Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: maciatko #19906:
Ďalšia vec je, že tie reči s obchodným tajomstvom môžu byť len účelovým naťahovaním času, keďže sa tuším bude diskutovať o zmene zákona o slobodnom prístupe k informáciám. http://spravy.pravda.sk/smer-chce-zmenit-pristup-k-informaciam-dyn-/sk_domace.asp?c=A070207_142241_sk_domace_p04
Reply on: maciatko #19905:
Dala by som sem aj presné čísla predpisov, ale jaspi mi nechce vyhľadávať podľa textu, neviem, či majú dačo so stránkou, alebo čo sa deje. Aj samú ma to zaujíma.
Reply on: Habibi #19852:
Tu je asi potrebné naštudovať si viac zákonov. Čo sa týka sprístupňovania informácií, tak je tam, pokiaľ si dobre pamätám 10dňová lehota od podania písomnej žiadosti o prístup k informácii, PIT ti asi vysvetlí, koľko to trvá v praxi. Fakt je, že v tom zákone (teraz si nespomeniem na presné číslo predpisu) je aj jedna časť, ktorá hovorí, že ak sa tvoja žiadosť dostane do rúk osoby, ktorej sa to netýka, tak táto je poviná tuším do 5 dní, posunúť tvoju žiadosť tej správnej osobe. Čiže sa to natiahne 😃. Nemám žiadne info, že by boli povinní zverejňovať tieto informácie dopredu. Sprístupnenie informácie neznamená, že ti verejná inštitúcia ukáže celú zmluvu, niektoré časti si môže dodávateľ označiť za obchodné tajomstvo. Zatiaľ sa mi nepodarilo nájsť žiadny zákon, ktorý by presne vymedzil, čo sa za obchodné tajomstvo označiť smie a čo nie. Väčšinou je to uvedené dosť všeobecne. Tým pádom dochádza k rôznym výkladom. Ešte sa do toho zamieša zákon o osobných údajoch a kopa ďalších zákonov a nevieš, kam z konopí. A potom sa môžeš hádať, či máš pravdu ty alebo Ferko. Okrem iného, je dobré všetky takéto žiadosti o informácie (keby ťa náhodou dačo popadlo) podávať buď poštou s doručenkou, alebo osobne proti podpisu (s dátumom prevzatia), aby bolo zdokladovateľné, že žiadosť je na mieste a aby bolo jasné, kedy si to adresát prevzal, čiže odkedy beží lehota. Otázka je, či bolo v tomto prípade niečo označené za obchodné tajomstvo. Lebo inak sa niet o čom baviť. No a označené to môže byť vlastne len vtedy, keď už ide zmluva na schválenie a na podpis, nie? Ale pochybujem, že by v tomto prípade mohla byť označená za obchodné tajomstvo celá zmluva, keďže sa jedná o verejné financie.
Za nájom trolejbusov zaplatí spoločnosť MHD BB 1,3 mil. mesačne

BANSKÁ BYSTRICA 26. februára (SITA) - Za nájom 25 trolejbusov, väčšiny trolejového vedenia a ďalšieho potrebného technického zázemia na prevádzku trolejbusovej dopravy bude banskobystrická mestská spoločnosť MHD BB platiť vlastníkovi tohto majetku spoločnosti SAD-Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (SAD-BBDS) 1,3 milióna korún mesačne.

Agentúru SITA o tom dnes informovala predsedníčka predstavenstva MHD BB Jaroslava Hýblová s tým, že nájomné začnú podľa zmluvy platiť až od dňa právoplatnosti licencií potrebných na prevádzku trolejbusovej dopravy. O vydanie potrebných licencií požiadala MHD BB Banskobystrický samosprávny kraj 21. februára, zatiaľ ich nedostala. „Naša spoločnosť od podpisu zmluvy o nájme z 24. októbra minulého roka až doteraz nevynaložila žiadne finančné prostriedky súvisiace s predmetom nájmu. Takýmto spôsobom dokázalo predstavenstvo MHD BB uzavrieť exkluzívnu zmluvu na budúci výkon trolejbusovej dopravy, ale zároveň ochrániť do času začiatku jej prevádzky nielen finančné prostriedky vlastnej spoločnosti, ale hlavne rozpočet mesta, z ktorého budú tieto výkony hradené,“ zdôraznila Hýblová. Dodala, že nájomné je prakticky vo výške odpisov z prenajímaného majetku. Podobnú nájomnú zmluvu uzavrela MHD BB aj s mestom Banská Bystrica, od ktorého si bude prenajímať časť trolejového vedenia za 1,4 milióna korún ročne. Mesto Banská Bystrica totiž vlastní okolo päť percent trolejovej siete v meste, zvyšok patrí SAD-BBDS.

