Porovnanie ponúkanej prepravnej kapacity súčasného CP sa mojjim návrhom: špička/sedlo/víkend:
- vychádzam z údajov že 1 sólo vozidlo - 90 miest a 1 kĺbové vozidlo - 160 miest
- L. 1, 3, 21, 22, 24, 25, 26, 90 v súčasnom CP sú rátané ako plne kĺbové aj keď v skutočnosti to tak nie je vždy.
- keďže v súčasnosti nie sú pravidelné intervaly, počítam do porovnania nasledovné časy: v X+C 7.00-8.00/v X+C 10.00-11.00/v A 15.00-16.00
Najvyťaženiejšie prepravné ťahy:
Sásová - Námestie Slobody
- v súčasnosti L. 20, 21, 22, 23, 26 - 1230/730/730
- v návrhu L. 20, 21, 22, 26 - 1640/1070/980
- v tomto smere by bol nárast: 33%/46%/34%
Sásová - Strieborné námestie
- v súčasnosti L. 24,25,80,90 - 1850/640/320
- v návrhu L. 24,25,27,28,29,80 - 2350/1050/570
- v tomto smere by bol nárast- 27%/64%/78%
Sásová - Tajovského SOUS
- v súčasnosti L. 25,80 - 1140/320/160
- v návrhu L. 25,27,28,80 - 1640/640/320
- v tomto smere by bol nárast: 43%/100%/100%
Námestie Slobody - Tajovského SOUS
- v súčasnosti L. 1,34,35,36 - 1090/730/590
- v návrhu L. 1,34 - 1320/910/820
- nárast v tomto smere: 21%/24%/39%
Toto je návrh, ako by mohla vyzerať MHD v Banskej Bystrici, intervaly sú písané nasledovne: špička/sedlo/víkend
Trolejbusové linky:
L. 1 - Žel. st. - Nám. slobody - Úsvit - Tajovského SOUS - Nemocnica a späť
- 10/20/20 Potreba: 6 trolejbusov
L. 2 - Nezachádza ku Tescu
- Žel. st. - Nám. slobody - Nám. Ľ. Štúra - Sládkovičova - Vozovňa a späť
- 15/20/30 - Potreba 4 trolejbusy
L. 3 - Nemocnica - Tajovského SOUS - Kyjevské nám. - Sládkovičova - Vozovňa a späť
- 12/20/30 - Potreba: 5 trolejbusov
L. 5 - nočná linka /97/ v súčasnej podobe bez zmien
L. 6 - Žel. st. - Nám. Slobody - Úsvit - Tulská a späť
- 15/20/20 - Potreba: 4 trolejbusy
L. 7 - Žel. st. - Nám. Slobody - Nám. Ľ. Štúra - Poľná - Internátna a späť
- 15/25/30 - Potreba: 4 trolejbusy
L. 8 - Nám. slobody - Nám. Ľ. Štúra - Sládkovičova - Tesco a späť
- 30/60/60 - Potreba: 2 trolejbusy
L. 9 - Nemocnica - Tajovského SOUS - Kyjevské nám. - Sládkovičova - Tesco a späť
- 30/60/60 - Potreba: 2 trolejbusy
Trolejbusové linky, stav - 27 trolejbusov, potreba - 27 trolejbusov, všetko kĺb,
Autobusové linky:
L. 10 - nočná linka /98/ v súčasnej podobe bez zmien,
L. 20 - Zmeny: Nezachádza do Starej Sásovej (nahradené minibusmi) a ani na žel. stanicu (nahradené L. 22)
- Smer Sásová - Viestova - Nam. slobody - Dumbierska MS - Dumbierska - Rudohorska 1 - Rudohorska stred - Karpatská - Javornícka
- Smer Uhlisko - Javornícka - Karpatská - Rudohorska stred - Rudohorska 1 - Dumbierska - Dumbierska MS - Nam. slobody - Bellušova - Hviezdoslavova - Viestova
- 30/60/60 - Potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 21 - Bez zmien, 45/60/60, potreba: 2 autobusy (kĺb)
L. 22 - Zmeny: Končí na žel. stanici, hlavná linka v smere Sásová - Nám. Slobody
- Pieninská - Rudohorská - Rudohorská 1 - Auris - Nám. Slobody - Žel. st.
