Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zmena cestovných poriadkov PAL od 1.9.2016.

Linka č. 601468
- spoj 5:40x z Banskej Bystrice do Španej Doliny posunutý na 5:30x
- nový spoj 6:30 z Banskej Bystrice do Španej Doliny
- spoj 9:45(3),(5)L z Banskej Bystrice do Španej Doliny premáva po novom každý pracovný deň
- spoj 16:30x z Banskej Bystrice do Španej Doliny posunutý na 16:00x
- spoj 6:20x zo Španej Doliny do Banskej Bystrice posunutý na 6:00x
- nový spoj 7:00x zo Španej Doliny do Banskej Bystrice
- spoj 10:30(3),(5)L zo Španej Doliny do Banskej Bystrice premáva po novom každý pracovný deň

zdroj: http://web.sadzv.sk/old/pages/cest_pal/pal_bb_16/pdf/601468_010916.pdf
Reply on: PIT #52137:
Takéto dopravné obmedzenia si v histórii mesta nepamätám. A zároveň sa pýtam, aký zmysel majú linky vedené po R1-ke neoblsuhujúce väčšinu svojich zastávok? Žiadny.
a k tomuto grcu ešte dodávam, že sa rekonštruuje chodník a zastávka Kúpeľná pri paneláku na Bernoláíčke: o kasseláku zase mesto asi ani nepočulo... to je vedenie mesta už také neschopné, že ani takúto pripomienku nik nedá?
Reply on: BB-Schuhu #52136:
? ?
Dopravné obmedzenia počas BB maratónu 4.9.2016
http://www.dpmbb.eu/documents/oznam_cestujucim_160818_maraton.pdf

davidmik555@gmai

Reply on: BB-Schuhu #52134:
Pán menom bystričan asi nie je priamo z Bystrice a nevie že keď sa chcem dostať z radvane do sásovej by mi to asi dlho trvalo zo sládkovičovej na pieninskú + keď mi autobus nepôjde ani o hodinu ani o dve ani o tri, ale ak sa chce pánovi vraj z bystrice šlapať vyše hodiny cez celé mesto nech sa páči no ja tak teda rozhodne neurobím a ani ostatní ľudia v ten deň asi nie, takže klobúk dole pre "bystričanom" ? ? ? ?
Reply on: Bystrican. #52131:
Nemôžem súhlasiť. Nezáleží na tom, že je to známe vopred. Ide o to, že uzavrieť všetky dopravné uzly BEZ možnosti obchádzkových trás "len" kvôli športovému podujatiu je neakceptovateľné za akýchkoľvek okolností.

Myslím si, že niektorí "pisálkovia" na tomto fóre vedia veľmi dobre čo chcú, záleží im na kvalitnej doprave a niečo o nej aj vedia.
Reply on: Bystrican. #52131:
lenže netrvá to hodinu - to sa akože mám o paličke trepať až kam? taxík po mňa nepríde, autom nesmiem, trolejbus nepôjde. Toto snáĎ niekto nemyslí vážne, asi ma súdruh primátor pôjdu odniesť na chrbte! Ja by som sa obrátil na prokuratúru i dopravný inšpektorát, toto nemá obdoby - v minulosti jazdili aj trolejbusy, minulý rok už len autobusy, teraz nič. Pre pár bežcov budú tisíce ľudí bez dopravy? Bez obchádzkových trás? Bez možnosti dostať sa k rodine, práci, známym na nákup? Tak já jdu blejt velebnosti? ? ?
Reply on: Bystrican. #52131:
14nactej = štrnásťnáctej? Dávno si tu nebol s príspevkami: Všetko, čo je v Bystrici, je dobré, len vy im hádžete polená pod nohy a zbytočne kritizujete.
Reply on: BB-Schuhu #52129:
Myslim ze taketo podujatie si to zasluzi plus je to známe dostatocne dlho na to aby sa bystricania na to pripravili, je nedela uzavierka bude od 8 do 14nactej....podla mna nic strasne sa nedeje ale robite vedu ako keby nastal koniec sveta. Keď sa robia maratony napriklad aj v bratislave je riadne velka uzavierka. Ale pisalkovia maju problem ze 6 hodin nepojde mhd tak ako ma lebo v nedelu je asi najviac v tomto case vyuzivanych spojov.

Trosku optimizmu by vam nezaskodilo, zijeme len raz a mozme byt vobec radi ze nejake taketo podujatie tu mame v BB, ale nie musime hladat aj tie najmensie chyby.
Nevie niekto prečo včerajší večerný Detvan (vlak) zo Žiliny do Zvolena nabral meškanie vyše 90 minút ?
Reply on: PIT #52125:
Úplný súhlas s tvojím príspevkom.

