Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
wizard 112: Zamyslel som sa nad sebou a akceptoval som LUK-ove výhrady. Preto mením trasovanie L20 v Sásovej nasledovne ...-Ďumbierska, ZŠ - Karpatská - Ruhohorská - Magurská - Pieninská (samozrejme bez zachádzky do Sásovej). Bolo to takto od 3.1.2005 a bolo to dobré, takže považujem to už za skončenú vec.

Môj návrh pre EXPRESNÉ LINKY:
L90: Pieninská - Karpatská - Strieborné námestie - Zvolenská cesta - Iliaš (bez zbytočných zastávok, toto je robotnícka linka ?, aspoň s týmto účelom bola zriadená) - v súčasnom intervale
L91: Starohorská, otoč. - Rudohorská - Karpatská - Tajovského, SOUS - Rooseveltova nemocnica (20/-/-)
L92: Pieninská - Rudohorská - Ďumbierska - Tajovského, SOUS - Rooseveltova nemocnica (20/-/-)
L25 v intervale (15/30/60)
Uznám, že obyvatelia Pieninskej, hornej časti Magurskej a Tatranskej a tiež obyvatelia dolnej Sásovej majú ďaleko na L25, preto navrhujem zriadiť L92. Dostupné a v rannej špičke najžiadanejšie spojenie Sásovej s Tajovského ul. by bolo tak adekvátne zabezpečené pre celú Sásovú.

L33 by som určite nezrušil, stačí ju presmerovať po nábreží (tak ako jazdila dlhé roky) a problém s vyťaženosťou by bol vyriešený.
Reply on: Patriot #19066:

V prvom rade si to prečítaj ty, lebo L93 cez Tatranskú nechodí (pochopil som, myslel si L92).
L20 "To by s dako vyriesilo to otacanie a na stanicu by chodila 22." To otáčanie na Javorníckej by si vyriešil iba na úkor parkovacích plôch, čo by pobúrilo majiteľov osobných aút na Javorníckej ulici. A nebolo by to zadarmo. Ale Schuhu by sa potešil, keby na Javornícku zase niečo chodilo ?.
Verím, že obyvatelia Pieninskej a Tatranskej majú na L25 ďaleko. Ale neviem, či by sa obyvateľom Tatranskej chcelo navážať cez Jesnský vŕšok (L28). Tá L27, dajme tomu.
Patriot, obyvatelia Starohorskej a Rudohorskej predsa využívajú L25, tak neviem, aký je problém.
Ty máš tú nemocnicu nejako rád. Z celého mesta chceš, aby tam chodili busy.
L33 vozí celý deň vodiča a zopár ľudí, treba ju zrušiť alebo nech chodí cez nábrežie. Cez víkend chodí na nej len vodič a vzduch (pozri si príspevok #18910)
K tým nočákom som nemal absolútne výhrady, keďže niečo veľmi podobné som tu navrhol aj ja #18927).
Ale každá myšlinka sa cení ?.
Autobusy Zvolena - To je bieda
Krasny den,
aj ja zijem uz 23 rokov v BB a to, co sa u nas deje si ani v televizi nevymysli. Ako busy jzdia pod Zvolenom su spinave a tie rozostupy medzi jednotlivymi linkami su zufale. Ja som zo Sasovej, ani to nie je ziadna vyhra. Aj ked boli za stareho dopravcu listky drahsie, aspon chodili autobusy aj troleje non-stop, a aj z Hustaku sa clovek pomocou prestupov rychlo dostal domov. Teraz denne cakam na Hustaku aj 25 min, kym sa nejaky autobus objavi. Dalsia blbost je, ze Vam tam 20 min nic nejde, a potom sa naraz vyruti aj 22, aj26 aj 21 a zasa 20 min nic. Preto dufam, ze sa zlate troleje vratia a doprava urychli. No a , co sa tyka tej stratenej investicie Zvolena ohladom straty kilometrov do novych busov? Stale sa ohanaju, ze busov je uz dost. Tak preco stale do Nemiec, a inych okrajovych casti chodia stale stare modre rachotiny a nove autobusy nie su na vsetkych spojoch. Same stare Zvolenske modre carachy, tie nam netreba, RADSEJ cestovat aj za 17 SKK, ale rychlo, pohodlne a bez 20min cakania, bo to je uplne najhorsie.
Drzim ti palce Bystrica, nech tu dopadne v nas prospech, Jozef Banska Bystrica

prevzaté z www.sme.sk
Reply on: BZUCO #19059:
? ? ? 100 bodov!

