Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mimi #20535:
To uz vyzera byt zrele na arbitraz zo strany CSAD Ostrava proti slovenskemu statu za neochranenie investicie. Je uplne zvratene, ze niekto kupi nejaky majetok a stat brani v jeho uzivani len kvoli nejakym malichernym prkotinam, pricom je evidentne, ze ten majetok predtym technicky bezchybne fungoval!
To CSAD BB a DPMBB nema na zaplatenie poriadneho pravnika???!!! Je mi z toho na blitie!!! Nejakeho Ernesta Valka by to chcelo!

Vazeni, ja navrhujem, aby sme teraz vsetci (vcetne Habibi) nezavisle napisali staznost na to, ze v Banskej Bystrici VUC pod kontorolou najspravnejsieho Smeru posliapava vlastnicke prava CSAD BB, znevazuje ekologicke hladisko a verejne prejaveny siroky zaujem verejnosti na prevadzke trolejbusov v BB. Tieto staznosti treba adresovat na VUC priamo Murgasovi, na ministerstvo dopravy, ministerstvo zivotneho prostredia, strane Najspravnejsi SMER, vyznamnym mediam (TREND, SME, Pravda, STV, TA3) ako aj nejakym bulvarnym relaciam Markizy pripadne TV JoJ.

Zaroven by mal protestovat peticny vybor!!! Predseda! Vyjadri sa!
Rovnako tak vyzyvam na "zasadnutie" prazskej casti peticneho vyboru! (Papyr+ja+ ako poradcovia mirkobb a igorko - chlapi, 2 mesiace nie sme schopni vyrazit na jedno blbe pivo!!!)

A dalej vyzyvam Snopka aby odisiel z DPMBB, pretoze nie je schopny dostatocne vzdorovat bryndziarskej lobby na VUC! Za skoro rok a pol, co pracuje ci uz na mestskom urade alebo v samotnej DPMBB nedokazal zabezpecit navrat trolejbusov! Pasivna rezistencia bohuzial na ich navrat nestaci!!!

SAKRA!!! Nech si DPMBB pozicia stare vraky ako to pred casom spravil SAD ZV a od 1. aprila zavedie autobusovu verziu trolejbusovej dopravy. CSAD BBDS (aj Hribik) im urcite skodoradostne helfnu. Jednoducho musi mesto bryndziarom oznamit, ze trolejbusove linky bude zabezpecovat DPMBB a prevadzku na tychto linkach zabezpecit nezavisle na udeleni licencie! Nech si sudruhovia na VUC nemyslia, ze oddialovanie licenicie pre trolejbusy uchrani ksefty bryndziarom!!!
Reply on: LUK #20528:
vies keby v BB boli schopny ludia ktory vedia riadit MHD a mesto tak potom by sa aj BB dockala nielen zavedenia starych vozidiel ale po istom case aj novych. ?
Reply on: mimi #20535:
Ja som vedel, preco negratulujem. Kym trolejbusy nevozia cestujucich, neuverim, ze sa vratia do ulic.
a je to tu.......
http://www.sme.sk/c/3214971/Ani-zaciatkom-aprila-Bystricanov-trolejbusy-nepovezu.html

BANSKÁ BYSTRICA 26. marca (SITA) - Ani najnovší primátorom Ivanom Saktorom avizovaný termín obnovenia trolejbusovej dopravy v banskobystrickej hromadnej doprave osôb 1. apríl sa nepodarí splniť. Mestská spoločnosť Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB) totiž doteraz nemá potrebné povolenia na prevádzku trolejbusov a trolejovej dráhy a Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) dnes prerušil konanie o ich udelení.

Ako pre agentúru SITA uviedol vedúci odboru dopravy a komunikácií BBSK Vladimír Orság, správne konanie prerušili pre nedostatky v podaní, v ktorom chýbali prílohy k zmluve o nájme nehnuteľností, uzavretej medzi prenajímateľom SAD Banská Bystrica a nájomcom DPMBB. „V podaní ďalej chýbal údaj o časovom úseku prevádzkovania dráhy, doklad preukazujúci splnenie ponukovej povinnosti vlastníka dráhy SAD Banská Bystrica, všetky platné kolaudačné rozhodnutia týkajúce sa prevádzky dráhy, revízie elektrických zariadení ako aj označenie a opis dráhy doplnenej o existujúce kruhové objazdy vrátane prestavby trolejbusovej dráhy pred budovou železničnej stanice,“ uviedol Orság.

