Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUK #18812:
? valašská škola smiechov stodola..hugolín gavlovič..)) a zase nie o MHD..asi ma zakrižujú.. ?
Reply on: mirkobb #18799:
Tak ked si to nevies predstavit, tak ten moj technicky popis nie je velmi dobry, pre lepsiu predstavu skusim inak:

Kazdy z detektivok pozna kufor s dvojitym dnom. Tak si predstav trolejbus s dvojitym dnom, teda s dvojitou podlahou. A tuto dvojitu podlahu si este predstav tak, ze to nie je len volny priestor, ale ze to je labyrint.

Tepelnym mediom bude vzduch a kov. Vzduch brany z okoliteho prostredia (z ulice). Tento vzduch sa pri brzdeni zacne nasavat do ohrievacov a vypustat silne zohriaty (50-130 stupnov Celzia). Takto zohriaty pojde do toho dvojiteho dna. Tam kedze je vytvoreny labyrint, horucemu vzduchu dost dlho potrva, kym tie vsetky zakutia dvojiteho dna obehne. Nez to stihne urobit, odovzda svoje teplo kovovym stenam dvojiteho dna, v ktorom obieha. Kedze horna stena dvojiteho dna je zaroven podlahou priestoru pre cestujucich, je to podlahove vykurovanie.

No a kedze ten vzduch, ktory nasavame zvonku, ohrievame a pustame do dvojiteho dna, sa neda len nasavat, ale treba ho niekam aj vypustat, bude vypustany do priestoru pre cestujucich. Je to logicke, ved je to teply vzduch. No a naco ho potrebujeme vlastne prehnat tym dvojitym dnom, predtym, nez ho pustime k cestujucim? No prave preto, ze trolejbus nebrzdi STALE. Ked nebrzdi, nic sa neohrieva, a ked brzdi, vzduch zvonku sa ohrieva na neskutocne teploty nad 100 stupnov. Keby bol zavedeny priamo do kabiny, cestujuci by pri rozbehu trolejbusu dosatvali omrzliny a pri brzdeni popaleniny. Kovove steny dvojiteho dna, este k tomu vhodne rozdelene ****mi na bludisko, posluzia ako akumulator tepla na tom istom principe ako pasivny chladic v pocitaci, a difuzor, kde sa horuci vzduch a studeny vzduch mozu zmiesat, aby k cestujucim mohol do kabiny potom pritekat napriklad vzduch o prijemnej konstantnej teplote 24 stupnov.

" Ale to asi bude predmetom vyrobno-obchodneho tajomstva,vsakze? Regulacia a ovladanie v zavislosti od pozadovanej teploty(letne mesiace) a taktiez prepinanie v case ked sa nebrzdi nie je problem,len to zostrojit,odskusat,nechat schvalit,ponuknut dopravcom,.."

Vobec si to nepochopil. Ceske vysoke uceni technicke nie je firma, ale popredna technicka univerzita. Oni nic nevyrabaju. Nepredavaju vyrobky, ale riesenia. Nemaju teda obchodno-vyrobne tajomstva a absolutne nemaju dovod z vlastnej vole sa hrnut do vyroby, odskusania, schvalovania a este k tomu vnucovania svojho vynalezu niekomu. Oni maju co robit a z coho zit. Napady pre inych riesia asi takto:

Ked povodne vyplavili v roku 2002 sklady, v ktorych boli ulozene cenne historicke pisomnosti, Narodne muzeum premocene papiere ihned zmrazilo. Pristroj na suche susenie knih (odmrazovanie ladu pri minusovej teplote, za sucha, aby knihy neboli poskodene viac pri suseni ako pri povodni) navrhlo CVUT, ale len preto, ze Narodne muzeum si zohnalo peniaze za povodnove skody, naslo firmu, ktora to vykona na kluc, a AZ TATO FIRMA si zaziadala u CVUT, aby im na univerzite povedali, na akom principe ma ten stroj byt a pripadne nech im postavia prototyp. Podobne to bolo, ked si ine muzeum potrebovalo zhotovit presne (na 0,05 °C) nastavitelny, vyhrievany stol pre restauratorov, aby mohli zvitky restaurovat pri presnej teplote. Clovek z CVUT vybral vhodny material na dosku, vymyslel elektricku schemu presneho zapojenia, vyrobil 1 kus, podal k nemu dokumentaciu a inkasoval prachy. Ale sak on je docent na elektrofakulte, on musi ucit a skusat a chodit na konferencie, nemoze predavat po svete restauratorske stoly.

