Reply on: maciatko #19906:
Ďalšia vec je, že tie reči s obchodným tajomstvom môžu byť len účelovým naťahovaním času, keďže sa tuším bude diskutovať o zmene zákona o slobodnom prístupe k informáciám. http://spravy.pravda.sk/smer-chce-zmenit-pristup-k-informaciam-dyn-/sk_domace.asp?c=A070207_142241_sk_domace_p04
. Nemám žiadne info, že by boli povinní zverejňovať tieto informácie dopredu. Sprístupnenie informácie neznamená, že ti verejná inštitúcia ukáže celú zmluvu, niektoré časti si môže dodávateľ označiť za obchodné tajomstvo. Zatiaľ sa mi nepodarilo nájsť žiadny zákon, ktorý by presne vymedzil, čo sa za obchodné tajomstvo označiť smie a čo nie. Väčšinou je to uvedené dosť všeobecne. Tým pádom dochádza k rôznym výkladom. Ešte sa do toho zamieša zákon o osobných údajoch a kopa ďalších zákonov a nevieš, kam z konopí. A potom sa môžeš hádať, či máš pravdu ty alebo Ferko. Okrem iného, je dobré všetky takéto žiadosti o informácie (keby ťa náhodou dačo popadlo) podávať buď poštou s doručenkou, alebo osobne proti podpisu (s dátumom prevzatia), aby bolo zdokladovateľné, že žiadosť je na mieste a aby bolo jasné, kedy si to adresát prevzal, čiže odkedy beží lehota. Otázka je, či bolo v tomto prípade niečo označené za obchodné tajomstvo. Lebo inak sa niet o čom baviť. No a označené to môže byť vlastne len vtedy, keď už ide zmluva na schválenie a na podpis, nie? Ale pochybujem, že by v tomto prípade mohla byť označená za obchodné tajomstvo celá zmluva, keďže sa jedná o verejné financie.

expresbb
Re #19886 drnco85: dávam potom do pozornosti túto inštitúciu. www.rada-rtv.sk . V prípade pochybnosti pre objektívnosť treba tam napísať.
Re #19884 drnco85: „nemas to jedno ci nastupis do autobusu alebo trolejbusu ????“ Nemáš. Trolejbus ťa dokáže odviesť v kopcovitom teréne ako je mesto Banská Bystrica rýchlejšie.
„myslim si ze je rozdiel sa vozit novym vykurenym autobusom ako starou kopou srotu na kolesach pripojenou na spagatoch !!!“ Myslím, že o kúrení v trolejbusoch sa tu už dosť popísalo. Tak len pripomeniem, že trolejbus kúriť dokáže. Tak ako autobus nekúriť. Taktiež sú aj nové trolejbusy. Len to chvíľku potrvá, kým sa nakúpia aj do BB.
„Myslim ze obyvatelia sasovej cestujucich do radvane a foncordy ich aj tak nebudu vyuzivat ,ved na co by prestupovaly ... trolejbusy su drahe riesenie radsej sa mohly postavit za tie peniaze cyklisticke trasy SASOVA-FONCORDA-RADVAN a okolie ... alebo opravit chodniky“ No a ja by som sa pozrel koľko ľudí momentálne využíva prime linky. Nepíšem, že to nie je dobrý nápad. Len ja by som si ho vedel predstaviť v trolejbusovej forme.
„TAKTO MESTO ZBYTOCNE VYHODILO VELKE FINANCNE PROSTRIEDKY NA PREVADZKU“ Samotné prevádzkové náklady na trolejbusy sú omnoho menšie ako na autobusy. Len k týmto nákladom treba pripočítať náklady na udržiavanie dráhy. Čiže z toho vychádza, že trolejbus sa oplatí mať tam, kde je veľká preprava ľudí. Potom sa trolejbusy stávajú lacnejšie ako autobusy.
„!!! a uz ked ma mesto zaujem na prevadzke mhd v meste tak preco si ju nezabezpecuje same ???? ved s prenajatymi trolejbusmy , a autobusmy ktore vlasni by mu kapacitne stacilo na prevazdku mhdbb ???“ Toť otázka pre mesto. Pri súčasných počtoch by to asi ani taký problém nemal byť. Len stačí sa pozrieť ako vyzerajú vozidlá MHD BB a.s. (DPM BB a.s.) (LUK neglb ma za to)
Re #1504 LUK ( dispecerak ) : LUK to je linka 601455. Tak nezavádzaj, keď už tak, tak ex L55.