Spoločnosť MHD BB, ktorej 100-percentným vlastníkom je mesto Banská Bystrica, najprv o cene za nájom majetku SAD-BBDS odmietala informovať s tým, že ide o obchodné tajomstvo. „MHD BB nie je dotovaná mestom, nedostáva od mesta žiadne finančné príspevky, financuje sa výlučne z vlastných zdrojov, preto sú všetky jej úkony a teda aj zmluvy obchodným tajomstvom,“ povedala v októbri Hýblová. Situácia sa podľa nej zmenila podpisom zmluvy o výkone vo verenom záujme medzi MHD BB a mestom Banská Bystrica 8. februára. „Touto zmluvou sa mesto okrem iného zaviazalo financovať náklady spojené s prevádzkovaním trolejbusovej dopravy. Od termínu jej podpisu podliehajú výdavky na trolejbusovú dopravu Zákonu o slobodnom prístupe k informáciám,“ uviedla dnes Hýblová. Dodala, že po podpise pripravovanej podobnej zmluvy, ktorá sa bude týkať prevádzky minibusov, zverejní MHD BB aj cenu, za ktorú vlani na jeseň nakúpila štyri minibusy.

Podľa zmluvy MHD BB s mestom by sa trolejbusy do hromadnej dopravy osôb v Banskej Bystrici mali vrátiť najneskôr 1. apríla. Mesto má na spustenie a prevádzku trolejbusovej dopravy poskytnúť tento rok spoločnosti MHD BB 16 miliónov korún. Ak sa však mesto nedohodne so spoločnosťou SAD Zvolen, ktorá je v súčasnosti hlavným prevádzkovateľom hromadnej dopravy osôb v Banskej Bystrici, na znížení rozsahu ňou poskytovaných výkonov, budú možno na obnovených trolejbusových linkách jazdiť okrem trolejbusov MHD BB naďalej aj autobusy SAD Zvolen.

Trolejbusy nejazdia v Banskej Bystrici od začiatku minulého roka, odkedy prevzala prevádzku tamojšej hromadnej dopravy osôb SAD Zvolen od SAD-BBDS. Spoločnosť SAD Zvolen totiž nevlastní trolejbusy ani troleje a na ich prenájme sa s SAD-BBDS nedohodla.



http://www.sme.sk/c/3167213/Za-najom-trolejbusov-zaplati-spolocnost-MHD-BB-13-mil-mesacne.html
Saktor sľubuje spustenie trolejbusov v apríli

26. februára 2007 7:37
Trolejbusy v Banskej Bystrici začnú jazdiť najneskôr 1. apríla, teda o tri mesiace neskôr, ako sľúbil obyvateľom mesta primátor Ivan Saktor. V prípade nedodržania termínu zo strany dopravcu -spoločnosti MHD BB - šéf radnice sľubuje tvrdé sankcie a personálne zmeny.

"Do úradu som nastúpil, keď neboli právne možnosti na vytvorenie druhého dopravcu," obhajuje niekoľkomesačný sklz primátor, ktorý po zvolení do funkcie tvrdil, že trolejbusy budú v Banskej Bystrici jazdiť už v januári. "V tom čase som vychádzal z informácií, ktoré sa neskôr ukázali z majetkovoprávnej a technickej stránky oveľa komplikovanejšie," skonštatoval.

Spoločnosť MHD BB už vo štvrtok požiadala Banskobystrický samosprávny kraj o licenciu na povolenie prevádzky trolejbusov, posudzovanie vydania licencie trvá približne dva mesiace.

