Dnes bola výluka trolejbusov v celom meste kompletná. Nejazdil ani jeden trolejbus (neviem ako to bolo včera). LUK, ešte ťa doplním, že v uliciach jazdil aj 367AJ (takže dnes boli vypravené všetky 3 prevádzky schopné Ikarusy), na L6 jazdil 033BM, zvyšok som videl len 877AF, 955BC (L7). Do Sásovej znova klbaky, tak ako včera.
Už som zvedavý na zajtra na L2,3.
Už som zvedavý na zajtra na L2,3.
Jozef
Aby sa ušetrilo chýbajúcich 30% nákladov z prevádzky pri nezmenených výnosoch, musia prísť veľni silné reštrikčné opatrenie. 30%-ná reštrikcia k celkovým nákladom na prevádzku je skutočne katastrofický scenár, ktorý sa dá len ťažko realizovať. Jednoduchým znížením napr. len 30% liniek sa nezniži aj taký istý počet nákladov. Aby sa ušetrili náklady musia prísť mnohé ďalšie opatrenia, napr.:
1, Nesmú byť žiadne investície, utlmiť prípadné rekonštrukcie.
2, Materiálne náklady (úspora PHM, materiálu na údržbu, mazív, vznikne odstavením autobusov zo zrušených liniek, materiál na údržbu nahrádzať z vyradených autobusov).
3, Spotreba el. energie (úspora v administratíve a v dielňach zanedbateľná, výraznejšia úspora trakčnej energie - obmedzenie TD).
4, Výrazné obmedzenie opráv a služieb od cudzích organizácii (aj zrušenie telefónov).
5, Mzdové náklady a odvody tvoria vysokú položku v nákladovosti. Výrazná úspora prepustením nepotrebných zamestnancov, vodičov, údržbárov, administratívnych, zlučovanie funkcií. Nijaký nárast mzdových prostriedkov na rok 2005, obmedziť vyplácanie pohyblivej časti mzdy.
6, Zamestnanec je nákladný a prepustením vzniká úspora aj režijných nákladov napr. stravovanie, školenie vodičov, ochranné a pracovné pomôcky a pod.
7, Odpredaj nepotrebného majetku a odlúčenie nepotrebných činností.
8, V dopravnej oblasti, zrušenie nerentabilných spojov, dopravu presmerovať len do hlavných koridorov aj napriek zvýšeniu dochádzkových vzdialeností., zrušiť intervalovú dopravu a nahradiť ju podľa potreby.
9, V časti tržieb je hlavný zdroj z cestovných lístkov, nedoporučujem však vysoko zvyšovať, lebo zvýšenie nie je úmerne príjmu. Zrušiť zľavy na ktoré odmieta štát prispievať.
Aby vznikol kladný hospodársky výsledok v terajšej organizácii, radikálnym znížením nákladov asi o 30% pri nezmenených výnosoch je nepredstaviteľné. Alebo, ak zo životaschopnej organizácie urobia v priebehu niekoľkých mesiacov chátrajúci podnik aj s následkami pre celú MHD. Dúfam, že toto nechce nikto zažiť, čo má len trošku bližší vzťah k MHD a Banskej Bystrici.