Úrad BBSK dnes odoslal výzvu na doplnenie žiadosti. Odo dňa doručenia výzvy má DPMBB 15 dní na odstránenie nedostatkov. „Ak ich odstráni, Úrad BBSK bude v konaní neodkladne pokračovať, ak ich neodstráni v stanovenom termíne, konanie bude zastavené,“ dodal Orság. Spoločnosť DPMBB, vtedy ešte s obchodným menom MHD BB, podala žiadosť o potrebné licencie na prevádzku trolejbusov 21. februára.

DPMBB si 25 trolejbusov, väčšinu trolejového vedenia a depo prenajala od ich vlastníka SAD Banská Bystrica, vtedy SAD-Banskobystrickej dopravnej spoločnosti, ešte koncom októbra. Za nájom má platiť 1,3 milióna korún mesačne. Ako informovala predsedníčka predstavenstva DPMBB Jaroslava Hýblová, nájomné začnú podľa zmluvy platiť až od dňa právoplatnosti licencií potrebných na prevádzku trolejbusovej dopravy. Podobnú nájomnú zmluvu uzavrela DPMBB aj s mestom Banská Bystrica, od ktorého si bude prenajímať malú časť trolejového vedenia za 1,4 milióna korún ročne.

Trolejbusovú dopravu má DPMBB prevádzkovať na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme, ktorú s mestom Banská Bystrica uzavrela 8. februára. Mesto jej má na spustenie a prevádzku trolejbusovej dopravy poskytnúť tento rok v závislosti od odjazdených výkonov maximálne 16 miliónov korún. Ak sa však mesto nedohodne so spoločnosťou SAD Zvolen, ktorá je v súčasnosti hlavným prevádzkovateľom hromadnej dopravy osôb v Banskej Bystrici, na znížení rozsahu ňou poskytovaných výkonov, budú možno na obnovených trolejbusových linkách jazdiť okrem trolejbusov DPMBB naďalej aj autobusy SAD Zvolen.

Trolejbusy nejazdia v Banskej Bystrici od začiatku minulého roka, odkedy od SAD Banská Bystrica prevzala prevádzku tamojšej hromadnej dopravy osôb SAD Zvolen. Spoločnosť SAD Zvolen totiž nevlastní trolejbusy ani troleje a na ich prenájme sa s SAD Banská Bystrica nedohodla. Bývalý primátor Ján Králik sľuboval návrat trolejbusov vo viacerých termínoch, v auguste hovoril o septembri, neskôr o konci roka. Súčasný primátor Saktor hovoril v decembri o spustení trolejbusov od januára, v januári uviedol koniec februára, podľa najnovšieho stanoviska z februára mali začať trolejbusy v meste opäť jazdiť najneskôr 1. apríla. V prípade nedodržania tohto termínu avizoval Saktor „tvrdé sankcie a nekompromisné personálne postihy“. Svoje predchádzajúce prísľuby skoršieho spustenia trolejbusov primátor vo februári komentoval tak, že vychádzal z informácií, ktoré mal vtedy k dispozícii, situácia sa však ukázala byť oveľa komplikovanejšia.
Reply on: wizard112 #20519:
Temu MHD zadarmo rozoberal na svojich strankach Richard Sulik, autor slovenskej danovej reformy a poradca sucasneho ministra financii.
http://www.sulik.sk/index.php?section=aktuality&article=508
Kedze je to zaujimava tema k diskusii, preposielam cely clanok:

MHD zadarmo - reálna možnosť alebo len predvolebný sľub?
Pridané 19.11.2006

Blížia sa komunálne voľby a Marián Kočner ako jeden z kandidátov na primátora Bratislavy navrhuje, aby MHD bola zadarmo. Cením si, že ako pôvodcu myšlienky uvádza mňa a je mi vyslovene sympatické, že neutrálnym a neobvyklým spôsobom podporuje vyššiu volebnú účasť... to druhé sem asi nepatrí.

Čo mám spoločné s MHD?
Takmer nič. Keď v decembri 2003 prešla daňová reforma parlamentom, dal som ako Miklošov poradca výpoveď a pár mesiacov som oddychoval. V máji 2004 ma oslovil primátor, pán Ďurkovský, s ponukou reštrukturalizovať OLO a.s. alebo Dopravný podnik a.s. Bol som pripravený prijať aj Dopravný podnik, ale len s tou podmienkou, že MHD bude zadarmo. A práve vtedy som sa trochu tejto problematike venoval. Nakoniec padla voľba na OLO a.s. (viac o mojej činnosti tu).

Má byť MHD zadarmo?
Možno nie je táto otázka dostatočne precízna. MHD zadarmo by totiž bolo vtedy, keby napríklad pán Kočner zo svojich súkromných peňazí venoval dve miliardy korún. Vtedy by Bratislavčania mali MHD jeden celý rok naozaj zadarmo. Otázka skôr znie: Má byť MHD v plnom rozsahu financovaná z iných zdrojov? A tu som presvedčený, že odpoveď znie áno. Napriek práve uvedenému budem naďalej používať pojem "MHD zadarmo".