"Sme pripravení podporiť mestskú dopravnú spoločnosť, aby splnila všetky podmienky na udelenie licencie na prevádzku trolejbusov,“ doplnil prednosta banskobystrického mestského úradu Radoslav Lukaj. Suma 16 miliónov korún, ktorou sa rozhodlo mesto dotovať prevádzku trolejbusov, zahŕňa náklady na ich spustenie a bežnú prevádzku.

Zvolenský dopravca, ktorý v Banskej Bystrici prevádzkuje mestské autobusy, sa trolejbusom nebráni. "S mestom sa musíme jasne dohodnúť, o koľko klesnú naše výkony v autobusovej doprave v prospech trolejbusov, o ktoré konkrétne linky pôjde a aká bude výška cestovného," uviedol zástupca riaditeľa dopravného úseku SAD Zvolen Marek Modranský. Zmluva s mestom Banská Bystrica zaväzuje SAD Zvolen odjazdiť ročne minimálne tri milióny kilometrov, podľa agentúry ČTK môže tento záväzok spôsobiť, že po tých istých linkách budú súbežne premávať trolejbusy aj autobusy. Predseda predstavenstva SAD Zvolen Adrian Polóny tiež pripustil, že zvolenská spoločnosť bude požadovať navýšenie dotácií.

Trolejbusy prestali v Banskej Bystrici premávať na začiatku minulého roka. Nesúhlas s ich zrušením vtedy vyjadrilo petíciami približne osemtisíc obyvateľov.
Jana Kršňáková, Pravda

http://spravy.pravda.sk/saktor-slubuje-spustenie-trolejbusov-v-aprili-fr3-/sk_regiony.asp?c=A070226_073729_sk_regiony_p23
Reply on: mirkobb #19866:
zabúdaš na možnosť odvolania, o ktorom rozhodne súd. Ďalej aj kompetencie obecného zastupiteľstva sú trošku iné...starosta vždy rozhoduje tam, kde nie je ustanovené že rozhoduje obecné zatsupiteľstvo...to však nebráni tomu, aby ktorýkoľvek poslanec rozhodnutie starostu napadol opravným prostriedok...a stalo sa tak? odpoveď všetci poznáme. Takže chyba zákona to nie je. Ten s tým počítal. ?
Nielen v BB boli problémy s nevykúrenými trolejbusmi. V Praha sa sťažujú na nevykúrené električky, arogantných vodičov, čistotu vozidiel, meškanie spojov. Podobné problémy, aké sme mali a aké tu máme dnes...

http://www.mhd.zastavka.net/fd-noviny/07-01-31-1.phtml
Reply on: tomas1 #19898:
rečnícka otázka: keď ju budeš poznať, budeš lepšie spať?
#19873 expresbb: "prečo ťa tak irituje cena za prenájom trolejbusov a trolejového vedenia?"
- pretože ju nepoznám, kua! ❗
Reply on: Kami #19894:
Si nejaký rýchly. ? ?
Reply on: drnco85 #19884:
Zase si chytry jak radio. Ako komu, ale mne nie je jedno, ze sa trolejbusy likviduju. A chlape, vies o tom, ze tak, ako sa da kupit novy autobus, sa da kupit aj novy trolejbus?
Reply on: tomas1 #19872:
No napadlo ma reku dočkaj času ako hus klasu..teda na ten prenájom a potom som si spomenula, že predsa nemenovaná spoločnosť platí mestu za prenájom autobusov..takže vlastne tie trolejbusíke nám občanom nezaplatia naše dane...ale ??? no BINGO !!!.. ? a život ide ďalej hejže..hádam zvýši aj na dáke "biké" cestičky..fíjha !!
Reply on: wizard112 #19893:
uz nie je. 😉

Re #19884 drnco85: co ma ten novy autobus a nema to trolejbus?

Re #19879 wizard112: no, novela 168/1996 sa moze pouzivat nie len v prospech SAD ZV (odstranovanie konkurencie), ale aj proti nim. Zakonu je to jedno. 😃
V cestovnom poriadku L26 na tejto stránke vo víkendovom režime je chyba. L26 ide zo zastávky Starohorská otočka o 14:28, nie o 14:18, ako tu je chybne uvedené. Tak sa na to pozrite. ?
Reply on: LUK #19889:
Tieto spoločnosti sa predsa dohodli na tom, že sa nikdy nedohodnú. ?

