Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BB-Schuhu #43977:
nechcel by si toho nejako vela na toto pribrzdene mesto? ?
Už viackrát tu bola diskusia o informovaní počas výluk. Zo skúseností v ČR som zvyknutý na to, že počas trvania dopravnej výluky platia dočasné výlukové CP, ktoré sú oficiálne a riadne nahraté v databáze. Pamätáme si aj na tomto fóre na kritiku (počas výluky na Karlove), ktorá sa týkala zobrazovania nácestných zastávok na transparentoch a hlásenia takých zastávok, cez ktoré daný spoje neprechádzal. Áno, je to pochopiteľné. Kebyže som návštevník, ktorý vôbec nepozná miestne pomery, tak asi by som bol dostatočne zmätený, kebyže na zastávke pri ARS by zahlásilo Komenského a pod. Osobne som za to, aby sa počas dlhodobých výluk (trvajúcich niekoľko mesiacov) zavádzali nové CP s obmedzenou platnosťou po dobu výluky. Myslím také výluky ako napr. na Ceste k nemocnici 03/2010-08/2010 alebo výluka v Skubíne počas stavby nového mosta v 04/2010-10/2010 alebo výluka na Karlove počas 10/2010-03/2011.

Potešilo ma, že aj u SAD ZV sa veci trocha rozhýbali. Od 14.5.2011 je výluka v Banskej Štivnici a pre dotknuté linky (602421-602428) bol vydaný výlukový cestovný poriadok. Pevne verím, že v podobnom duchu sa bude postupovať aj pri ostatných výlukách s dlhým trvaním.
Reply on: BB-Schuhu #43974:
Ale však to abolútny súhlas, samotný SO je najväčším prínosom do cestnej infraštruktúry aj samotného mesta, ale ja som schválen spomenul iba tie investície do miestnej cestnej infraštuktúry, ktoré by mesto muselo riešiť aj keby sa SO nestaval. Takou je prístupová komunikácia do PP ktorú by mesto muselo vybudovať aj keby sa SO nestaval ako by ten priemyselný park chcela mať, no a podchod popod žel. trať na Rudlovskej taktiež. Však tam už svojho času boli plány ako ho rekonštruovať a rozšíriť, resp. chceli pre chodcov vybudovať hneď paralelne vedľa ďaľší podchod, ale potom prišlo rozhodnutie že sa bude stavať SO a mestu to náramne prišlo vhod, čiže dá sa povedať že prišlo k tomu ako "slepé kura k zrnu".. ? Ale to je všetko čo sa týka vyvolaných investícií priamo do mestskej infarštruktúry ktorá sa dá považovať ako "niečo ako navyše". Účelová komunikácia na Kačici nad rýchlostnou cestou v priestore Kačického tunela je len preložkou poľnej cesty ktorá tam bola de facto aj predtým a investor sa jednoducho zaviazal ju obnoviť resp. nahradiť, v tomto prípade samozrejme tým nevyhnutným spôsobom ako vedenú po novovybudovanom moste ponad samotné teleso R1-ky, tažko povedať či by mesto bolo chcelo tam tú mestskú komunikáciu v dohľadnej dobe realizovať, taktiež nie je isté či tá preložka (náhrada) tej poľnej bude aj v mestských parametroch aspoň MO 8,0/40..? ? Taktiež investor Granvia túto účelovú komunikáciu vybuduje iba v nevyhnutnej dĺžke asi 300 m ponad rýchlostnú cestu, jej vybudovanie na obidve strany ale najmä po ulicu J. Haška v dĺžke asi 700 m zas ostane v réžii mesta. A na toto som teda fakt špeciálne zvedavý ako sa mesto bude hrnúť do toho, aby prepojilo centrum mesta so Sásovou aj tejto časti mesta.. ? Aby to neskončilo ako mnoho iných podobných slepých ulíc a ciest v našom meste, ako napr. prístupová komunikácia na Pršiansku terasu od Sládkovičovej z križovatky pri TD http://img124.imageshack.us/img124/8740/naprsany.png ďaľšou slepo zakončenou odbočkou je kedysi uvažované napojenie miestnej časti Iliaš z križovatky ponad R1 (pri dnešnom predajnom a