Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kami #1797:
Rozsiahlejšie prechody medzi linkami predsa nie sú prekážkou intervalovej dopravy.
Tomu s tým tankovaním po každej zmene nerozumiem. Kedy inokedy by sa malo tankovať ako po službe?

Re #1799 Majkl: Samozrejme, že to bola chyba. A vinu na tom má i BBDS, ale predovšetkým mesto, že niečo také dovolilo. V meste nad 80 000 obyv. je nástup prednými dverami šialenstvo.
Kami: Ja nehovorím, že som nevidel pár prípadov, kedy sa doprava na nejakej linke spravidelnila, ale vo všeobecnosti stále platí, že intervalová doprava v BB veľmi nie je. Alebo áno?
L51 z Malachova v PD: 4.47, 5.10, 5.55, 6.15, 6.42, 7.03, 7.25, 9.00, 11.05, 12.35, 13.05, 13.48, 14.57, 15.18, 15.40, 16.05, 16.50, 17.45, 19.00, 20.15, 21.15
L34 z Mlynskej v PD: ...12.03, 13.15, 14.35, 15.27, 16.19, 17.01, 18.28...
a ďalšie.

A ak už intervalová doprava, zabudol som jedno základné pravidlo --> interval MUSÍ byť deliteľom alebo násobkom čísla 60!
O čare pravidelného intervalu som už dávno písal. Mnoho pracovníkov v doprave to tak nevníma, ale pravidelný a ľahko zapamätateľný interval je tiež služnou! Ak sa obyvateľ nejakej koncovej oblasti naučí, že autobus ide do mesta každú hodinu o celá h 20 minút (...10.20, 11.20, 12.20, 13.20, 14.20...), tak bude tým autobusom aj jazdiť a svoje životné návyky prispôsobí tomuto času. Neskôr už bude vnímať celkom podvedome a samočinne sa vždy z domu vypraví na zastávku o štvrť a pod. Ale keď má každú hodinu iné odchody, tak sa na to vykašle a vytiahne auto z garáže.
Čo sa týka časových lístkov, výpočty ekonómov, koľko jázd je tým zaplatené a koľko grátis, neobstoja. MHD NIE JE A NESMIE BYŤ ZDROJOM PODNIKANIA! MHD nemá byť zisková. MHD je mestská služba obyvateľom a návštevníkom mesta.
- Mesto zabezpečuje odvoz smetí --> Platia ibyvatelia jednorazový poplatok vopred alebo sú spoplatnení extra za každé vynesenie odpadkov do kontajnera? Samozrejme jednorazovo vopred.
- Mesto zabezpečuje verejné osvetlenie --> Platia obyvatelia jednorazový poplatok vopred alebo sú spoplatnení extra za každé opustenie domácnosti v čase zníženenej viditeľnosti? Samozrejme jednorazovo vopred.
- Mesto zabezpečuje zjazdnosť ciest a údržbu chodníkov --> Platia obyvatelia jednorazový poplatok vopred alebo sú spoplatnení pri každom použití cesty, či chodníka? Samozrejme jednorazovo vopred.
Viete si predstaviť život v meste bez odvozu odpadu? Bez verejného osvetlenia? Bez údržby ciest a chodníkov? Viete si predstaviť za každé jedno použitie týchto samozrejmých služieb? Asi nie...

