veru, SOR sú celkovo ešte len prototypy.
Re #40940 Petik: čo si tým chcel povedať? vzhľadom na pomery MHD BB kĺby nie sú vôbec len špičkovou záležitosťou. Ja by som to videl tak na pomer 6kĺbov a 13sólo. To by bolo podľa mňa najlepšie riešenie. ?
Prototyp, ale NB12 (autobusy) sa uz vyrabaju seriovo.
Ja neviem, v com vidite problem s kratkymi trolejbusmi. Mesto zvazilo, ze malym podvodom vylakaju z EU peniaze maximalne na 19 kratkych trolejbusov. To je asi lepsie, ako kupit len 13 klbovych a neznamena to, ze tie stare trolejbusy hodime hned do srotu.
Vsak klbove trolejbusy treba iba v spicke. Na L1 sa moze dat interval 10 min - aspon bude mozny preklad s L6. Na ostatnych linkach mozu jazdit v spicke klby, mimo spicku to zvladnu kratke trolejbusy.
Re #40939 vladis888: Vsak nebudu cakat - za menej casu (kratsi interval) sa nazbiera menej ludi.
Toto je blbosť to bude najväčšia chyba akú budú môcť urobiť. Tým že nekúpia nové kľbové trolejbusy lebo potom ich už nekúpia a budú jazdiť autobusy ako teraz. Do BB treba kľbové trolejbusy a basta. Bez kľbových vozidiel sa nedá prevádzkovať MHD v BB. Dakto tu písal že dať častý sled spoja. Ľudia nebudú čakať na další spoj ale sa bude chcieť odviezť hned.
No, tá dilema sa zdá byť jednoduchá.. ? Keďže predpokladaný víťaz tendra na dodávku tých trolejbusov nemá ešte zatiaľ momentálne v ponuke dlhú verziu (ale len zatiaľ prototyp) a ak to budú chcieť nakúpiť v čase keď ju ešte ani mať nebude, tak potom je tá voľba vopred
jasná!
No, s najväčšou pravdepodobnosťou tak uvažujú, že by tie prevádzkyschopné 15 Tr nasadzovali na exponované linky ešte nejakých ďaľších pár rokov, čo by samo o sebe nemusela byť až taká tragédia, poniektoré z nich sú ako-tak v relatívne dobrom stave. Ale mne tam chýba vízia čo ďalej o tých pár rokov..? Ešte by bolo snáď riešenie, že by mohli napr. každoročne prikúpiť 1-2 kĺby a postupne nahrádzať tie staré, ale to by už asi pravdepodobne muselo celé zacvakať mesto bez pomoci z fondov EU (toto len tipujem, až tak do toho nevidím), ale v tom prípade je zbytočný nákup toľkých kusov krátkych.
Ad #40929 vladis888 a #40918 kvorka: Moja poznámka bola smerovaná k plánovanému nákupu trolejbusov a nie k súčasnej výprave. Tá je asi "potrebná v takej podobe" ako sa realizuje v súčasnosti, ak chceme nakúpiť nové trolejbusy. ? Aj keď by zas nebolo od veci, pružne vkladať kĺby v exponovaných dobách počas dňa a v nedeľu večer.
Hríbik bude možno prevádzkovať dve nové diaľkové linky, ak dostane licencie. Ide o linku Martin - Prievidza - Nitra - Bratislava s odchodom z MT 6:30X z BA 17:00X a Žilina - Martin - Banská Bystrica s odchodom zo ZA 9:30f a z BB 20:35f. ?
Zoberme si to takto na konkrétnom príklade. Ak sa kúpia iba sólo trolejbusy, tak vo vzťahu s linkou 1 sú dve možnosti:
a/ budú sa sem vypravovať nové sólo trolejbusy, čo očividne stačiť nebude.
b/ alebo sem budú vypravovať "zachránené" 15Tr. Tým pádom to tiež nebude v pohode, lebo na linke do nemocnice nebude premávať nízkopodlažný trolejbus (zatiaľ čo napr. do Tesca áno).
c/ alebo sa posilní na L1 interval. Ale tu mám silné pochybnosti o ekonomickej rentabilite.
Aspoň vidno čo spôsobilo vstúpenie SAD Balkán do DPMBB. Fakt neviem čo tý robia ale aj mne už lezú dosť na nervy. Dnes som videl iba 2 trolejbusy a to pri nemocnici a na Huštáku. ?
Je tak ako píšeš, len Ikarusy tam stáli tri. Jeden bol pri dielni a dva stáli blízko vrátnice. ? Inak pred časom tam bola zaujímavá kôpka, Ikarusy, C744 a TAM-BUS.
no veru, historická modrá C744 alebo červená B741 by boli pýchou závodu...pritom súčiastok by bolo dosť. Aj v TN som dúfal v zachovanie B732 #82), ale žiaľ...aspoň že ostal Ikarus. ?
Plynofikácia, to by bola už maximálna zvrhlosť a nechutnosť, ale ako historičák, to by teda odveci nebolo ?. Poprípade aj nejakú B732 (Stojí tam ešte ZH-100AO, a ešte nejaké, myslím že ZV-620BC). Tajne som v to dúfal aj pri Ikarusoch, ale žiaľ neskoro, žial to bol len moj sen... Lebo aj pravda, že v BB už nejazdí ani jedna 700vka, pokiaľ nerátam tie hradecké, je krutá a smutná. Mohli aspoň jednu dve zachovať. Napr. ako ten spomínaný historičák ?
Ten komplet vybrakovaný trolejbus je 1522, ktorý ešte v lete 2009 bol na kanáli a údajne mal prejsť GO. Teraz je jeho osud už spočítaný. Na Balkáne v ZV stoja obe C744 a jedna B741 (ZV-636BC "papagáj"). Ikarusy už asi prešli "vysokou pecou", pretože do nedávna (leto 2009) tam stáli. Jeden pri dielni a druhý blízko vrátnice...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
vladis888