Prosím ťa, podnikni už konečne namiesto množstva rečí a meditácií všetky tie právne kroky, o ktorých si vždy hovoril, voči všetkým podvodným krokom SAD ZV a jej "spolupracovníkov", v dôsledku ktorých tu získala koryto i verejný majetok.
podla mojho nazoru by sa z tejto R1 mal najprv realizovat obchvat Ruzomberka s napojenim na D1. To by prinieslo vyssiu usporu casu ako rychlostna cesta s parametrami cesty II. triedy (Lupca - Korytnica).
Za rovnako dolezity povazujem obchvat Podbrezovej a Brezna. Rozvoj Horehronia pomoze aj BB. Ved cely usek od BB po Predajnu je kvalitna cesta I. triedy (aspon parametrami), potom nasleduju same obce a zuzene cesty.
Re #44174 Petik: este raz a naposledy. Postupnost skutocne je trolejbus - autobus - trolejbus. Keby neprisli nove peniaze, tak ten treti krok nikdy nenastane! Takze vaz svoje slova. Ja sa nemusim spoliehat len na slova a dojmy, problematika EU fondov mi je blizka.
To, ze najlepsie solo autobusy si nasli cestu prec z podniku je uz ina rozpravka, ale aj tie by pomohli len docasne.
Že Ty si bol ešte večer v hospode na pivku a tam si viedol nejakú akademickú debatu..? ? A potom po návrate domov stále "nažhavený" preniesol sem a pokračoval v rozpitvávaní zdanlivo jasného problému. ?
Ja osobne si myslím že ako po formálnej, tak aj po obsahovej je všetko ohľadne nahradenia starých trolejbusov novými v poriadku. ? Takže netreba za tým hľadať žiadnu senzáciu a hľadať za každú cenu na tom projekte "nejaké blchy" a následne rozoberať to tu, všetko ako má byť. ?
Re #44172 Kami: Mna skutocne nezaujima, ci bola zanedbana udrzba. V Bratislave jazdia aj starsie trolejbusy. A aj v bohatych zapadnych statoch premavaju aj starsie trolejbusy.
Sice velmi fandim trolejbusom v BB, ale vadi mi, ze zo svojich dani mam prispievat na podvod sukromnej spolocnosti len preto, ze zanedbali udrzbu a normalnu obnovu vozoveho parku.
Pretoze v BB nejde o ziadne nahradenie autobusov trolejbusmi, ale o nahradenie starych trolejbusov novymi, co je v rozpore s pravidlami dotacie, a myslim, ze v Luxemburgu alebo v Bruseli sa to skor alebo neskor dozvedia (kazdy dokaze zadat "OLAF" do googlu) a dufam, ze podvodnik (DPMBB) za to ponesie dosledky.
Pretoze ani dobra vec nemoze ospravedlnit podvod. S takou relativizaciou spravodlivosti ja nesuhlasim.
Re #44170 Isidor: Takze je to bohemizmus:) A 586/92 je tiez CNR? Aky je slovnesky ekvivalent? Som si myslel, ze danova reforma bola este federalna, lebo tie dane sme mali takmer identicke.
Ako ti už napísal Kami, skutočne stav trolejbusov bol/je zlý až zúfalý. Ak by sa nepodarilo zabezpečiť ich obnovu teraz, trolejbusy by v Banskej Bystrici skončili. Využitie eurofondov treba chápať ako vhodnú príležitosť, nemám pocit žeby došlo k úmyselnému zneužitiu. Častokrát sa tu oponuje, že trolejbusy nahradia nie autobusy, ale staršie trolejbusy (ktoré boli postupne od 12/2009 nahrádzané autobusmi), čo nie je v súlade s myšlienkou využitia projektu. Nie je to celkom pravda - ak by sa nové trolejbusy nekúpili, staršie trolejbusy by skôr či neskôr museli byť nahradené autobusmi, čiže z tohto pohľadu sa to naozaj dá chápať ako nahradenie autobusov.
dal si tu definíciu z _českého_ daňového zákona schváleného Českou národnou radou (nie federálnou!), čo to má spoločné so Slovenskom? Slovenské zákony používajú pojem "daňovník": http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/default.aspx?Text=da%c5%88ovn%c3%adk
a to už aj v r.1992, kedy bol schválený vtedajší slovenský daňový zákon 511/1992:
§ 5 ods. 2: "Daňovníkom je osoba, ktorej príjmy, majetok alebo
činnosti priamo podliehajú dani."
Vsak som ti dal priamo definiciu z danoveho zakona. Pozri sa do Aspi, co je napisane v slovenskej verzii (to je este federalny zakon). Je tam "poplatnik" alebo "danovnik" (337/92 Zb. §6 odst 2)? Slovo "danovnik" v cestine neexistuje, mozno v tom je ten problem:-)
Okrem toho vacsina poplatkov ma charakter dane, takze keby sme chceli byt korektni, mali by sme povedat "zdravotna dan", "socialna dan", "dan za odpad", "dan za psa" a pod.
Mne sa ale najviac pozdava stary cesky vyraz "berně" (od toho odvodeny Berny Urad - "berňák"). Tym je jednoznacne urcene, ze vlada nam nieco berie.
len pri tejto informácii treba uviest, ze na krizovatke pod mostami pri europe, bol hned v zakrute za krizovatkou (smerom na maly kruhac) skrizeny kamion a autobusy mali velky problem tadial prejst, a preto vodic linky 90 volil radsej obchadzku daneho miesta
"daň" a "poplatok" sú dve úplne rozdielne veci, buď platíš jedno a si daňovník, alebo druhé a si poplatník, ale nie naraz. Poplatok sa od dane odlišuje tým, že zaň dostávaš nejakú priamu protihodnotu/protislužbu
ja myslim, ze toto forum neni "odborne" ani v doprave, a uz vobec nie v daniach:) Co je spatne na slovnom spojeni "danovy poplatnik"? Zakon 337/1992 (v CR je od 1.1. nahradeny novym zakonom, neviem ako na Slovensku) hovori:
§6 (2) "Poplatnikem se rozumi osoba, jejiz prijmy, majetek nebo ukony jsou primo podrobeny dani"
Ked chcem dat najavo, ze sa bavime o daniach, musim povedat "danovy" poplatnik.
No, zvolenčania to majú zdá sa fakt dobre "vymyslené", nové predajné miesto SAD Zvolen na ulici 29. augusta č. 24 asi nepotrebuje žiadne zvláštne označenie a ani reklamu a ľudia ho aj tak nájdu.. ? ? Večer to tam síce majú vo výkladoch vysvietené červenými neónmi ako v nejakom bordeli, ale po nejakej reklame tam nie je ani zmienka.. ? ?
Od 1. júna 2011 sa program "MAXI jazdy" neaktivuje.
Po úprave Tarifných podmienok schválených cenovým orgánom (Mestom Banskáa Bystrica) bude od 1. júla 2011 program "MAXI jazdy" nahradený časovým lístkom. www.dpmbb.eu
mirkobb