Re #19061 wizard112: veru...

Patriot: preháňaš to s tým počtom liniek...

K "téme dňa" sa vyjadrovať nebudem, na právnika zatiaľ zarábať nemienim. ?
Wizard112, Kvorka: L26 by bola posilnena L.93, rozdiel je len v tom ze 93 konci v Majeri. Davat na 26 interval 15 minut je zbytocne, pretoze 22 chodi kazdych 8 minut v spicke. K tej L.20 - To by s dako vyriesilo to otacanie a na stanicu by chodila 22. A k 27,28 - spytaj sa niekoho z Pieninkej, Magurskej, Tatranskej, Starohorskej, Rudohorskej či ich baví každé ráno sa trepať cez pol sásovej na 25ku al.24ku do školy či do roboty. A z 25 som trochu ubral, podla tohto by namiesto sucasnych 6klb a 1 solo chodilo do Nemocnice v špičke 8 klb spojov, čo je určite zlepšenie. L.81 - Ide o lepšie spojenie Uhliska a Majera s nemocnicou a so Strieb. námestím, v Majeri len začína a končí, ved to neni ani daleko. Taktiez je okliestena L42 lebo do Salkovej bude chodit L35 a Majer by mal nedostatocnu kapacitu hlavne v spicke. L.33 - no neviem. L41 - len ak by sa predlzila do Badina, L34 - to bolo myslene bud alebo, ale radsej ESC. Nočáky su jednoduchšie zapamätatelné. L9 - by sa uvidelo ale prazdna by nebola.... S tou 80tkou si sa sekol, ved ma cez vikend interval 90. OBAJA SI TO POZORNEJSIE PRECITAJTE
Reply on: kvorka #19064:

Výpis z Obchodného registra Okresného súdu Banská Bystrica
Tento výpis má len informatívny charakter a nie je použiteľný pre právne úkony !

Oddiel: Sa Vložka číslo: 392/S

Obchodné meno:
Mestská hromadná doprava Banská Bystrica a.s.
(od: 27.12.1996)
Sídlo:
Čsl. armády 26
Banská Bystrica 974 01
(od: 27.12.1996)
Reply on: JJ #19063:
môže byť, ale predsa, ak nietko používa na označenie formu akciovej spoločnsoti...na ČSA 26 je akurát MBB, a.s.

Inak 81 som si tam ani nevšimol, takže to je aj podľa mňa úplna zbytočnosť
Reply on: kvorka #19058:
blud to nie je - v orsr este nic nie je - ptreto je to skúšobná prevádzka
Reply on: wizard112 #19061:
Oprava, L26 interval by bol v rannej špičke nedostatočný, minimálne nechať 20 minút, pri sólach možno aj 15 minút.
Reply on: Patriot #19054:
Tie nočáky sa mi zdajú nejaké povedomé ? . Podľa LUKa je to ale zbytočný luxus.

Výhrady:
L20 by mala na Javorníckej problémy s otáčaním a to nielen v zime.
L26 interval by bol v rannej špičke nedostatočný, minimálne nechať 20 minút, pri sólach možno aj 25 minút.
L27 a L28 Patriot, pochop, že linky 27 a 28 sú zbytočné.
L81 nie je to luxus nízkopodlažný voz do Majera?
Reply on: Bystrican. #19053:
ako si to nasiel?
Inak ked som dival ten zaznam z diskusie. A pocul hovorit isteho cloveka tam tak ma napdlo kedy bo u lekara.
Bo zato co vravle by urcite potreboval vysetrenie u specialistu.
On to tak casto hovori v mediach ze tomu snad aj sam uz veri.
ten DPMBB, a.s. je zatiaľ určite len blud, na Obchdonom registri zatiaľ nič také nie je, takže asi len fanúšikovský pokus. Ale na slušnej úrovni. Bodaj by to bola pravda... ?
Reply on: Patriot #19054:
mám niekoľko výhrad:

1. linka 9 určite nie je potrebná v takom rozsahu, satčí 1 bus za hodinu aj v špičke aj v sedle

2.pri linke 20 by som nechal prejazd cez žel. stanicu, dsoť ľudí to využíva pri cesta do kauflandu a na vlak

3.linka 27 a 28 sa mi zdá značne nadhodnotená, ak, tak len ako doplnkový spoj, alebo ubrať niekoľko spojov z 25 a potom áno. ale nie 15/30/60.