Nemám nič proti maratónu ako takému, ale prekáža mi (ako už bolo povedané):
- násilné vedenie trasy behu po všetkých hlavných komunikáciách a dopravných uzloch (PIT už naznačil, že tomu sa dalo sčasti vyhnúť)
- úplné obmedzenie dopravy aj pre VHD s nemožnosťou náhradných trás. Pri podrobnom preštudovaní dopravných obmedzení mi vychádza ako jediná možnosť obchádzkových trás - po R1, lenže toto je na figu, keďže takáto linka by vôbec neobsluhovala žiadne svoje nácestné zastávky a takto riešená náhradná linka de facto postráda zmysel (viem si takto predstaviť snáď len prímestské linky z dedín).

Tieto obmedzenia sú ešte rozsiahlejšie ako tie zo septembra 2003, keď Banskú Bystricu navštívil svätý otec Ján Pavol II. Nech sa nikto na mňa nehnevá, ale maratón - športové podujatie ako mnohé iné svojho druhu, jednoducho nepovažujem za tak spoločensky vplyvné podujatie, aby sme kvôli nemu paralyzovali dopravu (aj tú verejnú) v celom meste. Nepovažujem ho za podujatie, ktoré by si vyžadovalo tak mimoriadne opatrenia.

Banská Bystrica 6 hodín bez MHD vydrží. Aj v minulosti vydržala, keď mesto postihla snehová kalamita alebo povodeň, vďaka ktorej boli paralyzované takmer všetky linky MHD. No to je celkom iná a neporovnateľná vec. Avšak v tomto prípade budú mať tak neadekvátne dopravné obmedzenia pre radových občanov veľmi nízku cenu. Žiaľ, aj toto je konkrétnym prejavom nezáujmu mesta o verejnú dopravu.
Reply on: Agent007 #52127:
nemáš link na to rozhodnutie resp. mi ho poslať?
Reply on: draxter #52126:
Sam najvyssi primar
Reply on: PIT #52125:
presne, toto je úplná arogancia, kto toto povolí/il?
Po zhliadnutí plánovaných uzávierok http://www.marathonbb.com/clanok/15/dopravne-obmedzenia možno bez akýchkoľvek pochybností skonštatovať, že tento ročník maratónu jednoznačne vyhráva titul doslova najstupídnejšie zorganizovaného podujatia v celej histórii tohto mesta a hraničí s teroristickým útokom, keďže vyše 75 tisíc obyvateľov sa stáva minimálne v čase medzi 8:00 a 14:00 rukojemníkmi bez akýchkoľvek práv na reálnu slobodu pohybu.
Je jasné, že takéto podujatie objektívne musí v prípade jeho konania vyvolať obmedzenia v doprave (bolo tomu tak aj v minulosti), avšak absolútne znemožniť dopravu nielen individuálnu, ale dokonca ešte aj hromadnú tak, že nezostane reálne žiadna možnosť alternatívnych trás v prvom rade ani len pre vedenie náhradnej MHD v núdzovom režime pri zachovaní aspoň nejakej minimálnej základnej obslužnosti, tak to už je na basu. Človek by si povedal, že neschopnosť vedenia, poslancov a príslušných zamestnancov mesta, či polície, nemôže už klesnúť nižšie, avšak v Blbotíne nad Hronom žiadne negatívne dno zjavne nie je nemožné prekonať. A tak z primárne dobrého podujatia, spolu s dvoma hipisáckymi organizátormi, dokázali vyrobiť nakoniec protibanskobystrický maratón.
Najzarážajúcejšie sú však vyjadrenia tých dvoch organizátorov na TV Hronka, ktorí ako zdôvodnenie uvedú zjednodušenie, kedy sa takto nemusia trápiť s tonami dopravného značenia. Na druhú stranu snívajú potom, aby účasť presiahla 2 tisíc bežcov (samozrejme, že to nebudú všetko len z BB) a aby pri trati mali čo najviac divákov, ktorých počet považujú za ešte dôležitejší. Tu sa však opäť, už po pomaly nekonečný raz, vracia k faktu, že sa v BB dokáže aj z dobrej myšlienky vytvoriť katastrofa, nehovoriac o tom, že často sa po zorganizovaní nejakého podujatia už následne nikto nezaujíma tým, ako sa priami, resp. nepriami účastníci na podujatie, resp. z neho dostanú.
V každom prípade je evidentné, že "kompetentní" v podstate ako vždy neurobili nič na to, aby našli výrazne lepší spôsob realizácie, resp. dokonca aj skutočné riešenia. Napr.:

