Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Presne tak, Tajovského ul. je potrebné riešiť komplexne. Konkrétne mám na mysli riešenie kolízneho bodu pred budovou bývalej reštaurácie Park. V uvedenom mieste, kde sa začína stúpanie, v ktorom cesta prechádza úzkou zákrutou, je značne brzdená plynulosť dopravy. Stačí, ak sa stretnú 2 autobusy, alebo autobus s nákladným autom a jedno vozidlo musí jednoducho zastať a dať prednosť druhému. Preto navrhujem lokálne rozšírenie tejto zákruty (keď už nie v celom úseku popri parku). V súvislosti s týmito úpravami by sa mohla vybudovať aj nika pre autobusy. Súčasná lokalizácia zastávky má dobrú polohu (blízko Strieborného námestia, vlastne slúži ako náhrada za Strieborné námestie pre linky, ktoré neprechádzajú cez Strieborné nám.), no na druhej strane, keď tam zastane L34 alebo akýkoľvek prímestský bus, doprava je paralyzovaná a zápchy siahajú až po križovatku Tajovského x Ul. Janka Kráľa x Strieborné námestie. Preto je určite potrebné riešiť túto zastávku. V každom prípade je nutné vybudovať niku, aby bola doprava plynulá. Samozrejme, že som proti tomu, aby sa IAD uprednostňovala pred MHD, ale v tomto prípade je to všeobecný záujem a plynulosť dopravy sa netýka len IAD, ale aj liniek MHD, ktoré na uvedenej zastávke nestoja. Otázne je však umiestnenie novej zastávky, lebo v súčasnej polohe na vybudovanie niky veľa miesta neostáva. A ak sa postaví ďalej (kde je dostatko miesta pre niku), bude zastávka ďaleko vzdialená od centra, a opäť to nebude dobre.
Inak ja sa ešte čudujem, že doprava v BB funguje (nemyslím len MHD, ale dopravu ako celok). Veď povedzme si otvorene, čo mesto (štát, VÚC) za posledné roky urobil pre zlepšenie dopravy v meste a okolí. Absolútne nič. Neriešil sa problém MHD, vytvorenia integrovanej dopravy, výstavby parkovísk, cyklistických chodníkov. Iba mesto prinútilo súkromných investorov, aby vybudovali vo svojej blízkosti okružné križovatky (Lidl, Kaufland,...). Ale keby to malo urobiť mesto alebo VÚC, doteraz počúvame, prečo sa to nedá. Elektrifikácia trate. Ďalšia ukážka, aká neschopnosť je na najvyšších postoch. A tých príkladov by sa našlo. Aj nový primátor. Sľubuje veci, ktoré nemôže ani ovplyvniť. MsÚ s VÚC nestojí za nič (prinajmenšom v oblasti dopravy). Som zvedavý, dokedy tento stav vydrží... ? ? ?

K tomu parku. Túto komunikáciu už treba riešiť ako celok. Od križovatky, cez šírku komunikácie až po vyriešenie zastávok. Ale keď mesto vie, že na úkor parku rozšírenie komunikácie nepresadí (lebo v našom meste žijú obyvatelia, ktorý by za strom položili život), nech mesto hľadá iné riešenie. Ale nech už sa začne niečo robiť, lebo tu nie je o 5 minút 12, tu je 5 minút po 24...
Reply on: JJ #20693:
Toho priestranstva pred vchodom FE ale nie je ani na "rozdavanie", nemam teraz po ruke taku mapu, z ktorej by som v meritku odcital vzdialenost medzi tymi oblukmi opornych murov po stranach, ale aj z tychto zaberov http://www.ef.umb.sk/fakulta/fotky/vchod.jpg
http://www.ef.umb.sk/fakulta/fotky/vchod3.jpg je zrejme, ze tam vtrepat(zapustit) niku s patricnymi rozmermi(podla normy) by bol "velky" problem.. ❓ ? Aj z posudenia meritka na tych fotografiach si neviem predstavit zapustenu niku co i len pre solo, nie to este pre 18 m klbak, to tak max pre Citybusiky, aj to by bolo LTT(len tak-tak..), no a ten chodnik,co by ju obchadzal ciky-caky uz vobec nie. ? Z urbanistickeho, architektonickeho, estetickeho hladiska hotove Kocurkovo.. ?
A just sa vrátim k tej Kollárke musím pretože jednoducho inak nemôžem som k nej prirastená pupočnou šnúrou viem ako vonia..hej.. páči sa mi , že ľudia ktorí nevedia o čo kráča mlčia ..ja viem o čo kráča milý draxter a tak nemlčím..