4.33 - zrušiť úplne, resp. zmeniť trasu cez nábrežie, ten jesenský vŕšok je somarina

5. 34 - pri ESC nech stojí, ale potom aj na štadlerku je zbytočné. treba skracovať cestovný čas, a nie stáť pri každej vŕbe

6. 41 - treba posilniť. veď kedysi to bola nosná linka, chodila častejšie ako 2 bola vždy celkom využitá

7. s tými nočákmi súhlasím, dobrý nápad.

8. 80 by bolo tiež dobré nechať online i cez "a"

Inak fajn nápad. Treba špekulovať čo a ako vylepšiť, veď to je práve otázka diskusie. ?
Reply on: maciatko #19055:
Juj,ci som sa zlakol,ten Tvoj dovetok bol tak presvedcivo emocionalny,ako keby uz Danny preliezal zabradlie a ochranu siet na Nuselskom moste!
Reply on: Habibi #19048:
Podľa mňa ten pokles je úmerný počtu samovrahov, ktorí si v zúfalstve zo situácie v MHD vzali život.
Danny, preboha nerob to!
To má byť žart alebo vážna vec ten DPMBB ??? No, ked uz tak sem davam novy navrh linkoveho vedenia aj s potrebou vozidiel:

Toto je návrh, ako by mohla vyzerať MHD v Banskej Bystrici, intervaly sú písané nasledovne: špička/sedlo/víkend

Trolejbusové linky:
L. 1 - Žel. st. - Nám. slobody - Úsvit - Tajovského SOUS - Nemocnica a späť
- 10/20/30 Potreba: 6 trolejbusov
L. 2 - Nezachádza ku Tescu
- Žel. st. - Nám. slobody - Nám. Ľ. Štúra - Sládkovičova - Vozovňa a späť
- 15/20/30 - Potreba 4 trolejbusy
L. 3 - Nemocnica - Tajovského SOUS - Kyjevské nám. - Sládkovičova - Vozovňa a späť
- 12/20/60 - Potreba: 5 trolejbusov
L. 6 - Žel. st. - Nám. Slobody - Úsvit - Tulská a späť
- 15/20/30 - Potreba: 4 trolejbusy
L. 7 - Žel. st. - Nám. Slobody - Nám. Ľ. Štúra - Poľná - Internátna a späť
- 20/30/60 - Potreba: 3 trolejbusy
L. 8 - Nám. slobody - Nám. Ľ. Štúra - Sládkovičova - Tesco a späť
- 60/60/60 - Potreba: 1 trolejbus
L. 9 - Nemocnica - Tajovského SOUS - Kyjevské nám. - Sládkovičova - Tesco a späť
- 30/60/60 - Potreba: 2 trolejbusy
Trolejbusové linky, stav - 27 trolejbusov, potreba - 25 trolejbusov, všetko kĺb,

