Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: wizard112 #20552:
No myšienka inak celkom fajn s tým zabezpečením toho všetkého čo píšeš..zatrolejovanie Sásovej ..dohoda s SADZV /až naprší a uschne ../ no obávam sa jedného, že SAD BB prestane táto zábavka do nekonečna vďaka exluzívnej zmluve baviť a jednoducho vypne prúd a je vystaráno...také nakrájané trolejové vedenie v zberených surovinách to je iná šupa ako odpílené medené ruky plačúcej mamky v Nemeckej..teraz myslím na materialno a nie duchovno...a k tým náhodám /ktoré nebývajú/ stačí na začiatok odpíliť tie stromy čo sú blízko vedenia..povolenie hádam mesto vydá za týmto účelom..určite vydalo aj SADZVMHDBB na výrub toho radu zelene pri plote ich závodíčku...alebo žeby to bolo vadilo tej "nezávislej" RTV ??..inak tá redaktorka občas vyzerá dosť závislá ))) ?
Reply on: wizard112 #20552:
DPMBB vlastni autobusy vhodne na nasadenie pri vypadku trolejovej siete, tie vsak prenajima SAD ZVHD, tak to treba s nimi osetrit zmluvne, aby ich poskytli v pripade takejto udalosti, inak za celu existenciu trolejovej dopravy bolo asi takych situacii velmi malo, ak vobec nejake boli(k tomu by mohol Kami), ta siet bola spolahliva, cize ak by sa prave teraz "nieco vynimocne zacalo diat" v tomto ohlade, tak by to iba nasvedcovalo, ze za tym moze aj cosi(ktosi) byt..? ? ? ?
K trolejbusom. Samozrejme, ako drvivá väčšina z tohto fóra som za skoré obnovenie prevádzky trolejbusov. Ale som aj za to, aby sa to urobilo poriadne, bez zmätkov, problémov a pod. Lebo ak by už právne prevádzke trolejbusov nič nebránilo (ako vidno, aj to bude ešte tvrdý oriešok), mám dojem, že je tu celý rad nedoriešených otázok. Prvá vec, odbovovací systém. Nech bude akýkoľvek, mal by byť kompatibilný so SAD ZV. Ak nie, tak cestujúci budú na znovuobnovenie nadávať a budú chcieť to, čo bolo predtým. A je jedno, či budú čipové karty, časovo predplatné lístky alebo... Mal by to byť jednotný systém, najlepšie by boli samozrejme časovo predplatné lístky. Druhá vec. Musí sa pristúpiť k radikálnej zmene linkového vedenia, ktoré sa bude dotýkať všetkých mestských častí a nebude sa prihliadať iba na potreby občanov Kremničky a Rakytoviec, ale aj ostatných (oveľa väčších) mestských častí. Taktiež bude nemysliteľné, aby SAD ZV prevádzkoval súčasne s trolejbusmi "dlhé" linky (najmä L21 a L26). Tretia vec. Treba vyriešiť, resp. nájsť autobusy, ktoré by nahrádzali trolejbusy pri výpadku elektriny alebo iných mimoriadnych udalostiach, pretože mám obavu, že po znovuobnovení trolejbusov budú "mimoriadne udalosti" častým javom. Toto sú podmienky, bez ktorých si spustenie trolejbusovej prevádzky neviem. Prvé dva body sa budú musieť riešiť so SAD ZV, tretí možno tiež. Ale pri prístupe (ne)kompetentných zo strany mesta mám vážne obavy. Ďalšie veci sa už týkajú skôr dlhodobého charakteru (priamo neovplyvňujú momentálne spustenie trolejbusov). Technický stav trolejbusov. K tejto otázke by sa mohol vyjadriť niekto iný, ale tie vozidlá už zopár kilometrov nabehali a státie viac ako rok im neprospelo. Aj keď sú všetky zgenerálkované a dočasne by mali postačovať, potreba obnovovať trolejbusový park bude nevyhnutná. Treba sa usilovať aj o zníženie nákladov tým, že väčšina výkonov pripadne trolejbusom. Teda, zatrolejovať najmä sídlisko Sásová, a potom uvažovať o ostatných trasách. Preto si myslím, že všetko treba do detailov pripraviť a zvážiť, aby sme nezažili niečo podobné, ako bol január 2006.
Reply on: PIT #20549:
To bude predpokladám stále ten problematický pán Chabada. ❓ ❗... že keď navádzať na testnú činnosť je tiež trestné, ale ako mohli na autobusoch BBDS, tak aj na sídle vedenia SAD CCC ako aj na vybraných pracoviskách BBSK by to chcelo porozbíjať všetky okná ostrou steľbou.
Však toľko zloby, arogancie, korupcie, stupidity, osočovania, poškodzovania, klamania a neviem ešte čoho v oblasti MHD naša dopravácka obec ešte nezažila. Aby rukojemníkmi boli cestujúci -občania mesta, ktorí sú takto odradení od používania MHD.
Takéto správanie v oblasti verejnej dopravy zo strany bryndziarskej SAD a BBSk robí zlé meno verejnej doprave, Banskej Bystrici ale aj celému samosprávnemu kraju. Okrem diskutérov tohto fóra je to všetkým "tam hore" úplne šumafuk? ?
Reply on: Petik #20548:
Budvar nie!
Reply on: Petik #20539:
Ťažko sa vyjadrovať k niečomu, čo človek nevidel. BBSK musí doručiť najprv toto rozhodnutie a až keby som ho videl, môžem ďalej hodnotiť. V každom prípade by som chcel vidieť odkazy na príslušné ustanovenia zákona o dráhach, resp. iných všeobecne záväzných predpisov, ktoré mali byť akože porušené, resp. z ktorých explicitne vyplývalo predloženie dokladov, ktoré boli vytknuté DPM... Skrátka keď presne vieš, v čom akože má byť problém, vieš, na čo sa máš zamerať, inak je to všetko len o pocitoch.
Lenže po predchádzajúcej kauze BBSK vs. Hribik sa nemožno čudovať akémukoľvek svinstvu z dielne BBSK - hlavne, ak je tam stale dalsi byvaly zamestnanec SAD ZV...
Reply on: S499.1023 #20546:

2. april moze byt. Papyr? Mirko? Ale to Vystrelene Oko sa mi nezamlouva. Navrhujem Monami (pivo Budvar) kusok od Prokopovho namestia alebo dajte iny typ.
Reply on: mimi #20535:

Vzhľadom na skutočnosť, že pán Ing. Orság, poverený vedením odboru dopravy Úradu BBSK dodnes Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, a. s. ako žiadateľa o prevádzkovanie dráhy a o licenciu na prevádzkovanie dopravy na dráhe, vo veci prerušenia tohto konania ešte stále neinformoval, musíme reagovať len na vyjadrenia, ktoré samotný odbor dopravy poskytol agentúre SITA.

DPMBB, a. s. si nie je vedomý, že by akýmkoľvek spôsobom nesplnil požiadavky zákona o dráhach pri podaní žiadosti o povolenie na prevádzkovanie dráhy a pri podaní žiadosti o vydanie licencie na prevádzkovanie dopravy na trolejbusovej dráhe. Všetky dokumenty, ktoré sú zo zákona č. 164/1996 Z. z. o dráhach povinnými náležitosťami na vydanie vyššie spomenutého povolenia a licencie, žiadateľ Úradu BBSK doložil.

Taktiež musíme dodať, že SAD Banská Bystrica, a. s. do dnešného dňa udržuje dráhu v prevádzkyschopnom stave. So samotným vlastníkom dráhy, SAD BB, a. s., bolo ukončené konanie vo veci žiadosti o povolenie na prevádzkovanie dráhy a o udelenie licencie na prevádzkovanie dopravy na dráhe až po 15 mesiacoch, 14.marca 2007 a to len na návrh samotného dopravcu. Vzhľadom na túto skutočnosť si SAD BB, a. s. svoju ponukovú povinnosť nemohol splniť až do právoplatného rozhodnutia odboru dopravy Úradu BBSK, nakoľko SAD BB, a. s. bol stále v konaní v predmetnej veci.

Tiež dodávame, že všetky podklady, resp. žiadosti, overené aj prijímacou pečiatkou BBSK, sú k nahliadnutiu v sídle spoločnosti, vo vozovni v Kremničke.

