Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ahojte mal by som kusomk otazku mimo dopravy...prosim vas viete tu niekto ako sa vola ta budova kde sidly galaxie bowling..stare tesco co bolo..ma to nejake nazov teraz? Hladal som to na nete ale nasiel som len na mapae ze je to nakupno.zabavne centrum..mal by som totiz zaujem o najom tam priestorov
Reply on: BZUCO #25861:
Nemôžeš to brať len z jedného pohľadu. MHD je v tomto meste dlhodobý problém, ktorý začal v 90-tych rokoch. Každý rok sa MHD zhoršovala, v lepšom prípade stagnovala. Zrušili sa predplatné lístky, nástup všetkými dverami, množstvo liniek postihla redukcia (samozrejme, boli aj výnimky) a neustále sa zvyšovalo cestovné až prišiel rok 2004, keď sa kvalita MHD rapídne znížila, zrušili sa mnohé linky, mnohé sa obmedzili, nehovoriac o zdražovaní cestovného. Trolejbusy sa stali synonymom studeného dopravného prostriedku. A stále sa hovorilo len o ich neekonomickej prevádzke a pýtalo sa viac a viac peňazí. Jediné pozitívum bola snáď len pravidelná obnova vozového parku autobusov, čo však kvalitu MHD vôbec nezachránilo. Samozrejme, vinu na tomto malo hlavne mesto, ktoré sa vôbec o verejnú dopravu v meste nezaujímalo a dopravca samozrejme z tohto vychádzal a dovoľoval si stále viac, čo nie je až tak prekvapujúce, čím sa BBDS ale nezastávam, lebo má na tom, že o MHD prišla, vysokú spoluúčasť. Mesto si začalo uvedomovať, že dlhodobo udržateľné to nebude (len škoda, že mu to trvalo viac ako 10 rokov...) a tak, od 1.1.2006 začal MHD prevádzkovať SAD ZV. Krokmi, ktoré spravila BBDS v roku 2004 si proti sebe poštvala cestujúcu verejnosť a samozrejme mesto. Teda ľudia boli radi (a mesto tiež), že sa tejto spoločnosti zbavili a ZV prepáčili jeho nepripravenosť na začiatku roka 2006, pretože to chcelo zmenu. A SAD ZV vyšiel ako víťaz aj z toho, že BBDS držala autobusy patriace mestu, BBDS sa stala pre ľudí tá zlá. No čas plynul, po príchode nových (síce výbehových) autobusov sa situácia v lete 2006 stabilizovala. Nový dopravca zaviedol nástup dvomi dverami, čo cestujúci samozrejme privítali, oháňal sa zlacnením cestovného, čo však úplne pravda nebola, no ale ľudia zobali ZV z ruky. Prišiel august 2006. Došlo k zmene linkového vedenia. Ľudia boli opäť spokojní a ZV vyšiel zase ako víťaz, preože zrušil povinné pretupy (to, že zredukoval intervaly na niektorých ťahoch o 50% sa nepochválil), čiže priniesol opäť istým spôsobom zlacnenie cestovného. Znížená prepravná kapacita nebol až taký problém, lebo dosť ľudí prešlo na iné druhy dopravy v prvom polroku 2006 a tí, čo ostali ZV verní, sa tlačili a boli spokojní, že môžu cestovať z jedného konca mesta na druhý lacnejšie (typickí Bystričania, dali sa opiť rožkom). Ľudí však ubúdalo a prepravná kapacita začína pomaly postačovať. Snaha o záchranu trolejbusov v roku 2006 utíchla, ale po komunálnyh voľbách sa situácia obrátila. Po neskutočnej byrokracií získal DPM najprv nepoužiteľnú, neskôr už normálnu licenciu na prevádzku dopravy na dráhe, čím konečne mohli začať trolejbusy voziť ľudí. Ale čo si pomyslel bežný cestujúci, ktorý uvidel trolejbus? Zase BBDS, zase zima, zase drahšie cestovné... Ľudia berú MHD ako službu, nie ako ich hlavnú úloha dňa riešiť, kto prevádzkuje trolejbusy, kto autobusy atď. Je logické, že ľudia idú za lacnejším a preto nechodia trolejbusy vyťažené a vravím, stále panuje obava, že sú nevykúrené a špinavé. Ja tiež počujem na trolejbusy rôzne názory, ale tie, čo sú proti nim, sú drvivou väčšinou neopodstatnené. Ľudí dlho kŕmila BBDS o ich neekonomickosti len kvôli tomu, aby zarobila ešte viac. Potom začali o trolejbusoch hovoriť Zvolenčania, takže bežný človek naletel. Má zafixované, že trolejbus je drahý, studený a čo ja viem čo ešte. Zvolen sa snaží všetkými možnými i nemožnými, zákonnými i nezákonnými cestami potápať tieto ekologické dopravné prostriedky. Proste verejnosť je v tomto meste dlhodobo masírovaná nezmyslami a stokrát opakovaná lož sa stáva pravdou. Bude istý čas trvať, kým ľudia pochopia, kde je pravda naozaj. Preto vravím, ľudia sa správajú podľa toho, čo počujú, vidia, alebo si prečítajú a vo veľkej väčšine čítajú len o negatívach trolejbusov, ktoré sú navyše vymyslené. Samozrejme, s tými názormi nesúhlasím ani ja, ale z časti chápem, že tí ľudia majú na toto taký názor. Zvolenčania sú pre mnohých Bystričanov spasitelia, lebo ich zachránili pred BBDS a majú to zafixované, že všetko, čo povie Polóny alebo kto je automaticky pravda. Ľudí najlepšie presvedčíš kvalitou, ak ju dosiahneš, nebudeš sa o zákazníka (v tomto prípade cestujúceho) báť. ?