1. Po celej Sládkovičovej ulici od Kremničky, cez Nám. Ľ. Štúra, Štadlerovo a Štefánikovo nábrežie až po križovatku na Námestie slobody (ktoré naplánovali úplne uzavrieť) by vzhľadom na skutočnosť, že sa jedná v celom úseku o komunikácie s dvoma jazdnými pásmi s minimálne po dvoch jazdných pruhoch v každom z nich, bola možná v celej dĺžke uvedenej trasy dočasná obojsmerná premávka v jednom jazdnom páse:
- na Sládkovičovej sa jedná o ľavý pás v smere od Kremničky na Radvaň (čo by umožnilo premávku v celom úseku Rakytovce - Kremnička/R 1 - Kráľová (paneláky) - Podháj (rodinné domy)/Horné Pršany - Pršianska terasa/ - Kalinčiakova (paneláky) - s plynulým obojsmerným križovaním v smere Poľná - Malachov/Fončorda - Podlavice); pre bežcov by zostali dva pruhy (pre každý smer behu jeden) v pravom páse od Kremničky na Radvaň,
- od križovatky Sládkovičovej a Poľnej plynulo stále obojsmerne ďalej v páse bližšom ku Kauflandu až po kruhovú križovatku pod Okresným úradom (pre zjednodušenie križovania aj s využitím vnútorného pruhu v celom kruhu) s plynulým obojsmerným napojením Švermovej ulice (Fončordy), Hutnej ulice (Štiavničky) a Cesty na štadión (ESC) a pokračovaním ďalej na križovatku pod mostami; pre bežcov by zostal stále voľný pravý pás (z pohľadu v smere proti prúdu Hrona), v ktorom by aj bez vnútorného pruhu použitého na prejazd vozidiel kruhovým objazdom v ňom zostali dva pruhy, každý pre jeden smer behu;
- na križovatke pod mostami by bolo plynulé obojsmerné odbočenie v smere k malému kruhovému objazdu s umožnením následného vjazdu do ESC aj z tejto strany, ako aj plynulé pokračovanie v smere na nábrežie Hrona s umožnením obojsmerného napojenia centra (Kapitulská ulica) a pokračovaním ku križovatke s Námestím slobody; pre bežcov by zostal stále voľný pravý pás (z pohľadu v smere proti prúdu Hrona) s dvoma pruhmi - každý pre jeden smer behu so zachovaním prístupu k mostu pri žel. zastávke BB-mesto, aj pri Kapitulskej, po ktorých vedie trasa behu;
- na križovatke I/66 s Námestím slobody by bola umožnená jazda ďalej priamo v smere Brezno/Železničná stanica už s navrátením jazdy do pôvodných jazdných pruhov a smerov; vozidlá by sa Námestí slobody dostali do pásu s dvoma pruhmi bližšieho k budove MsÚ; bežci by križovali tento smer logickým a na to určeným spôsobom - cez podchod, čím by sa dostali na Námestie slobody do pásu bližšieho k budove VÚB, opäť s dvoma pruhmi - každým pre jeden smer behu na/z Uhliska;
- v prípade drobnej modifikácie trasy bežeckej trate tak, aby nesmerovala z Námestia slobody na ČSA popred MsÚ len na to, aby sa pri prokuratúre stočila späť na Hornú a pokračovala na Kukučínovu, ale aby z Námestia slobody vynechala úsek popred MsÚ, čím by sa umožnil plynulý prejazd vozidiel cez Námestie slobody na Partizánsku cestu, resp. Cestu k nemocnici, pričom chýbajúce metre trate by sa dali dobehnúť napr. odbočením z Námestia slobody doľava na ČSA s návratom na Kukučínovu cez Železničiarsku a Robotnícku, resp. inak podľa potreby počtu chýbajúcich metrov.
Opatrenia v bode 1. by umožnili plynulé vedenie vozidiel v celom plánovane úplne uzavretom úseku Kremnička - Sládkovičova - nábrežie Hrona - Námestie slobody. Bolo by už len na rozhodnutí, či by bola v tomto úseku umožnená aj jazda IAD (vzhľadom na stiesnené pomery a problémy so zastavovaním vozidiel MHD v protismerných úsekoch, radšej nie). V každom prípade by tak bolo primárne umožnené vedenie liniek MHD č. 2 (spoje z L 4 by premávali na L 2), 7, 21, 97, PAL do Malachova, H. Pršian a Badína bez zásadnejších obmedzení, rovnako tak L 3 (spoje z L 5 by premávali na L 3), L 22 by mohla premávať po Sládkovičovej a cez Kremničku-TWD k iliašskemu mostu alebo na striedačku do Radvaň parku, kým podľa súčasného plánu by ani jedna z týchto liniek nemala kade premávať, resp. bez zachovania jej zmyslu. Určitý problém by predstavovali miesta zastávok v protismerných úsekoch, kedy by tieto zastávky pravdepodobne boli čiastočne obmedzené, avšak relatívne jednoduché riešenie by umožňovali napr. miesta na deliacich ostrovčekoch a pod. a fakt, že by tade nepremávala IAD.
Súčasne by bolo sprístupnené pre MHD Námestie slobody, čo by umožnilo bez obmedzení jazdu ďalších liniek tade, napr. do Sásovej, Senice, Šalkovej, Nemiec, Uľanky (mimo Skuteckého ulicu). V plnej trase by tak mohli premávať napr. aj L 1, 6 a 26.