- 8/15/15, Potreba: 6 autobusov (kĺb)
L. 24 - Trasa bez zmien, 15/30/60, Potreba: 4 autobusy (kĺb)
L. 25 - Trasa bez zmien, 15/30/60, Potreba: 4 autobusy (kĺb)
L. 26 - Zmeny - končí na parkovisku mičinská, zrušený "okruh v Sásovej" - provizórnou konečnou bude Rudohorská (širšia cesta ako na Tatranskej)
- 25/35/60, Potreba: 3 autobusy (sólo)
L. 27 - Spojenie Sásovej s Podlavicami cez Strieb. nám., zavedenie spojov z Pieninskej na Tajovského, SOUS
- Pieninská - Magurská - Rudohorská - Rudohorská 1 - Ďumbierska - Sásovská cesta - Strieb. nám. - Tajovského SOUS - Podlavice, Gaštanová a späť
- 15/30/60, Potreba: 4 autobusy (kĺb)
L. 28 - Spojenie Pieninskej cez Jesenský Vŕšok a Strieb. nám do Nemocnice, posilnenie v smere Sásová - Tajovského SOUS
- Pieninská - Rudohorská 1 - Auris - Jesenský Vŕšok - Strieb. nám - Nemocnica
- 20/60/90, Potreba: 4 autobusy (sólo)
L. 29 - Ako L.90 ale zastavuje na všetkých zastávkach na trase
- 60/60/120, Potreba 2 autobusy (kĺb)
L. 32 - Trasa bez zmien, 60/60/120, potreba: 1 autobus (sólo)
L. 33 - Trasa bez zmien, 30/60/60, potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 34 - Zmeny: Stojí aj pri ESC a na Štadlerovom nábreží, zlepšenie intervalov
- 15/20/30, potreba 4 autobusy (sólo)
L. 35 - Zrušená (nahradená minibusmi, L.27 a L.34)
L. 36 - Zrušená (nahradená L.27 a L.34)
L. 41 - Trasa bez zmien, 30/60/120, Potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 42 - Trasa bez zmien, 60/60/90, potreba: 1 autobus (sólo)
L. 43 - Trasa bez zmien, 30/60/60, potreba: 2 autobusy (sólo)
L. 80 - Všetky spoje idú cez zastávky Rudohorská stred a Karpatská (posilnenie kapacity), nestoja na Rudohorskej 1
- 40/90/90, potreba: 2 autobusy (NP sólo)
Autobusové linky, potreba 23 kĺbových autobusov (celkovo 28*) a 23 sólo autobusov (celkovo 40**, z toho 2 NP)
Minibusové linky ostanú v nezmenených trasách aj časoch
Stav: - spojenie Sásovej so všetkými mestskými časťami
- spojenie Uhliska s nemocnicou
- dobrá kapacita v smeroch do centra a do škôl (Tajovského SOUS)
- dobré spojenie do priem. časti mesta (ZV. cesta)
- dobré spojenie všetkých častí so žel. stanicou
- dobré intervaly cez víkendy
- každá linka má priradené svoje vozidlá
- ako záloha budú používané len autobusy***, bez zaradenia je ich 22, z toho 5 kĺbových a 17 sólových
- potreba je maximálny počet potrebných vozidiel na zabezpečenie plnej prevádzky
- všetky linky zastavujú na všetkých zastávkach po trase (okrem L. 80)
- celkovo 27 liniek, z toho 8 trolejbusových a 2 nočné
- celková potreba 73 vozidiel, 46 autobusov, 27 trolejbusov
- už žiadne prímestské vozidlá v MHD
Možnosti rozvoja: - zatrolejovanie liniek 21,22,24,25,27,34 ako priorita
- následne zatrolejovať aj linky 20,26,28,80
- opätovné zaradenie prímestských liniek do MHD
- vytvorenie IDS v rámci BBSK
- nová vozovňa v Sásovej, buď na Pieninskej alebo pri ŽS Kostiviarska na ihrisku
*Celkový počet, nie všetky musia byť pojazdné, počítajú sa len autobusy mestského typu
**Predpokladaný počet, niektoré sú používané na prímestkých linkách v okrese BB
***V sedle a cez víkend pôjde na trolebusovú linku ako záloha trolejbus
-v ďalšom príspevku ponúkam porovnanie so súčasným CP
Prosim ponizene,mozem maly odklon od ustrednej temy? Dufam,ze to nevyvola "vseobecnu nervozitu a hadky"..?
Takze,kedysi sa tu rozoberali alternativne pohony na bazi vodika ako nahrada tych na baze ropnych,ze? Tak tu je clanocek,z ktoreho vyplyva,ze to zas tak skoro nebude(aspon u nas nie) a ze si aj nadalej vystacime so starou dobrou elektrikou.. http://auto.idnes.cz/auto-za-28-milionu-z-vyfuku-jde-jen-para-dhp-/automoto.asp?c=A070118_140556_automoto_fdv ? ?
Nebuď zase taký nervózny, fakt je, že troška humoru odľahčí - v poslednom čase je to tu stále o nervozite a hádkach. Samozrejme, súhlasím, že sa netreba príliš odkláňať od ústrednej témy ? .
Malá otázočka.....
Autobusy SAD Poprad, ktorí jazdili v BB v januári 2006 konkrétne PP 418AZ (ex.Presov), PP 206AU a PP 346BD sa vratili do Popradu alebo boli odkupene z Popradu? ?
Bolo ich viac ci len tieto 3?
Trošku od témy, ale predsa s témou. Dajme si všetci stretnutie v sobotu o 20.01.2007. Nikto sa nemusí hambiť a ani báť prísť. Na Vás všetkých sa teším. Aspoň si budeme môcť pokecať všetci osobne o tom, ako má vyzerať doprava. Ale dobre sa oblečte, lebo za počasie neručím . Stretnutie by mohlo byť na obvyklom mieste na Námestí SNP pod Krivou vežou o 17:00. Na mieste sa potom dohodneme, kde sa pôjde. Prdíte všetci, aj tí, čo ešte neboli na stretnutí, aspoň bude zaujímavá debata a spoznám kto je kto a jeho názory.
S499.1023