Reply on: Papyr #19139:
ani by si neveril ako by nam bolo dobre nie len na slovensku ale na celom svete keby bol komunizmus. Komunizmus na svete v zivote nebol, nie je a nikdy nebude. To co ludia vehementne nazyvaju komunizmom je len prasivy socik, ktory bol, je a bude.(vid kuba, cina, niektore casti slovenska) apod
ja len tak btw

Papyr
Kde bolo, tam bolo, bola raz jedna Banska Bystrica. Mala MHD zabezpecovanu prapodivnym sposobom byvalym CSAD, dnes hrdo zvanym SAD BBDS, a.s. Nastupovalo sa na predne dvere, nekurilo sa, rozvoj MHD stagnoval, cestovne poriadky sa kvoli povinnym nastupom cez predok stavali coraz viac iba informativnym zdrapom papiera. Ludia velmi reptali, a ked uz ich frflanie dosiahlo uchu neprijemnych decibelov a aj z odbornych kruhov (napriklad IMHD) zneli len same vazne vyhrady, rozhodlo sa mesto konat.
Vo velmi vyrazne skratenom konani sa 13.12.05 schvalilo presunutie vykonov MHD pod kompetenciu ineho dopravcu, SAD ZV. Vedenie mesta nepatralo po tom, co je na sucasnej MHD zle, jednoducho ju celu ako taku dalo SAD Zvolen. Aby ludia frflali menej, oznamilo sa im, ze takto to bude lacnejsie, kvalitnejsie (nastupovat sa bude viacerymi dverami apod.) a vobec, ze sa bystricka MHD dostane na lepsiu uroven. Ale nebadalo sa, ci to skutocne tak je.
Presiel prvy rok vlady noveho dopravcu. Novy dopravca nesplnil skoro nic z toho, cim sluboval zlepsit MHD, naopak, vsetky stare neduhy BBDS sa tykali aj jeho, a to v znacnej miere. Lenze: Mesto, podobne ako za fungovania SAD BBDS, nechcelo kontrolovat, ci je MHD vykonavana kvalitne, v sulade so slubmi a v sulade so zakonmi. Ved sa predsa zmenil poskytovatel, to by predsa tej nevdacnej nastvanej verejnosti mohlo stacit!
Takze SAD ZV mohla rozvijat svoje lubovolne praktiky, nikto ju nekontroloval, naopak, vsetko zle sa rychle ospravedlnilo bud tym, ze je este zavcasu a SAD ZV sa nestihol poriadne pripravit na prevadzkovanie MHD (aj ked to je pekna blbost, pripraveny mal byt uz toho 13.12.05) alebo tym, ze SAD BBDS bola rovnaka, ked nie horsia (aj ked to je tiez blbost, asi sme nemenili prevadzkovatela kvoli tomu, aby sme sa z dazda dostali pod odkvap).
Cize MHD zostala stale na prisernej urovni, dokonca este na prisernejsej, ale SAD ZV zistila, ze sa kludne moze citit na koni: Zmluvu na prevadzkovanie MHD dostala, ziadne penale za nekvalitne sluzby event. neplnenie slubov v nej iste dohodnute nebolo, a asi ani odovzdanie casti MHD niekomu inemu. Kontrolny organ, ktory by jej zase mohol zatrhnut posobenie v MHD z titulu porusovania zakonov, mali zase obsadeny kamaratmi a znamymi, ktori nic nevideli, nic nepoculi, a ak by im aj prislo pisomne udanie od obcanov, oni by ho stopili. Preco sa teda necitit na koni?
Takze sme v takej situacii, akoby sme mali sluhu, ktory pracoval zle, tak sme ho vyhodili, namiesto neho sme si najali ineho sluhu, ktory robi este horsie. Toho uz vyhodit nechceme (pred rokom sme s i s nim totiz este velmi rozumeli), ale on si neda siahnut ani na CAST svojich povinnosti, ktore by mohol zariadit niekto z nasich potomkov, cize rodina, cize za vyhodnejsich podmienok. Ale nas sluha sa nas tak zvykol dirigovat, ze sa vlastne roly sluhov a panov obratili. Dokonca sa nam sluha zacina vyhrazat, ze ked nebude po jeho, opat na to doplati cela nasa rodina. A navyse, kedze ho mal kontrolovat jeho kamarat, my mu ani nemame na zaklade coho odobrat licenciu, bo kamarat bude tvrdit, ze ziaden zakon nas mily sluha neporusil.
Z vyjadreni SAD ZV je mi nagrc, pozaduju viac, nez si mozu dovolit pozadovat, a cinia to s takou drzostou, ako by mali na prevadzkovanie MHD v BB svate pravo, a nebolo im dane iba (prapodivnou, horucou ihlou sitou, podozrenie z trafikantstva vyvolavajucou) zmluvou medzi mestom a nimi.
Mila SAD ZV, mali ste rok a mesiac na to, aby ste dokazali, ze sa viete k cestujucim chovat lepsie, ako SAD BBDS, ale sancu ste premarnili. JE CAS VYBRAT TRETIEHO DOPRAVCU, dufam, ze nim konecne bude samostatny mestsky organ, a VYTVORIT INTEGROVANU DOPRAVU. Ak sa SAD ZV bude spriecat a integrovanu dopravu chciet nebude (lebo sak jak k tomu oni pridu, ze by si mali vzajomne listky s nejakym odkundesom uznavat), jednoducho do ID nebude zaclenena a moze si jazdit bez dotacii aku linku chce a kedy chce, ale nie v MHD BB.
Podla mna jednoducho SAD ZV dostala prevadzkovanie bystrickej MHD pod stromcek ako trafiku a teraz prska, ze by mala o nu prist. Lenze zabudli, ze cesta k urdrzaniu kseftu dnes uz nevedie cez kamaratov, ktori by mohli dat cestujucim PRIKAZOM, aby ich sluzby vyuzivali, dnes sa to deje na zaklade dopytu a ponuky, cize skvalitnenim sluzieb. Lenze SAD ZV, rovnako ako mestsky magistrat BB, sa riadia socialistickymi zasadami typu "kto neokrada spolocnost, okrada sam seba".
Keby ste neboli tak zufalo lavicove mesto, ani toto by ste trpiet nemuseli. Ale koho si volite, toho mate. Je fakt rozdiel vo fungovani mestskych veci v meste, kde pravidelne vyhrava sudruzska lavica, ako v meste, kde pravidelne vyhrava kapitalisticka pravica. V jednom totiz ide o to, ako co najviac spolocnych penazi preliat do ziskov znamych, (aby mali na trafiky), a v druhom ide o to, aby obyvatelia za limitovane spolocne peniaze dostali co najviac, ale skutocne co najviac muziky.