Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: vladis888 #40221:
máš niečím (čísla, nie pocity) podložené tvrdenie, že jednoznačne treba kĺbové trolejbusy?
Reply on: brefos #40217:
Nuž tak môžeme sa o dačo pokúsiť. V lete by malo byť dosť času. 🙂 Na tú LŽ vo Vígľaši by som zohnal niekoho, kto to bude pamätať.
Re #40218 BB-Schuhu: Tak cez leto môžeme dao spáchať.
Re #40219 BB-Schuhu: Tak LŽ na sedlo Besník mám prejdenú. 6e by sme vybavili zájazd cez leto a išli sa previesť?
Re #40220 milan002: http://www.muzeum.sk/default.php?obj=pamiatka&ix=olz
Reply on: vladis888 #40221:
Neboj sa, do konca roka už bude vonku aj kĺbová trolejbusová SORka ?
Reply on: JJ #40212:
a keď už nízkopodlažné t-busy tak treba fakt dory CP veľa spojov, lebo aj tieto CNG busy síce sú nízkopodlažné ale sú dosť nepohodlné na sedenie a na dlhšie trasy, a státie v nich tiež nieje žiadna výhra lebo sa človek nemá kde držať. A tým častým spojom keby bol tak by sa tí ľudia rozložili do viacerých busov a cestovanie by bolo pohodlnejšie a aj rýchlejšie. a potom by nemuselo byť toľko klbových. Kĺb by išiel v čase špičky a v sedle by mohli chodiť krátke a myslím si že kapacitne by to stačilo. Ale jednoznačne treba kĺbové t-busy
Reply on: BB-Schuhu #40219:
o akú trať sa to jedná? ?
Reply on: brefos #40217:
Rád sa pridám ?

Vígľašskú LŽ mám ako-tak prejdenú v úseku Hrochoťský mlyn - Kyslinky. Úsek Vígľaš - Očová - Hrochoťský mlyn prejdený nemám, možno mi neškodilo spraviť nejakú reportáž.

GVD. Ozaj všimli ste si, že v novom GVD 2010 sú už zapísané vlaky na trati Sedlo Beskyd - 1. úvrať. Som zvedavý, či to stihnú tohto roku otvoriť (plánovaný dátum otvorenia trate bol 31. august 2009, samozrejme zostal nedodržaný).
Veru, treba sa asi vybrať fotografovať zrušené trate, lebo sa môže ľahko stať že dopadnú ako trať č. 175 Rimavská Sobota - Poltár.

