Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Parným vlakom Horehroním
Klub historickej techniky pri Rušňovom depe Zvolen si Vás dovoľuje pozvať na mimoriadne historické jazdy parným vlakom nádhernou horehronskou prírodou. Prvá jazda sa uskutoční v piatok 31. júla na trase Banská Bystrica - Brezno. Pokračovať sa bude nasledujúci deň, v sobotu 1. augusta, na trase Červená Skala - Dobšinská Ľadová Jaskyňa a späť. Všetky vlaky budú ťahané historickým rušňom 422.0108 a súprava budu zostavená z historických osobných vozňov radu Ci. Informácie o cestovnom poriadku a cene cestovných lístkov získate kliknutím na odkaz pod týmto textom.

http://kht.sk/index.php?menu=11
Keď už je taká diskusia o železnici, tak dávam do pozornosti harmonogram tvorby GVD 2009/2010
http://www.zsr.sk/slovensky/zeleznicna-dopravna-cesta/marketing/sietove-vyhlasenie/harmonogram-tvorby-gvd.html?page_id=947
Reply on: 810zssk #37252:
môže byť... ?
Reply on: Janka1 #37251:
Brne. Je menej casta, ale byva.
Reply on: 810zssk #37248:
ale kde myslíš tlačenicu, tu v BB či, v BA, či v Brne.... ?
Reply on: 810zssk #37247:
Taká prehladná mapa-schéma existuje dokonca aj tu pre okres BB, ZV atd. Ale o tom viac nepoviem.... ?
Reply on: Agent007 #37244:
Poznáš slovo "doomsaying"?
Reply on: Janka1 #37243:
S tou tlacenicou to nie je celkom pravda 😉
Reply on: BB-Schuhu #37238:
Smernica to nezakazuje. Akurat by sa museli nanovo povydavat licencie (udajne)..