A či nie je mestská hromadná doprava takou istou neodmysliteľnou a pre život mesta nevyhnutnou službou ako predošlé služby? Či sú používatelia MHD nejakí povaľači, ktorí sa nevedia prepraviť nejako slušne a vlastným spôsobom a sú na ťarchu mesta? Veď MHD nie je nejaká saláma, na ktorú buď mám alebo nemám chuť! Je to určitý štandard v balíku služieb, ktorý zabezpečuje mesto pre svoj riadny chod!
A teraz sa pýtam - prečo PRÁVE MHD má byť tá, kde vyslovene budeme drať peniaze z ľudí, ktorí si dovolia obťažovať mesto jej použitím?
Veď je to absurdné! Mesto mi zabezpečí, že v noci bude svietiť lampa. Ale v záujme mesta ktovieako nie je, aby ja som tu svietiacu lampu využil. Technické služby mesta mi v zime odhrnú sneh z chodníka. Ale primátor a poslanci budú rovnako dobre spať, ak sa ja ako obyvateľ mesta rozhodnem neísť týmto chodníkom a tým odhrnutie snehu neoceniť. Ale je jedno, či si sadnem do autobusu alebo auta? Nie je!!! Rozdiel medzi osvetlením a verejnou dopravou je ten, že na rozdiel od osvetlenia je V ZÁUJME MESTA, aby obyvatelia túto službu prednostne využívali a nezaťažovali okolie exhalátmi, neterorizovali centrum zaparkovanými autami atď. Tak PREČO práve táto služba má byť spoplatňovaná za každé jedno je použitie. Veď mi to pripadá doslova ako pokuta (!) za to, že obťažujem mesto svojou prepravnou potebou. A zrejme to tak vnímajú aj Bystričania, ak, pokiaľ možno, uprednostnia každý iný duh prepravy pred MHD.
Mestská doprava by teda podobne ako iné mestské služby mala byť spoplatnená jednorazovým mesačným poplatkom, kde si užívateľ predplatí službu bez ohľadu na skutočné využívanie služby. Už to, že si obyvateľ môže na rozdiel od iných mestských služieb, či ju bude platiť alebo nie, je svojim spôsobom zvláštne. Ja som v tomto asi radikál, ale som presvedčený, že mestská doprava by sa mala spoplatniť všeobecne pre každého. Inými slovami, každý obyvateľ mesta by zaplatil v balíku všetkých možných poplatkov aj čiastku za používanie MHD.

!
Nenapádajte moju poslednú výzvu tým, že čo s obyvateľmi do BB dochádzajúcimi a pod., myšlienka je v štádiu zrodu. Ak by sa jej niekto chytil, isto by vedel doriešiť aj ostatné veci.
!
Nechoďte na mňa s takými vecami, že BBDS nepodlieha mestu a podobné nezmysly. Primátor a poslanci sú platení za to, že už dávno mali doriešiť otázku financovania a prevádzkovania mestskej hromadnej dopravy cestou MESTA, najlepšie nejakým mestským podnikom, či podielom mesta v samotnej BBDS a pod. Keď to dokázal Slota, musí to vedieť aj Králik!
Reply on: Papyr #1796:
Kedysi boli aj vo Viedni v Shopping City Sud nápisy v slovenčine a ruštine ("Krádež bude ohlásená na polícii") --- ale teraz som videl už len v ruštine a polštine. 🙂 Žeby Slováci už nekradli?
Reply on: Vladimír #1794:
v tomto sa viac-menej zhodneme. Ide však o to, že BBDS (ako aj Kami napísal) určite nebude ochotná zaviesť späť mesačné lístky. Tým by totiž potvrdili, že spravili chybu.

Pomohlo by aj nastupovanie všetkými dvermi, ale to som už v ríši sci-fi 🙂
Joj, zabudol som na casove listky. V strednodobom vyhlade som optimistickejsi, inak som skeptik a realista. Casove listky su povazovane za menej spravodlive. Zaplatis si 2 jazdy denne do prace a potom jazdis zadarmo. Takze su 2. otazky:
1. budu stacit sucasne vykony ak sa nezmenia trzby?
2. zvysia sa trzby na pokrytie vykonov?
Papyr: to nas poznaju uz aj v Nemecku? 🙂

Vladimir: intervaly su, iste rezervy sa najdu, ale dost liniek funguje intervalovo. To a tankovanie po kazdej smene sposibilo rozsiahlejsie prechody medzi linkami.

