Reply on: Petik #52717:
Už som ti to našiel - toto je z článku z 8/2015, ale keď tak na to pozerám, tak je to totálne nahovno celý ten projekt od začiatku - to je tak, keď z dopravnej stavbe sa prioritne stane obchodná, pri ktorej sa musí strpieť aj dopravná a tá sa urobí len tak, aby sa tam nejako zmestila, ale je jedno, aká bude jej úžitková hodnota.https://www.bystricoviny.sk/wp-content/uploads//2015/08/projekt-situacia.jpg
https://www.bystricoviny.sk/wp-content/uploads//2015/08/projekt-situacia1.jpg
Petik
Pocet cestujucich je rozny. Obcas to bolo plne, ale v priemere by som povedal, ze tam bolo tak do 10 ludi. Skutocne bieda, navyse to este kleslo, ked sa priamy spoj skratil po BB. Ale pozrel by som sa aj na priciny:
1. tarifna politika - nie vyska ceny, ale kto nesleduje zeleznicu, tak ani nevie, ako sa k dobrej cene dostat - na pokladni stoji listok od 1350 Kc, co cestujucich logicky odradi.
2. ziadny pripoj na Horehronie (60 tis obyvatelov)
3. pomohlo, keby ten priamy vagon pokracoval cez Lucenec do Kosic. Aky narast nakladov by to znamenalo? Takto ten vagon stoji cely den vo Zvolene alebo Bystrici. Pritom by obsluzil niekolko miest (Detva, Lucenec, Filakovo, Tornala, Roznava - celkom 80 tis. obyvatelov bez prilahlych oblasti) so skutocne zlym spojenim do Prahy.
4. Chyba priamy vagon na sedenie. Ako ukazuje priklad Regiojetu, ludom nevadi v noci ani sediet. A z marketingoveho hladiska by to tomu spojeniu pomohlo, lebo by sa to spojenie dostalo viac do povedomia uz len tym, ze by si ho mohlo financne dovolit viac ludi.
5. Obsadenosti vyrazne ublizilo, ked sa odchod z BB posunul z 22:00 na 19:30. Predtym napriklad aj v Martine pristupovalo nemalo ludi. Chapem, ze vlak o 22:00 do Vrutok uz nikto nezavedie, ale posunutie posledneho vlaku do Ziliny o hodinu by nebolo na skodu.