Bratislava nemá kam rásť. Z jednej strany sú Karpaty a z druhej hneď dve hranice. Zároveň ale zažíva Bratislava nevídaný rozmach, čoho výsledkom je, že dopravná situácia je dosť zlá. Predpokladám, že žiadnemu Bratislavčanovi netreba o doprave v Blave nič vykladať. Je preto v záujme obyvateľov samotných, aby čím viac z nich používalo MHD a nemali by sme ich odrádzať cenou lístku. Výsledok by neboli len prázdnejšie cesty, ale aj čistejšie ovzdušie.

V prípade MHD je obava, že by dochádzalo k zneužívaniu toho, čo má dotovanú cenu, neopodstatnená. Dotácia môže byť 40% nákladov, ako je to dnes, alebo 75%, keby bola MHD zadarmo (zvyšok do 100% sú tržby z reklamy a iné tržby). Príklad možného zneužitia je kúpalisko v Brucku, kde lístok stojí 3 Euro a zvyšok dopláca samospráva. V podstate berie prostredníctvom daní bohatším, aby chudobnejší občania sa mohli ísť okúpať. Myšlienka je pekná, ale skutočnosť je iná. Rakúski občania sa skladajú na kupko aj Blavákom, ktorých tam je v lete dosť. Práve toto nehrozí v prípade MHD zadarmo. Nikto nepríde z Reichu sa povoziť na 30-ročnej Karose. Takisto cezpoľní študenti alebo návštevníci nemajú ako zneužiť MHD. Vozia sa, pokiaľ sú v "Blave" a vtedy tu míňajú peniaze, pracujú, študujú (a možno ostanú) atď.

Nezanedbateľný je aj fakt, že MHD zadarmo by zvýšilo atraktivitu a zviditeľnilo Bratislavu a trochu aj Slovensko. Pravdepodobne by bola Bratislava prvé hlavné mesto v Európe s MHD zadarmo.

Môže byť MHD zadarmo?
Jednoznačne áno. Ročné náklady na MHD sú cca 2,5 mld. Sk a z toho len 1 mld. Sk sú tržby z cestovných lístkov. V prípade MHD zadarmo by teda došlo k výpadku 1 mld. Sk. Z vlastných skúseností z OLO a.s. viem, že zníženie nákladov o 20% až 25% je reálne. Veď odpadnú zo dňa na deň náklady ako údržba automatov na predaj lístkov, revízori, výroba lístkov, oddelenie, kde sa tvoria ceny, nočné spoje a pod. Treba si uvedomiť, že DP a.s. má 3.200 zamestnancov, ale samotných vodičov je len cca 1.000. Zníženie nákladov je dané hlavne kvalitami akéhosi nájomného vraha, ktorý bez akýchkoľvek zábran vykopne všetkých, ktorí nemajú reálne čo robiť. V OLO a.s. to bolo 90 ľudí zo 412, ale ani jeden smetiar. Odhadujem teda úsporu na 600 mil. Sk. Ostáva cca 400 mil. Sk, o ktoré by musela stúpnuť dotácia, ktorá by sa financovala zvýšením dane z nehnuteľností o cca 30%.

Záverom
Ja ako Bratislavčan by som MHD zadarmo uvítal. Budem síce voliť pána Ďurkovského, lebo never change a winning team, ale myšlienka sa mi vyslovene pozdáva. A tomu, kto sa k tomuto kroku odhodlá, možno práve pánovi Kočnerovi, si dovolím dať nasledovnú radu: Chce to okrem spomínaného nájomného vraha (po modernom HR managera) ešte jedného neúplatného nákupčího, jedného experta na optimalizáciu spotreby elektrickej energie (viem, že v Siemense jeden taký sedí), jedného IT maníka a k nim teamleadra s absolútne voľnými rukami a riadnymi guľami. Ajeto.
Reply on: LUK #20528:
To fotenie nebolo ani tak o kvalite fotaparatu v mobile, ako skor v tomto pripade o "kvalite rozumu"(fotenie proti intenzivnemu svetlu-slnku), takze "Pepikovi" nejake vymluvy na mobil nepomohou.. ?
Reply on: LUK #20531:
...ja sa nato idem vy - spať ráno múdrejšie včera vravia a ty tiež hybaj..a zhasni ))
Reply on: Habibi #20530:
ale kuš! Jasné, že sa spustí... neviem sice čo, možno vietor, ale dačo sa spustí... ?
Reply on: LUK #20529:
No a o tom je doprava....o odborníkoch ..takže zajtra sa snáď dozviem či sa sa tu od 1.apríla vďaka sľubu pána primátora a celému vedeniu /trochen spievajúcemu no a čo, že to dávali na RTV ??/ spustí konečne trolejbusová doprava podľa volebných kortešačiek..lebo inak budem musieť zavolať najúspešnejšieho podnikateľa katamaranoveho...a namiesto severného obchvatu tu bude k-anál )) ..ale čo mi to zase ..
Reply on: Habibi #20527:
nespochybňujem množstvo firiem, ale reč bola o obyvateľoch... Množstvo firiem sa prejavuje špičkovosťou a účelovosťou predmetnej linky by som povedal... no ale máme tu väčších odborníkov na dopravu, tak nech nám to vysvetlia, však lietajúci...? ?
Škoda 25 Tr Irisbus pro Prešov dnes na nádraží v Pardubicích (kvalita odpovídá focení mobilem)
http://www.k-report.net/discus/nahledy/041323.jpg

