Po zhliadnutí plánovaných uzávierok http://www.marathonbb.com/clanok/15/dopravne-obmedzenia možno bez akýchkoľvek pochybností skonštatovať, že tento ročník maratónu jednoznačne vyhráva titul doslova najstupídnejšie zorganizovaného podujatia v celej histórii tohto mesta a hraničí s teroristickým útokom, keďže vyše 75 tisíc obyvateľov sa stáva minimálne v čase medzi 8:00 a 14:00 rukojemníkmi bez akýchkoľvek práv na reálnu slobodu pohybu.
Je jasné, že takéto podujatie objektívne musí v prípade jeho konania vyvolať obmedzenia v doprave (bolo tomu tak aj v minulosti), avšak absolútne znemožniť dopravu nielen individuálnu, ale dokonca ešte aj hromadnú tak, že nezostane reálne žiadna možnosť alternatívnych trás v prvom rade ani len pre vedenie náhradnej MHD v núdzovom režime pri zachovaní aspoň nejakej minimálnej základnej obslužnosti, tak to už je na basu. Človek by si povedal, že neschopnosť vedenia, poslancov a príslušných zamestnancov mesta, či polície, nemôže už klesnúť nižšie, avšak v Blbotíne nad Hronom žiadne negatívne dno zjavne nie je nemožné prekonať. A tak z primárne dobrého podujatia, spolu s dvoma hipisáckymi organizátormi, dokázali vyrobiť nakoniec protibanskobystrický maratón.
Najzarážajúcejšie sú však vyjadrenia tých dvoch organizátorov na TV Hronka, ktorí ako zdôvodnenie uvedú zjednodušenie, kedy sa takto nemusia trápiť s tonami dopravného značenia. Na druhú stranu snívajú potom, aby účasť presiahla 2 tisíc bežcov (samozrejme, že to nebudú všetko len z BB) a aby pri trati mali čo najviac divákov, ktorých počet považujú za ešte dôležitejší. Tu sa však opäť, už po pomaly nekonečný raz, vracia k faktu, že sa v BB dokáže aj z dobrej myšlienky vytvoriť katastrofa, nehovoriac o tom, že často sa po zorganizovaní nejakého podujatia už následne nikto nezaujíma tým, ako sa priami, resp. nepriami účastníci na podujatie, resp. z neho dostanú.
V každom prípade je evidentné, že "kompetentní" v podstate ako vždy neurobili nič na to, aby našli výrazne lepší spôsob realizácie, resp. dokonca aj skutočné riešenia. Napr.:
1. Po celej Sládkovičovej ulici od Kremničky, cez Nám. Ľ. Štúra, Štadlerovo a Štefánikovo nábrežie až po križovatku na Námestie slobody (ktoré naplánovali úplne uzavrieť) by vzhľadom na skutočnosť, že sa jedná v celom úseku o komunikácie s dvoma jazdnými pásmi s minimálne po dvoch jazdných pruhoch v každom z nich, bola možná v celej dĺžke uvedenej trasy dočasná obojsmerná premávka v jednom jazdnom páse:
- na Sládkovičovej sa jedná o ľavý pás v smere od Kremničky na Radvaň (čo by umožnilo premávku v celom úseku Rakytovce - Kremnička/R 1 - Kráľová (paneláky) - Podháj (rodinné domy)/Horné Pršany - Pršianska terasa/ - Kalinčiakova (paneláky) - s plynulým obojsmerným križovaním v smere Poľná - Malachov/Fončorda - Podlavice); pre bežcov by zostali dva pruhy (pre každý smer behu jeden) v pravom páse od Kremničky na Radvaň,
- od križovatky Sládkovičovej a Poľnej plynulo stále obojsmerne ďalej v páse bližšom ku Kauflandu až po kruhovú križovatku pod Okresným úradom (pre zjednodušenie križovania aj s využitím vnútorného pruhu v celom kruhu) s plynulým obojsmerným napojením Švermovej ulice (Fončordy), Hutnej ulice (Štiavničky) a Cesty na štadión (ESC) a pokračovaním ďalej na križovatku pod mostami; pre bežcov by zostal stále voľný pravý pás (z pohľadu v smere proti prúdu Hrona), v ktorom by aj bez vnútorného pruhu použitého na prejazd vozidiel kruhovým objazdom v ňom zostali dva pruhy, každý pre jeden smer behu;
