviete kedy by mali byt v prevádzke tie dva baterioelektrotrolejbusy?
Reply on: irizar #52854:
To vyzera, ze design navrhovali chlapi na dielni.
Skutocny hnus. Mimochodom rovnako ako 861.
Nerozumiem, preco si nevedia najat aspon priemerneho designera.
Reply on: BB-Schuhu #52853:
Tú škatuľu môžu prerábať aj donekonečna (čo už vlastne aj roky robia), ale z toho už nikdy nebude nič na úrovni 21. storočia. Keby radšej tú energiu a hlavne peniaze minuli na niečo, čo aj reálne môže človeka presvedčiť, aby nešiel autom, ale nastúpil do toho (a hlavne ak má ísť postojačky alebo dokonca ako sardinka). Pozn. Samozrejme, že nezabúdam, že k tomu treba aj použiteľnú infraštruktúru a i., ale niekde začať treba a tu sa peniaze míňajú.
Reply on: BB-Schuhu #52853:
Mojtyboh, to je hnusne...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.