Reply on: draxter #19611:
Tam existuje veľa problémov. Veľmi zjednodušene - napr. si uvedom hlavne, že sa jedná o linky, ktoré majú rôznu dĺžku a hlavne čas obehu vozidiel na linke (to znamená dobu, za ktorú to isté vozidlo môže opäť na nasledujúcom spoji ísť z tej istej zastávky v rovnakom smere) a teda ťažko môžeš počítať, že pri stanovovaní obehov sa ti budú spoje jednotlivých liniek pravidelne stretávať v súbežnom úseku v rovnakom čase.Toto je jeden z viacerých zásadných problémov, s ktorými neuvažuje nikto z autorov množstva predchádzajúcich návrhov na linkové vedenie a návrhov na intervaly liniek a pod. a radšej som ich ani nekomentoval, lebo je to zbytočné. Takéto návrhy sú v prevažnej miere z praktického hľadiska nerealizovateľné. A to je ešte viacero ďalších skutočností, ktoré je potrebné pri tvorbe CP brať do úvahy, ako napr. režim práce, prestávok a oddychu vodičov, obehy vozidiel, požiadavky na prepravu z hľadiska prepravných potrieb, prepravných špičiek a sediel atď.
Rovnako je veľmi jednoduché žiadať, aby nejaký súbor liniek išiel z nejakej spoločnej zastávky v nejakom intervale. Lenže si je potrebné uvedomiť, že tie vozidlá sa na linkách aj vracajú v opačnom smere, kedy pri spomínaných rôznych dĺžkach liniek čo do vzdialenosti, ako aj cestovného času, je potom potrebné ich dostať do rozumného súbežného intervelu aj v opačnom smere, čo je pri niektorých linkách absolútne nemožné. A čím je tých liniek viac a rozličnejších, tým ťažšie to ide. Druhá vec je, že nad tým sa treba zamyslieť ešte predtým, ako niektorý dopravca začne vymýšľať linky odvšadiaľ všade a potom z toho nie je možné vytvoriť nič rozumné a to je náš prípad.
draxter
..hej? tak kedy? ja by som chcel už dnes, ale realita je iná. Ak máš dáke info, let me know, please ?
A treba myslieť pozitívne, to áno. Ja som za.