http://www.dpmbb.eu/index.php?strana=spravyzobraz&sprava=1174987599
Reply on: Petik #20538:
Ja som bol celý čas ready! Ale od zajtra minimálne do soboty, možno aj do nedele, mám inventúru, takže od rána do večera poleziem po regáloch v sklade a budem počítať krabice 😕. Preto navrhujem pondelok 2. apríla večer v mojej obľúbenej Kneipe.
Reply on: Papyr #20543:
spravime telemost 😉
Reply on: Petik #20538:
Za seba suhlasim so zasadnutim prazskej casti peticneho vyboru, pretoze uz tu po mesacnom pobyte v PO som spat. Pripadne spravime aj telemost s banskobystrickou castou peticneho vyboru 😃
Reply on: Petik #20538:
Co Ernesta Valka. Aspon Eda Fagana 😃
Reply on: Petik #20538:
No konečne niekto kto sa okrem mňa napálil už som sa bála, že tu budem pod......ť sama ..už som dávno upozorňovala na podozrivé ticho mám pocit, že my "dievčatá" máme tenšie uši..!! Takže vitaj na poli boja proti hlúposti..arogancií a nech mi prepáčia pán veľkovúckový zasmrdkáva to korupciou..žeby ozaj bolo dakomu tresnúť informáciu rovno medzi oči ??..alebo že by aj predčítavači /vraj nečíta dennú tlač má na to lidi../ pána premiera neznášali trolejbusíke pod Urpínom ??..lebo mne sa vidí, že pán premier len tak mávne a nejaké rozhodnutia o doprave čo sa mu sprosté zdajú hravo vybaví..aha čo urobil s vlakmi...??..TAK kde je zakopaný ten PES ??, žeby sme vyskúšali pána nášho pomaly aj nahnevaného primátora ako vie reagovať na petície ??..bo ten minulý ich mal zjavne vieme kde..a keby sa tak pripojila úderka pražského petičného výboru mohla by to byť aj hanba medzinárodná...tak všetci /vrátane mňa../ voľačo robme.. ?
Hamba hamba hamba....ci uz samospravnemu kraju na cele s neschopnym M..... a dalej bryndziarom ktory za tym vsetkym stoja a snazia sa vsetkymi moznymi (rozumej nelegalnymi) cestami zabranit spusteniu trolejbusov. B tom clanku nizsie su len same keci a vyhovorky len aby sa to co najviac odialovalo. Uz som fakt nas.... ? ? To nam uz bryndzary fakt idu riadit mesto alebo co. Pan Snopko aj spani Hybalovou a vy ste co robili ze tie dokumenty nie su v poriadku????? ako je to vobec mozne ze as nieco take mohlo stat???? to vam nenapadlo ze kraj si najde kazdu chu.....u len aby oddialilo spustenie prevadzky a nebodaj aj zastaveniu konania ohladom vydania licensie???? ? ?
Reply on: mimi #20535:

PIT: mozes sem napisat tvoj pravny nazor k tym vytkam VUC (alebo BBSK ci ky das to je)?
Reply on: mimi #20535:
To uz vyzera byt zrele na arbitraz zo strany CSAD Ostrava proti slovenskemu statu za neochranenie investicie. Je uplne zvratene, ze niekto kupi nejaky majetok a stat brani v jeho uzivani len kvoli nejakym malichernym prkotinam, pricom je evidentne, ze ten majetok predtym technicky bezchybne fungoval!
To CSAD BB a DPMBB nema na zaplatenie poriadneho pravnika???!!! Je mi z toho na blitie!!! Nejakeho Ernesta Valka by to chcelo!

Vazeni, ja navrhujem, aby sme teraz vsetci (vcetne Habibi) nezavisle napisali staznost na to, ze v Banskej Bystrici VUC pod kontorolou najspravnejsieho Smeru posliapava vlastnicke prava CSAD BB, znevazuje ekologicke hladisko a verejne prejaveny siroky zaujem verejnosti na prevadzke trolejbusov v BB. Tieto staznosti treba adresovat na VUC priamo Murgasovi, na ministerstvo dopravy, ministerstvo zivotneho prostredia, strane Najspravnejsi SMER, vyznamnym mediam (TREND, SME, Pravda, STV, TA3) ako aj nejakym bulvarnym relaciam Markizy pripadne TV JoJ.

Zaroven by mal protestovat peticny vybor!!! Predseda! Vyjadri sa!
Rovnako tak vyzyvam na "zasadnutie" prazskej casti peticneho vyboru! (Papyr+ja+ ako poradcovia mirkobb a igorko - chlapi, 2 mesiace nie sme schopni vyrazit na jedno blbe pivo!!!)

A dalej vyzyvam Snopka aby odisiel z DPMBB, pretoze nie je schopny dostatocne vzdorovat bryndziarskej lobby na VUC! Za skoro rok a pol, co pracuje ci uz na mestskom urade alebo v samotnej DPMBB nedokazal zabezpecit navrat trolejbusov! Pasivna rezistencia bohuzial na ich navrat nestaci!!!

SAKRA!!! Nech si DPMBB pozicia stare vraky ako to pred casom spravil SAD ZV a od 1. aprila zavedie autobusovu verziu trolejbusovej dopravy. CSAD BBDS (aj Hribik) im urcite skodoradostne helfnu. Jednoducho musi mesto bryndziarom oznamit, ze trolejbusove linky bude zabezpecovat DPMBB a prevadzku na tychto linkach zabezpecit nezavisle na udeleni licencie! Nech si sudruhovia na VUC nemyslia, ze oddialovanie licenicie pre trolejbusy uchrani ksefty bryndziarom!!!
Reply on: LUK #20528:
vies keby v BB boli schopny ludia ktory vedia riadit MHD a mesto tak potom by sa aj BB dockala nielen zavedenia starych vozidiel ale po istom case aj novych. ?
Reply on: mimi #20535:
Ja som vedel, preco negratulujem. Kym trolejbusy nevozia cestujucich, neuverim, ze sa vratia do ulic.
a je to tu.......
http://www.sme.sk/c/3214971/Ani-zaciatkom-aprila-Bystricanov-trolejbusy-nepovezu.html

