Babu, ktora sa zaujima o MHD, najdes tazko. Dost tazko, tato oblast je (cest vynimkam) muzskou domenou. Najst taku babu, este k tomu z Banskej Bystrice a este k tomu do 20 rokov, je tak malo pravdepodobne, ze je to skoro az nemozne. A ak by aj taka baba existovala, zabudni na nu, je obrovska pravdepodobnost, ze je bud zadana, alebo ta nebude chciet z inych dovodov
Mimochodom, preco uvadzas vo svojej prezyvke aj koncove kontrolne cislo -8? Na oznacenie supravy staci napisat 460 049/050 Alebo rozpisat ako 460 049 + 063 073 + 063 074 + 063 075 + 460 050
Postreh:
Na zastávke Tajovského, SOU PaT je v CP L80 s platnosťou od 7.2.2004 uvedený len jeden jediný spoj 7:50cNS.
Výsledok:
Napriek skutočnosti, že na iných zastávkach sa vyskytujú aj iné spoje a pravdepodobne tento spoj mal byť iba doplnkom, pri tejto zmene došlo k tomu, že na samotný CP sa dostal len doplnok a pôvodné spoje L80 zmizli. Takže DP neumožní cestujúcim oboznámiť sa s možnosťou cestovať na tejto linke, jej vyťaženosť klesne a DP opäť stratí zákazníkov i tržby a skonštatuje, že je v strate a treba redukovať výkony.
Majkl - tento pridaný spoj na L80 by mohol byť vracajúci sa spoj L34 idúci 7:27cF zo žel. stanice.
Postreh:
Napr. na zastávke Úrad priemyselného vlastníctva SR je u L10 možné vidieť spoj s DENNÝM odchodom 7:29. Tento spoj je na L10 uvedený od zastávky Podlavice, Gaštanová s odchodom 7:20 až po zastávku Nové Kalište 7:30 a potom bez stopy zmizne. Predpokladám, že sa jedná o posilový školský spoj, ktorý potom pokračuje v CP L53 na Okružnej 7:34cNS a ďalej z Nám. slobody na L43 7:45cJ (J - ide cez Jesenský vŕšok - opäť sa z tejto poznámky nedá zistiť, kam pôjde, akurát že to bude cez Jesenský vŕšok). Ďalším problémom CP L10 je, že cez Podlavice idú podľa CP aj niektoré spoje, ktoré nie sú označené poznámkou Po (napr. spoj 10/2240 smer žel. stanica a spoj 10/2325 smer Kremnička).
Výsledok:
Ak sa jedná o jazdu spoja, ktorú som popísal vyššie, znamená to, že v CP L10 chýba jasná poznámka, že tento spoj na trase L10 ide len po Nové Kalište a pravdepodobne len v dňoch školského vyučovania a každý, kto by sa chcel v súlade s CP odviesť až do Kremničky má jednoducho smolu, ale zistí to až vtedy, keď sa zrazu dostane na Okružnú. Však, čo za jazdu už zaplatil a to BBDS stačí.
Záver:
V CP L10 by malo byť jasne uvedené, že od Nového Kališťa spoj ďalej pokračuje cez Okružnú a Nám. slobody na Jesenský vŕšok, kde predpokladám, že má konečnú zastávku. Rovnako by skutočnosť, že spoj uvedený v CP L53 pokračuje až na Jesenský vŕšok a nie LEN po Nám. slobody.
BBDS by si mala jasne uvedomiť, že kým nedá jednoznačne cestujúcemu vedieť, kedy ktorý spoj robí akú mimoriadnu zachádzku a ďalšie spresňujúce informácie, nemôže pomýšľať, že sa zvýši vyťaženie prepravnej kapacity vozidla a tým i tržieb (nechápem, prečo doteraz v CP L53 stále nie je uvedený i prvý spoj L51, ktorý zachádza cez Mládežnícku). Nejednoznačnosť poznámok, ktoré sú navyše uvádzané aj na zastávkach, do ktorých sa daný spoj ani nedostane, keďže končí v skoršej časti trasy, je takisto NIE ZRIEDKAVÁ.
