Ano o takových závažných rozhodnutích jako je likvidace trolejbusového provozu musí rozhodovat občané města. Ale jak by se dalo zařídit referendum? To by měla být nějaká petice a určitý počet podpisů a na zakladě ní by měl primátor vyhlásit referendum.
Preco ZV nebude mat trolejbusy? Na Slovensku su momentalne len 2 mesta kde o vhodnosti zavedenia (obnovenia) TD niet pochyb - Nitra a BB. Tam je dostatocna hustota MHD (merane poctom poctom spojov, nie liniek) a vhodny teren.
BBDS ako prevadzkovatel a vlastnik drahy je povinny sa o nu starat. Aj preto musi byt siet pod prudom - aby sa neznehodnotila. Predaj vozidiel sa da realizovat rychlo (a nahrada by nas stala "iba" cca 500 mil. Sk), ale zastancov vysachovania BBDS (nutnost ponuknut drahu mestu - > VUC - > MDPaT) by som chcel upozornit na znacne skody sposobene obycajnym vypnutim meniarni. EU nam urcite neprispeje na nieco, co si sami doje**...
Jasné, samozrejme že sa to nevylučuje, ba naopak, petičný vybor môže byť zároveň aj spoluzakladateľom OF, alebo občianskej iniciatívy, to je jedno ako sa to bude volať, len som chcel upozorniť na to, že petície v tomto meste primátor vždy zamietol pod koberec (keď nechcem napísať vulgárne že si s nimi vytrel ...)
nie som nejaký znalec legislatívy, napriek tomu sa v celom zákone O petičnom práve nikde nehovorí o tom KTO môže a nemôže podporiť petíciu. Dokonca ani o tom kto môže alebo nemôže petíciu zostaviť.
Je teda celkom možné, že pod petíciu sa môže podpísať ktokoľvek (je to len môj názor)
vcera vecer sme zalozili peticny vybor a od dnes zacina peticia za trolejbusy. Vtedy sme sa s hostami zhodli, ze treba bojovat na viacerych frontoch. Aj ti co nie su z BB ponukaju pomoc v ramci svojich moznosti a vedomosti.
Vzhladom na to si myslim, ze peticia sa nevylucuje s cinnostou OF a mozu fungovat obe aktivity. Peticia ukaze aky je postoj beznych obcanov, OF moze zjednocovat vsetky ostatne aktivity. Som za.
No jen doplník mněnírnám, že taková měnírna, díky tomu, že je napájená z více stran, tak i porucha u rozovdných závodů je díky tomu přemostěna, sám jsem byl svědkem, jak při výpadku jednoho napájecího kabelu, bylo přepojeno na druhý, protože na ně jsou napojena i další místa
Takze:
Ad: Po prve: Na Slovensku funguju aj jadrove, vodne a myslim, ze uz aj veterne elektrarne (zemepis pre 7. rocnik ZS). A precitaj si Papyrovu studiu, potom konstatuj ! A nalistuj si stranky enviromentalnej politiky EU ...
Ad: Po druhe. Mozu este na vodu, lasku a slivovicu ???!!! Na co este jazdia autobusy, ak nie na naftu ??? !!! ?
Ad: Po tretie. Ano 15-20 rokov sa ZV a BB hasteria. A ak budu tam taki ako ty tak dalsich 100 rokov budu aj nadalej ...
Ad: Po stvrte. Kup si listok do Presova, na Zel. stanici si nasadni na linku c. 4 smer Pod Salgovikom a vyvez sa hore az na konecnu. Ver mi, "taky stupak" si este nevidel. A to tam je 10, resp. 12 min. celodenny interval. 15Trky tam svihaju jedna radost.
A s tym odpojenim elektriny - hm, zakladne znalosti napajania el. trakcie. Ak by si navstivil ktorukolvek meniaren, dozvies sa, ze meniarne a siet su napajane z minimalne troch zdrojov. V sobotu sme to mali vsetci moznost vidiet, dokonca pracovnici meniarne v Kremnicke nam nasimulovali odpojenie siete. A neboj, vodici mohli sliapnut na plyn bez povsimnutia si nejakeho odpojenia. Inak podla teba sa 22kV vedenie vypina asi tak ako vypinac svetla na stene ??? ?
Nad tym som neveriacky krutil hlavou asi 10 minut=nech mi poviei,co vylucuje taky trolejbus a ja mu dam 1000 korun.Tie busy su asi potom tie BMW Alpina,co su na vodik alebo na BIOMASU,jak tie svedske vlaky.SAD Zvolen moznoze spolupracuje s nejakym RD,co im dava biomasu ?
Mna skor zaujalo niekolkokrat medializovane vystupenie riaditela SAD zvolen, kt. aj pre TA3 povedal, ze autobusy s motormi Euro 3 a euro 4 su rovnako ekologicke ako trolejbusy.
Bart