Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #52729:
Vzhľadom na to, že vlaky cez Lupków začnú premávať až od 1. júla, zatiaľ nebola možnosť ich reálne využiť. Ak však máš na mysli vlaky, ktoré tadiaľ jazdili pred rokom 2011, tak áno, priznám sa, vtedy som ich nevyužíval, nakoľko pred siedmimi rokmi som "nedisponoval takými cestovateľskými návykmi" než je tomu teraz, čo som už veľakrát oľutoval. Môžem ťa ale ubezpečiť, že nové spojenie cez leto mám v pláne využiť (ak sa podarí, aj opakovane). Naviac, ak by bolo moje bydlisko bližšie k Medzilaborciam, nové spojenie by som využíval pravidelne.

Ja dúfam, že táto novinka sa osvedčí a nájde si svoje miesto aj v GVD 2018.
Reply on: Petik #52733:
To by si samozrejme mohol ošetriť tým, že by si dovolil do tejto siete automatické prihlasovanie ale inak je to samozrejme blbosť. To už viac uvítam tú nabíjačku.
Reply on: PeterBB #52732:
Je skutocne internet v MHD taky dolezity? Ma snad dnes este niekto tarif bez internetu?

V Prahe to ma zopar elektriciek, ale uz som si tu siet aj vypol, lebo vzdy po nastupeni do takej elektricky, alebo len pri zastaveni takej elektricky na zastavke, mi zahadne prestal fungovat internet. Telefon sa totiz prihlasil do wifi elektricky (co som si ani nevsimol) a cakal, kym odkliknem nejaky suhlas...
Ine je to samozrejme vo vlaku, kde je vo vagone blby signal.
Kedy sa už kone­čne dočkáme internetu v spojoch MHD v BB ? Pokiaľ viem, tak zatiaľ nie je zavede­ný v ani jednom spoj­i. V takej Nitre už vo väčšine spojov MHD internet dostupný je.
Reply on: Petik #52730:
To si nevšímaj, to im tam pribudlo pri 1. zmene a neboli schopní vyrobiť pdf nanovo (len dopisovali do zoznamu traťových CP, že to neplatí). Podarilo sa im to až od 2. zmeny a keďže aj minulý rok som mal pocit, že návrh robia podľa stavu ešte pred 2. zmenou, tak sa im tá rezervácia opäť objavila.
Reply on: PIT #52728:
U Ostravskych rychlikov povinna rezervacia miest v medzistatnej preprave? Co je to za polonizacia?! Mali by byt radi, ze tym niekto vobec pojde...
Reply on: BB-Schuhu #52727:
Vlaky do Lupkówa boli pri každom obnovení prevádzky kasový trhák. Ty osobne si ich využil koľkokrát?
Reply on: BB-Schuhu #52727:
Predpokladám, že keďže sa jedná o špeciálne dohodnuté sezónne vlaky jazdiace iba v lete, pričom úvodnú letnú sezónu ešte ani nezačali, tak ich ďalšiu existenciu budú riešiť až na základe výsledkov z tohto roku. Navyše do tej ďalšej sezóny tam majú ešte priestor to doplniť v 1., prípadne v najhoršom až v 2. zmene. Iná zmena na tej trati je, že sa tam namontuje predĺženie nočných vlakov z/do Prahy o vlaky RJ s priamymi vozňami do/z Humenného (i keď na trati 191 vyznačené nie sú, na trati 190 áno)

Podstatné je, že čo sa týka nášho okolia, v zásade sa oproti stavu z nastávajúcej 2. zmeny
- len kozmeticky upraví jazda R vlakov medzi BB a ZV - z BB odchod z X:35 na X:31 a zo ZV z X:01 na X:02 (a z toho vyplývajúci kozmetický posun časov REx od Margecian),
- nedeľné posilové RR naďalej psychopatia a odchod s kozmetickou úpravou z X:11 na X:12 a vo ZV z X:54 na X:52 (čiže prestoj vo ZV sa skráti zo 14 na 12 min),
- zásadná je zmena polohy REx 1783 Kráľova Hoľa, ktorý bude z BB odchádzať namiesto súčasných 13:35 až o 15:35, s čím súvisí aj posun popoludňajších Os z BR na Červenú Skalu do skorších časov,
- cca o štvrťhodinu sa predĺži jazda Os do BR s odchodom z BB o 16:36,
- a už nás zjavne nebude musieť trápiť, že lôžkový vozeň nechodí denne, pretože podľa hlavičky R 956 Borišov už bude denne nejazdiť - súvisí pravdepodobne s tým, že EN Slovakia, na ktorom ten vozeň jazdil, perdu premávať už len sezónne (zima, Veľká noc, leto a okolo "dušičiek"),
- z troch párov vlakov zastavujúcich v Predajnej zostane v smere z BR už len posledný vlak o 22:34 (z BB naďalej len 6:58, 15:16, 23:08). Hlavne že v Príboji stojí stále skoro všetko, ale minule sa mi po mesiacoch podarilo vidieť jedného človeka z vlaku z BB o 12:36 tam vystúpiť, v opačnom smere sa mi to ešte za niekoľko rokov na večernom o 21:16 nepodarilo ani raz, nehovoriac o tom, že napriek tomu, že tam má stať na znamenie, tak len jeden raz sa stalo, že by sme tam nezastali.
Reply on: PIT #52726:
S vlakmi cez Lupkowský priesmyk sa už opäť nepočíta v roku 2018???
Reply on: PeterBB #52724:
mestskou časťou možno je, ale na rozdiel od BA a KE nie je štatutárnym celkom, tam sú starostovia mestských častí a časť je v svojej podstate na úrovni obce. Toto v BB nie je a ani nebude.
Ministerstvo vnútra potvrdilo rozhodnutie mesta, ktorému predchádzali mesiace príprav i verejné zhromaždenie, o vyhlásení Fončordy, ako samostatnej mestskej časti Banskej Bystrice. Tá dosiaľ oficiálne patrila pod Radvaň. Mestskými časťami sú už oficiálne aj Uhlisko či Pršianska terasa.

