Kedze je tu uhorkova sezona, prinasam jedno historicke porovnanie cestovneho medzi rokmi 1988 a dnesnym dnom na trase Banska Bystrica - Praha.
Rok 1988 | dnes
Priemerna mzda 3431 Kcs | 945 €
Denny vlak* 2. trieda 78 Kcs | od 12,70 € [1] alebo 37,50 € [4]
Denny vlak* 1. trieda 117 Kcs | 64,60 € [3] alebo 56,20 [4]
Lehatko 110 Kcs | dnes lehatko nepremava
Lozko (3 miestne) 130 Kcs | od 27,70 € [1] alebo 29 € [2]
Lozko (2 miestne) 200 Kcs | od 33,80 € [1] alebo 37 € [2]
Lozko (1 miestne) 280 Kcs | od 58,40 € [1] alebo 59 € [2]
autobus 144 Kcs | 18 € [5]
* dnes len s prestupom
[1] Vcasna jizdenka Ceskych drah, pri vyssej obsadenosti vlaku +3 € alebo +6 €
[2] listok Europa Express slovenskych zeleznic
[3] standartny listok Ceskych drah
[4] standartny listok slovenskych zeleznic (nie je zahrnuta povinna miestenka na usek Bohumin-Praha v cene 1 € 2.tr alebo 5 € 1.tr)
[5] S.A.D. Zvolen
Z porovnania vyplyva, ze autobus aj denny vlak (2.trieda) je dnes relativne asi o polovicu lacnejsi ako na konci komunizmu, nocny vlak o trochu lacnejsi, vlak prvej triedy je asi 2-nasobne drahsi.
Bohuzial zeleznicny tarif statnych dopravcov je dnes tak komplikovany, ze nepravidelny cestujuci si pravdepodobne nedokaze kupit najlacnejsi mozny listok a prepokladam, ze to nevie ani baba v pokladni. Navyse kombinaciou cestovnych listkov je mozne dosiahnut vyrazne nizsiu cenu, hlavne v 1. triede.
Akurát, že sa tu spýtam, či má niekto skúsenosti s "Mravcom" a už sa to tu i spomína. Podla mňa už lepší dizajn má bageta, nehovoriac o českých Regionovách, ktoré jakš takš vypadajú moderne. Ono to stále bude podla mňa mať vlastnosti orchestrionů, jediná prínos je snáď nízkopodlažnosť.
To vyzera, ze design navrhovali chlapi na dielni.
Skutocny hnus. Mimochodom rovnako ako 861.
Nerozumiem, preco si nevedia najat aspon priemerneho designera.
Tú škatuľu môžu prerábať aj donekonečna (čo už vlastne aj roky robia), ale z toho už nikdy nebude nič na úrovni 21. storočia. Keby radšej tú energiu a hlavne peniaze minuli na niečo, čo aj reálne môže človeka presvedčiť, aby nešiel autom, ale nastúpil do toho (a hlavne ak má ísť postojačky alebo dokonca ako sardinka). Pozn. Samozrejme, že nezabúdam, že k tomu treba aj použiteľnú infraštruktúru a i., ale niekde začať treba a tu sa peniaze míňajú.
Podľa popisu v článku by sme sa s týmito vlakmi mali stretnúť aj v našom regióne, avšak len do decembra 2017, kedy budú všetky preradené na oravskú trať 181 Kraľovany - Trstená.
na druhej strane veľký pokrok oproti minulotýždňovým podpolianskym slávnostiam. tam jazdila kyvadlova doprava každych 20 minut akurat nikto nevedel odkial kam (nakoniec s cieľom námestie až hore k amfíku a naspäť s cieľom SAD k reštaurácii siroň - veď načo jazdiť na stanicu buď jednu alebo druhu pre nedetvancov). na internete absolutne žiadna zmienka ani na stranke dopravcu ani na stranke fs, to znamena že ak pride niekto z opačnej strany krajiny a nepozna v detve nikoho kde sa tato informacia šírila ústne tak príde z domnenim že sa nema ako dostať na miesto podujatia, alebo ani nepríde lebo ho to odradí. ale čo čakat od slávneho popravcu ktory konieckoncov robí MHD v bystrici už 10 rokov a vieme ako, aj ked v tomto pripade ma svoj podiel viny aj organizator fs. ešte by som spomenul že po skončení programu išli aj rozvozne autobusy smer hriňová (vrchom cez lazy), látky (cez kriváň), a zvolen, čo je fajn, ale reálne by nebolo zlé keby sa o tom človek dopredu dozvedel.