servisnom mieste SEAT) http://img85.imageshack.us/img85/373/nailias.png ďaľším takýmto nerealizovaným dielom je pokračovanie cesty II/578 pri Rooseveltovej nemocnici, keď sa kedysi uvažovalo o obchvate miestnej časti Podlavice (v smere na Tajov, Riečka, Králiky, Kordíky) práve z križovatky pri Rooseveltovej nemocnici smerom k Laskomeru http://img16.imageshack.us/img16/3054/nalaskomer.png no najnovším iba pár ročným je nedokončenie cestného prepojenia cesty III/06634 od už hotovej mimoúrovňovej križovatky s I/59 po plánovaný kruhový objazd Na Karlove http://img227.imageshack.us/img227/4544/mukbo0.png Ale to som už odbočil a som "trošku" OT od toho čo som písal vyššie ? ? Čo sa týka Tebou spomínaného prístupu k Banošu popod R1 ku, tak tam takisto iba nahrádzajú prístupovú poľnú cestu k tým záhradkarskej osade, o parametroch tej cesty použiteľnej neskôr pre mestské účely sa dá taktiež polemizovať.. ? Iba spomeniem, že priestor pod Banošom a na Banoši v tom priestore je pre akúkoľvek výstavbu neperspektívny. Ale to je už na inú debatu. ? Čiže zhrnuté, mesto BB získalo investíciami v súvislosti s výstavbou SO do samotných mestských komunikácií pomerne dosť, ale mohlo podstatne viac, ako v prípade PB, ZA a aj ďaľších.. A to sme mali v tej dobe tam svojho človeka ministra MD, čiže záležalo len na samospráve aby viac zatlačila (ako v PB) a zalobovala (ako v ZA) a mohli sme získať podstatne viac, len to som chcel tým v predošlom príspevku naznačiť. ? ?
Uplynul už viac ako 1 rok od zriadenia zastávky Dom Moyses a možno povedať, že postupne sa to zlepšuje. Za posledné týždne som viackrát cestoval L33 v dopoludňajších hodinách, z toho iba v jednom prípade nikto zastávku nevyužil, v jednom prípade dokonca hore vystúpilo 5 ľudí a 2 nastúpili.
Reply on: mirkobb #43971:
Myslím, že aj Banská Bystrica obišla v tomto smere ešte celkom dobre. Severný obchvat nerieši len tranzitnú dopravu, ale vo veľkej miere aj vnútromestskú dopravu a v rámci nej dopravu na najväčšie sídlisko Sásová. Z tohto pohľadu možno povedať, že trasovanie severného obchvatu je pre mesto vo veľkej miere výhodné. To je jedna vec. Okrem toho, mestu BB pomôžu aj ďalšie (vyvolané - ak to tak možno nazvať) dopravné stavby, medzi ktorými sú most na Jesenskom vŕšku (v budúcnosti možno súčasť ďalšej prístupovej cesty do Sásovej), nový podjazd popod železničnú trať na Rudlovskej ceste, pripojenie perspektívnej obytnej zóny na južnom úbočí Bánoša k jestvujúcej dopravnej sieti, ďalej je to už zmieňované napojenie priemyselného parku. Takže Banská Bystrica môže byť spokojná s tým, čo dostala/dostane v rámci veľkej štátnej investície, akou R1 nepochybne je. To, či mesto súčasnú situáciu tak trochu aj nezneužíva, je otázne. Netrúfam si povedať, či by sa Sásová dočkala niekedy nového podjazdu na Rudlovskej ceste, nebyť severného obchvatu. A ako už bolo spomínané, bude veľmi zaujímavé sledovať, či t.č. budovaná prístupová komunikácia do PP od Partizánskej cesty / Shell (v rámci stavby SO) nebude zároveň na dlhú dobu aj jedinou prístupovou cestou do PP... ?
Vie mi niekto vysvetliť, prečo na webe dpmbb v sekcii projekty nejde otvoriť práve "Náhrada autobusovej dopravy trolejbusovou"?
Reply on: mirkobb #43971:
Sorry, zabudol som vložiť odkaz na tú staršiu mapku ktorú spomínam v mojom predošlom obsiahlom príspevku hneď na začiatku v prvom riadku.. http://img199.imageshack.us/img199/1201/ppson.png ? Čiže omlúvam sa.. ?