- na križovatke pod mostami by bolo plynulé obojsmerné odbočenie v smere k malému kruhovému objazdu s umožnením následného vjazdu do ESC aj z tejto strany, ako aj plynulé pokračovanie v smere na nábrežie Hrona s umožnením obojsmerného napojenia centra (Kapitulská ulica) a pokračovaním ku križovatke s Námestím slobody; pre bežcov by zostal stále voľný pravý pás (z pohľadu v smere proti prúdu Hrona) s dvoma pruhmi - každý pre jeden smer behu so zachovaním prístupu k mostu pri žel. zastávke BB-mesto, aj pri Kapitulskej, po ktorých vedie trasa behu;
- na križovatke I/66 s Námestím slobody by bola umožnená jazda ďalej priamo v smere Brezno/Železničná stanica už s navrátením jazdy do pôvodných jazdných pruhov a smerov; vozidlá by sa Námestí slobody dostali do pásu s dvoma pruhmi bližšieho k budove MsÚ; bežci by križovali tento smer logickým a na to určeným spôsobom - cez podchod, čím by sa dostali na Námestie slobody do pásu bližšieho k budove VÚB, opäť s dvoma pruhmi - každým pre jeden smer behu na/z Uhliska;
- v prípade drobnej modifikácie trasy bežeckej trate tak, aby nesmerovala z Námestia slobody na ČSA popred MsÚ len na to, aby sa pri prokuratúre stočila späť na Hornú a pokračovala na Kukučínovu, ale aby z Námestia slobody vynechala úsek popred MsÚ, čím by sa umožnil plynulý prejazd vozidiel cez Námestie slobody na Partizánsku cestu, resp. Cestu k nemocnici, pričom chýbajúce metre trate by sa dali dobehnúť napr. odbočením z Námestia slobody doľava na ČSA s návratom na Kukučínovu cez Železničiarsku a Robotnícku, resp. inak podľa potreby počtu chýbajúcich metrov.
Opatrenia v bode 1. by umožnili plynulé vedenie vozidiel v celom plánovane úplne uzavretom úseku Kremnička - Sládkovičova - nábrežie Hrona - Námestie slobody. Bolo by už len na rozhodnutí, či by bola v tomto úseku umožnená aj jazda IAD (vzhľadom na stiesnené pomery a problémy so zastavovaním vozidiel MHD v protismerných úsekoch, radšej nie). V každom prípade by tak bolo primárne umožnené vedenie liniek MHD č. 2 (spoje z L 4 by premávali na L 2), 7, 21, 97, PAL do Malachova, H. Pršian a Badína bez zásadnejších obmedzení, rovnako tak L 3 (spoje z L 5 by premávali na L 3), L 22 by mohla premávať po Sládkovičovej a cez Kremničku-TWD k iliašskemu mostu alebo na striedačku do Radvaň parku, kým podľa súčasného plánu by ani jedna z týchto liniek nemala kade premávať, resp. bez zachovania jej zmyslu. Určitý problém by predstavovali miesta zastávok v protismerných úsekoch, kedy by tieto zastávky pravdepodobne boli čiastočne obmedzené, avšak relatívne jednoduché riešenie by umožňovali napr. miesta na deliacich ostrovčekoch a pod. a fakt, že by tade nepremávala IAD.
Súčasne by bolo sprístupnené pre MHD Námestie slobody, čo by umožnilo bez obmedzení jazdu ďalších liniek tade, napr. do Sásovej, Senice, Šalkovej, Nemiec, Uľanky (mimo Skuteckého ulicu). V plnej trase by tak mohli premávať napr. aj L 1, 6 a 26.
