Niekto kompetetný čo tomu viac rozumie napr. Kami, LUK, Papyr a ďaľší by mohli porovnať trebárs prevádzkové náklady sólo a kĺbových trolejbusov, zaobstáravaciu cenu, a popr. ďaľšie aspekty porovnania ohľadne nákupu a nasadenia krátkych vs. kĺbových T-busov a dať ich na váhu, pričom treba zohladniť najmä ich kapacitné možnosti obsadenia cestujúcimi v jednotlivých časových úsekoch dňa a to pre momentálne porovnanie, ale nezabudnúť ani na víziu ich použitia z hľadiska budúcnosti v kontexte rozšírenia siete a nárastu počtu obyvateľov, príp. aj možnej väčšej preferencii využívania MHD v porovaní s IAD, atď. Trebárs niečo také ako IRR pri projektovaní a posudzovaní rentabilnosti investícií v iných odvetviach, napr. diaľnic, atď. Existuje napr. takýto prepočet aj trebárs pri nákupe vozidiel pre verejnú dopravu..? ?
LUK
Re #40232 brefos: ešte že o tom nerozhodujú šotouši... vieš aký fixný náklad na km by si mal na tých pár spojoch?
Re #40240 mirkobb: s touto "preferenciou" VHD ju za pár rokov zrušíme úplne