Reply on: Kami #43958:
Tu vkladám jednu staršiu mapku čo som kedysi dávno vytvoril pre predstavu ako bude PP Šalková - Majer umiestnený v tom oklitom teréne ohraničenom zo západu m.č. Majer, zo severu cestou I/66 (čoskoro už R1) a bývalým areálom cementárne, z východu m.č. Šalková a z juhu riekou Hron. Momentálne aktuálne je zatiaľ isté iba napojenie tohto PP privádzačom z križovatky s R1 pri CSPH Shell a firme Popako, čiže zo severozápadného smeru (tento je súčasťou stavby SO PPP2). http://img709.imageshack.us/img709/7858/xcementae.png
Zo strany od m.č. Majer je to záležitosťou mesta, a nie je zatiaľ známe či to bude z účelovej komunikácie pri firme Danko ktorá je pokračovaním od súčasnej konečnej (slučky) Majer paneláreň popri čistiarni a práčovni, tam ale bude treba vybudovať prepoj ponad protipovodňovú hrádzu a Selčiansky potok, toto je výlučne v réžii mesta a nie je súčasťou dodávky stavby SO od spoločnosti Granvia. Preto asi aj mesto čaká až sa ten privádzač dobuduje aby sa potom mohlo naň pripojiť, či bude riešiť aj spojenie cez tú účelovú komunikáciu popri práčovniach a Dankovi je otázne a nie je mi to zatiaľ známe..? ❓ Inak tá komunikácia v tej časti pred Dankom je v súčasnosti poriadny tankodrom a je to de facto len akási zhutnená stavebná komunikácia bez asfaltového povrchu plná dier a výmoľov, takže tam by sa to muselo nakomplet urobiť znovu ako nová mestská účelová komunikácia so všetkým čo to obnáša, teda aj s osvetlením, chodníkmi, atď. Ďaľšou uvažovanou možnosťou je vytvorenie prepoja na spomínaný privádzač SO od slučky súčasnej konečnej Majer - konečná pri pohostinsteve Rado a železničnej trati, ale tam to bude asi problém kvôli už vybudovaným objektom nejakej firmy a tiež transformátorovne vybudovanej v rámci elektrifikácie trati č. 170, v tomto prípade č.172. ? No a poslednou možnosťou napojenia na m. č. Majer je pôvodne naprojektované predĺženie vyššie spomínaného privádzača SO popri hrádzi Hrona http://img8.imageshack.us/img8/8062/bbsoimage.jpg až do križovatky Cesty k smrečine s Majerskou cestou pri tom jednom vysokom U-čku v Majeri. http://img517.imageshack.us/img517/1888/p811018896.png Tam to ale nie je pravdepodobné pre stiesnené podmienky medzi protipovodňovou hrádzou a tým vysokým pánelákom tvaru U. http://www.dialnice.info/gallery/image.php?mode=medium&album_id=173&image_id=9287 a terén popri hrádzi k predmetnému paneláku http://www.dialnice.info/gallery/image.php?mode=medium&album_id=173&image_id=9285 no a ešte vložím aj záber na miesto kde končí účelová komunikácia popri firme Danko tesne pred hrádzou pri ústí Selčianskeho potoka do Hrona http://www.dialnice.info/gallery/image.php?mode=medium&album_id=173&image_id=9284 tam by pripadalo to jej napojenie cez tú hrádzu a Selčiansky potok na cestnú infraštruktúru PP.