prečo niekde si kupujú trolejbusy nové a niekde nevedia používať ani tie pôvodné? ?
Reply on: LUK #20525:
Nooo, ono pôvodne táto trasa bola vedená územím nikoho kvôli obyvateľom Rúdlovského sídliska , ktorí boli zamestnaní v dosti veľkom podniku Cementáreň..ďalej ako prestupište na smer Biotika po prípade Fermas ..a tiež vo viacerých firmách na Partizánskej ceste..pretože týmto obyvateľom liezlo dosti na nervy cestovať niečím takým ako bola linka 42..ktorá viedla síce územím dakoho, ale obyvateľom to bolo skutočne ukradnuté keďže krúžili po starom Sásovskom sídlisku ,ale opačným smerom ako dnes..takže nedávno sme si tu písali, že záleží na tom ktorý dopravca si ako uhne ))..pokiaľ mi je známe okrem Cementárne všetko fičí..ba dokonca zdá sa čo to pribudlo..len nikto nerátal , že sa zamotáme do dlhých..a krátkych výhliadkových..inak možno by bolo fajn , keby taká 26 prebehla aj cez Majer a Šalkovú..no a čo ?? keď sranda nech poriadna ))) inak z diplomacie na dnes výborná toto by ani hovorca neuhral )) ?
Reply on: LUK #20525:
To znie ako z "Winetou"-a, aj ti isli cez "uzemie nikoho" a potom ich prepadli zradni Čikariovia... ? ? ? ?‍☠️ ? ? ?
Reply on: Habibi #20524:
ale presne tak, územím nikoho... koľkože už tam býva ľudkov?
Reply on: JJ #20523:
..aj by som...ale hádam nie..je nedeľa..vtedy bývam slušná ?
Reply on: LUK #20510:
navyse uzemim nikoho 😉
Reply on: wizard112 #20506:
..a ozi ten počet obyvateľov stav k 12.3.2007 to nie je dáka haluz ??..to kto vypočítal ?? jooj poznám ja také zratávania však nebolo sčítanie ľudu..osoby sa dajú rôznymi zvláštnymi metodami celkom dopliesť..))..ved ozi opýtajme sa v rámci informovanosti SADZVMHDBB koľko ovečiek sa presúva na týchto linkách..alebo žeby to tajnô bolo ?? hm hm ? ak áno hádam načim tú bulharskú konštantu zapojiť..)) cól sem cól tam..
Reply on: wizard112 #20512:

Sorry, zobrazilo to nekorektne, tak teda ešte raz ... (problém bolo znamienko menej ako ....

Nie som si istý, L21+22 a L26 nevyužívam až tak často, ale vždy mám pocit, že L26 ide vždy <5 minút pred L21+22.. takže ja si radšej vždy počkám a L26 nechám prefičať 😉
Reply on: LUK #20514:
..ale no a za tie peniaze ??..len sa povoz..síce s časovým mesačným to bude zase iná turistika prekvitať.. ?
Inak napadlo ma, či je reálne mať MHD zdarma (to sľuboval Kočner Bratislavčanom, ak by ho zvolili). Keby som mohol o tom rozhodnúť, zaviedol by som daň pri vjazde do centra, rozšíril pešie zóny na úkor parkovísk, resp. zdražel parkovanie. To by boli zdroje na prevádzku MHD. A keby sa niekto sťažoval, mal by k dispozícií bezplatnú MHD (len to by sa musela drasticky zvýšiť ponuka spojov a liniek). O vyznačení BUS-pruhov nehovoriac. Tým by mesto ušetrilo peniaze, ktoré by inak muselo investovať do zväčšovania parkovísk, opravu a rozširovanie ciest a pod. Ale teraz by som sa potešil aj časovo predplatným lístkom...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.