V časoch puberty ma prepadla napriek móde drogovať láska k deťom a tak som sa vďaka výhodnej polohe domova násilím votrela do priazne tety domovníčky dojčenského ústavu .. tá ma prepašovala do " zakázanej izbietky" ...na zemi na žinenke ležali malé opustené deti od 0 - do 1 roka a vedľa sa šmochtali tie zvyšné do troch rokov.. no jedno mali spoločné presmutné oči..hej veď nemali mamy.....

Áno, je nesmierne vhodné umiestniť autobusovú zastávku rovno pod okná nechcených detí..nie len , že ich nechcú rodičia nech si zvykajú, že život je pes....prečo by ich nemohol ráno budiť smradľavý autobus so škrípajúcimi brzdami..???..ani nechcem pomyslieť čo za idiota o tom rozhodol..
Reply on: S499.1023 #20694:
Áno, pán učiteľ Kollárova sa píše na konci s krátkym a ..ale musím sa priznať vôbec mi to žily netrhá to vieš mám rada dôraz na konci )).,.som skrátka taká aká som a dosť často porušujem pravidlá a často aj pravopisné ..hej proste rebelantka.. ?
Reply on: Habibi #20673:

OFF TOPIC
Kollárováááá? Občianka, Ty ma v poslednom čase nepríjemne prekvapuješ. Neschoval Ti ten Nemec Pravidlá slovenského pravopisu ? ? ? ?
TOPIC ON
Reply on: mirkobb #20689:
oporne mury obkolesuju celu zahradu EF UMB a da sa povedat, ze pred vchodom je asi jedine miesto na tajovskeho ulici, kde je ako-tak dost miesta na niku a bolo by to este prijatelne aj z hladiska kompromisu, co sa tyka vzdialenosti k centru. Priestranstvo pred vchodom je pomerne dost velke, i ked uznavam, ze by to bolo tak trochu zvlastne, keby MVD zastavovala doslova priamo pred dverami fakulty. ?
Btw, t-o-m-a-s-1 sa zmenil na užívateľa "zakaznik". 😉
Reply on: JJ #20687:
Teraz som si uvedomil, že aj za ten odsun zastávky môže bystrický necivilizovaný odbavovací systém. V mestách, kde vlky nastupujú všetkými dverami a neprikladajú kartu, trvá stanicovanie priemerne 15 sekúnd a to žiadnu úzku ulicu v parku ku kolapsu neprivedie.
To skôr Saktor by mal sám seba dehlavizovať, veď on nesplnil už svoj neviemkoľký sľub. To je tak, keď sa chce najvyššiemu vo vypúšťaní nereálnych sľubov vyrovnať...
Reply on: JJ #20687:
Pred budovou je to "nepredstavitelne", je tam chodnik a oporne mury tej zahrady co obkolesuju FE, pred vchodom priam absurdne, no tak by "teoreticky" pripadal do uvahy uz len tento cip zahrady, na obrazku uprostred
http://maps.google.com/?ie=UTF8&om=0&t=h&z=18&ll=48.738262,19.138677&spn=0.001627,0.003573
co sa nachadza medzi cestou na amfiteater a vychodnym rohom budovy FE, ale to by UMB zarucene nedovolili(zahrada je tiez asi v zozname "UNESCO" pamiatok, Votrelec by vedela..), no a taktiez by si to vyziadalo pomerne rozsiahly stavebny zasah, nehovoriac aj o ciastocnom "znefukcneni" tej krizovatky(autam vychadzajucim zo smeru od amfiteatra by bola zastavka "prekazkou" hned vpravo), myslim, ze ani dopravne normy by take nieco nepripustili zrealizovat, takze to mozme kludne pustit z hlavy okamzite.. ?
V tejto suvislosti ma ale napada, ze ta nika oproti STV je tiez "podozrivo" blizko za krizovatkou pri SPSS!
Reply on: JJ #20684:
Cize predsa len v priestore toho travnateho "ostrovceka", co ma ten pretiahnuty tvar(nieco ako siska z ihlicnateho stromu), na tom obrazku je pomerne dobre "citatelny".. ?
Reply on: wizard112 #20685:
pouzijem jeden prebraty vyraz - "budes slintat z okna autobusu, kde by si chcel vystupit, ale autobus ta odvezie niekam, kam si vobec nechcel ist"

Ja rozumiem, co sa chcelo vyriesit - tajovskeho ulica je v koncoch, ked tam zastavi L34 - teda v spicke, ale toto je uz naozaj daleko. Mozno, keby sa po dohode s EF UMB urobila nika priamo pred ich budovou - myslim si, ze tam by sa zmestila nika.
Reply on: wizard112 #20685:
veľmi správne... súhlas ?
Reply on: mirkobb #20683:
Ja som si tvoj príspevok #20679) trochu zle vysvetlil, už je to OK. Hovoríme o tom istom. ?

