nejde o to, že "Pršianska", ale že "terasa". Pršianska CESTA (myslené či už ako ULICA, alebo komunikačná spojnica s obcou, zastávka I., od rázcestia so Sládkovičovou pri exGajovi a sudovom ? ) v Kráľovej siaha vlastne až k objektom na vrchol plošiny, podľa Google maps až ku odbočke na Medvedicu/chatu Masaryk nad Malachovom, skoro až ku hydinárskej farme. Je dobre seknutá tou Medenou a Mosadznou ulicou ? , no ale že "terasa", skôr plošina, vyvýšenina, planina...
Re #44739 Jeffko: zaujímavé presuny závodov a autobusov na diaľkových linkách ?
Presne tak ZV-541CG jazdí na Č. Budejovice, ale čoskoro bude túto linku robiť BB závod aby sa zabránilo prázdnemu presunu BB - ZV.
Zo Zvolena bola do Brezna preradená Iliada ZV-461BU, ktorá bude jazdiť Plzeň.
Admini: K článku neobsluhované zastávky od 1.júla 2011 by som pridal "Wolkerova v smere na Úsvit" (zrušenie L 101 a 102 Fončordou, ktoré stáli aj v tomto smere!), troleje stoja len v smere opačnom. Náhradné zastávky Úsvit, Úrad PV SR ?
Tiež nepreferujem zatrolejovanie Krematória ako prioiritu číslo 1. Vozovňa stojí tam, kde stojí (pred Kremničkou), s tým nič nenarobíme. Skôr Rooseveltova nemocnica-Gaštanová, trate na Sásovú...
Áno, je to v katastri býv. obce Kráľová. Ale aj Radvaň siahala i na dnešné sídlisko Fončorda, takto by sme nikde nedošli...Pršianska terasa, ako vzniklý názov pre IBV (individuálna bytová výstavba, ja som predtým preferoval "Malachovské skalky") je zvláštny, no ujal sa a pre názov zastávky (geograficky a katastrálne nepresný), je len odraz vhodnosti zaužívaného stavu, dnes vám obyvatelia a cestujúci už iný názov nepovedia. To je aj o tom, či musíme striktne zastávky menovať príslušnosťou ku katastru (administratívnemu členeniu), alebo sa uplatnia aj neformálne názvy (Pršianska terasa, Stará Sásová)
Nesuhlasim so zatrolejovanim Krematoria. Kolko tam prejde vozidiel? 2 za hodinu? Aka je efektivita takejto investicie? Pritom je to 1/4 trate zo Sidliska na Pieninsku, kde by mohlo jazdit 10 spojov za hodinu a konecne by trolejbusove linky mohli mat zmysluplnejsie linkove vedenie.
Alternativne by ekvivalentom vzduchovozo trate do Krematoria bola trat z Roosveltovej nemocnice na Gastanovu, ktora by mala daleko lepsie vyuzitie.
to oznacenie Kralova vrchy,je stare,bo zastavka stoji na katastri obce Kralova.Trosku nestastne vznikol nazov Prsianska terasa,kedze s Prsanmi to malo spolocne len cestu na Prsany.Ale je to kataster Kralovej,teraz znameho ako Podhaj.Ale napriklad aj basa pri ZVT ma vo svojom nazve Ustav na vykon väzby BB-Kralova.A k linkam Mhd,najprv treba konecne doriesit troleje v BB.Lebo niektore linky-L2 nema ziadny vyznam.Dnesna linka 21 uz davno mala byt trolejova.Dokonca bolo uz nakupene aj technicke vybavenie,na zatrolejovanie po krematorium,len vznikol problem v Kremnicke,s prekladkou vysokeho napetia.Tak potom sa material pouzil na trat k Tesku
o cca tretej a stvrtej chodi minibus z vozovne cez radvan foncordu sasovu sad mesto do vozovne ako zvoz vodicov...a este okolo polnoci sa mi zda chodi opacnym smerom...
No dajme tomu ze by trasa Prsianska terasa - Tresco bola 5 minut. S tym by sa dal vyjazdit kraaasny 15-minutovy interval. Realne to ale vidim tak ze by to vyslo skor na i=20..
Aby som to dokoncil.
Keby si mal napajac Prsianska Terasa - Sladkovicova, ta cesta trva 4 minuty. Co by ten autobus robil zvysok casu?
Alternativne spojenie na Prsiansku plosinu by bolo to, keby spoj linky 101 po Hviezdoslavovu nehnil pol hodinu na Uhlisku, ale isiel by na Prsiansku Terasu (a povedzme medzi Hustakom a Sladkovicovou by nezastavoval).
To je dôkaz toho, aké je dôležité mať zmysluplný názov zastávky, aj keď mnohí si to častokrát neuvedomujú. Ja sám to viem pocítiť, keď sa pohybujem v iných mestách, ktoré vôbec nepoznám. Pre orientáciu strašne dôležitá vec.
Ten názov je pozostatkový, príšerne mätúci, zavádzajúci, zatajujúci. Rakytovce sa tiež rozrastajú (lokalita Dolné Lúky). Preferovanie samostatnosti cestovania detí zo ZŠ +
Viem, lokalita je fajn, len ma štve, že nie je až tak dostupná autobusom.
Dnes to vyzerá, že dediny ako sú Mičiná, Rakytovce, sú oveľa dostupnejšie. ?
Samozrejme som pripravený autom rozvážať deti, ale potešilo by ma, keby mali deti možnosť občas prísť domov samé (v čase keď končia školy - tj. 14-15:00). Síce sa to už dnes tak nenosí a rodičia bežne robia pre ratolesti taxikárov, ale ja si myslím, že pre dieťa je dôležité získať pocit samostatnosti.
Niekedy to bolo úplne normálne, že sme ako deti (aj na prvom stupni ZŠ) "rajzovali" naprieč celým mestom MHD.
A pokiaľ ide o názov zastávky - samozrejme som tušil, že medzimestká linka na Pršany bude hádam stáť na Pršianskej Terase, ale ten názov Králová-vrchy ma úplne zmiatol. Skúšal som ho aj vygúgliť a nájsť na mape, ale to sa mi nepodarilo ... ?
fragma
Re #44739 Jeffko: zaujímavé presuny závodov a autobusov na diaľkových linkách ?