pre ludi co potrebuju zdvichnut krvny tlak: dva prispevky od tej istej osoby na diskusii SME./mne to krvny tlak zodvihlo priam ukazkovo/
prvy:Áno je to hanba Bystrice
ale za to, že nedokáže uniesť skutočnosť, že zvolenský dopravca je vo všetkých smeroch lepší, ako jej bývalý bystrický dopravca. Bystrica by sa mala s pokorou klaňať zvolenčanom, že im prišli ukázať aspoň trochu z dobrých vecí, ktoré vo Zvolene dosiahli, a v Bystrici pre malomeštiactvo zodpovedných nikdy nedosiahnu.
a druhy:Banská Bystrica je Kocúrkovo
Bystrický dopravný podnik pred niekolkými rokmi hanebne skrachoval. Jazdil na rozpadávajúcich sa autobusoch, chcel stále väčšie dotácie z rozpočtu mesta, aj vysoké cestovné. Dopravné linky viedol tak, aby čo najviac terorizoval obyvateľov potrebou prestupovania a znovu platenia cestovného.
Tento stav donútil mesto vyhlásiť výberové konanie na nového dopravcu. Zvíťazil dopravca zo Zvolena. Ten radikálne zmenil všetko k lepšiemu, v prospech cestujúcich. Konečne má Bystrica dopravu na úrovni.
Zdochlina bývalého Bystrického dopravcu sa ale znovu snaží a znovu terorizuje Bystričanov cez trolejbusy. Zničily dopravné značenia na zastávkach Zvolenského dopravcu a znovu uvádzajú Bystričanov do marazmu dopravnej vojny. A najväčší odborár na radnici mesta im v tom, ktovie za čo, prisluhuje. Bohužiaľ, Bystrica má smolu na svojich vrchných.
Reply on: Flying #25855:
O Kosiciach som nepovedal ani slovo. Venujme sa Banskej Bystrici.
Reply on: Flying #25844:
Ja budem pre zmenu nesúhlasiť s Tebou. Dnes už ani dochádzka do práce nie je to, čo kedysi. Mnoho firiem má pružný pracovný čas, zamestnanci nechodia do práce každý deň v rovnakú dobu. Väčšina ľudí zase ani po práci nejde priamočiaro domov, cestu si rozdelí so zastavením sa za rôznymi nákupmi, službami, stretnutiami.
A dobre to napísal aj PIT v #25845, že fixovanie cestujúceho na konkrétny spoj je dôsledkom riedkeho intervalu a nie prirodzené chovanie cestujúceho. Ak by existovala linka s 5min. intervalom, ver tomu, že väčšina si "svoj spoj" hľadať nebude, ale sa pôjde jednoducho postaviť na zastávku.

Re #25855 Flying: Možno by nejaké čísla mohla poskytnúť Bratislava na príklade prelinkovania Petržalky.
Reply on: JJ #25856:
dakujem za info..len tak dalej nedajte sa treba sa branit to je ono ? A najlepsie by to bolo vytlacit a dat do kazdeho troleja aj vsteky tie veci co sa popisali......alebo zeby na novych lcd!? ?
http://www.dpmbb.eu/download.php?download=20071204pantografove_a_jazdne_skusky.pdf
http://www.dpmbb.eu/download.php?download=20071204protokol__o_overeni_a_schvaleni.pdf

Jednotlivé dokumenty, ktoré dokazujú prevádzkyschopnosť a bezpečnosť dráhy pri ESC.

Re #25855 Flying: bohuzial, musim povedat, ze sa nepodarilo zatial nic extra urobit vdaka vasej zaskodnickej cinnosti, ktora nema nic spolocne so zakonmi platnymi v tejto krajine. Vasa spolocnost robi vsetko preto, len aby to nefungovalo - a to nemozes popriet.
Mudrujete, mudrujete a houby z toho. A ti co mudrovali a dostali sa k tomu sem uz radsej ani nepisu - vsetko je to uplne ine a narocnejsie ako si myslite. A Papyrovy: kazda zmena - aj tato v Kosicoch - odbura cestujucich, som o tom presvedceny. Rad sa potom dozviem nejake cisla - pred a po zmene.