2. Oblasť Tajovského ulice okolo mestského parku a Strieborné námestie.
- je absolútne nepochopiteľné, prečo je trasa behu volená tak, aby viedla napr. nie po chodníčkoch priamo v parku, ale vyslovene po hlavných trasách ciest okolo parku vrátane uzavretia celého Strieborného námestia, Bottovej a Lazovnej ulice, čím sa úplne zamedzuje náhradná alternatívna trasa obchádzok v prípadoch, kedy sa konajú v centre mesta podujatia vyžadujúce uzávierku komunikácií. Obdobne je nepochopiteľné nevedenie trasy radšej po vedľajších uliciach, či pešom moste pri križovatke Hurbanovej a J. Kráľa a moste pri ústí Dolnej ulice. Namiesto toho, aby sa vo väčšej miere využila ulica J. Kráľa (keď už je i tak uzavretá), urobí sa zásah na Tajovského ulicu (Strieborné námestie by po jeho okraji oproti Slovenke nemalo problém, aby sa okrem vozidiel tam vošla aj trasa behu), či Bottovu a Lazovnú od križovatky s Bottovou po križovatku na Medenom Hámri, čím sa úplne zabráni jazde napr. všetkých troch liniek do Podlavíc L 34, 35, 36, ako aj L 24, 25 a 33, či PAL v smeroch Riečka a Tajov.
- vhodnou úpravou trate mohli byť plne zachované koridory pre trasy L 25, 33, 35 a 36 (spoje L34 by pri aplikácii opatrení v bode 1. premávali napr. cez Švermovu alebo obchádzkou cez Komenského) a L 24 by v najhoršom ako jediná nepremávala alebo by premávala obchádzkou cez Úsvit - Švermovu - Lidl - Tajovského a späť namiesto Úsvitu cez Wolkerovu s náhradnou zastávkou medzi križovatkou Wolkerova x Kpt. Nálepku a Gorkého x Nové Kalište (kedysi tam zastávka aj bývala).

Z vyššie uvedeného jasne vyplýva (bez možnosti ďalších odborných konzultácií a stanovísk, na základe korých majú možnosť na tieto vecí prichádzať "kompetentní"), že keby organizátori a zástupcovia mesta mali snahu, bolo by možné trasu maratónu upraviť tak, aby v meste zostala možnosť pre drvivú väčšinu obyvateľstva neprestať existovať a umožniť jej aspoň prostredníctvom MHD v podstate skoro v plnom jej rozsahu uspokojenie prepravných potrieb, ako aj prístup k tratiam behu ako potenciálnym účastníkom - divákom. V realite však došlo k arogantnému ignorovaniu ostatných - "nemaratonistov", kedy v prípadoch podujatí s takýmto prístupom k ich organizácii by tieto nemali mať možnosť vôbec v budúcnosti v BB za takýchto podmienok existovať.
Reply on: Troll #52123:
No jalen podľa toho, čo som počul, tak povolenie vydalo ministerstvo dopravy. Alebo sa mýlim?
Reply on: pepies #52122:
MDVaRR? Nie skôr SSC / NDS?
Keďže cesta I66 popri Hrone nepatrí mestu, ale štátu, takže ministerstvo dopravy. Ostatné patria pod mesto, tak mestský úrad. Ale jeden deň v roku to nejak vydržíme. Však sme kandidátom na Európske mesto v roku.
magorina na n-tú, to kto toto schválil? inšpektorát nič? hoci im vadí aj buspruh, teraz akože pohodka?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.