Proste na univerzitu sa chodia kupovat napady na zariadenia, ktore sa este nikde nevyrabaju, alebo nie seriovo, a ktorych je akutne velka potreba. Ale univerzita sama od seba tieto stroje nevymysla, toboz, aby ich sama potom marketingovala. Ta objednavka teda MUSI prist zvonku, musi to byt niekto, komu na kureni brzdnou energiou v 14 Tr zalezi. Moze to byt bud niektory DP alebo firma, ktora vie, ze to v jednotlivych DP preda a vezme si to ako podnikatelsky plan.
Reply on: Habibi #18805:
IGNORKA ?
Reply on: S499.1023 #18809:
Votrelec vôbec nie je stará... ?

Re #18806 Habibi: "vľúdila" ach moje uši... či oči... či čo...
Reply on: LUK #18798:
Vidis to co ja gejsa a ... sa spojili a vytvorili super spolok... ?
Reply on: Danny #18804:
Ešte ťa doplním, nový prístrešok je aj na Tajovského SOUS.
Reply on: Votrelec #18791:
Pozerám, že ty si stará, skúsená dopraváčka... So svojou oprsklosťou by si sa určite u Mgr. Planého uživila minimálne ako tlačová hovorkyňa...
to co bolo pred chvilou na SRo1???? platena reklama SAD ZV???? tomu sa hovori objektivne informovanie ❓ ❗
Reply on: Habibi #18806:
Len by ma zaujímalo STRATA čoho, keď sa to týka MHD? Lebo nežnejšie SUBSTRATY pokiaľ viem, platia rovnaké cestovné. Alebo žeby STRATA pre samotné nejžnejšie SUBSTRATY? ?
Reply on: Kami #18803:
? no čo už chybička sa vľúdila..to asik preto že substrát je ON ? a ženský rod je teda sub - STRATA ??? ))
Ospravedlňujem sa VOTRELEC za zmenu pohlavia ? ? ?
Pre korektnost sa patri povedat, ze za posledne dni v Sasovej pribudli 3 nove pristresky MHD:
1. Magurska (uplne novy typ pristresku, aky v meste nie je)
2. Rudohorska, hajik (vid 1.)
3. Karpatska (odniekial presunuty, teda zanovny-typ ako je na Nam. H. Vajanskeho)

Obyvatelia Sasovej srdecne dakuju 😉

Reply on: Habibi #18802:
dve poznamocky 🙂
1. Votrelec je rovnakeho (pekneho) pohlavia ako ty. 😛
2. dobre vieme ze dopravca nema ziadny problem, len pocasie, dodavatelov a ... cestujucich (tzv. substrat). 😉
Reply on: Votrelec #18791:
Nuž milý mladý muž tento prispevok po dlhej dobe je skutočne fakt konečne objektívny !!! Ja som ZA vymeňme tých hlúpych a nekultúrnych cestujúcich /podobne ako všetkých vôl-ičov čo volili inšô ako ty / aj tie hlúpe krákoračky čo sa fakt ale FAKT nevyznajú do dopravy..a bude tu konečne pokoj..tak teda bystričanov by sme mohli vystrieľať po prípade hádam aj vyzražať však LUK??..))) a nasadíme nových cestujúcich nak sa tá sprostá háveď naučí no nie ??...alebo žeby na kone ???..že nemáme ?? TAK UTEKAJME !!!
Reply on: Mirosk #18789:
mimi ten dodatok uviedol ako fakt,nie ako skodoradost,ze to bol zrovna zvolensky autobus,tam zlyhal ludsky faktor a je jedno aka firma zamestnava toho sofera,zial je to tragedia a neda sa vratit spät! Skor si myslim,ze Tvoja reakcia a V.P. bola neadekvatna,zavanajuca demagogiou..
Reply on: Papyr #18794:
O.K. "Je to jasne ako facka",v "kocke" si to vystizne popisal,aj technicky tomu rozumiem. V podstate vymennik tepla medzi odpornikmi a vyhrievacimi telesami,len si to zatial neviem konstrukcne predstavit,taktiez co by bolo tym teplotnym mediom v tom vymenniku a dalsie detaily. Ale to asi bude predmetom vyrobno-obchodneho tajomstva,vsakze? Regulacia a ovladanie v zavislosti od pozadovanej teploty(letne mesiace) a taktiez prepinanie v case ked sa nebrzdi nie je problem,len to zostrojit,odskusat,nechat schvalit,ponuknut dopravcom,.. ?
Reply on: brefos #18797:
ďakujem, že si takto ocenil moju obetavú a bezplatnú snahu o to priniesť návštevníkom tejto stránky niečo navyše. Nabudúce (tento rok) sa na to vybodnem. ?
Fakt by mohla BBDS už konečne sa rozhýbať a aktualizovať tie Odchody autobusov z AS v Bystrici ? , kedže už týžden sú zverejnené. Poprípade aj tu, nech sa niekto schopný toho ujme konečne. ?
No dobre, tak ste sa dúfam dohádali a môžeme sa opäť venovať doprave, OK? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.