Stále si hovorím, že už sa niekam vyberiem a stále nemôžem donútiť sám seba ? Dokonca som plánoval ísť pofotiť najbližšiu zrušenú trať od môjho bydliska - spojku Kostiviarska - Šalková (stále je krásne viditeľné teleso trate) a nakoniec padne za obeť výstavbe SO a ja to nestihnem.
Reply on: expresbb #40216:
Tak túto trať by som šiel aj ja navštíviť. Možno pôjdeme viacerí, aspoň nás cigáni nezbijú. ☺ Ozaj mám dobrý tip na jednu železničku. LŽ Vígľaš. Mapu máme, aj niečo o histórii, tak dalo by sa. Potrebujeme železničiara, čo vie čo máme hľadať. ?
Reply on: brefos #40213:
Akurát pred vyše pol hodinou som pozeral na google maps kade išla táto trať. V lete by som ju chcel ísť navštíviť. Teda ak bude čas. Podobný osud čaká trať Komárno - Kolárovo.
Re #40204 BB-Schuhu: dávam do pozornosti už asi nie moc aktualizovanú stránku http://www.rail.sk
Re #40203 mirkobb: Nuž aj to by nebolo od veci navštíviť a pofotiť. 🙂
Re #40202 neoBB: viď odpoveď BB-Schuhu.
Re #40201 S499.1023: Nechce sa mi rozpisovať tak to napíšem v skratke. Asi okrem tratí Ba-Za-Ke , Za-Čadca a možno Kúty-Štúrovo by som sem zaradil všetky ostatné trate ako bohom zabudnuté. A najmä regionálne trate. Nepíšem, že na nich sa nič nerobí, ale mohlo by sa robiť o trošku viac.
Re #40199 BB-Schuhu: Ad prerozdelenie súprav) Ty by si dával niekde, kde ti SAD-ka a VUCka robí napriek nové súpravy? Aj keď zase by sa dalo namietať, že tie by prilákali cestujúcich. Myslím si, že keby si niekto na VUCke dupol že chce nové súpravy tak by sa to dalo dáko pretlačiť. Ale je to všetko o chcení.
Reply on: Sedemstovka #40214:
A to som si myslel, že už bude trolejbusová doprava v BB na úrovni, ale som sa mýlil... Prajem vašim dielnikom pevné nervy. To už radšej tie L11, 12, 13....
Reply on: JJ #40212:
SORiek ?! ? ? ? Len to nieeeeee ? ?
Reply on: mirkobb #40203:
A toto sa deje teraz, ak už všetko nieje preč. Reportáž od vlani.
Zbohom trati Rimavská Sobota - Poltár
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003076-Zbohom-trati-Rimavska-Sobota-Poltar.asp ?
Reply on: polony #40206:
tak uvažovanie o kĺbových vozoch nie je zase až tak úplne krátkozraké. Je nutné sa na problematiku pozrieť nie len tak povrchne.
Linka číslo 1 a 3 sú linky, kde kĺbové vozidlá sú pomerne žiadané pri súčasnom intervale (na Tajáku sú SŠ, VŠ, cieľová zastávka je RN, ...). So zvyšovaním hustoty spojov sa podľa mňa môžeme rozlúčiť, lebo v BB dlhodobo prevláda tendencia krátiť výkony a nie ich navyšovať. V každom prípade, sólo vozidlá linku číslo 1 a 3 neutiahnu pri súčasnom rozsahu dopravy. GO 15 Tr sa síce dá urobiť, lenže linky 1 a 3 sú zrovna linky do nemocnice a teda je predpoklad, že prvé NP trolejbusy by mali zabezpečovať obsluhu práve tejto oblasti. Čiže nákupom iba sólo Soriek sa docieli buď:
1) kapacitne postačujúca doprava do RN s vysokopodlažnými vozidlami 15 Tr nevyhovujúcimi z hľadiska charakteru obsluhovanej oblasti (nemocnica)
2) alebo kapacitne nepostačujúca doprava do RN s nízkopodlažnými sólo SORkami (za podmienky rovnakej hustoty spojov)
ahoj neviete kolko cca stojí Solaris Trollino 18 AC
?
Reply on: BB-Schuhu #40208:
A boli by nutné aj teraz keby nejazdila 21+22 a 26 tak ako jazdí. lebo týmto štýlom stačia 3 spoje a pokoj.
Reply on: mirkobb #40207:
Ked sa postavi trat do Sasovej tak tak ci tak bude nutne kupit nove vozy. Nestaci kupit klbaky vtedy?
Reply on: mirkobb #40207:
Súhlasím s tebou, treba sa pozerať na veci z dlhodobého pohľadu. Okrem toho v minulosti boli v premávke takmer výhradne iba kĺbové trolejbusy (okrem liniek na Internátnu, nočných a víkendových spojov). Áno vieme, že po zavedení priamych liniek 21+22, ako aj 26 a predĺžením množstva prímestských spojov do Rooseveltovej nemocnice výrazne poklesol počet cestujúcich v TD a teda sóla sa stačia aj na iných linkách. Ale rozhodne by som preto nekupoval krátke t-busy. Čo ak dôjde ku zmene a BB ich bude potrebovať. Ak sa nekúpia teraz, obávam sa že zase sa ďalších 20 rokov nič nevyrieši.
Reply on: polony #40206:
Životnosť trolejbusov je pomerne dlhá, takže by som neobjednával "krátkozrako" iba krátke kusy a to aj v prípade, že aj keby bol aktuálny stav obsadenosti cestujúcimi na jednotlivých linkách akokoľvek priaznvo naklonený zobrať iba krátke kusy, tak perspektívne by sa to nemuselo vyplatiť pre dôvody ako uvádzaš a to je, že za 20 rokov určite príde k rozšíreniu siete či už do spomínanej Sásovej, alebo aj do miest kde sa bude v časovom horizonte tých 20 rokov viac než pravdepodobne urbanizovať(PP Šalková, Pršianska terasa, obytné súbory v priestore Rakytovce-Badín, možno aj ďalej smerom na Sielnicu, potenciálne aj východné svahy Iliašu, atď.
Na linkách 1 a 6 si neviem predstaviť iba krátke kusy ani teraz.
Reply on: mirkobb #40205:
podľa coho usudzujes ze treba prevahu 18m trolejov?? myslim si ze pokial nie je trat do sasovej je to uplan zbytocnost...polkial sa dobre nastavia cestovne poriadky a hustota nebude ziadny problem aj s 12M...ak sa obejdna 20 malych je to predsa len lepsie ako 10 dlhych... plus treba este pocitat s terajsimi trolejbusmi dlhymi ktore sa motu zheneralkovat
Reply on: Sedemstovka #40196:
Len nech nejdú vyjednávať do SOR-ky..! ? Ono tá cena za tie ich trolejbusy by mohla byť na prvý pohľad lákavá, ale ak to na 90 % zaplatí EU, tak nie je čo riešiť, treba vsadiť na overené typy. SOR trolejbusy sú podľa mňa zatiaľ len také "prototypy" so všetkými "muchami", ktoré by sa nám mohli vypomstiť, čiže takéto pokusy nech radšej v BB nie! Taktiež myslím, že majú zatiaľ iba krátku verziu a BB MHD určite potrebuje prevahu 18 m vozov. Z hľadiska unifikácie s inými dielami napr. s autobusmi by asi najvhodnejšie boli 25 Tr a 24 tr, typy 26 Tr a 27 Tr sú predsa len kompatibilné so Solarisom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.