Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: lubinko #31898:
už mi nedá, aby som sa nevyjadril. Porovnávať 2 (slovom DVA) školské spoje L3 na Tulskú a celodenný režim na diaľkovej L26 je trochu odtrhnuté z reality.

Tieto 2 spoje na L3 vznikli najmä kvôli študentom z Fončordy, ktorí nemali vždy tú možnosť dostať sa do preplneného trolejbusu (hovorím o roku 2005 a skôr). Čiže toto je čisto záležitosť prepravnej povinnosti dopravcu voči cestujúcemu čakajúcemu na svoj spoj na danej linke. Ako uviedol PePan, je to o tom, aby som tých študentov odviezol a k tomu všetkých. Proste dávam šancu aj Fončorde vôbec docestovať. Ak by všetky tie spoje chodili z Radvane, je vysoká pravdepodobnosť, že práve posledné spoje, ktorými sa dá stihnúť školské vyučovanie pôjdu plné už z Radvane a na Fončorde ostanú študenti s dlhým nosom. Ber to tak, že tieto 2 spoje na L3 sú len skrátené v trase a jediná možnosť ako ich vo svojej trase skrátiť a pritom súčasne nimi zasiahnuť aj Kyjeveské námestie, je využiť obrat okolo Tulskej a Moskovskej. To, že tieto 2 spoje možno dosť veľkej skupine študentov zastavia tým pádom priamo pred vchodom, je už len bonus. Takže porovnávať L26 a L3 v tomto smere nie je možné.