Reply on: mirkobb #25851:
dovolim si nesuhlasit s tym clankom. Mal som som napisat.
Reply on: mirkobb #25852:
Mala na mysli asi predbiehanie na jednom z ramien na kruhový objazd na Tajovského (keď spomína trolejbusy, tak asi cestu nad Plážovým), kde sú ráno zápchy.
Reply on: amanda #25841:
Hlavne keby si naznacila o ktory kruhovy objazd sa jedna, pretoze taky kde sa "daju akoze obiehat aj ine auta" v kruhovom objazde, resp. lepsie povedane ist paralelne s nimi v nom, je iba pod Troskami (ten najnovsi viacpruhovy), v inych sa nema co predbiehat. Dalsou mätucou informaciou v Tvojom prispevku je, ze spominas trasu z Kremnicky do Nemocnice, tak neviem kde tam taky viacpruhovy kruhovy objazd je?
Reply on: Flying #25844:
Treba rozlisovat citaciu z uvedeneho clanku a môj komentar k tomu,najlepsie bude ked si najprv precitas cely clanok ako-taky, nasledne budes vediet rozlisit, co som k tomu spomenul ja. ?
Reply on: wizard112 #25848:
A keď to už aj tí východniari pochopili, tak sme na rade aj my 🙂
Reply on: Papyr #25847:
Súhlasím s Vami, človek by sa nemal učiť odchody spojov. Ja osobne chodím na (t)-bus Vami popísaným štýlom, ale dosť často na to doplatím, keďže aktuálna hustota spojov hlavných liniek je biedna.
Reply on: Flying #25844:
Zabudol si povedať, že bežný cestujúci v Banskej Bystrici. Máš pravdu vtom, že tu niečo ako náhodný príchod na zastávku nefunguje, maximálne v špičke na niektorých uzloch, ako Námestie slobody, Strieborné nám. alebo Úsvit. Ale to nie je výhoda MHD, ale jej nevýhoda, pretože nútiš ľudí prispôsobiť sa MHD, teda ľudia žijú pre MHD a nie MHD pre ľudí! Tak si už uvedom, že linka odvšadiaľ všade idúca nikdy nie je absolútne žiadna výhra. Prestup nie je strašiak, ak máš na to tarifu a dostatočnú hustotu spojov, tak sa s tým láskovo zmier. Substrát v BB je však tak zdeformovaný súčasným stavom v MHD (linkovým vedením, tarifou), že on ten prestup naozaj odmieta, ale len preto, že sa bojí toho, že zaň bude pokutovaný, prípadne že bude na zastávke mrznúť 20 minút. Linka odvšadiaľ všade nemá v meste o veľkosti BB čo hľadať, prosím, pochop to.
PIT: aká zhoda 😉
Flying: tu je krásne vidno, ako si skazený Bystricou a jej dlhoročne nekvalitnou MHD. Prešovčanom je prístup "postavím sa na zastávku a ono určite za chvíľu niečo pôjde" vlastný. Nikto si tam nepamätá odchody 4-ky či 8-ky. Na otázku, kedy ide trolejbus, ti náhodný cestujúci pravdepodobne odpovie "každú chvíľu", alebo "každých päť-šesť minút". Akurát cez víkend je to horšie, to jazdia každých desať.

A tak to má na kapacitnej linke byť. Veď ani Pražáci sa neučia naspamäť odchody metra a v pracovné dni ani električiek. Vždy nejaká pôjde.
Reply on: Flying #25844:
Vidis a prave o tomto to je, ze ty vobec nemas znalosti o tom, ako ma nieco byt, iba vychadzas z tej katastrofy, ktora je. A preto mas casto presne opacne a skreslene nazory. Teoria o potrebe poznania presneho odchodu konkretneho spoja vychadza z tragedie, ze MHD v niektorych mestach bola tak degradovana, resp. este ani zdaleka nedosiahla pozadovanu kvalitativnu uroven (pripadne sa jedna o male mesto, kde este nie je dostatocna hybnost obyvatelstva pre poskytovanie vacsej intenzity verejnej dopravy), ze jednoducho je cestujuci odkazany pri nedostatocnej intervalovosti a ponuky prepravnej prace MHD nuteny si pamatat odchod toho jedineho spoja iduceho cca najblizsie v case, kedy sa potrebuje prepravit, pretoze kym by sa dockal nasledujuceho, uz by pre neho ta preprava nemala vobec zmysel. Prave aj toto je jeden z dovodov, preco dopravca, ktory nema absolutne predstavu a skusenosti s vykonom dopravy v sidelnom utvare kategorie BB, tu jednoducho nema co hladat.
Reply on: mirkobb #25838:
Odvazim sa s tym dost vyrazne nesuhlasit. Bezny cestujuci najcastejsie jazdi do prace a nazad (do skoly) a chodi stale na ten svoj bus. Pozna odchod busu ci ide na 6, alebo na 7 alebo na nejaky iny cas. Malokedy pride na zastavku s tym: "A teraz mi snad nieco pojde".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.