Nakoniec spomeniem ešte aj možnosť napojenia cestnej infraštuktúry PP na cesty m.č. Šalková. V tomto prípade asi mesto ale nič zase nepodnikne a bude pravdepodobne čakať na plánované predĺženie cesty R1 (od konca v súčasnosti budovaného SO) po Slovenskú Ľupču http://uradnatabula.banskabystrica.sk/download_file_f.php?id=147749 Detail na nové trasovanie cesty I/66 cez Šalkovú s premostením ponad železničnú trať č. 172 a aj plánovanú odbočku z nej v mieste zvanom Konopiská je na tejto mapke http://img26.imageshack.us/img26/3889/xcementaren.png kde je aj naznačený kruhový objazd pripojenia tejto cesty na cestnú infraštruktúru Šalkovej tesne pred mostom na Šalkovskú ulicu. Toto všetko by zase vybudoval investor toho predĺženia, čiže mesto by sa vlastne postaralo iba o prepojenie tej odbočky s cestnou sieťou PP, predpokladám podľa tej situácie tak max. 100-200 m novej miestnej komunikácie. Inak mesto je v tomto ohľade svojím spôsobom dosť "vychcané" a čaká že určité časti miestnych komunikácií vybuduje štát cez NDS v rámci tých nadregionálnych cestných stavieb, ale nie až tak celkom, iné mestá ako napr. Považská Bystrica, Žilina, (atď..) "vyboxovali" (vyrokovali a dosiahli) oveľa väčšie investície do miestnych komunikácií ako BB, aj keď vďaka aj za privádač k PP, nový podchod popod žel. trať 170 pri Aurise.
? Uf, popísal som toho hodne, ale snáď to pre predstavu a zorientovanie sa "čo je a tiež bude kde" bude postačovať.. ?
Reply on: 810zssk #43961:
http://zvolen.sme.sk/c/5837918/civilne-lety-by-sa-mali-vratit-na-sliac-v-juni.html ? I keď tie časy k nejakým charterovým letom sú nie moc najvhodnejšie, ale zas si treba uvedomiť, že dopravca CP netvoril kvôli nim, taktiež väčšina ľudí idúcich na dovolenku nebudú o takejto možnosti ani vedieť, resp. využívať ju. Ono to bude skôr "pro forma" papierová zastávka, možno sporadicky využívaná pracovníkmi letiska idúcich domov po službe, ale asi hlavný dôvod je voľba trasy dopravcom po starej ceste kvôli mýtu ako Kami #43965 píše, ale nie som si istý, či aj tam mýto nie je zavedené..? ?
Reply on: 810zssk #43968:
A mea culpa, budu to otvarat...
Reply on: LUK #43967:
No ako mne to je jedno, ale davat to uz teraz do CP? Navyse ja som bol v tom, ze to letisko je momentalne zatvorene aj pre General Aviation, nie to este komerne lety, ale je pravda ze to moc nesledujem.
Reply on: 810zssk #43966:
momentálne tam nič nelieta, ale niečo sa šušká o dovolenkových letoch, tak možno k tomu prípoj?
Reply on: LUK #43964:
Ja by som zastavovanie pri troch letiskach chapal, keby jedno z nich nebolo uplne bez verejnej dopravy, dokonca tam tusim teraz nemoze ani GA (alebo...?)... preto sa pytam 😉
Reply on: LUK #43964:
ked ti ujde lietadlo, stihas autobus 🙂
Tiez nieco usetri na myte.
Reply on: 810zssk #43961:
nejaký skrytý dôvod zastavovania pri troch letiskách tam asi bude... lebo pre obyvateľov Sliača je to totálne od ruky, takže kvôli nim tam stáť nebude
Reply on: draxter #43962:
kuk postupy účtovania pre podnikateľov účtujúcich v podvojnom účtovníctve...
Jednoducho povedané - hodnotu dotácie rozpúšťam do výnosov v časovej a vecnej súvislosti s výškou odpisov.
Príklad: mám majetok za 1000 z ktorého 95% mám financované dotáciou (t.j. 950). Odpisujem ho 10 rokov, čiže ročný odpis je 100. Dotáciu rozpúšťam do výnosov rovnako ako sú odpisy, čiže 95% z ročného odpisu, t.j. 95.
Záver: náklad (odpis) = 100, výnos (rozpustenie dotácieň = 95, čiže čistý náklad = 5. Keby som na majetok nemal dotáciu, odpisy by neboli kryté výnosom, čiže by bol len náklad (odpis) vo výške 100.
Reply on: S499.1023 #43959:
túto otázku si mi vzal z úst, a tiež ma zaujíma odpoveď! ?
Reply on: PIT #43960:
Naco je dobra zastavka Sliac, letisko? Viem ze letisko je tesne pri obci, ale aj tak - nebolo by efektivnejsie zastavovat niekde v strede obce?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.