Nebláznite, veď relevantné pravidelné spoje (aj piatok poobede), sú predsa všetky uvedené (správne vynechaný školský spoj 13:05) ? , dokonca by som uvítal aj vyobrazenie opačného smeru poobede. Info o cene 601300 tam treba uvádzať.
Každým rokom je to stále ten istý plagátik. Ako hovoríš, z pravidelnej linky 601468/69 tam má zmysel uvádzať len relevantné spoje využiteľné na podujatie. Info o cestovnom na 601300 by tam ale rozhodne malo byť. A ešte by dopravca mohol vysvetliť rozdiel medzi výrazmi "zadarmo" a "bezplatne", celkom by ma to zaujímalo. ?
Ako bežne sa nikto nedozvedel, či je mimoriadna doprava bezplatná alebo ak nie, tak koľko a podľa čoho stojí. A na čo medzi pravidelnými spojmi sú uvádzané aj spoje idúce v pracovných dňoch, ktoré v sobotu určite niekomu "pomôžu", to je opäť záhada, resp. lenivosť to dať preč. Hlavne že pri Haluškobuse je uvedené súčasne "Zadarmo a bezplatne!". ?
Pri jazde trolejbusom okolo cez križovatku bolo teraz večer zrejmé, že zátarasy sú už preč a Cesta k Smrečine by teda mala byť prejazdná.
Druhá vec je, že som z diaľky zahliadol aj nejaké vodiace dosky pri kruháči, čiže je možné, že ešte stále nie je v konečnej dokončenej podobe.
No a postrehol som dnes aj, že cesta popri parkovisku pri žel. zastávke mesto je neprejazdná - v úseku medzi výjazdom z parkoviska a križovatkou na 9. mája je nejaký väčší výkop (asi nejaká havarijná situácia), takže z I/66 je zakázané odbočenie a vjazd už na most k žel. zastávke mesto (s dodatkovou tabuľkou okrem vozidiel stavby).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petik
Rok 1988 | dnes
Priemerna mzda 3431 Kcs | 945 €
Denny vlak* 2. trieda 78 Kcs | od 12,70 € [1] alebo 37,50 € [4]
Denny vlak* 1. trieda 117 Kcs | 64,60 € [3] alebo 56,20 [4]
Lehatko 110 Kcs | dnes lehatko nepremava
Lozko (3 miestne) 130 Kcs | od 27,70 € [1] alebo 29 € [2]
Lozko (2 miestne) 200 Kcs | od 33,80 € [1] alebo 37 € [2]
Lozko (1 miestne) 280 Kcs | od 58,40 € [1] alebo 59 € [2]
autobus 144 Kcs | 18 € [5]
* dnes len s prestupom
[1] Vcasna jizdenka Ceskych drah, pri vyssej obsadenosti vlaku +3 € alebo +6 €
[2] listok Europa Express slovenskych zeleznic
[3] standartny listok Ceskych drah
[4] standartny listok slovenskych zeleznic (nie je zahrnuta povinna miestenka na usek Bohumin-Praha v cene 1 € 2.tr alebo 5 € 1.tr)
[5] S.A.D. Zvolen
Z porovnania vyplyva, ze autobus aj denny vlak (2.trieda) je dnes relativne asi o polovicu lacnejsi ako na konci komunizmu, nocny vlak o trochu lacnejsi, vlak prvej triedy je asi 2-nasobne drahsi.
Bohuzial zeleznicny tarif statnych dopravcov je dnes tak komplikovany, ze nepravidelny cestujuci si pravdepodobne nedokaze kupit najlacnejsi mozny listok a prepokladam, ze to nevie ani baba v pokladni. Navyse kombinaciou cestovnych listkov je mozne dosiahnut vyrazne nizsiu cenu, hlavne v 1. triede.