Čítajte viac na: http://bbonline.sk/
Copyright © BBonline.sk
Reply on: PeterBB #52721:
nejak som asi nepobral pointu. až na to že schema na tej zastavke je neaktualna a nema tam čo hladat, respektive už tam davno mala byt aktualizovana, ale čo čakat od slavneho dopravcu ktory ma na starosti spravu označníkov
Reply on: BB-Schuhu #52720:
Islo zrejme o chybu, v aktualnej verzii uz ten par navyse nie je.
Možno niekoho bude zaujímať: http://1url.cz/ItjPY
Na stránke ZSSK je už dostupný nový kompletný GVD platný od 11.6.2017
http://www.slovakrail.sk/sk/grafikon.html

Zaujímavosťou je, že na trati 112 do Plaveckého Podhradia začne od vyhlásenia premávať ďalší pár vlakov.
Reply on: PIT #52718:
Ked na to tak pozeram, tak neviem, co je horsie. V obidvoch alternativach je velmi malo miesta pre cestujucich. Ja by som si to predstavoval tak, ze autobusy budu stat nasikmo vedla seba, cestujuci ale budu cakat v oddelenom priestore pred nastupistami a na nastupiste budu vpusteny az po prichode autobusu. Tak som to aspon videl na roznych inych autobusovych nadraziach.
Reply on: Petik #52717:
Už som ti to našiel - toto je z článku z 8/2015, ale keď tak na to pozerám, tak je to totálne nahovno celý ten projekt od začiatku - to je tak, keď z dopravnej stavbe sa prioritne stane obchodná, pri ktorej sa musí strpieť aj dopravná a tá sa urobí len tak, aby sa tam nejako zmestila, ale je jedno, aká bude jej úžitková hodnota.
https://www.bystricoviny.sk/wp-content/uploads//2015/08/projekt-situacia.jpg
https://www.bystricoviny.sk/wp-content/uploads//2015/08/projekt-situacia1.jpg
Reply on: BB-Schuhu #52711:
Nebol by niekde aj ten stary plan?
Reply on: BB-Schuhu #52713:
Chápal som požiadavku, aby existovali aj priame vlaky BA - ZV - KE a že sa to vyrieši, že z BB zostane každý druhý priamy rýchlik, ale prečo musí ísť nad rámec tých troch párov vlakov priamo z KE ešte štvrtý vlak o 15:23 priamo až do BA, tomu fakt nerozumiem. TO je taký "hurá systém" - raz všetko do KE, raz všetko do BB, potom sa to nedá ani rozdeliť normálne a skončí to tak, že z BB pôjde posledný priamy vlak do BA o 14:35. Navyše kým od KE im stačilo perstúpiť raz, tak teraz z BB nepôjde priamo už ani o 18:35 (čím by sa zachovala logika 4-hodinového intervalu) a prestúpiť sa bude musieť ešte aj pri tomto čase + cestujúci smerujúci na BA od REX z Margecian budú musieť prestúpiť v BB a po 24 minútach vo ZV znova (áno, niekto si nájde argument, že to je len pár lazníkov z Horehronia...).

Pozitívne sa dá zhodnotiť, že R 343 nebude končiť v ZA (to som raz nepochopil, prečo nepokračoval do BB, ale zo ZA išiel nový vlak), ale pôjde priamo, teraz po zmene linky BA - BB, až do ZV.

Negatívne je, že vlaky od ZA ponovom pokračujúce do ZV budú v BB stáť 9 minút a pôjdu presne v polohe doterajších vlakov do BA a tam sú na prestup 4 minúty (čo síce teoreticky stačí). Tu ale predpokladám, že nechceli počas priebežnej zmeny GVD meniť polohy vlakov medzi BB a ZV, keďže by to malo dopad aj na Os na trejto trati a nechajú to až na nový GVD, je len otázka, či by to nebolo lepšie upraviť hneď teraz, ako čakať pol roka.

Čo však naďalej nepochopím, je časová poloha nedeľných posilových RR - teda prečo idú z BB už 36 minút po riadnom R a potom stoja vo ZV 14 minút - to fakt nie sú schopní zorganizovať dopravu tak, aby to išlo neskôr už z BB, (však aj oproti idúce Os idú v osbitnom nedeľnom režime) čím by sa skrátil cestovný čas do BA a navyše by po tej krátkej ceste do ZV nebolo treba tam tvrdnúť toľko.

Som zvedavý, ako bude vyzerať návrh nového GVD - či sa toto všetko zlepší alebo to pôjde takto blbo ďalej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.