Inak, pocul som dvoch vodicov nadavat, ze stale platia letne normy spotreby nafty. To sa neda dodrzat a mnohi na to doplatia.
Reply on: Ty #1769:
Sice uplne off-topic, ale slovenske napisy som videl v Madarsku i v Nemecku. V Madarsku v blizkosti slov. stat. hranic v Hidasnemeti a Satoraljaujhely mali nazvy obchodov jeden cas aj v slovencine,aby nalakali zakaznikov. V Nemecku som zase videl slovenske napisy Nekradnite.
Reply on: Vladimír #1794:
!

(posledná veta mi v ušiach znela ako vyzývacia, zvolacia, tak mi tam chýbal ten výkričník) :o)
Reply on: Kami #1793:
A ja som zase neštudovaný konzervatívec a praktik. Netreba vymýšľať žiadne zmätky s lacnejšími CL v sedle a pod. Obnoviť predplatné lístky, zaviesť intervalovú dopravu a vypukne zázrak.
My studovani ekonomovia (t.j. teoretici) vieme nieco o cenach. Chcelo by to odvahu zo strany BBDS a cenove zvyhodnenie slabsich casov by mozno zvysilo trzby pri rovnakych vykonoch. Akurat na Sasovskych linkach by opat museli jazdit klbaky.

Vianocny darcek cestujucim pokracuje. Citybus z 26c je na turne po 2. pasmovych linkach. Dnes na 53.
Reply on: Vladimír #1788:
Tým som aj mierne narážal na to, že zrušenie mesačných lístkov bol chybný krok, pretože teraz ľudia jazdia MHD len v "nutných" prípadoch (do roboty - z roboty). Výsledkom sú v špičke prepchaté vozidlá a mimo špičky (najmä cez víkendy) takmer prázdne.
Jednoznacna je len linka 2 (15Tr/M) a zaloha (14Tr - 1005).
Inak sa to miesa. Dnes na L7 boli 2x14Tr (1003, 1004) a 15Tr (1513). Staci pozriet vypravicky co som sem dal par krat.

btw: 868 na L55! 23.12. klasicky na 26.
Kde jazdia 14 Tr?
Su vsetky spoje na jednotlivych tr.linkach robene rovnakym typom vozidla?
Reply on: Majkl #1787:
zabudol si dodat, ze ten cestujuci bol tiez zamestnanec BBDS 🙂

Mne sla 22 prakticky hned. Tiez tam cestoval aj jeden vodic (z videnia ho nepoznam), so mnou pristupil dalsi (toho uz poznam) a asi 20 dalsich cestujucich. Akurat aby vsetci sedeli.
Reply on: Majkl #1787:
Z toho si nič nerob, včera sme okolo 20.00h ja, Papyr a Igorko tiež večer cestovali u nás jednou 14 TrM-kou, v ktorej sme boli sami.
Hlavne buď rád, že ten spoj ešte BBDS nezrušila, lebo inak potom ešte aj tých 5 verných sa rozhodne ísť na Fončordu pešo 🙂
Kami: moja cesta v trolejbuse večer z mesta - až po Štadlerovo nábr. sme boli v trolejbuse len traja - vodič, ja a ešte jeden cestujúci. Potom pristúpili ešte traja, takže k Úsvitu sme došli 5 cestujúci. Slušná obsadenosť na 15Tr-ku. 🙂
Hmm Vladimir, a to este nevies, ze tu peknu seriu prerusil Irisbus Iliade ECV 350BJ. 🙂

Akurat neviem, kde je tretia B952. Najskor ma brezniansku znacku.

Petik: poslal som ti tam mail cez SMS. Ak ti nic nedoslo, napis mi na moj mail kamim@pobox.sk.
Zaujala ma novinka, že vaše Karosy B961E dostali #348, 349, 350 a 352. Za pozoruhodné považujem to, že u nás v Prešove dostali nové Karosy B961E čísla 349, 350 a 351. Pekná zhoda 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.