Vladimir: neviem, ci ta to uspokoji ale pokusim sa ti osvetlit, preco je to tak.
zastavkove CP: boli kratke obdobia ked sa oddelil vikend a tyzden - tykalo sa to vacsich liniek a pri 34 zas oddelili prazdniny a skol. rok. Ale - bolo to na samostatnom papieri. Naopak, bystricania maju problem s oddelenym CP, na Okruznej nejaka dobra dusa vylepila CP z imhd a pre istotu tam niekto pripisal co je X, C, A, W. Len ako perlicku uvadzam, ze pri lepeni CP linky 24 od 1.10. tam vylepovaci nechali CP z imhd oboch liniek - 24 aj 53.
18 min interval - pred prazdninami tam bol interval 17 min co zabezpecovali 4 vozy, dve smeny solo, dve smeny klbove. Teoreticky sa to dalo skratit na 15 min ale ... Od 1.7. jazdia pri 18 min intervale 3 vozy, vzdy solo.
Pred tym to bolo 17 min jazda, 6 min oddych, 17 min jazda, 11 min oddych. Teraz sa predlzili prestavky a perfektne to vychadza na bezpecnostnu prestavku (12 + 18 min = 30 min BP). Dieru rano a vecer vyplna zalozak.
20 min interval by znamenal o 2+2 min dlhsiu prestavku a teda nizsi vykon pre vodica.
Toto nie je ospravedlnenie intervalu, len vysvetlenie preco. 30 min BP je zaroven prestavka na obed, pripadna druha BP sa vacsinou rozklada.
Rad si pozriem aj ine postrehy, ja sa naopak chystam do Presova, tak budem porovnavat.
PS: teraz sedim v Ruzomberku a tu maju CP lepene na 1 papier 3 CP, system je uplne SADkarsky, kazdy spoj ma inu poznamku.
zastavkove CP: boli kratke obdobia ked sa oddelil vikend a tyzden - tykalo sa to vacsich liniek a pri 34 zas oddelili prazdniny a skol. rok. Ale - bolo to na samostatnom papieri. Naopak, bystricania maju problem s oddelenym CP, na Okruznej nejaka dobra dusa vylepila CP z imhd a pre istotu tam niekto pripisal co je X, C, A, W. Len ako perlicku uvadzam, ze pri lepeni CP linky 24 od 1.10. tam vylepovaci nechali CP z imhd oboch liniek - 24 aj 53.

18 min interval - pred prazdninami tam bol interval 17 min co zabezpecovali 4 vozy, dve smeny solo, dve smeny klbove. Teoreticky sa to dalo skratit na 15 min ale ... Od 1.7. jazdia pri 18 min intervale 3 vozy, vzdy solo.
Pred tym to bolo 17 min jazda, 6 min oddych, 17 min jazda, 11 min oddych. Teraz sa predlzili prestavky a perfektne to vychadza na bezpecnostnu prestavku (12 + 18 min = 30 min BP). Dieru rano a vecer vyplna zalozak.
20 min interval by znamenal o 2+2 min dlhsiu prestavku a teda nizsi vykon pre vodica.
Toto nie je ospravedlnenie intervalu, len vysvetlenie preco. 30 min BP je zaroven prestavka na obed, pripadna druha BP sa vacsinou rozklada.
Rad si pozriem aj ine postrehy, ja sa naopak chystam do Presova, tak budem porovnavat.
PS: teraz sedim v Ruzomberku a tu maju CP lepene na 1 papier 3 CP, system je uplne SADkarsky, kazdy spoj ma inu poznamku.
Vladimir
Ako Presovcan vsak nemozem prehltnut a ani nikdy neprehltnem fakt, ze sa nastupuje prednymi dverami. Som uprimne presvedceny, ze je to nezmysel. Ale ak mate iny nazor, nemam zaujem sa na tejto teme natahovat...
Osobne ma tiez sklamali aj zastavkove cestovne poriadky. Podla mna su strasne neprehladne, na ich pochopenie, aby mal clovek skolu. Preco BBDS nerozdeli den skol. vyuc., den skol. prazdnin a volne dni do samostatnych stlpcov?
Okrem toho som si z mhdbb.sk stiahol CP. Moze mi niekto vysvetlit zmysel napr. 18 min. intervalu? Nebolo by logickejsie predlzit ho na 20 min. a dosiahnut pravidelnost dopravy? To predsa tiez prispieva k atraktivite MHD.
Postrehov (kladnych i zapornych) mam omnoho viac, ale nechcem vypisovat nekonecne prispevky...