BANSKÁ BYSTRICA 26. marca (SITA) - Ani najnovší primátorom Ivanom Saktorom avizovaný termín obnovenia trolejbusovej dopravy v banskobystrickej hromadnej doprave osôb 1. apríl sa nepodarí splniť. Mestská spoločnosť Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB) totiž doteraz nemá potrebné povolenia na prevádzku trolejbusov a trolejovej dráhy a Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) dnes prerušil konanie o ich udelení.

Ako pre agentúru SITA uviedol vedúci odboru dopravy a komunikácií BBSK Vladimír Orság, správne konanie prerušili pre nedostatky v podaní, v ktorom chýbali prílohy k zmluve o nájme nehnuteľností, uzavretej medzi prenajímateľom SAD Banská Bystrica a nájomcom DPMBB. „V podaní ďalej chýbal údaj o časovom úseku prevádzkovania dráhy, doklad preukazujúci splnenie ponukovej povinnosti vlastníka dráhy SAD Banská Bystrica, všetky platné kolaudačné rozhodnutia týkajúce sa prevádzky dráhy, revízie elektrických zariadení ako aj označenie a opis dráhy doplnenej o existujúce kruhové objazdy vrátane prestavby trolejbusovej dráhy pred budovou železničnej stanice,“ uviedol Orság.

Úrad BBSK dnes odoslal výzvu na doplnenie žiadosti. Odo dňa doručenia výzvy má DPMBB 15 dní na odstránenie nedostatkov. „Ak ich odstráni, Úrad BBSK bude v konaní neodkladne pokračovať, ak ich neodstráni v stanovenom termíne, konanie bude zastavené,“ dodal Orság. Spoločnosť DPMBB, vtedy ešte s obchodným menom MHD BB, podala žiadosť o potrebné licencie na prevádzku trolejbusov 21. februára.

DPMBB si 25 trolejbusov, väčšinu trolejového vedenia a depo prenajala od ich vlastníka SAD Banská Bystrica, vtedy SAD-Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, ešte koncom októbra. Za nájom má platiť 1,3 milióna korún mesačne. Ako informovala predsedníčka predstavenstva DPMBB Jaroslava Hýblová, nájomné začnú podľa zmluvy platiť až od dňa právoplatnosti licencií potrebných na prevádzku trolejbusovej dopravy. Podobnú nájomnú zmluvu uzavrela DPMBB aj s mestom Banská Bystrica, od ktorého si bude prenajímať malú časť trolejového vedenia za 1,4 milióna korún ročne.

Trolejbusovú dopravu má DPMBB prevádzkovať na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme, ktorú s mestom Banská Bystrica uzavrela 8. februára. Mesto jej má na spustenie a prevádzku trolejbusovej dopravy poskytnúť tento rok v závislosti od odjazdených výkonov maximálne 16 miliónov korún. Ak sa však mesto nedohodne so spoločnosťou SAD Zvolen, ktorá je v súčasnosti hlavným prevádzkovateľom hromadnej dopravy osôb v Banskej Bystrici, na znížení rozsahu ňou poskytovaných výkonov, budú možno na obnovených trolejbusových linkách jazdiť okrem trolejbusov DPMBB naďalej aj autobusy SAD Zvolen.

Trolejbusy nejazdia v Banskej Bystrici od začiatku minulého roka, odkedy od SAD Banská Bystrica prevzala prevádzku tamojšej hromadnej dopravy osôb SAD Zvolen. Spoločnosť SAD Zvolen totiž nevlastní trolejbusy ani troleje a na ich prenájme sa s SAD Banská Bystrica nedohodla. Bývalý primátor Ján Králik sľuboval návrat trolejbusov vo viacerých termínoch, v auguste hovoril o septembri, neskôr o konci roka. Súčasný primátor Saktor hovoril v decembri o spustení trolejbusov od januára, v januári uviedol koniec februára, podľa najnovšieho stanoviska z februára mali začať trolejbusy v meste opäť jazdiť najneskôr 1. apríla. V prípade nedodržania tohto termínu avizoval Saktor „tvrdé sankcie a nekompromisné personálne postihy“. Svoje predchádzajúce prísľuby skoršieho spustenia trolejbusov primátor vo februári komentoval tak, že vychádzal z informácií, ktoré mal vtedy k dispozícii, situácia sa však ukázala byť oveľa komplikovanejšia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.