Ale teraz vážne. Ak SAD ZV predloží CP taký, aký je tu dnes a DPM BB vypracuje vlastný CP pre trolejbusy a citybusy, mesto potom môže povedať, že uzná CP DPM BB a SAD ZV ho dá prepracovať s tým, aby urobil nápravy s linkami kopírujúcimi trolejbusové?
Reply on: LUK #19890:
Tak napíš, že je to turnus. Ja som myslel že píšeš číslo linky. Tak potom mi prepáč.
Reply on: expresbb #19888:
ja som uviedol číslo turnusu, tak ma láskavo neopravuj, viem čo píšem.
Citát z nr.imhd.sk:
Autor: Vladimír 22.2.2007 20.14 #4735:
"... v tomto smere máme podávať informáciu, že najneskôr od mája budú predplatné cestovné lístky v Nitre zavedené."
_________

Re #19874 Flying: ekológia vždy niečo stojí... Ale ľuďom, čo si nedovidia ani na špičku nosu je to zbytočné vysvetľovať.

Re #19875 Flying: pointa bola v inom, ako v súvise počtu prepravených osôb a premávke trolejbusov.

Re #19879 wizard112: "po vzájomnej dohode SAD ZV a DPM BB"
ty si už videl, aby sa tie dve spoločnosti na niečom dohodli? A okrem toho, nie je dôvod sa na niečom dohodovať. Mesto ako objednávateľ si určí, ktoré linky budú ako premávať a bodka.
Reply on: V.P. #19887:
No tak to dúfam aj ja, že sa bude DPM BB a.s. starať o troliky tak, aby vyzerali reprezentatívne.
Re #19886 drnco85: dávam potom do pozornosti túto inštitúciu. www.rada-rtv.sk . V prípade pochybnosti pre objektívnosť treba tam napísať.
Re #19884 drnco85: „nemas to jedno ci nastupis do autobusu alebo trolejbusu ????“ Nemáš. Trolejbus ťa dokáže odviesť v kopcovitom teréne ako je mesto Banská Bystrica rýchlejšie.
„myslim si ze je rozdiel sa vozit novym vykurenym autobusom ako starou kopou srotu na kolesach pripojenou na spagatoch !!!“ Myslím, že o kúrení v trolejbusoch sa tu už dosť popísalo. Tak len pripomeniem, že trolejbus kúriť dokáže. Tak ako autobus nekúriť. Taktiež sú aj nové trolejbusy. Len to chvíľku potrvá, kým sa nakúpia aj do BB.
„Myslim ze obyvatelia sasovej cestujucich do radvane a foncordy ich aj tak nebudu vyuzivat ,ved na co by prestupovaly ... trolejbusy su drahe riesenie radsej sa mohly postavit za tie peniaze cyklisticke trasy SASOVA-FONCORDA-RADVAN a okolie ... alebo opravit chodniky“ No a ja by som sa pozrel koľko ľudí momentálne využíva prime linky. Nepíšem, že to nie je dobrý nápad. Len ja by som si ho vedel predstaviť v trolejbusovej forme.
„TAKTO MESTO ZBYTOCNE VYHODILO VELKE FINANCNE PROSTRIEDKY NA PREVADZKU“ Samotné prevádzkové náklady na trolejbusy sú omnoho menšie ako na autobusy. Len k týmto nákladom treba pripočítať náklady na udržiavanie dráhy. Čiže z toho vychádza, že trolejbus sa oplatí mať tam, kde je veľká preprava ľudí. Potom sa trolejbusy stávajú lacnejšie ako autobusy.
„!!! a uz ked ma mesto zaujem na prevadzke mhd v meste tak preco si ju nezabezpecuje same ???? ved s prenajatymi trolejbusmy , a autobusmy ktore vlasni by mu kapacitne stacilo na prevazdku mhdbb ???“ Toť otázka pre mesto. Pri súčasných počtoch by to asi ani taký problém nemal byť. Len stačí sa pozrieť ako vyzerajú vozidlá MHD BB a.s. (DPM BB a.s.) (LUK neglb ma za to)
Re #1504 LUK ( dispecerak ) : LUK to je linka 601455. Tak nezavádzaj, keď už tak, tak ex L55.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.