2. Oblasť Tajovského ulice okolo mestského parku a Strieborné námestie.
- je absolútne nepochopiteľné, prečo je trasa behu volená tak, aby viedla napr. nie po chodníčkoch priamo v parku, ale vyslovene po hlavných trasách ciest okolo parku vrátane uzavretia celého Strieborného námestia, Bottovej a Lazovnej ulice, čím sa úplne zamedzuje náhradná alternatívna trasa obchádzok v prípadoch, kedy sa konajú v centre mesta podujatia vyžadujúce uzávierku komunikácií. Obdobne je nepochopiteľné nevedenie trasy radšej po vedľajších uliciach, či pešom moste pri križovatke Hurbanovej a J. Kráľa a moste pri ústí Dolnej ulice. Namiesto toho, aby sa vo väčšej miere využila ulica J. Kráľa (keď už je i tak uzavretá), urobí sa zásah na Tajovského ulicu (Strieborné námestie by po jeho okraji oproti Slovenke nemalo problém, aby sa okrem vozidiel tam vošla aj trasa behu), či Bottovu a Lazovnú od križovatky s Bottovou po križovatku na Medenom Hámri, čím sa úplne zabráni jazde napr. všetkých troch liniek do Podlavíc L 34, 35, 36, ako aj L 24, 25 a 33, či PAL v smeroch Riečka a Tajov.
- vhodnou úpravou trate mohli byť plne zachované koridory pre trasy L 25, 33, 35 a 36 (spoje L34 by pri aplikácii opatrení v bode 1. premávali napr. cez Švermovu alebo obchádzkou cez Komenského) a L 24 by v najhoršom ako jediná nepremávala alebo by premávala obchádzkou cez Úsvit - Švermovu - Lidl - Tajovského a späť namiesto Úsvitu cez Wolkerovu s náhradnou zastávkou medzi križovatkou Wolkerova x Kpt. Nálepku a Gorkého x Nové Kalište (kedysi tam zastávka aj bývala).
Z vyššie uvedeného jasne vyplýva (bez možnosti ďalších odborných konzultácií a stanovísk, na základe korých majú možnosť na tieto vecí prichádzať "kompetentní"), že keby organizátori a zástupcovia mesta mali snahu, bolo by možné trasu maratónu upraviť tak, aby v meste zostala možnosť pre drvivú väčšinu obyvateľstva neprestať existovať a umožniť jej aspoň prostredníctvom MHD v podstate skoro v plnom jej rozsahu uspokojenie prepravných potrieb, ako aj prístup k tratiam behu ako potenciálnym účastníkom - divákom. V realite však došlo k arogantnému ignorovaniu ostatných - "nemaratonistov", kedy v prípadoch podujatí s takýmto prístupom k ich organizácii by tieto nemali mať možnosť vôbec v budúcnosti v BB za takýchto podmienok existovať.
Keďže cesta I66 popri Hrone nepatrí mestu, ale štátu, takže ministerstvo dopravy. Ostatné patria pod mesto, tak mestský úrad. Ale jeden deň v roku to nejak vydržíme. Však sme kandidátom na Európske mesto v roku.
Podľa mňa budú musieť vymyslieť nejaké spojenia medzi sidliskami. Sasova - Radvan,Kremnicka,Rakytovce asi obchvatom. Uhlisko cez Severnu a na obchvat. Keďže MHD bez hlavného ťahu popri Hrone. Centrum mesta asi len pešo.
Tie obmedzenia sú trocha silná káva, MHD (aspoň trolejbusová časť) si môže v tento deň pokojne dopriať voľný deň a vodičom dať voľno ?
Som za podporu športu ale odstaviť kvôli maratánu takmer celé mesto (mimo okrajových mestských častí) a úplne paralyzovať dopravu?? S týmto nemôžem súhlasiť.
(z dispečeráku): Bolo to také prechodné obdobie v roku 2003. Napr. krátke Karosy BB-692BI a BB-694BI v danom roku síce už mali lepené okná, no neboli ešte e-čkové. U kĺbov dodaných v rovnakom období (cca o mesiac neskoršie) to bolo naopak.
A ja že mu opäť došla nafta. Ono to bude tým že v tých vlakoch je ozaj teplo, žiadna ventilácia a klímatizácia nestíha, ja som naštastie nemal problém u RJ s týmto ale to zrejme preto že cestujem najviac len tým večerným RJ 1011.