Re #20684 JJ: Tak toto mi trochu vyrazilo dych. Bude tam miesto na zastávku, len neviem, kto tam bude nastupovať/vystupovať (použijem výraz územie nikoho). Naozaj to bude asi len pre študentov EF. JJ, ale táto zastávka je aj zastávkou prímestských liniek a podľa mňa na tomto mieste stratí opodstatnenie. Jednoducho povedané, pre ľudí pracujúcich (školopoviných) v severnej časti centra (Slovenka, Lazovná, Horná Strieborná, okolie Strieb. nám.) prestane byť pre svoju vzdialenú polohu atraktívna. Väčšina to bude mať bližšie na Nám. H. Vajanského. Ale týmto krokom sa verejná doprava opäť vzdiali cestujúcemu (a to doslova). Bude síce fajn, že autá cez úzku ulicu v parku pôjdu plynulejšie, ale doplatí na to cestujúci, zatiaľ čo to pomôže IAD (teda IAD sa uprednostní pred verejnou dopravou). A ja si skôr myslím, že by to malo byť naopak. No uvedomujem si, že súčasný stav tiež nie je dlhodobo udržateľný. Treba nájsť iné riešenie...
Reply on: wizard112 #20674:
zle som sa vyjadril 😉
Zastavka do rooseveltky by mala byt uz v podstate az v tom stupani a to niekde v blizkosti slepej odbocky napravo od hlavnej cesty (v smere do rooseveltky).

http://maps.google.com/?ie=UTF8&om=0&z=18&ll=48.739136,19.135013&spn=0.001578,0.003648&t=h
Reply on: wizard112 #20682:
No a vsak,co pisem ja #20679 )..? V com si nerozumieme? ❓ ?
Ak sa vybuduje zaliv na oboch stranach pri EF, tak tie zastavky by mali zmysel, len si na ne zvyknut.. Ale kde ho "umiestnit" v smere na Magazin? Este tak pripada do uvahy ten "ostrovcek" na krizovatke medzi Tajovskeho a chodnikom smerujucim na Skolsku(povyse toho parkoviska na druhej strane ako koncia tie domy, ale to uz je v stupani, to by nerobilo "dobrotu", taktiez ta krizovatka by sa musela komplet upravit.
Ale teraz nie som si isty, ci ten predmetny usek Skolskej uz nahodou nie je len pre pesich(maximalne len tak ako pristup k tomu domu), vsak tam to nema kde pokracovat, pretina to ta cesta zjazdu z estakady.
Reply on: mirkobb #20679:
Nejako sa nerozumieme. Ak sa spravia zálivy, potom hodnotím túto zmenu ako pozitívnu a súhlasím s ňou, lebo sa nebudú tvoriť rady aút za stojacími autobusmi a doprava bude plynulejšia. Cestujúcim idúcim na Ekonomickú fakultu to bude vyhovovať, ostatní si budú musieť zvyknúť, aj keď sprvu bude asi vlna pobúrenia. Ale ak dôjde k presunu bez vybudovania zálivov, je to podľa mňa nezmysel, lebo problém so zápchou za stojacím autobusom sa nevyrieši. A ja vidím zmysel tejto zmeny práve v tom, že kompetentní chcú tieto zápchy odstrániť. Len niekto by mohol napísať, či sa tie zálivy aj vybudujú.

K situácií presunu zastávok pri STV. Všetky sú využívané minimálne, po zmene to bude rovnaké. Treba skôr prehodnotiť zbytočnú prepravnú kapacitu cez Jesenský vŕšok, to je jadro problému.
Reply on: draxter #20678:
Nuz tak, ta co spominas(oproti STV), uz kedysi bola zastavkou, a nezda sa mi, ze by bola nejak vyuzita, jej prednostou v tomto pripade zostava asi iba ten zaliv..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.