Re #31887 PePan21: V DPMBB si každomesačne robím štatistiky vyťažiteľnosti jednotlivých spojov celej siete DPM a možnosť oboznámiť sa s nimi má aj LUK, PIT alebo wizard (čiže vedia o čom hovoria). Z nich celkom jasne vyplýva, že pomerne slušne vyťažený spoj bol v minulom školskom roku práve ten, s odchodom z Vozovne Kremnička o 7:18. Uvidíme, čo sa stane 1.9. keď už by nemalo byť deformované prostredie cez X-ky. Ale v každom prípade, ako už uviedol PIT, podľa Vnútorného poriadku školy GJGT sú študenti povinní byť v škole najneskôr 10 min pred začiatkom vyučovacej hodiny. Čiže v tomto smere tiež nie je veľmi čo riešiť.
Reply on: N/A #31904:
Viest autobusovu linku ktorej vacsina trasy je pod dratmi je NEZMYSEL.
Reply on: N/A #31900:
Fakt? To je zaujimave.. Bezna prax v civilizovanych prevadzkach MHD je ze linky vedu z jednotlivych casti do prestupnych uzlov. Aj ked, nikto nevylucuje aby isli aj do inej casti, ale nie je to nutne..
Reply on: lubinko #31898:
noo presne...skoro všetci sa tu pozerajú na to v rámci možností dpmbb...priame spojenie sásová-vub-nábrežie-radvaň bolo to najlepšie čo sadzv spravil...a aj to vidno koľko ľudí tým chodí priamo(aj sásová-nábrežie)... už vidím to šomranie ľudí na prestupovanie...túto linku treba určite zachovať...stačí aj v tomto intervale...a posilniť smery mesto-radvaň a mesto-sásová...veľa ľudí sa nájde ktorí sa cez mesto len prevezú a idú ďalej...
a tá L26 má opodstatnenie aj pre firmy na partizánskej...tiež by ju bolo dobré zachovať...avšak stačí len pár spojov v špičke a po konci smien...ako doplnok L6 ktorý ide aj ďalej...+ pár spojov mesto-sásová...voľakedy za tvrdého BBDS-kovania chodil aj jeden spoj L6 obsluhovaný autobusom...ktorý pokračoval na cementáreň...a bol pre dochádzku z fončordy na part. cestu pred šiestou hodinou rannou...
Reply on: lubinko #31898:
Neboooj, linku 26 nebudú rušiť... Mám to potvrdené! ? Neobávaj sa... Hm a v tej poslednej časti s tebou súhlasím aj keď pravdu povediac, je zaujímavé čítať ako sa tu hádajú dve strany, len škoda, že to nijako nepomáha... V podstate ja som len zvedavý ako sa to všetko skončí asi tak ako každý v tomto meste... Dúfajme, že nakoniec dobre... ?
Reply on: BB - Schuhu #31901:
To máš ako to, že bude L37
Reply on: brefos #31897:
Však práve preto, týždeň je na bystrické pomery ešte veľmi dlhá doba. Tu sa veci menia z večera do rána.
Reply on: 810zssk #31885:
po celom svete...ale tak že máš linky z jedného konca mesta na druhý...nie také že ti všetko končí v centre...a čakaj si koľko chceš...
Reply on: BB - Schuhu #31896:
Ktovie, možno bude zmena všetkých cp MHD, aj v ZH,ZV však sa tu menil každý rok.
tak DPMBB sa cestujúcim v podobe L3 na tulskú priblížil, a SAD Zv má zrušiť L26, ktorá je dosť vyťažená? To je choré, treba sa na problémy cestujúcich pozrieť globálne a nie iba cez okuliare DPMBB. Nie som zástanca SAD ZV, ale mám na pamäti kto urobil nastupovanie dvomi dvermi , kto zaviedol linky zo sásovej do radvane.
Reply on: BZUCO #31895:
Ok. Ale už je len týždeň do 1.9., ja že sa bude už niečo viac vedieť.
Reply on: BZUCO #31895:
Dovolím si tvrdiť, že v tomto momente ešte nikto nevie čo bude od 1.9. To sa uvidí podľa všetkého až v ten deň ráno... A veeeľmi by ma zaujímali nové CP z dielne SAD ZV, najmä to avizované posilnenie do Sásovej.
Reply on: brefos #31893:
Hehe som ta prebehol par stran dozadu som mal tu istu otazku. Mno ono skorej otazka znie ci k 1.9 bude vobec daka akceptacia kariet. Aspon co som pochopil ten clanok v MY novinach. Ono Podla toho clanku to stou dohodou vobec nieje take ruzove. Ak to spravne chapem.
Reply on: brefos #31893:
pytas sa sice dobre, ale na zlom mieste... ja osobne tipujem, ze nebudes moct... ?
Nechcem sa spýtať somarinu, ale predsa sa spýtam ? Keď budem mať program Maxi jazdy za 500sk a po 1.9. ak bude akceptácia kariet, budem môcť to využiť aj pri autobusoch SADZV? ❗
Reply on: PIT #31889:
Heh, s tým Vnútorným poriadkom GJGT to sa mi páči... 🙂 Ja som vždy poctivo dodržiaval všetky interné predpisy školy. V tejto súvislosti chválim zmenu na L3, pretože spoje "c" pôjdú o čosi skôr ako do 27.6. Podľa starého CP totiž jeden "c" spoj prichádzal o 7:43 a druhý "c" spoj až o 7:58. Takže tento druhý menovaný spoj bol pre poctivého študenta idúceho na 8:00 nepoužiteľný. Teraz pôjdú tie spoje skôr, toto musím pochváliť.
Reply on: wizard112 #31888:
Politickej vôli je úplne ukradnutý celý mestský dopravný systém - tú zaujíma len súkromné blaho SAD ZV a tých, ktorí sa na tom priživujú.
Reply on: wizard112 #31888:
posledný odstavec: Ťažko sa mi to pripúšťa, ale pravda je naozaj taká ako píšeš...
Reply on: PePan21 #31887:
Tak ja predpokladám, že bolo úplne zbytočné jazdiť na L3 až do Radvane všetkými spojmi a teda skrátenie spojov a ich priblíženie k obyvateľom Tulskej, Moskovskej a Orenburskej je vhodnejšie. Čo sa týka Radvane - zo Sládkovičovej sú tam odchody 7:04, 14, 24, 34, 53 s príchodmi na Tajovského, SOU 7:16, 26, 36, 46 a 8:03. Z uvedeného je zrejmé, že vzhľadom na to, že napr. podľa Vnútorného poriadku školy GJGT sú študenti povinní byť už v škole najneskôr 10 min pred začiatkom vyučovacej hodiny, tak spoj 7:53 ťa nemusí zaujímať ani náhodou, ani to, že je tam "diera" 19 min (spojom 7:34 špička končí) a spojom 7:34 to máš LTT. Nadbiehania by som sa na tvojom mieste nebál, hlavne ak aj ty sám predpokladáš, že tými spojmi pôjde viac ľudí (teda pod viac tým chcem vidieť, že tam nepôjde smiešnych 10 - 20 cestujúcich na celom spoji - do prázdnin som nemal problém v časoch, keď vidíš problém, stretávať cestou po Poľnej trolejbusy a X3 s páar cestujúcimi). Preplnenosť je tiež otázna, keďže sa bavíme o spojoch výslovne pre Radvančanov, keďže ostatní asi pôjdu skôr tými z Tulskej a nebudú čakať na trolejbus, ktorým sa už budú viesť ľudia z Radvane (musia to len zistiť)...
Ja by som tu radšej zase zbytočne nekuvikal, čo je tu veľmi často bežné a v drvivej väčšine sa to ukáže ako neopodstatnené (s výnimkou upozorňovania na katastrofu plynúcu zo ZloÚ, ZVSK a samozrejme primárnej hrôzy SAD ZV) a počkal na to, ako to bude vyzerať v praxi.
Reply on: lubinko #31860:
Bože, sen cestujúceho v BB, odviesť sa všade bez prestupu, najlepšie linka z každej ulice na každú každú chvíľu... Čo keby si každý povedal, že prestupovať nemieni? Budeme mať dlhé priame linky s intervalom možno 180 minút? Už pochop aj ty aj ostatní zástancovia tohto systému, že takto to nejde! Prestup nie je problém (v civilizovaných mestách), pokiaľ máš relatívne slušnú hustotu spojov a prestup zohľadňuje aj tarifa, teda že nie si zaň "pokutovaný". Pri cestovaní DPM je to priateľné (hustota spojov je na dané pomery úplne postačujúca a aj "pokutovanie" prestupov riešia MAXI jazdy). Pri konkurenčnom dopravcovi je prestup problém, pretože tam je slabá hustota spojov a cestujúci je "pokutovaný". Toto sa tu ale riešilo už stokrát. ?

Re #31886 BB - Schuhu: MHD už sotva zažije časy vo svojom vrchole, duplom tu v BB. Tu sa ľudia odnaučili používať MHD a ja sa im ani nečudujem. Politická vôľa je skôr MHD utlmiť, ako rozvíjať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.