Nejako sa na RJ lepí smola. Je za tým náhoda alebo objektívna príčina (napr. prehriate vozne vplyvom nefunkčnej klimatizácie a nemožností otvárať okná v kombinácii so zlým zdravotným stavom cestujúceho)???
Už počas minulého týždňa boli zaznamenané dva kolapsy cestujúcich vo vlakoch RegioJet, z toho jeden smrteľný. To zároveň vysvetlľuje príčinu opätovného meškania večerného RJ vlaku do Zvolen v pondelok minulý týždeň, o ktorom tu už bola reč.
1.8.2016, Horná Štubňa obec
"Na zastávke Košťany nad Turcom k vlaku RJ 1011 RJSK privolaná pre cestujúcu RZP z dôvodu náhlej nevoľnosti, potom ju však cestujúca odmietla. Pri opakovanej nevoľnosti cestujúcej vlak zastal medzi Odbočkou Dolná Štubňa - Čremošné, na zastávke Horná Štubňa obec, odkiaľ bola privolanou RZP cestujúca odvezená na ošetrenie."
4.8.2016, Ružomberok
"Po zastavení vlaku RJ 409 RJSK vlaková čata ohlásila výpravcovi, že privolali RZP k cestujúcemu, ktorý odpadol. Privolaná RZP muža (občan ČR, 61 rokov) oživovala, no neúspešne, následne ho vyložila z vlaku a ten bol odvezený pohrebnou službou."
Bohužiaľ, aj takéto veci sa stávajú, odpoveď od RJ na ich Facebooku:
Dobrý den, dnes ráno se při přestupu na vlak RJ 401 omdlel jeden z cestujících. Personál okamžitě cestujícímu poskytl první pomoc a zavolal záchrannou službu, navzdory tomu klient bohužel zemřel. Celá událost nás velmi mrzí a vyjadřujeme tímto hlubokou soustrast rodině. Cestujícím se spoje RJ 401 se omlouváme za zpoždění, k němuž došlo při snaze o záchranu života cestujícího. Zpoždění RJ 401 dosáhne 200 minut a zpožděn bude také spoj RJ 404 a to pravděpodobně o 180 minut. Klienti z těchto spojů mají možnost svoje jízdenky bezplatně stornovat. Ještě jednou se všem velmi omlouváme, celá událost nás skutečně mrzí. Radka za tým RegioJetu
Spoje prechádzajúce cez Banskú Bystricu zrušené od 15.8.2016:
- 5:50(6) Tornaľa - 8:30(6) Banská Bystrica
- 12:50(6) Banská Bystrica - 15:35(6) Tornaľa
- 7:10x Tornaľa - 9:55x Banská Bystrica
- 12:50x Banská Bystrica - 15:35x Tornaľa
- 14:15(7) Rimavská Sobota - 16:15(7) Banská Bystrica
- 17:25(7) Banská Bystrica - Tisovec - 19:40(7) Rimavská Sobota
- 5:30 Rimavská Sobota - 7:55 Banská Bystrica - Žilina - 11:15 Trenčín
- 14:30 Trenčín - 17:10 Zvolen - 18:40 Rimavská Sobota
Tak už sa pohol, cez Harmanec jaskyňu prešiel s meškaním 82 minút. Už teraz som zvedavý čo bolo príčinou a či teda mu opäť došla nafta na rovnakom mieste po štyroch dňoch...
Áno, je to tak ako píšeš. Rovnako ani ja neviem, ktoré HDV v daný deň išlo.
Ale, dnes 1.8.2016 je podľa tis.zsr situácia podozrivo rovnaká. RJ prešiel odbočkou Dolná Štubňa o 21:20 s meškaním 36 minút, no potom sa objavil údaj zo ŽST Čremošné, kde udáva meškanie vlaku pred príchodom a postupne sa zvyšuje zo spomínaných 36 minút (aktuálne je 47 minút). Žeby po 4 dňoch rovnaká situácia?
Tak som vygooglil, že pravidelne jazdí okuliarnik KDS, v prípade neschopnosti alebo plánovanej údržby bardotka Výhrevne Vrútky. Tak neviem, čo šlo ten deň.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PeterBB