Viete niekto, prečo sú v CP L55 ešte aj centre mesta uvádzané spoje s poznámkou "Bd" - ide po Badín, Danko a "Bh" - ide po Badín, Hliny, keď skončia v Badíne?!
Postreh:
V priebehu víkendu sa na viacerých zastávkach v meste objavili nové CP s platnosťou od 28. februára 2004. Predpokladám, že ku žiadnym zmenám vo vedení spojov vôbec neprišlo, keďže CP neboli zmenené na všetkých zastávkach príslušných liniek a jedná sa len priebežnú obnovu.
Výsledok:
Je len nepochopiteľné PREČO DP neustále zmení dátum platnosti a zbytočne tak robí výrazný chaos, kedy si cestujúci musia pracne overovať, či v CP došlo naozaj k nejakej zmene alebo išlo len o obnovu CP na zastávke.
Návrh:
Čo by sa stalo, keby na zastávke vysel prehľadný a čitateľný CP, ktorý by platil napr. ešte od 1. júna 2001? Akurát by tento moment skôr dokumentoval stálosť CP s predpokladom dlhodobej spokojnosti s ním a svlastnými rozhodnutiami DP.
CP aktualizované sú, ak sa Ti niečo nezdá, je nutné uviesť konkrétnejšie údaje. Ako by niekto z Tvojho vyjadrenia mohol zistiť, CP ktorej linky, resp. odchod ktorého spoja sa Ti nezdal?
Voz BB - 091AG ešte premáva, ale už len ako náhradné vozidlo (nemá stálu linku). Voz BB - 092AG bol dlhší čas vyradený a znovu sa vrátil do prevádzky (žalostný stav). Momentálne jazdí na L30/L31 a L93. Voz BB - 093AG je vyradený.
PIT, Vladimír: dobre, presvedčili ste ma. Išlo mi len o to, že som si na to po zmene ťažko zvykal (znelo mi to čudne), a prišlo mi príhodné teraz sa k tomu vyjadriť. Už som s témou Zr/Sp skončil.
Rád sa podelím, ak budem mať s čím, pretože v zásade pripomienky k CP preberajú v pripomienkovom konaní a nevyjadrujú sa. Druhá vec je, keďže som sa zaoberal množstvom vecí (16 strán.), dúfam, že sa vyjadria aj k nim.
Calkom rád by som sa potom dozvedel výsledok, ak budeš ochotný sa podeliť. Z mojej korešpondencie s DOP totiž zatiaľ vždy priam sršala neochotqa čokoľvek pre zákazníka urobiť.
I.
pre trolejbusovu trakciu je mozne v SSE pouzit sadzby B 1 az B5, vsetko pre odber z VN (od 1 kV do 52 kV). B1 a B2 su trojtarify pre dohodnute maximum nad 1000 kW, B3 a B4 dvojtarify s maximom 151 - 999 kW, B5 dvojtarif do 150 kW mesacneho maxima.
Sadzby su ale rovnake:
za 1 kW technickeho maxima a mesiac 90 Sk
za 1 kW dohodnuteho stvrthodinoveho mesacneho maxima 316,80 Sk (B1,3)
za 1 kW prekrocenia dohodnuteho maxima 950 Sk (B1,3)
za 1 kW nameraneho maxima 410 Sk (B2, 4,5)
spickova tarifa za 1 kWh 2,10 Sk
vysoka tarifa za 1 kWh 1,65 Sk
nizka tarifa za 1 kWh 1,30 Sk
- to su letne ceny, pre zimo platia trochu vyssie
za 1 kW technickeho maxima a mesiac 90 Sk
za 1 kW dohodnuteho stvrthodinoveho mesacneho maxima 324 Sk
za 1 kW prekrocenia dohodnuteho maxima 950 Sk
spickova tarifa za 1 kWh 2,15 Sk
vysoka tarifa za 1 kWh 1,70 Sk
nizka tarifa za 1 kWh 1,35 Sk
Spickova tarifa plati pondelok - piatok (zima 7 hodin denne, leto 4 hodiny).