Cislovanie liniek je fajn, ale nie ked ma kazda linka 524 variant trasy 🙂 V danom IDS som necestoval, ale velmi dobre sa mi cestuje v IDS JMK kde maju prehladne zastavkove CP (http://idsjmk.cz/jrady/253.pdf) a na nete je prehladna schema (http://idsjmk.cz/mapa/Plan-site-celek.gif + existuju prehlady nastupist v uzloch, mapy zamerane iba na cast IDS, napr. juznu a samozrejme prehladna schema MHD Brno). IDS JMK povazujem vseobecne za najviac user-friendly system pre turistu z tych ktore som zazil 🙂 Od neho bude (ak bude) odvodena aj BID.
Reply on: BB-Schuhu #37236:
Vidis, na tu plt som zabudol. Ale je pravda ze letecka a najma lodna (par plti a tri linky na Dunaji) je na Slovensku malo rozsirena a teda naozaj vydavat relevantne zavery.. ale osobne sa v lietadle citim bezpecnejsie ako vo vlaku, hoci popravde ani neviem preco. V skutocnosti patria oba sposoby medzi najbezpecnejsie na svete (aspon sa mi zda ze zeleznica je druha)...
Reply on: Agent007 #37244:
nie je prvy, ani posledny ohlasovany ?
Reply on: N/A #37242:
v Brne sa cestuje dobre, rýchlo, pohodlne, každý si sedí, žiadna tlačenica, ale tak nejak som to pociťovala aj v Bratislave ešte pred prázdninami, tiež každú chvíľu električka, autobus, všetci sedeli, akurát z Kramárov na žel.stanicu išla malá Karosa natrepaná ľuďmi a kuframi.. ? ale tu keď človek čaká na Štadlerovom alebo v Národnej smer Sásová, 10-15 minút,zatiaľ príde 4-5 ks trolejbusov, všetky na žel.stanicu a z každej čumí 5-6 ľudí + vodič, tak ma ide poraziť, potom príde dajaká krátka Karoska natrepaná z Radvane... ? prečo nedorobia troleje do Sásovej keď sú vhodné do kopcovitého terénu..to je kopcovitý terén z Fončky na žel. stanicu ?hm..zaujímavé ?
Reply on: BB-Schuhu #37238:
ja mám zase veľa skúseností z prahy a okolia...uh. hradišta a okolia...a trochu okolie náchoda...a ešte z ťahov k týmto lokalitám...aa tiež minimálne to označovanie prímestských liniek na mňa veľmi zapôsobilo...niekde bolo to označovanie vozidiel aj celým číslom napr. 305114...ale vždy bola začiatočná a konečná...prípadne priebežné zastávky...(s výnimkou náchoda...tam iba klasika...plast zo začiatočnou a konečnou zastávkou...)...a krásne bolo aj ako som cca 40-50 km od Brna videl linku (číslo si presne nepamätám) 452 a na transparente Brno ÚAN Zvonařka... ? ....a čo sa týka vozového parku...tak tiež nemôžem povedať že tam je starý vozový park...naozaj crosswaye sa tam vyskytovali pomerne často (Brno)...ale cca 3-4 roky dozadu najmä C954 a C934...ale staré 700ky som často nestretával...
takže celkovo na mňa minimálne tieto lokality pôsobili veľmi dobre...a hlavne prehľadne... ? ?
Reply on: BB-Schuhu #37238:
v Čechách funguje všetko lepšie nielen doprava, ja som bola v Brne a tiež sa mi tam páčila doprava, električky chodili ssa každých 7 minut a nebol problem sa niekde dostať.... ?
Reply on: Janka1 #37239:
áno, tak v smere do Levíc by to mal byť iba tento jeden Os vlak.
Reply on: BB-Schuhu #37237:
hej, ale my sme tu mysleli smer BB do Levic a tam ide asi len ten jeden 14 :25, tie druhe máš opačný smer, iný osobák tam asi nejde všetky skončia v ZV. ?
Minulý týždeň som vyskúšal verejnú dopravu v okolí Děčína, takže pár postrehov:
- doprava je samozrejme integrovaná, tak ako v libereckom, tak aj v ústeckom kraji - funguje pásmová tarifa so zaokrúhlenými cenami 10, 15, 20, 25 Kč atď.
- prímestskú dopravu na Děčínsku zabezpečuje hlavne ČSAD Semily, závod Varnsdorf, veľa prímestských liniek však zabezpečuje aj Dopravný podnik města Děčína (DPMD)
- vozový park ČSAD Semily tvoria hlavne autobusy SOR a Irisbus Crossway
- DPMD svoje prímestské linky (nie MHD!) zabezpečuje prevažne s vozidlami Karosa B952E, Citaro a Citelis Line.
- cestoval som dosť často, no vozidlový park je úžasný (len raz sa stalo, že išiel starý autobus, patriaci Českej Lípe - nevedel som však identifikovať značku, niečo medzi TAM a Ikarusom z 90-tych rokov s "americkým" dizajnom)
- linky regionálnej dopravy sú označené číslom - aj na zastávkach, aj na transparentoch vozidiel. Tu som nadobudol skúsenosť, ako výrazne takýto prvok napomáha pri lepšej orientácii cestujúceho pri využívaní služieb hromadnej dopravy. A zvlášť pre mňa ako človeka v pozícii, ktoré je v danom systéme nie ako "domáci". Stále nerozumiem, prečo sa číslené označovanie nezavedie aj v BB. Alebo to zakazuje nejaká smernica? V Děčíne je napr. prímestská linka so svojim licenčným označením 512414 všade označovaná ako linka č. 414 (teda udáva sa iba posledné trojčíslie). Podobne som to zažil v regionálnej doprave v okolí Prahy aj Olomouca (a určite aj inde).

Spokojný som aj so železničnou dopravou, vyskúšal som aj lodnú ? Odporúčam vydať sa ta tajomstvami zrušených železničných tratí Česká Kamenice - Kamenický Šenov - Česká Lípa - provoz ukončený v r. 1979 (v úseku Česká Kamenice - Kamenický Šenov je prevádzkovaná muzeálne doprava v čase letných prázdnin - trať č. 901), ďalšou zrušenou traťou (v r. 1978) je trať Veľké Březno - Úštěk, ktorej históriu pripomína zriadený železničný skanzen v býv. stanici Zubrnice - odporúčam!

Ak to mám zhodnotiť, dopravné systémy našich západných susedov opäť raz zanechali vo mne dobrý dojem. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.