Autobusové linky:
L. 20 - Zmeny: Nezachádza do Starej Sásovej (nahradené minibusmi) a ani na žel. stanicu (nahradené L. 22)
- Smer Sásová - Viestova - Nam. slobody - Dumbierska MS - Dumbierska - Rudohorska 1 - Rudohorska stred - Karpatská - Javornícka
- Smer Uhlisko - Javornícka - Karpatská - Rudohorska stred - Rudohorska 1 - Dumbierska - Dumbierska MS - Nam. slobody - Bellušova - Hviezdoslavova - Viestova
- 30/60/60 - Potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 22 - Zmeny: Končí na žel. stanici, hlavná linka v smere Sásová - Nám. Slobody
- Pieninská - Rudohorská - Rudohorská 1 - Auris - Nám. Slobody - Žel. st.
- 8/15/15, Potreba: 6 autobusov (kĺb)
L. 24 - Trasa bez zmien, 15/30/60, Potreba: 4 autobusy (kĺb)
L. 25 - Trasa bez zmien, 15/30/60, Potreba: 4 autobusy (kĺb)
L. 26 - Zmeny - končí na parkovisku mičinská, zrušený "okruh v Sásovej" - provizórnou konečnou bude Rudohorská (širšia cesta ako na Tatranskej)
- 25/30/60, Potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 27 - Zavedenie spojov z Pieninskej na Tajovského, SOUS a do nemocnice
- Pieninská - Magurská - Rudohorská - Rudohorská 1 - Ďumbierska - Sásovská cesta - Strieb. nám. - Tajovského SOUS - Nemocnica a späť
- 15/30/60, Potreba: 4 autobusy (kĺb)
L. 28 - Spojenie Sásovej s Podlavicami cez Strieb. nám, posilnenie v smere Sásová - Tajovského SOUS
- Mlynská, ot. - Podlavice - Tajovského SOUS - Strieb. nám. - Karlovo - Ďumbierska - Staroh. ot. - Tatranská - Rudohorská (len provizórna konečná pre lepšiu orientáciu) a naspäť na Mlynskú (Karpatská, Karlovo...)
- 30/60/90, Potreba: 3 autobusy (sólo)
L. 32 - Trasa bez zmien, 60/60/120, potreba: 1 autobus (sólo)
L. 33 - Trasa bez zmien, 30/60/60, potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 34 - Zmeny: Stojí aj pri ESC a na Štadlerovom nábreží, zlepšenie intervalov
- 20/30/60, potreba 3 autobusy (sólo)
L. 35 - Zachádza do Šalkovej 30/60/60, potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 36 - Zrušená (nahradená L.28 a L.34)
L. 41 - Trasa bez zmien, 30/60/120, Potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 42 - Trasa bez zmien, 60/60/60, potreba: 1 autobus (sólo)
L. 43 - Trasa bez zmien, 30/60/60, potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 61 - nočná trolejbusová linka, Kremnička, vozovňa TD – Sládkovičova – TESCO – Poľná – Kyjevské námestie – Úsvit – nábrežie – Námestie slobody – ŽST, každých 120 min. od 22.30 - 04.30
L. 62 - nočná linka, Gaštanová – Tajovského SOUS – THK – Úsvit – nábrežie – ŽST – Námestie slobody – Rudlovská cesta – Ďumbierska – Rudohorská – Pieninská, každých 120 min. od 22.30 - 04.30
L. 63 - nočná linka, Starohorská otočka – Rudohorská – Karpatská – Sásovská cesta – Ul. na Karlove – Strieborné námestie – Námestie H. Vajanského (ESC) – Námestie Ľ. Štúra – Sládkovičova – Kremnička, vozovňa TD - Rakytovce, každých 120 min. od 22.30 - 04.30
L. 80 - Nejde cez Rudohor. stred a Karpatská
- 90/90/90, potreba: 1 autobus (NP sólo),
L. 81 - Majer - Uhlisko - Nám. Slobody - Jesenský vŕšok - Nemocnica a späť
- 90/90/90 Potreba: 1 autobus (NP sólo)
L. 90 - Zastavuje aj pri ESC
- 60/90/120, Potreba 2 autobusy (kĺb)
L. 91 - Ako L. 21 ale nestojí všade, 60/90/120, potreba: 2 autobusy (kĺb)
L. 92 - Tatranská - Rudohorská - Rudohorská 1 - Partizánska - Nám. Slobody - Majer a späť
- 60/-/-, potreba: 1 autobus (sólo)
L. 93 - Mládežnícka - Úsvit - Nábrežie - Nám. Slobody - Žel. st.
- 60/-/-
Autobusové linky, potreba 23 kĺbových autobusov (celkovo 28*) a 23 sólo autobusov (celkovo 40**, z toho 2 NP)
Minibusové linky ostanú v nezmenených trasách aj časoch
www.dpmbb.eu
Dnes som pri jazde s autobusom autoškoly Zvolenčanom skoro zlikvidoval jednu blbo zaparkovanú B952E. Keď tak teraz čítam výroky pána Polónyiho, ľutujem, že iba skoro. Hneď by bol "nárok" na kompenzáciu o niečo nižší...
Kedze v hlavnom meste RTV nevysiela, mam informacie len z clanku v SME. Polony tam tvrdi, ze znizenie vykonov o tretinu im sposobi nevyuzitu investiciu do autobusov. Ale SADZV predsa investoval len do casti autobusov. Zvysok ma prenajate od mesta! Nech teda pozaduju predcasne ukoncit tento prenajom. Ich autobusy zostanu vyuzite, nadbytok vozidiel presunu na bremena mesta. Alebo nech im nieco podobne navrhne rovno mesto!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.