Nizka tarifa plati 8 hodin denne a v dobe nizkeho zatazenia.
Technické maximum je hodnota 1/4 hodinového elektrického výkonu obojstranne potvrdená kúpnou zmluvou; doba platnosti je minimálne dvanásť mesiacov, ak sa odberateľ s dodávateľom nedohodne inak. V prípade sezónnych odberov (napr. sušičky, zimné štadióny a pod.) je možné technické maximum zmeniť dvakrát za rok. Návrh zmeny zmluvy predloží odberateľ dodávateľovi najneskôr 30 dní pred požadovanou zmenou technického maxima.
Pokiaľ na odbernom mieste dôjde k prekročeniu technického maxima nad dohodnutú hodnotu, dodávateľ účtuje zvýšenú cenu za každý takto prekročený kW 1000,00 Sk, pričom zvýšená cena sa neuplatní, ak odberateľ dohodne s dodávateľom osobitný odberný režim.
Pri prekroceni dohodnuteho odberu plati odberatel sadzbu zvysenu o 0,70 Sk za kWh, za neodobrate mnozstvo plati 0,80 Sk za kWh.
Pre zaujimavost, zeleznice maju sadzbu B10 a platia za namerane maximum len 200 Sk, inak rovnako.
Už som tu raz spomínal, že som pred 2 týždňami posielal taký väčší mail pre riaditeľa Divízie osobnej dopravy ZSSK do Košíc s množstvom pripomienok a návrhov k CP i činnosti ZSSK (hlavne v BB). Viac už myslím urobiť nemôžem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kami
Sadzby su ale rovnake:
za 1 kW technickeho maxima a mesiac 90 Sk
za 1 kW dohodnuteho stvrthodinoveho mesacneho maxima 316,80 Sk (B1,3)
za 1 kW prekrocenia dohodnuteho maxima 950 Sk (B1,3)
za 1 kW nameraneho maxima 410 Sk (B2, 4,5)
spickova tarifa za 1 kWh 2,10 Sk
vysoka tarifa za 1 kWh 1,65 Sk
nizka tarifa za 1 kWh 1,30 Sk
- to su letne ceny, pre zimo platia trochu vyssie
za 1 kW technickeho maxima a mesiac 90 Sk
za 1 kW dohodnuteho stvrthodinoveho mesacneho maxima 324 Sk
za 1 kW prekrocenia dohodnuteho maxima 950 Sk
spickova tarifa za 1 kWh 2,15 Sk
vysoka tarifa za 1 kWh 1,70 Sk
nizka tarifa za 1 kWh 1,35 Sk
Spickova tarifa plati pondelok - piatok (zima 7 hodin denne, leto 4 hodiny).
Nizka tarifa plati 8 hodin denne a v dobe nizkeho zatazenia.
Technické maximum je hodnota 1/4 hodinového elektrického výkonu obojstranne potvrdená kúpnou zmluvou; doba platnosti je minimálne dvanásť mesiacov, ak sa odberateľ s dodávateľom nedohodne inak. V prípade sezónnych odberov (napr. sušičky, zimné štadióny a pod.) je možné technické maximum zmeniť dvakrát za rok. Návrh zmeny zmluvy predloží odberateľ dodávateľovi najneskôr 30 dní pred požadovanou zmenou technického maxima.
Pokiaľ na odbernom mieste dôjde k prekročeniu technického maxima nad dohodnutú hodnotu, dodávateľ účtuje zvýšenú cenu za každý takto prekročený kW 1000,00 Sk, pričom zvýšená cena sa neuplatní, ak odberateľ dohodne s dodávateľom osobitný odberný režim.
Pri prekroceni dohodnuteho odberu plati odberatel sadzbu zvysenu o 0,70 Sk za kWh, za neodobrate mnozstvo plati 0,80 Sk za kWh.
Pre zaujimavost, zeleznice maju sadzbu B10 a platia za namerane maximum len 200 Sk, inak rovnako.